ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR | کیف پول آنکر

1402/07/01
ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR | کیف پول آنکر


امروزه دنیای ارز دیجیتال به بستری مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل شده. اگه شمام قصد سرمایه گذاری در این زمینه دارین، بهتره قبل از سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال، آموزش های لازم رو طی کنین تا دچار ضرر مالی نشین. شاید یکی از سوال هایی که قبل از سرمایه گذاری به فکرتون برسه اینه که کدوم ارز رو بخریم تا سود کنیم؟ یا به این فکر کردین که پروژه های کدوم ارز قوی تر پیش میره و معتبر تره؟ و سوال هایی از این قبیل. در این مقاله می خواهیم ارز دیجیتالی به نام آنکر رو معرفی کنیم.

آنکر نوعی ارز دیجیتال هست که با نماد ANKR در لیست بازار ارز های دیجیتال به چشم می خوره و با توجه به تغیرات قیمتی که تا کنون داشته، می تونه آینده خوبی داشته باشه. در ادامه مقاله ارز دیجیتال Anker چیست؟ به ویژگی های ارز دیجیتال آنکر، عوامل تاثیر گذار روی قیمت آنکر، نحوه خرید و فروش آنکر و کیف پول های این ارز دیجیتال اشاره می کنیم.

ارز دیجیتال آنکر چیست؟

در جواب ارز دیجیتال آنکر چیست؟ می تونیم این پاسخ رو بدیم که رمز ارز آنکر با نماد ANKR در رتبه 100 بازار ارز های دیجیتال به چشم میاد و هم اکنون سهم 0.03 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. در حال حاضر فعال ترین صرافی ای که خرید و فروش آنکر در حال انجامه، صرافی بایننس هست که سهم 27.36 درصد از حجم معاملات روزانه رو ثبت کرده. (این اعداد و ارقام متعلق به زمان نوشتن این مقاله صحت دارد).

ارز دیجیتال آنکر یک پروژه زیر ساخت ابری مبتنی بر بلاکچین هست و هدف زیر ساخت های بلاکچین اینه که کاربران به راحتی بتونن به فناوری های بلاکچین متصل بشن. رمز ارز Ankr توکن بومی پلتفرم آنکر و مبتنی بر شبکه ERC-20 هست که در بلاکچین اتریوم کار می کنه و این امکان رو میده که تو کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری متنوع و زیادی بتونین ذخیرش کنین.

تاریخچه و بنیان گذاران ارز دیجیتال ANKR:

در مقاله ارز Ankr چیست؟ می خواهیم در مورد تاریخچه و بنیان گذار های ارز دیجیتال آنکر صحبت کنیم. پروژه ارز دیجیتال آنکر برای اولین بار در سال 2017 توسط چندلر سانگ (بنیانگذار اصلی این شبکه با عنوان مهندس فناوری اطلاعات) و ریان سانگ (به عنوان سرمایه گذار در دانشگاه برکلی در کشور کالیفرنیا) راه اندازی شد.

ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR

زمانی که گروهی از متخصصین فناوری این دانشگاه تصمیم گرفتن با استفاده از فناوری بلاکچین، یک سیستم محاسبات ابری غیر متمرکز ایجاد کنن، قادر به ارائه راه حل های مقرون به صرفه برای شبکه های ارز های دیجیتال پایه مثل بیت کوین و اتریوم باشه. این افراد قبلا با شرکت های بزرگی مثل آمازون یا اوراکل همکاری میکردن.

تعدادی از اونها برنامه نویس سایر پروژه های ارز دیجیتال و بعضی هاشون از برنامه نویسان شبکه ارز دیجیتال اتریوم بودن، بعدا به تیم ارز آنکر پیوستن ولی با گذشت زمان اعضای تیم آنکر پراکنده شدن و هر کدوم کار هاشون رو به طور جداگونه انجام دادن.

آنکر چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال آنکر پروژه ای هست که برای گسترش و توسعه نسل بعدی اینترنت غیر متمرکز در سطح جهان به وجود اومده و هم چنین آنکر برای دستیابی به تمرکز زدایی برنامه ها و پشتیبانی از زیر ساخت وب تری، از قدرت محاسباتی پشتیبانی شده توسط دفتر کل استفاده می کنه و باعث میشه جمع آوری منابع داده از طریق مراکز داده، هزینه های پایین تی برای سپرده گذاران و توسعه دهدگان داشته باشه.

