چرا دامیننس بیت کوین به بالاترین سطح 3 ساله خود رسید؟

1403/01/26

دامیننس بیت کوین افزایش یافته و به بالاترین سطح 3 ساله خود رسیده است! دامیننس بیت کوین نشان دهنده تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال است. هرچقدر دامیننس بیت کوین بیشتر باشد، به این معنی است که بیت کوین بیشتر سهم بازار را در اختیار دارد.
امروزه افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند و از بالا و پایین شدن قیمت رمز ارزها سود زیادی به دست می آورند. شما نیز اگر می خواهید با خرید بیت کوین سود کسب کنید، باید دامیننس بیت کوین و سایر شاخص های مهم بازار را زیر نظر بگیرید. اخیرا دامیننس بیت کوین افزایش یافته است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دامیننس بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی رسیدن دامیننس بیت کوین به بالاترین سطح 3 ساله خود بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

منظور از دامیننس بیت کوین چیست؟

احتمالا این سوال را از خودتان پرسیده باشید که منظور از دامیننس بیت کوین چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دامیننس بیت کوین اصطلاحی است که برای تعداد زیادی از کاربران فعال بازار رمز ارزها آشناست. حتی آنهایی که دستی بر آتش کریپتو دارند نیز دامیننس بیت کوین را شنیده اند. دامیننس بیت کوین به معنی تسلط بیت کوین بر بازار رمز ارزهاست. این شاخص نشان می دهد که چه مقدار از کل ارزش بازار کریپتو متعلق به بیت کوین است. این شاخص نقش مهمی در تحلیل تکنیکال دارد. شما باید آینده بیت کوین را بررسی کنید.
جالب است بدانید، در تصمیم گیری های مربوط به سرمایه گذاری یک فاکتور مهم محسوب می شود. شاخص دامیننس بیت کوین توسط سایت کوین مارکت کپ ارائه شده و از طریق محاسبه نسبت سهم بازار بیت کوین به کل بازار رمز ارزها نشان داده می شود. برای ارزیابی دامیننس بیت کوین باید ارزش بازار BTC را بر کل ارزش بازار کریپتو تقسیم کنیم. ارزش بازار بیت کوین برابر با تعداد BTCهای در گردش ضرب در قیمت بیت کوین است.

دامیننس بیت کوین به بالاترین سطح 3 ساله خود رسید!

توجه داشته باشید که میزان تسلط دامیننس بیت کوین بر بازار رمز ارزها افزایش یافت و به بالاترین سطح سه ساله خود رسید. چون قیمت بیت کوین بر آلت کوین ها فشار می آورد. بیت کوین به طور تصادفی به بالاترین سطح چند ساله خود می رسد، چون نوسانات قیمت بیت کوین باعث کاهش آلت کوین ها می شود. داده های کوین مارکت کپ نشان می دهد که سهم بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در 12 آوریل به 56.3 درصد رسیده است.
آلت کوین ها به دنبال سقوط قیمت بیت کوین آسیب واقعی می بینند. قیمت بیت کوین در آخر هفته با یک آبشار انحلال که بیت کوین را به زیر 65300 دلار رساند، متضرر شد. با این حال، داده ها نشان می دهند که در همان زمان، آلت کوین ها با شرایط بسیار بدتری روبرو شدند، بسیاری از بیست ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار بیش از 15 درصد سقوط کردند. با انجام این کار، آلت کوین ها سهم بازار کریپتو را به بیت کوین واگذار کردند و بالاترین قیمت های اخیر، سنگین ترین بازار ارز دیجیتال از آوریل 2021 را نشان می دهد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دامیننس بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی رسیدن دامیننس بیت کوین به بالاترین سطح 3 ساله خود بپردازیم. همانطور که گفته شد، دامیننس بیت کوین میزان تسلط بیت کوین بر بازار رمز ارزها را نشان می دهد. هرچقدر دامیننس بیت کوین بیشتر باشد، به آلت کوین ها فشار وارد می شود و قیمت بیت کوین بالا می رود. اخیرا دامیننس بیت کوین افزایش یافته و به بالاترین سطح 3 ساله خود رسیده است.

 


نظرات کاربران در مورد چرا دامیننس بیت کوین به بالاترین سطح 3 ساله خود رسید؟
سوال امنیتی :5+58 = ?