چرا SEC تحقیقات درباره اتریوم را متوقف کرد؟

نوشته شده در : 1403/05/10

جستجو

طبق گزارش های منتشر شده SEC تحقیقات درباره اتریوم را متوقف کرد! اتریوم یکی از ارزهای محبوب در بازار کریپتو می باشد که اخیرا با سازمان SEC درگیر شده است. تشدید تنش ها بین شرکت Consensys و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بحث های جدیدی را درباره اختیارات نهادهای نظارتی برانگیخته است. در این مطلب، توضیحاتی در مورد درگیری اتریوم با SEC ارائه شده و به بررسی متوقف شدن تحقیقات SEC درباره اتریوم و تاثیر آن بر خرید اتریوم پرداخته شده است.

آینده ارز دیجیتال اتریوم(Ethereum)

در حال حاضر ارز اتریوم(ETH) بزرگترین اکوسیستم قراردادهای هوشمند محسوب می شود و هر روز پروژه های زیادی روی آن ساخته می شوند. این در حالی است که هزینه ارتباط با قراردادهای هوشمند بالا است. امنیت در تراکنش های بیت کوین از اهمیت بالایی برخوردار است. عوامل مختلفی بر آینده اتریوم تاثیر می گذارند که باید این عوامل را زیر نظر گرفت. این عوامل عبارت هستند از:

• پذیرش گسترده: گسترش استفاده از اتریوم در صنایع با هدف کاربردهای مختلف مانند اطلاعات مالی، قراردادهای هوشمند و بازارهای دیجیتال تقاضا را افزایش و قیمت را تحت تاثیر قرار می دهد.

• تقاضا و عرضه عمومی: کاربران بخش بزرگی از اکوسیستم اتریوم را تشکیل می دهند و میزان استفاده آنها از این شبکه تاثیر زیادی روی تقاضای توکن ETH می گذارد. هرچقدر تقاضا برای خرید اتریوم بیشتر باشد، قیمت اتریوم نیز بالا می رود.

• حوادث جهانی: عوامل مانند مسائل اقتصادی، تحولات سیاسی یا تغییرات جغرافیایی می توانند بر روند قیمتی آینده اتریوم تاثیر بگذارند. برای مثال، تحریم های اقتصادی ممکن است باعث نوسانات قیمتی شدید اتریوم شود.

• پیشرفت های بلاک چین: توسعه بلاک چین به عنوان پایه اصلی اتریوم خیلی مهم است. هر پیشرفتی در این فناوری می تواند به بهبودهای خوبی در کارایی و امکانات آینده اتریوم به همراه داشته باشد.

متوقف شدن تحقیقات SEC درباره اتریوم

نکته قابل توجه این است که بخش اجرای SEC اعلام کرد که تحقیقات خود را در مورد اتریوم تعطیل می کند، با اینکه Consensys می گوید مبارزه هنوز به پایان نرسیده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تحقیقات خودش را در مورد اینکه آیا اتریوم یک اوراق بهادار است، متوقف می کند.

Consensys توسعه دهنده اتریوم در پستی در 19 ژوئن گفت که بخش اجرای SEC به ما اطلاع داده است که تحقیقات خود در مورد اتریوم را بسته است. یعنی SEC اتهاماتی مبنی بر اینکه فروش اتریوم معاملات اوراق بهادار است، وارد نخواهد کرد که این شرکت به عنوان یک برنده بزرگ برای توسعه دهندگان اتریوم، ارائه دهندگان اتریوم و شرکت کنندگان در صنعت را ستایش کرد.

شرکت Consensys گفت که تصمیم SEC بعد از ارسال نامه ای به آژانس در 7 ژوئن گرفته شد که در آن از این سوال پرسیده شد که آیا تحقیقات خود را درباره اتریوم پایان می دهد یا خیر. همانطور که رگولاتور صندوق های قابل معامله در بورس اتر در ماه مه تایید کرد که به گفته شرکت تصور می شود که اتریوم نوعی کالا است. لورا بروکوور، مشاور ارشد Consensys نامه پاسخ SEC را به شرکت به اشتراک گذاشتن که بیان می کند که آژانس قصد ندارد اقدام اجرایی را توصیه کند. SEC نیز خیلی سریع به درخواست اظهار نظر پاسخ داد. سوالی که در اینجا مطرح است این است که چرا مقدار هش بیت کوین در 12 ژوئن کاهش یافت؟ یکی از نکات مهم در مورد ارز اتریوم شناخت لایه دوم اتریوم است که میتواند در سرمایه گذاری این ارز بسیار کمک کننده باشد.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد درگیری اتریوم با SEC ارائه شده و به بررسی متوقف شدن تحقیقات SEC درباره اتریوم پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) تحقیقات خود درباره ارز دیجیتال اتریوم را متوقف کرد. این خبر باعث نگرانی برخی از معامله گران و دارندگان ارز دیجیتال اتریوم شد. با این حال، اتریوم می تواند آینده روشنی داشته باشد.

لینک مقاله: techopedia

نظرات کاربران در مورد چرا SEC تحقیقات درباره اتریوم را متوقف کرد؟
سوال امنیتی :1+98 = ?