ارز دیجیتال Anker، توکن بومی این شبکه هست و چندین ابزار مختلف مثل، پرداخت ها و دسترسی به برنامه های مستقر تو شبکه معرفی می کنه. همچنین ANKR از پروتکل های بلاکچین بیشتری برای کار خود در توسعه وب تری و اینترنت غیر متمرکز امن تر، پشتیبانی میکنه.

نکات مهم در خصوص عملکرد ارز دیجیتال Ankr:

اصل ارز دیجیتال آنکر پروتکل خاصی داره که معمولا مثل بلاکچین، منبع باز عمل می کنه. به عبارتی در روند کاری ارز دیجیتال انکر هیچ گره ای تو شبکه بلاکچین وجود نداره. همچنین یکی از وظیفه های اصلی ارز دیجیتال انکر مسیریابی و برقراری ارتباط بین گره های مختلف حاضر در شبکه بلاکچینه. همچنین ارز دیجیتال Ankr باعث مشارکت بیشتر این گره ها و متصل شدنشون میشه. علاوه بر این، پروژه آنکر روی توسعه نسل بعدی اینترنت غیر متمرکز، فعالیت میکنه.

آنکر تو جمع اوری منابع انواع داده ها نیز نقش داره و زیر ساخت اصلیش بر اساس قدرت محاسباتی خودش پشتیبانی میشه و هم چنین بستر انکر  تمامی خدمات و سرویس های نوینش رو با هزینه های پایینی در اختیار توسعه دهنده ها قرار میده.

ساختار بلاکچین ارز دیجیتال ANKER:

در ادامه مقاله ارز دیجیتال ANKR چیست؟ در مورد ساختار بلاکچین آنکر صحبت خواهیم کرد. بلاکچین ارز دیجیتال آنکر از 4 لایه اصلی، ریلی، دسترسی و لایه میکرو نود تشکیل شده. در لایه اصلی، تمام نود های کامل قرار می گیرن که شامل نودهای اعتبارسنج و نود های منظم هست. نود های اعتبارسنج در حال حاضر توسط شبکه های رایانه ای و ارتباطات ANKER تایید میشن.

ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR

یکی از لایه هایی که باعث میشه مسیر یابی شبکه آنکر میشه، لایه ریلی هست که همه نود های موجود تو این لایه نیز، نود های کامل هستن. لایه دسترسی نیز شامل نود های استخراج، مرکز داده و محاسبات هست. همه این نود های نام برده شده تو لایه دسترسی، می تونن دسترسی غیر قانونی به نودها رو کنترل بکنن.

لایه میکرو نود نیز شامل نود های دستگاه و برخی از هش های تراکنش هاست. اگه لایه میکرو نود نیاز به بازیابی اثبات شبکه داشته باشه، از نود لایه دسترسی کمک می گیره.

ویژگی های پلتفرم ارز دیجیتال آنکر:

در اصل پلتفرم آنکر هدفش اینه که بتونه یه چارچوب بلاکچین کارآمد تری ایجاد بکنه تا محاسبات ابری توزیع شده و زیر ساخت هایی که کاربران دوس دارن رو واسه برنامه های تجاری فراهم بکنه. به طور کلی ویژگی های اصلی شبکه بلاکچین به شرح زیر هست:

1. ارز پایدار: یکی از ویژگی‌های اصلی آنکر ایجاد یک ارز پایدار است. این به این معناست که قیمت این ارز به طور معمول با یک واحد پول معتبر مانند دلار آمریکا مرتبط است و تغییرات زیادی ندارد. این ویژگی مناسبی برای انجام تراکنش‌ها و نگهداری ارزهاست.

2. بلاکچین EOS.IO: آنکر از بلاکچین EOS.IO برای ایجاد و مدیریت تراکنش‌ها و اطلاعات استفاده می‌کند. این بلاکچین مشهور به سرعت بالا و هزینه‌های پایین تراکنش است.

3. سهولت استفاده: آنکر ممکن است تلاش کرده باشد تا رابط کاربری کاربرپسندی ایجاد کند تا افراد بتوانند به راحتی ارزهای دیجیتال خود را مدیریت و تراکنش کنند.

4. شفافیت: بر اساس اصول بلاکچین، تمام تراکنش‌ها در بلاکچین آنکر قابل مشاهده و تایید هستند. این امر شفافیت بالایی در فرآیند تراکنش‌های مالی فراهم می‌کند.

