بررسی ابعاد محتلف هک یوتیوب خبری استرالیا توسط کلاهبرداران

نوشته شده در : 1403/05/23

جستجو

طبق خبرهای منتشر شده، کلاهبرداران یوتیوب خبری استرالیا را هک کردند و در آن کانال ویدیوی ایلان ماسک جعلی را به اشتراک گذاشتند! کانال 7News یکی از اصلی ترین کانال های خبری کشور استرالیا است که هکرها توانستند به این شبکه نفوذ کنند.
کلاهبرداری در بازار رمز ارزها گسترش یافته است. بهتر است با چشمانی کاملا باز در بازار کریپتو فعالیت کرد و با شنیدن داستان زندگی افرادی که توسط ارزهای دیجیتال ثروتمند شده اند، سرمایه را به باد نداد. در زمان انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید نکات امنیتی را رعایت کرد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد کلاهبرداری در بازار رمز ارزها ارائه شده و به بررسی هک شدن یوتیوب خبری استرالیا توسط کلاهبرداران پرداخته شده است.

کلاهبرداری در بازار رمز ارزها 

بازار کریپتو یکی از جذاب ترین بازارهای مالی در دنیاست که به دلیل عدم آشنایی کاربران، کلاهبرداری های زیادی در این حوزه رخ می دهد. تعداد زیادی از کاربران مبتدی با وعده کسب درآمد ثابت و سودهای نجومی وارد پروژه های کلاهبرداری می شوند و سرمایه خودشان را به طور کامل از دست می دهند.
در حال حاضر کلاهبرداران و افراد سودجو، ترفندهای مختلفی را برای گول زدن کاربران به کار می گیرند. از آنجایی که تراکنش های با ارز دیجیتال در بسیاری از مواقع قابل پیگیری توسط نهادهای قانونی و معتبر نیست، استفاده از این روش ها برای کلاهبرداران امن تر از سایر روش ها به حساب می آید. بسیاری از کاربران بازار کریپتو در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی فعال هستند و کلاهبرداران با فعالیت مخرب در این حوزه به دنبال به دام انداختن کاربران هستند. کلاهبرداران بعد از جلب اعتماد کاربران بازار ارز دیجیتال، ممکن است از فرد بخواهند تا کلیدهای خصوصی خودشان را فاش کنند و یا به کیف پول آنها ارز دیجیتال انتقال کنند. قبل از هرگونه فعالیت در بازار کریپتو، تریدرها باید آینده ارزهای دیجیتال در ایران را زیر نظر بگیرند. یکی از روش های مصون ماندن از تهدیدات ارز دیجیتال شناخت مشهورترین حملات هکری به صرافی ها است.

هک شدن یوتیوب خبری استرالیا توسط کلاهبرداران

نکته قابل توجه این است که کانال یوتیوب خبری استرالیایی 7News توسط کلاهبرداران هک شد و یک ایلان ماسک جعلی را به صورت زنده پخش کرد که صدها هزار بازدیدکننده داشت. همچنین این کانال ویدیوهای زیادی را از یک ایلان ماسک تقلبی در حال صحبت درباره ارزهای دیجیتال را نشان می دهد. کانال 7News در یوتیوب تغییر نام داد تا به عنوان خودروساز تسلا ظاهر شود و یک ویدیوی جعلی ساخته شده توسط هوش مصنوعی از مدیر عامل شرکت نشان می دهد که می گوید او ارز دیجیتال می دهد.
ایلان ماسک جعلی با هوش مصنوعی یک کلاهبرداری رایج پول خود را دو برابر کنید را تبلیغ می کند و وعده می دهد که دو برابر مقدار هر ارز دیجیتال ارسال شده به یک آدرس را پس می دهد. تقریبا 150 هزار نفر در کانال 7News پخش زنده را مشاهده می کردند که ماسک جعلی را نشان می داد. این کانال همچنان تیک سازمان خبری را نشان می داد. سخنگوی سون در حال بررسی و همکاری با یوتیوب است تا وضعیت را خیلی سریع حل کند.
یوتیوب نیز خیلی سریع به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ داد. سایتی که توسط کلاهبرداران به اشتراک گذاشته شده است، از کاربران درخواست بیت کوین می کند. با آدرس های ذکر شده در مجموع بیش از 11000 دلار بین آنها نگهداری می شود. ماسک یک چهره عمومی محبوب برای کلاهبرداران برای جعل و استفاده در کلاهبرداری های ارز دیجیتال است. در اینجا لازم به ذکر است که یکی از حملات مشهور حوزه کریپتو حمله هکری کریپتویی Bitfinex است.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد کلاهبرداری در بازار رمز ارزها ارائه شده و به بررسی هک شدن یوتیوب خبری استرالیا توسط کلاهبرداران پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، کلاهبرداران در بازار کریپتو توانستند شبکه خبری 7News استرالیا را هک کرده و ویدیوهایی از ایلان ماسک جعلی را منتشر کنند که در حال تبلیغ یک پروژه کلاهبرداری است. در این کانال سایتی معرفی شده که از کاربران درخواست بیت کوین می کند.

لینک مقاله: consumer.ftc

 

نظرات کاربران در مورد بررسی ابعاد محتلف هک یوتیوب خبری استرالیا توسط کلاهبرداران
سوال امنیتی :3+68 = ?