چرا وزارت چین از یوان دیجیتال جعلی هشدار داد؟

نوشته شده در : 1402/12/09

طبق خبرهای منتشر شده، وزارت چین از یوان دیجیتال جعلی هشدار داد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا برنامه های جعلی یوان دیجیتال در حال افزایش هستند؟ وزارت چین چگونه با برنامه های جعلی یوان چین برخورد می کند؟
بازار کریپتو یکی از جذاب ترین بازارهای مالی در دنیا است که شما می توانید در این بازار با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست آورید. برای انجام معامله در بازار کریپتو باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. یوان دیجیتال یکی از دارایی های منحصر به فردی است که وزارت چین مدام آن را بررسی می کند تا مشکلی در خرید و فروش آن پیش نیاید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد یوان دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی هشدار وزارت چین از یوان دیجیتال جعلی بپردازیم.

آشنایی با یوان دیجیتال

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که یوان دیجیتال چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که یوان دیجیتال یا همان e-CNY ارز رمزنگاری شده ملی کشور چین است که به طور آزمایشی به وسیله بانک مرکزی این کشور ایجاد و عرضه بازار شده است. بانک مرکزی کشور چین، ذخایر کریپتویی ملی خودش را در محاسبات M0 سال 2022 در نظر گرفت. یوان دیجیتال که به عنوان مهم ترین و اصلی ترین پروژه ارز دیجیتال ملی در جهان شناخته می شود، قرار نیست جایگزین پول نقد یوان شود و در حقیقت نقش ارز مکمل پول نقد را در بازار بر عهده دارد.
جالب است بدانید، ارز دیجیتال ملی چین یا همان یوان دیجیتال قرار است برای مصارف داخلی کشور به کار گرفته شود و پروژه ای برای به چالش کشیدن قدرت دلار آمریکا نیست. بانک خلق چین به توسعه یوان دیجیتال خیلی کمک کرد. یوان دیجیتال در واقع به عنوان یک اصطلاح بانک مرکزی به کار می رود. هدف اصلی آن جایگزینی بعضی از وجوه نقدی در حال گردش است. در نظر داشته باشید که چین قبل از این آزمایش های واقعی مربوط به ارزهای دیجیتال را در چندین شهر شروع کرده بود. یوان دیجیتال برای ایجاد رقابت بیشتر در بازار برای پرداخت های موبایلی به وجود آمده است. شما باید امنیت در ارزهای دیجیتال را جدی بگیرید.

هشدار وزارت چین از یوان دیجیتال جعلی

توجه داشته باشید پستی در وی چت که به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نسبت داده شده است، یک برنامه یوان رقم جعلی کشف شده است. دانلود اسب تروجان بسیار شبیه به نسخه رسمی است، ولی تفاوت های جزئی را می توان تشخیص داد. این وزارت خانه گفت که علاوه بر انتقال سود سهام، برنامه جعلی می تواند اطلاعات حساس کاربران را جمع آوری کند و خدمات مشتریان جعلی را ارائه دهد که کاربر را به سمت ابزارهای اجتماعی غیرمعمول هدایت می کند تا توقیف وجوه کاربران را تسهیل کند.
برنامه ارز دیجیتال جعلی بانک مرکزی از لوگویی با طرح کلی متفاوت از اپلیکیشن معتبر استفاده می کند و روابط کلی متفاوت از برنامه معتبر استفاده می کند و رابط کاربری آن متفاوت ولی قابل مقایسه است. اینبرنامه جلی اسم متفاوتی دارد همچنین شماره نسخه متفاوت و هویت خلاصه پیام MD5 متفاوت است. این اولین برنامه ادعایی تقلبی یوان دیجیتال نیست. کلاهبرداری های مشابهی در سال های 2021 و 2022 کشف شد. ژو شیائوچوان رئیس سابق بانک مرکزی چین طی سخنانی در مجمع مالی دیجیتال 2023 چین در 13 اکتبر گفت که با کم شدن هزینه های فنی و آسان شدن پروتکل، هزینه سوء استفاده پایین می آید. مقامات چین ادعا کردند که نگرانی ها در مورد سرقت داده ها و پولشویی کمپین آنها علیه ارزهای دیجیتال است، ولی برخی دیگر می گویند مبارزه با فرار سرمایه هدف اصلی آنهاست. یکی از روش های حذف امنیت در ارزهای دیجیتال شناخت روش های کلاهبرداری با ارز بیت کوین است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد یوان دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی هشدار وزارت چین از یوان دیجیتال جعلی بپردازیم. همانطور که گفته شد، یوان دیجیتال به عنوان ارز دیجیتال ملی چین شناخته می شود که توسط بانک مرکزی چین ایجاد شده است. وزارت چین اخیرا از یوان دیجیتال تقلبی هشدار داده اند تا کاربران بازار در دام یوان دیجیتال جعلی نیفتند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا وزارت چین از یوان دیجیتال جعلی هشدار داد؟
سوال امنیتی :4+88 = ?