5. امنیت: برای اطمینان از امنیت تراکنش‌ها، آنکر از الگوریتم‌های رمزنگاری قوی استفاده می‌کند.

6. مشتقات مالی: آنکر همچنین به منظور ایجاد مشتقات مالی مانند سواپ‌های تبادلی (SWAPs) و کنترکت‌های هوش مصنوعی (AI) بر روی بلاکچین خود تلاش کرده است.

7. استفاده در معاملات جهانی: به دلیل پایداری ارز آنکر و تقاضای برخورداری که ممکن است برای یک ارز پایدار در معاملات جهانی و تجارت بین‌المللی وجود داشته باشد، این ارز ممکن است به عنوان یک واحد معاملاتی بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد.

مزیت های جذاب ارز دیجیتال ANKR:

موضوع بعدی که تو مقاله ارز دیجیتال ANKER چیست؟ برای شما ارائه می کنیم مزیت های ارز دیجیتال آنکر هست.

ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR

ارز دیجیتال ANKR علاوه بر این که شامل ویژگی های زیادی هست، مزیت های قابل توجهی نیز داره. ارز دیجیتال Ankr نه تنها باعث تسهیل روند بازار ارز های دیجیتال میشه، بلکه بستر اینترنتی غیر متمرکز نیز تاسیس کرده و همچنین زیر ساخت شبکه آنکر، بر اساس زنجیره های شبکه بلاکچین توسعه پیدا کرده.

مقرون به صرفه بودن آنکر، غیر متمرکز بودن، شخصی سازی شده بودن و سازگاری با محیط زیست، از مزیت های ارز دیجیتال Ankr هستن که باعث محبوبیت این ارز دیجیتال در بین افراد میشن.

آینده آنکر:

در حال حاضر ارز دیجیتال آنکر در رتبه 106 بازار ارز های دیجیتال قرار داره و به طور کلی حدود 10 میلیارد توکن انکر وجود داره که تا امروز حدود 2 میلیارد از اون ها وارد بازار شدن. همچنین رمز ارز آنکر امروزه در 15 صرافی ایرانی و خارجی مورد خرید و فروش قرار میگیره. خب آینده ankr چگونه تخمین زده میشه؟

ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR

چون ارز دیجیتال آنکر در موارد زیادی قابل استفاده هست پیش بینی آینده آنکر سخت میشه ولی قطعا ارز دیجیتال آنکر در بازار ارز های دیجیتال غیر متمرکز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. همچنین آنکر تو شبیه سازی و تحقیقی بازار ارز های دیجیتال نقش مهم ایفا می کنه که بدون شک در آینده آنکر موثر خواهد بود.

عوامل تاثیر گذار روی قیمت ANKR:

در ادامه ی مقاله ارز دیجیتال Ankr چیست؟ می خواهیم در مورد عوامل اثر گذار روی قیمت آنکر بحث کنیم. قیمت ANKER با توجه به شرایط حاکم تو بازار بالا پایین میشه همین باعث ترس و نگرانی خریداران شده پس عوامل زیادی وجود داره که روی قیمت Ankr تاثیر میزاره. هر کدوم از این عوامل اهمیت زیادی روی قیمت آنکر دارن که باید زیر نظر داشته باشیم. سیستم عرضه و تقاضا، رسانه ها، مسائل کشور ها، بحران های مالی و... از جمله عواملی هستن که بسیار پر اهمیت هستن و باید مورد توجه قرار بدیم.

تاثیر سیستم عرضه و تقاضا روی قیمت آنکر به این گونست که با افزایش عرضه و افزایش تقاضای مردم برای خرید آنکر، قیمت آنکر نیز افزایش پیدا می کنه همچنین بحران های مالی نیز تاثیر زیادی روی قیمت Ankr می زاره مثلا وقتی اقصاد مالی یه کشور در معرض خطر باشه، مردم رو به خرید ارز های دیجیتال و خرید ANKR رو میارن و این باعث میشه قیمت آنکر افزایش پیدا می کنه.

نحوه خرید و فروش آنکر:

اگه بعد از خوندن این مقاله و با دونستن ویژگی ها و آینده آنکر تصمیم به خرید ارز دیجیتال ANKR گرفتین، باید بدونین که برای خرید و فروش این جور ارز ها دو روش وجود داره. یکی از این روش ها خرید و فروش انکر در فضای مجازی با افراد مجازی هست و روش دوم، خرید و فروش ارز دیجیتال ANKER در دنیای واقعی با افراد حقیقی و روش سوم، خرید و فروش ارز دیجیتال انکر در صرافی های آنلاین هست. دو روش اول خطراتی دارن که بهتره از اون روش ها استفاده نکنین و برای استفاده از روش سوم باید در یکی از صرافی های ایرانی و خارجی ثبت نام کنین و خرید ارز دیجیتال ANKER خودتون رو انجام بدین.

