چرا کمیسیون SEC تایید ETF بیت کوین را به تاخیر می اندازد؟

نوشته شده در : 1402/08/27

جستجو

به تاخیر انداختن تایید ETF بیت کوین توسط SEC؛ آیا می خواهید تا اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید؟ این مسئله چه تاثیری روی قیمت بیت کوین می گذارد؟ به نظر شما چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید کردن ETF بیت کوین را به تاخیر می اندازد؟ آیا با راه اندازی ETF بیت کوین شرکت گری اسکیل موافقت نشده است؟ آیا بیت کوین می تواند به رشد قیمتی خود ادامه دهد؟
اگر مشغول خرید بیت کوین باشید و اخبارهای مهم بازار را زیر نظر داشته باشید، متوجه شده اید که امروزه خبرهای مثبت زیادی پیرامون صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس(ETF) منتشر می شود که همین مسئله باعث شده است تا قیمت بیت کوین رشد قیمتی قابل توجهی را تجربه کند. تا زمانی که کمیسیون SEC تایید نهایی ETF بیت کوین را صادر نکرده است، بیت کوین می تواند به رشد قیمتی خود ادامه دهد و دارندگان سود زیادی کسب کنند. به نظر می رسد کمیسیون SEC تایید ETF بیت کوین را تاخیر انداخته است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ETF ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی به تاخیر انداختن تایید ETF بیت کوین توسط SEC بپردازیم.

آشنایی با ETF بیت کوین

بیت کوین ETF

جالب است بدانید، ETF بیت کوین در واقع یک صندوق قابل معامله در بورس است که پشتوانه خود بیت کوین(Bitcoin) است. این صندوق در بورس قیمت بیت کوین را دنبال می کند و با آن بالا و پایین می شود. همچنین ETF بیت کوین به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا بدون تملک بیت کوین سرمایه گذاری کنند. معامله گران و افرادی که در صندوق قابل معامله بیت کوین نسبت به خرید بیت کوین اقدام می کنند، در واقع سهمی از ارز بیت کوین(BTC) را خریداری کرده و از نوسانات آن سود کسب می کنند.
از آنجایی که در صندوق قابل معامله بیت کوین، BTC به طور مستقیم به خریداران و سرمایه گذاران داده نمی شود، ریسک از دست رفتن بیت کوین وجود ندارد و معامله گران می توانند با خیال راحت، سرمایه گذاری های خودشان را انجام دهند. در حال حاضر صندوق قابل معامله بیت کوین(ETF) کمی وجود دارد که انتظار می رود در آینده به دلیل افزایش محبوبیت، تعداد این صندوق ها نیز افزایش پیدا کند. شرکت بلک راک یکی از شرکت های پیشرویی است که توانسته ETF بیت کوین خود را راه اندازی کند. تایید شدن ETFهای بیت کوین می تواند تاثیر قابل توجهی روی آینده بیت کوین داشته باشد.

 به تاخیر انداختن تایید ETF بیت کوین توسط SEC

بیت کوین ETF

توجه داشته باشید که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) تایید صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس یا همان ETF را به تاخیر انداخته است که همین مسئله باعث شده تا گمانه زنی های زیادی در مورد هدف از پیدایش بیت کوین پیش آید. این سازمان همچنین اقدام درباره تلاش شرکت Grayscale را برای راه اندازی و تایید یک ETF جدید مبتنی بر معاملات آتی اتر را نیز به تاخیر انداخته است و زمان دقیق راه اندازی آن مشخص نیست. با این حال، بیت کوین همچنان به رشد قیمتی خود ادامه می دهد و انتظار می رود بتواند به قیمت های بالاتری دست پیدا کند.
بیشتر از ده ها شرکت برای راه اندازی ETF بیت کوین در سال 2023 ثبت نام کردند و چندین شرکت دیگر اکنون برای محصولات مشابه در معرض اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، درخواست دادند. رگولاتور هنوز نشان نداده است که چگونه ممکن است در نهایت درباره آخرین فهرست متقاضیان تصمیم بگیرد. به تاخیر انداختن تایید ETF بیت کوین باعث می شود قیمت بیت کوین نتواند به رشد قیمتی خود ادامه دهد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ETF ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی به تاخیر انداختن تایید ETF بیت کوین توسط SEC بپردازیم. همانطور که گفته شد، ETF صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس است که شرکت های زیادی درخواستی مبنی بر راه اندازی صندوق قابل معامله بیت کوین ثبت کرده و آن را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کردند. اخیرا سازمان SEC تایید ETF بیت کوین شرکت گری اسکیل و شرکت های زیادی را به تاخیر انداخته است.

 

نظرات کاربران در مورد چرا کمیسیون SEC تایید ETF بیت کوین را به تاخیر می اندازد؟
سوال امنیتی :6+30 = ?