چرا جامعه کریپتو به تسلط بیت کوین روی ETF هشدار داد؟

نوشته شده در : 1402/10/27

جامعه کریپتو نسبت به تسلط بیت کوین روی صندوق قابل معامله یا همان ETF هشدارهایی داد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما تایید شدن ETF چه تاثیری روی بیت کوین و کل بازار کریپتو می گذارد؟ چرا ETF مورد استقبال سرمایه گذاران و تریدرهای زیادی قرار گرفت؟ آیا ETF می تواند قیمت بیت کوین را بالا ببرد؟ چه تغییرات و تحولاتی در بازار کریپتو رخ داد؟
بیت کوین یکی از دارایی های برتر در بازار کریپتو است که در سال 2009 عرضه بازار شد. بیت کوین نوسانات زیادی دارد و رویدادها و عوامل مختلفی روی قیمت این رمز ارز تاثیر می گذارند که از جمله از این عوامل می توان به میزان عرضه و تقاضا اشاره کرد. همچنین نظرات جامعه کریپتو نیز می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. قبل از خرید بیت کوین، باید وضعیت این رمز ارز تجزیه و تحلیل کنید. در ادامه همراه ما باشید، چون می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ETF بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی هشدار جامعه کریپتو به تسلط بیت کوین روی ETF بپردازیم.

آشنایی با ETF بیت کوین

ETF نوعی صندوق سرمایه گذاری روی بیت کوین در بورس است که طبق قیمت یک یا چند دارایی ایجاد می شود. این صندوق قابل معامله در بازارهای مالی با شاخص و نماد ویژه خود فعالیت می کند. مثلا شاخص S&P500 که مجموع عملکرد سهام 500 شرکت بزرگ آمریکایی را نشان می دهد، یک ETF هم دارد که سرمایه گذاران با خرید سهام این ETF در واقع در سهام این 500 شرکت اقدام به سرمایه گذاری کرده اند.
جالب است بدانید، ETFبیت کوین نیز به همین شکل عمل می کند و هر سهم در یک ETF بیت کوین با نوسانات قیمت در بازار دست خوش تغییرات می شود. یعنی زمانی که قیمت ارز بیت کوین افزایش می یابد، ارزش سهام ETF بیت کوین نیز بالا می رود و همین شرایط در زمان کاهش قیمت بیت کوین نیز برقرار خواهد بود. ولی ETF یا صندوق قابل معامله بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال معامله نمی شود و ETFها در بازارهای سنتی قابل معامله هستند. اگر می خواهید از نوسانات قیمت بیت کوین سود به دست آورید، کیف پول بیت کوین را تحلیل کنید.

هشدار جامعه کریپتو به تسلط بیت کوین روی ETF

توجه داشته باشید که صرافی کوین بیس(Coinbase) در حال حاضر به عنوان متولی بسیاری از ETFهای اسپات بیت کوین که توسط شرکت های مختلف مدیریت دارایی در صنعت مدیریت می شوند، فعالیت می کند. این تمرکز قابل توجه باعث افزایش نگرانی در جامعه ارزهای دیجیتال در مورد تمرکز قابل توجه و خطرات بالقوه مرتبط با نگهبانی شده است. نقش مهم کوین بیس در پیشرفت ETFهای بیت کوین به هدف بررسی در جامعه کریپتو تبدیل شده است.
به طور مشابه، یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی X پتانسیل افزایش نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد کوین بیس را با توجه به موقعیت برجسته آن در بازار ETF بیت کوین نشان داد. صرافی کریپتو در حال حاضر در یک نبرد قانونی با SEC است و بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال معقتد هستند که چالش های نظارتی کوین بیس ممکن است تهدیدی برای موفقیت ETF های اسپات بیت کوین باشد. مدیر مالی کوین بیس، آلسیا هاس اخیرا در مصاحبه ای در تلویزیون بلومبرگ ظاهر شد و در مورد تاثیرات ETFهای بیت کوین در بازار کریپتو بحث کرد. برای انجام معاملات بیت کوین شما نیاز به  ساخت کیف پول بیت کوین خواهید داشت.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ETF بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی هشدار جامعه کریپتو به تسلط بیت کوین روی ETF بپردازیم. همانطور که گفته شد، ETF بیت کوین صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس است که شما می توانید با خرید و فروش سهام ETF بیت کوین سود زیادی به دست آورید. با این حال، جامعه کریپتو نسبت به تسلط بیت کوین روی ETF هشدار داده است.

 


نظرات کاربران در مورد چرا جامعه کریپتو به تسلط بیت کوین روی ETF هشدار داد؟
سوال امنیتی :2+52 = ?