همون طور که می دونین در صرافی های خارجی به دلیل وجود تحریم های داخل کشور ایران نمی تونیم به راحتی خرید و فروش انجام بدیم و ممکنه اکانتمون مسدود بشه. پس بهتره از صرافی های معتبر ایرانی که از ارز آنکر پشتیبانی می کنن استفاده کنیم.

ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR

 

یکی از صرافی های معتبر ایرانی با داشتن بیش از 5 سال سابقه فعال در زمینه بازار ارز های دیجیتال که بیش از 500 نوع آلت کوین تو لیست خریدش داره و از ارز آنکر نیز پشتیبانی میکنه، صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس هست که با ثبت نام و احراز هویت می تونین خرید و فروش آنکر رو انجام بدین.

کیف پول های ارز دیجیتال آنکر:

قبل از این که اقدام به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال آنکر و سایر ارز های دیجیتال بکنین، در مورد کیف پول  انکرهایی که از این ارز پشتیبانی می کنن اطلاعات کسب کنین تا در نگه داری ارز های دیجیتالی که خریدین دچار مشکل نشین. ارز دیجیتال آنکر قابلیت این رو داره که تو انواع کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری ذخیره بشه. در این قسمت از مقاله آنکر چیست؟ به کیف پول هایی که از آنکر پشتیبانی می کنن اشاره کرده و هر کدوم رو به طور مختصر توضیح می دیم.

کیف پول کوینومی Coinomi:

کوینومی، کیف پولی برای ارز های دیجیتاله که در ابتدا برای تلفن های همراه طراحی شده بود ولی امروزه نسخه دسکتاپش هم اومده. این کیف پول رایگانه و کاربران می تونن بدون نگرانی، ارز های دیجیتال خودشون رو در داخل این کیف پول ذخیره کرده و از خدمات این کیف پول بهره ببرن.

ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR  | کیف پول انکر | کوینومی

کیف پول کوینومی علاوه بر این که یک کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتاله،امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال روهم فراهم کرده و دیگه لازم نیست پی در پی ارزها رو به صرافی ها انتقال بدین و به راحتی میتونین در داخل این کیف پول اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بکنین.

از مزایای دیگه ای که کیف پول کوینومی داره این هست که از صد ها ارز دیجیتال، از محبوب ترین اون ها تا سایر آلت کوین ها پشتیبانی می کنه، نصبش آسونه و با چند تا کلیک می تونین یه کیف پول کوینومی ایجاد بکنین و همچنین انجام معاملات توی این کیف پول آسونه و سایر مزایای دیگه. همچنین کیف پول کوینومی برای انجام تراکنش ها هزینه ای دریافت نمی کنه ولی با این حال هنگام انجام تراکنش باید کارمزدی رو پرداخت بکنین. به گفته ی توسعه دهندگان این کیف پول این کارمزد به حساب شرکت کوینومی واریز نمیشه و به حساب همون ارز انتقال پیدا میکنه.

کیف پول تراست ولت trust wallet:

یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری تراست ولت trust wallet نام داره که با سادگی و سهولتی که داره این امکان رو واستون ارائه میده که می تونین به راحتی ارز دیجیتال آنکر رو توش نگه داری کنین.

این کیف پول رو می تونین رو گوشی های اندروید و ios نصب بکنین و ازش استفاده بکنین. در سال 2018 که بایننس این کیف پول رو خرید، تراست ولت به کیف پول رسمی بایننس تبدیل شد. این کیف پول مثل یه پل، دو بلاکچین منحصر به فرد رو به یک دیگه متصل میکنه.می تونین ارز های دیجیتال خودتون رو توی این کیف پول نگه داری کنین، این توانایی رو هم دارین از طریق این کیف پول اقدام به خرید آنکر و سایر ارز های دیجیتال بکنین.

ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR | کیف پول تراست والت

قیمت لحظه ای ارزها رو هم مشاهده کنین.کیف پول تراست ولت trust wallet برای درامان موندن دارایی های کاربراش اقدامات زیادی در نظر گرفته مثلا کلیدهای خصوصی کیف پول شما تو هیچ سروری ذخیره نمیشه و فقط تو موبایل خودتون ذخیره میشه و بدین ترتیب کس دیگه ای بهشون دسترسی نداره.

