چرا صرافی FTX دارایی های مشتریان را بازپرداخت می کند؟

نوشته شده در : 1402/11/13

با توجه به خبرهای منتشر شده، صرافی FTX قصد دارد تمامی وجوه و دارایی های کاربران خود را بازپرداخت کند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چند درصد از مشریان صرافی FTX رمز ارزهای خودشان را از دست داده اند؟ آیا این خبر صحت دارد؟ تاریخ دقیق بازپرداخت وجوه مشتریان FTX چه زمانی است؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از بزرگ ترین بازارهای مالی در دنیا است که شما می توانید در این بازار با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست آورید. برای انجام معامله در این بازار شما باید به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. FTX یکی از صرافی های بزرگ در دنیا بود که نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و ورشکست شد. این صرافی اکنون قصد دارد وجوه مشتریان خود را بازپرداخت کند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ورشکستگی صرافی FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی بازپرداخت وجوه مشتریان صرافی FTX بپردازیم.

چرا صرافی FTX ورشکست شده است؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا صرافی FTX ورشکست شده است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که FTX یکی از صرافی های ارز دیجیتال متمرکز برای خرید و فروش دارایی ها و اوراق مشتقه بود که تا سال 2021 بیش از یک میلیون کاربر فعال ماهانه داشت و حجم معاملات روزانه این صرافی به میلیاردها دلار می رسید. این صرافی خیلی نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و اعلام ورشستگی کرد. هزینه های صرافی FTX در مقایسه با کارمزد معاملات در صرافی های ارز دیجیتال دیگر پایین تر بود.
جالب است بدانید، در وهله اول در 24 آگوست، سام ترابوکو مدیر عامل آلامدا استعفا داد و یک ماه بعد نیز رئیس صرافی FTX از سمت مدیر عاملی خود کناره کیری کرد. مدتی بعد معلوم شد که صرافی FTX در ایالات متحده با مشکل قانونی مواجه شده است. چون قانون گذاران در حال بررسی اوراق بهادار غیرمجاز بودند. سوء استفاده صرافی ارز دیجیتال FTX از دارایی های مشتریان خود یکی از دلایل اصلی ورشکستگی این صرافی بزرگ است. کاربران و افراد زیادی که در صرافی FTX فعالیت می کردند، سرمایه خودشان را به طور کامل از دست دادند.

بازپرداخت وجوه مشتریان صرافی FTX

توجه داشته باشید که صرافی FTX قصد دارد به طور کامل دارایی ها و وجوه مشتریان خود را بازپرداخت کند، ولی ارز FTT نمی تواند دوباره راه اندازی شود. همچنین افزایش فشار فروش اولیه در توکن FTT بعد از منفی شدن اخبار، باعث شد تا قیمت این توکن بیش از 15 درصد سقوط کند. با این حال، بازیابی کامل دارایی های کاربران بر اساس نقطه ورشکستگی واقعی FTX است، زمانی که بازارها قبلا در آشفتگی بودند.
این تاریه در ابتدا توسط قاضی ورشکستگی ایالات متحده جان دورسی تایید شد و این یک نقطه اختلاف برای برخی از مدعیان است. کریس هانسن، وکیل کمیته اعتباری صرافی FTX نیز گفت که بسیاری از این ادعاها طبق ارزهایی است که ارزش آنها در آن دوره پرآشوب منتهی به تاریخ دادخواست به طور چشمگیری کاهش یافته است. اندرو دیتدریک، وکیل FTX گفت که روند بازپرداخت در حال بررسی در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده از مدعیان می خواهد که مدارکی را ارائه دهند که دارایی های خود را در FTX دارند و یا آنها را از دست داده اند که توسط مشاوران بازسازی بررسی می شود. بر اساس روند دادگاه، صرافی منحل شده تمرکز خودش را به کل کردن مشتریان و کاربران سابق خود تغییر داده است. یکی از سوالاتی که در مورد کارمزد معاملات دو صرافی مشهور بایننس و کوکوین وجود دارد این است که کارمزد صرافی بایننس بیشتر است یا کوکوین؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ورشکستگی صرافی FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی بازپرداخت وجوه مشتریان صرافی FTX بپردازیم. همانطور که گفته شد، FTX یک صرافی ورشکست شده در بازار ارز دیجیتال است که بسیاری از کاربران و مشتریان دارایی های خودشان را در این صرافی از دست دادند. صرافی FTX اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد وجوه مشتریان خودش را به طور کامل بازپرداخت کند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا صرافی FTX دارایی های مشتریان را بازپرداخت می کند؟
سوال امنیتی :5+58 = ?