چرا تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه باعث ریزش بیت کوین شد؟

1403/01/27

تنش های سیاسی در خاورمیانه افزایش یافته و این مسئله باعث ریزش بیت کوین(BTC) شد! اگر اخبار دنیا را دنبال کنید، بدون شک می دانید که اخیرا ایران به کشور اسرائیل حمله کرده است که این مسئله باعث تشدید مسائل سیاسی در خاورمیانه شده است. بیت کوین به دنبال این اخبار ریزش قابل توجهی را تجربه کرده است.
امروزه سرمایه گذاران و معامله گران در بازار سعی می کنند تا با خرید بیت کوین سود زیادی از نوسانات بازار کریپتو به دست بیاورند. قیمت بیت کوین تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد که یکی از این عوامل، اخبار و رسانه هاست. خبر حمله ایران به اسرائیل می تواند خبر مهمی باشد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر جنگ بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی ریزش بیت کوین به دلیل تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

تاثیر جنگ بر قیمت بیت کوین(BTC)

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که جنگ چه تاثیری بر قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها می گذارد؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که جنگ ها و نبردها تاثیر قابل توجه و شدیدی را بر اقتصاد دنیا و قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین می گذارند. در سال های گذشته، با ظهور ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، بررسی تاثیر جنگ بر این ارز مورد توجه قرار گرفته است.
جالب است بدانید، جنگ و تنش های نظامی می تواند قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد. در زمان جنگ، معمولا معاملات ارزی و سایر بازارهای مالی متاثر می شوند و قیمت رمز ارزها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. در طی جنگ های اخیر، قیمت بیت کوین با نوساناتی روبرو شده است. حمله ایران به اسرائیل باعث شده تا قیمت بیت کوین بیش از 7 درصد کاهش یابد. این نوسانات در قیمت بیت کوین ممکن است به دلیل تغییر در تقاضا و عرضه آن باشد. در مانی که شرایط امنیتی نامطمئن می شود، بسیاری از معامله گران دارایی های خودشان را به ارزهای پایدار تبدیل می کنند.

ریزش بیت کوین با تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه

توجه داشته باشید که ارز بیت کوین(BTC) و سایر رمز ارزها بعد از حمله ایران به اسرائیل به شدت سقوط کردند. قیمت بیت کوین در 13 آوریل بعد از حمله ایران به اسرائیل و تشدید درگیری های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، بیش از 8.4 درصد سقوط کرد. بیت کوین از حدود 67 هزار دلار به 61600 دلار کاهش یافت و بیش از 130 میلیون دلار از ارزش بازار را در عرض چند دقیقه بعد از اخبار حمله از بین برد. این فروش بر سایر ارزهای دیجیتال نیز تاثیر می گذارد.
طبق گزارش بلومبرگ، ایران در روز شنبه 13 آوریل هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت اسرائیل پرتاب کرد. این اقدام انتقام حمله ای است که اسرائیل چند روز قبل انجام داد که یک مجتمع دیپلماتیک د دمشق سوریه را هدف قرار داد و هفت ایرانی از جمله دو ژنرال را کشت. جدای از این حملات هوایی، مقامات ایرانی ظاهرا یک کشتی باری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی را توقیف کرده اند. در 12 آوریل جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده هشدار داد که ایران زودتر حملات خودش را شروع خواهد کرد و تاکید کرد که ایالات متحده به دفاع از اسرائیل کمک خواهد کرد. درگیری بین کشورهای ایران و اسرائیل، تنش های سیاسی را در منطقه خاورمیانه افزایش می دهد و این مسئله می تواند به کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باعث شود. یکی از سوالات مهم در مورد ارزهای دیجیتال این است که پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر جنگ بر قیمت بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی ریزش بیت کوین با تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه بپردازیم. همانطور که گفته شد، قیمت بیت کوین در 13 آوریل با حمله ایران به اسرائیل کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. اگر جنگ ادامه داشته باشد، بیت کوین همچنان ریزش می کند و ممکن است سرمایه گذاران ضررهای بزرگی را محتمل شوند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه باعث ریزش بیت کوین شد؟
سوال امنیتی :3+57 = ?