چرا قیمت ارز بیت کوین به 65 هزار دلار رسید؟

1403/01/26

قیمت ارز بیت کوین به 65 هزار دلار رسید و 400 میلیون دلار موقعیت معاملاتی اهرمی لیکویید شدند! معامله اهرمی به معامله ای گفته می شود که تریدر برای معامله خود ضریب تعیین می کند که در صورت افزایش یا کاهش قیمت ارز دیجیتال سود زیادی به دست آورد.
اگر قصد سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را دارید، ابتدا باید به نمودار قیمت بیت کوین مراجعه کنید و وضعیت این ارز را تجزیه و تحلیل کنید. شما باید عوامل موثر بر قیمت بیت کوین را زیر نظر بگیرید تا از هرگونه نوسان احتمالی سود زیادی به دست آورید. اخیرا بیت کوین رشد قیمتی را تجربه کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد رسیدن قیمت بیت کوین به 65 هزار دلار برای شما ارائه کنیم و به بررسی لیکویید شدن 400 میلیون دلار موقعیت معاملاتی بپردازیم.

تحلیل و بررسی قیمت بیت کوین(BTC)

ارز بیت کوین(BTC) یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار است که اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 64300 دلار معامله می شود که نسبت به 24 ساعت گذشته بیش از 4.7 درصد کاهش یافته است. اگر به نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی نگاه کنید، می بینید که کندل هفتگی اخیر قرمز رنگ است. بیت کوین برای اینکه به روند صعودی خود همچنان ادامه دهد و به ارقام بالاتری برسد، باید کندل هفتگی خودش را با رنگ سبز ببند. تحلیلگران نسبت به آینده بیت کوین خوشبین هستند.
جالب است بدانید، ارز بیت کوین با حمایت ها و مقاومت های مهمی روبرو است که بیت کوین نسبت به این سطوح واکنش نشان می دهد. بیت کوین قدرت کافی برای شکستن مقاومت های خود ندارد، ولی حمایت ها می توانند باعث برگشت قیمت بیت کوین به سمت بالا شوند. اخیرا بیت کوین به یک حمایت برخورد کرد و تا سطح 65 هزار دلار افزایش یافت. با این حال، همچنان قیمت آن پایین تر از سقف قیمتی است. اگر بیت کوین بتواند دوباره به سقف قیمتی خود برسد، می تواند از آنجا رشد خیره کننده ای را تجربه کند. بسیاری از کارشناسان و منابع خبری می گویند که اثر هاوینگ با گذشت زمان کمرنگ تر می شود.

لیکویید شدن 400 میلیون دلار موقعیت معاملاتی

توجه داشته باشید که قیمت ارز بیت کوین(BTC) شاهد فروش شدید است، چون حرکت نزولی امروز انبوهی از معامله گران بیت کوین و آلت کوین را که در آفساید گرفتار شده بودند، از بین می برد. قیمت بیت کوین در 12 آوریل شاهد ریزش ناگهانی 5 درصدی بود، چون تریدرهایی که موقعیت های اهرمی در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال داشتند، در عرض یک ساعت بیش از 400 میلیون دلار ضرر کردند.  بیت کوین در کمتر از 60 دقیقه در ساعات پایاینی معاملات نیویورک در 12 آوریل 5 درصد کاهش یافت.
اتریوم که دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است، به دنبال بیت کوین و با 8 درصد ریزش با قیمت 32265 دلار معامله شد. داده های بازار آتی Coinglass نشان می دهد که سقوطبیت کوین باعث از بین رفتن بیش از 417 میلیون دلار در موقعیا های اهرمی در عرض یک ساعت شده است که بیش از 77.93 میلیون دلار در لانگ بیت کوین و بیش از 63.35 میلیون دلار در بانگ اتر سهم بیشتری از این رقم را تشکیل می دهد. کوتاه ترین و طولانی ترین انحلال ها روی بایننس اتفاق افتاد که مجموعا 171 میلیون دلار بود، در حالی که معامله گران صرافی OKX مجموعا 158 میلیون دلار ضرر کردند. یکی از سوالات اساسی در مورد ارزهای دیجیتال این است که پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد رسیدن قیمت بیت کوین به 65 هزار دلار برای شما ارائه کنیم و به بررسی لیکویید شدن 400 میلیون دلار موقعیت معاملاتی بپردازیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین اخیرا رشد خوبی را تجربه کرد و به سطح 65 هزار دلار رسید. با افزایش قیمت بیت کوین، بیش از 400 میلیون دلار موقعیت معامله اهرمی لیکویید شدند و تریدرها محتمل ضرر بزرگی شدند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا قیمت ارز بیت کوین به 65 هزار دلار رسید؟
سوال امنیتی :9+65 = ?