چرا جریان خالص ETF بیت کوین افزایش یافته است؟

نوشته شده در : 1402/10/29

با توجه به داده های منتشر شده، جریان خالص ETF بیت کوین بعد از 3 روز افزایش یافته و به 1 میلیارد دلار رسیده است! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا ETF بیت کوین می تواند بازار رمز ارزها را تحت تاثیر قرار دهد؟ چرا قیمت بیت کوین بعد از تایید ETF بیت کوین بالا رفت؟
بازار کریپتو شامل ارزهای دیجیتال زیادی است که بیت کوین(BTC) نیز یکی از همین رمز ارزها است که نوسانات زیادی دارد و شما می توانید با خرید بیت کوین و فروش آن در نقطه مناسبی، سود زیادی به دست آورید. ETF بیت کوین در هفته گذشته به طور رسمی تایید شد و به سطوح بالایی رسید. اخیرا نیز جریان خالص ETF بیت کوین بالا رفته و به یک میلیارد دلار رسیده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد چشم انداز ETF بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش جریان خالص ETF بیت کوین به 1 میلیارد دلار بپردازیم.

چشم انداز ETF بیت کوین

همانطور که در جریان هستید، از سال 2014 تاکنون بروکرهای زیادی به دنبال تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) برای ETFهای بیت کوین بودند و این درخواست ها با ارائه درخواست برادران وینکلواس شروع شد که البته تلاش مالکین صرافی ارز دیجیتال جیمینی نیز به بن بست خورد. از آن زمان تا الان کمپانی ها و شرکت های مختلفی در صدد ارائه ETF بیت کوین برآمدند و این تلاش ها تاکنون ادامه یافته است. هفته گذشته کمیسیون SEC صندوق های قابل معامله بیت کوین را به طور رسمی تایید کرد.
اصلی ترین دلیل اهمیت ETF بیت کوین را می توان در امکان مشارکت تعداد زیادی از افراد و موسسه ها جستجو کرد که به دنبال کسب سود از بیت کوین(BTC) هستند، ولی به هر دلیلی، از ملزومات آن برخوردار نیستند. به عبارت دیگر، صندوق های قابل معامله بیت کوین یا همان ETF بیت کوین می توانند شبیه به پلی میان سیستم های معاملاتی سنتی و بازار ارزهای دیجیتال عمل کنند. بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بازار پیش بینی کرده بودند که اگر ETF تایید شود، قیمت بیت کوین می تواند رشد چشمگیری را تجربه کند و آینده بیت کوین متحول می شود. بعد از تایید ETF بیت کوین به سطح 49 هزار دلار رسید و با فروش گسترده ای روبرو شد و قیمت آن به سطح 42 هزار دلار سقوط کرد.

افزایش جریان خالص ETF بیت کوین به 1 میلیارد دلار

توجه داشته باشید که جریان ورود پول به صندوق های ETF بیت کوین بعد از سه روز افزایش یافته و به 1 میلیارد دلار رسیده است. کل دارایی ها رشد کردند، حتی زمانی که GBTC Grayscale شاهد خروجی های قابل توجه بود، چون سرمایه گذاران و معامله گران ارز دیجیتال بعد از تبدیل آن به یک ETF اسپات نقد می کردند.
اکنون بحث به این سمت رفته است که آیا راه اندازی ETF بیت کوین موفقیت آمی بود یا شکست. اریک بالچوناس از بلومبرگ با اشاره به حجم معاملات 10 میلیارد دلاری برای صندوق های جدید در سه روز اول، استدلال کرد که برای دنیای ETF به طور کلی محصولات جدید موفقیت شگفت انگیزی بوده اند. همچنین او گفت که 500 راه اندازی ETF در سال 2023 وجود داشت و مجموعا آنها فقط 450 میلیون دلار در کل سال انجام دادند. جمعیت رکود به کاهش قیمت از زمان عرضه اشاره می کند که نسبت قابل توجهی از اقدام فروش که از GBTC و جریان های خالص اولیه مشاهده می شود که اگرچه قابل توجه است، ولی از برخی پیش بینی های افزایشی میلیاردی فاصله دارد. یکی از سوالات همیشگی در مورد بیت کوین این بوده که هدف از پیدایش بیت کوین چیست؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد چشم انداز ETF بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش جریان خالص ETF بیت کوین به 1 میلیارد دلار بپردازیم. همانطور که گفته شد، ETF بیت کوین در هفته گذشته توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید شده و اخیرا جریان های ورود سرمایه به صندوق های ETF اسپات بیت کوین افزایش یافت و به 1 میلیارد دلار رسید.

 


نظرات کاربران در مورد چرا جریان خالص ETF بیت کوین افزایش یافته است؟
سوال امنیتی :3+66 = ?