چرا TVL دیفای با پیروی از بیت کوین به 100 میلیارد دلار می رسد؟

1402/12/20

با توجه به بررسی های انجام شده، میزان TVL دیفای همزمان با افزایش احساسات بیت کوین، به 100 میلیارد دلار می رسد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا میزان TVL دیفای در حال افزایش است؟ چرا میزان TVL در بازار کریپتو از اهمیت بالایی برخوردار است؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب ترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید در این بازار با انجام معاملات متعدد سود زیادی به دست آورید. برای انجام معاملات شما باید به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر مراجعه کنید. همچنین مفاهیم و اصطلاحات زیادی در بازار کریپتو وجود دارند که شما باید با این اصطلاحات آشنا شوید. یکی از این اصطلاحات، نرخ TVL است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد TVL دیفای برای شما ارائه کنیم و به بررسی احتمال رسیدن TVL دیفای به 100 میلیارد دلار بپردازیم.

ارزش کل قفل شده یا TVL

ارزش کل قفل شده یا همان TVL یکی از اصطلاحات مهم و کاربردی در بازار ارز دیجیتال است که شما باید آن را زیر نظر بگیرید. همچنین TVL یک شاخص مهم برای بررسی وضعیت پروژه های حوزه دیفای است. کاربران حرفه ای حوزه ارزهای دیجتال قبل از اینکه روی یک پروژه سرمایه گاری کنند به خوبی می دانند که باید درباره آینده و پایداری آن تحقیق کنند. چون پروژه های زیادی وجود دارند که هرچند ممکن است بسیار آینده دار به نظر برسند، ولی یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری نیستند. دیفای Defi از جمله مباحث مهم در بازار کریپتو است.
جالب است بدانید، سرمایه قفل شده یک شاخص برای تجزیه و تحلیل پروژه های دیفای است. سرمایه گذاران و تریدرها قبل از خرید توکن و اختصاص دادن قسمتی از سرمایه خود به یک پروژه شاخص TVL و تاریخچه آن را بررسی می کنند. این شاخص برای اولین بار در سال 2017 همراه با پیدایش اولین پروژه های دیفای مورد استفاده قرار گرفت. در همان سال ارزش کل قفل شده صنعت دیجیتالی تنها 120 میلیون دلار بود که نسبت به ارزش کل قفل شده در سال 2022 عدد ناچیزی به نظر می اید. توجه داشته باشید که رشد بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای سال 2018 مهم ترین و اصلی ترین عامل رشد شاخص سرمایه قفل شده بود.

احتمال رسیدن TVL دیفای به 100 میلیارد دلار

توجه داشته باشید که ارزش کل جهانی قفل شده در پروتکل های دیفای در 9 مارس به 100.1 میلیارد دلار رسید. با این حال این ارقام هنوز از رکورد 189 میلیارد دلاری ثبت شده در نوامبر 2021 فاصله دارند. تقاضا برای بیت کوین به احساسات پیرامون صنعت کریپتو دامن می زند و سرمایه قفل شده در زنجیره را به بیش از 100 میلیارد دلار در 9 مارس می رساند. بر اساس داده های دیفای لاما، کل ارزش جهانی قفل شده در پروتکل های امور غیرمتمرکز به 100.1 میلیارد دلار رسیده است که در 24 ساعت گذشته در زمان نگارش بیش از 10 میلیارد دلار حجم داشته است.
نکته قابل توجهخ این است که این ارقام هنوز از رکورد 189 میلیارد دلاری ثبت شده در نوامبر 2021 فاصله دارند. این اولین بار در نزدیک به دو سال است که TVL دیفای از مرز 100 میلیلارد دلار عبور می کند. به نظر می رسد این افزایش به دلیل بازگشت احساسات مثبت به بازارهای رمزنگاری از زمان راه اندازی بیت کوین باشد. تقاضای سازمانی برای ETFهای بیت کوین، این هفته ارز دیجیتال را به بالاترین حد خود رساند و در 8 مارس به بالای 70 هزار دلار رسید. طبق تحقیقات BitMEX دارایی های موجود در ETF بیت کوین در 8 مارس به 28 میلیارد دلار افزایش یافت. یکی از مسائل مهم در مورد دیفای این است که شبکه دیفای چین چیست؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد TVL دیفای برای شما ارائه کنیم و به بررسی احتمال رسیدن TVL دیفای به 100 میلیارد دلار بپردازیم. همانطور که گفته شد، میزان TVL دیفای همزمان با افزایش احساسات صعودی بیت کوین بالا رفت و اگر به روند صعودی خود ادامه دهد، می تواند به 100 میلیارد دلار برسد. البته این شاخص از رکورد قبلی خود در نوامبر 2021 فاصله دارد.

 


نظرات کاربران در مورد چرا TVL دیفای با پیروی از بیت کوین به 100 میلیارد دلار می رسد؟
سوال امنیتی :7+96 = ?