همچنین این امکان رو نیز فراهم کرده که اگه گوشیتون دچار سرقت شد و یا گمش کردین، بتونینن دارایی های خودتون رو تو این کیف پول بازیابی کنین. در روز های اول که تراست ولت عرضه شده بود، فقط از توکن های ERC-20 و ERC223 پشتیبانی می کرد ولی رفته رفته لیست ارز های پشتیبانی شده توی تراست ولت زیاد شد.

اتمیک ولت Atomic Wallet:

 یکی دیگه از کیف پول هایی که از ارز دیجیتال ANKR پشتیبانی می کنه اتمیک ولت هست. در سال 2017 توسط کنستانتین گلادیچ یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل صرافی changelly تاسیس شد. اتمیک ولت کیف پولی هست که برای اندروید، ویندوز و ios طراحی شده و از بیش از 500 کوین و توکن پشتیبانی می کنه.

اتمیک ولت به دلیل داشتن صرافی غیر متمرکزش به اسم اتمیک سواپ به این نام نام گذاری شد و مثل کیف پول های تراست ولت و کوینومی امکان خرید ارز های دیجیتال مثل بیت کوین، لایت کوین و اتریوم رو بدون استفاده از صرافی متمرکز فراهم کرده. ویژگی امنیتی که اتمیک ولت داره این هست که تمامی داده های ارسالی از طریق دستگاهتون رو رمزنگاری می کنه. همون طور که پیش تر گفتیم، کیف پول Atomic wallet از بیش از 500 کوین و توکن پشتیبانی می کنه عبارت ان از بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ترون و آنکر.

مای اتر My Ether Wallet:

از کیف پول های نرم افزاری دیگه ای که از ارز آنکر پشتیبانی می کنه، کیف پول مای اتر هست که مخصوص مدیریت، خرید و فروش اتریوم و توکن های ERC-20 به صورت آنلاین و آفلاین هست. همون طور که از نام این کیف پول مشخصه یک پلتفرم برای استفاده از ارز دیجیتال اتریوم یا توکن های ERC-20 هست. مای اتر یک کیف پول داغ رایگان هست که به شما اجازه می ده از بلاکچین اتریوم استفاده بکنین و همچنین می تونین کنترل کاملی روی کلید های خصوصی خود و دارایی هاتون داشته باشین.

ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR

 کیف پول مای اتر از اون جایی که فقط برای دسترسی به بلاکچین طراحی شده و از ارز های دیجیتال دیگه پشتیبانی نمی کنه، هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی کنه و تنها کارمزدی که کاربران پرداخت می کنن مختص ماینر های اتریوم هست. اتمیک ولت به شما این امکان رو هم می ده که معاملات خودتون رو به صورت آفلاین نیز انجام بدین که به مراتب امن تر از استفاده از طریق مرورگر وب هست.

ارز دیجیتال آنکر نیز چون مبتنی به بلاکچین اتریوم و شبکه ERC-20 فعالیت می کنه می تونین تو این کیف پول ذخیره کنین و همچنین می تونین برای خرید ارز دیجیتال Ankr و فروش Ankr از این کیف پول استفاده بکنین.

 

جمع بندی و حرف آخر:

همون طور که در مقاله ی  ارز دیجیتال Anker چیست؟ اشاره کردیم، پروژه آنکر از دسته پروژه های زیر ساخت ابری مبتنی بر بلاکچین به شمار میره و از بزرگترین مزایای این پلتفرم امنیت بالاش هست. علاوه بر این، توکن آنکر رو می تونیم برای پرداخت هزینه های پلتفرم مورد استفاده قرار بدیم. همچنین اگه قصد خرید آنکر رو دارین می تونین از صرافی های ایرانی یا خارجی استفاده بکنین و برای مثال صرافی ایران بایننس با داشتن 5 سال سابقه یکی از صرافی های معتبر ایرانی هست که ارز دیجیتال آنکر رو نیز پشتیبانی می کنه و می تونین برای خرید و فروش ANKR از این صرافی استفاده بکنین.

طبق مطالبی که بالاتر برای شما ارائه کردیم عوامل زیادی روی قیمت ارز دیجیتال Ankr تاثیر می زاره و باعث میشه قیمت Ankr افزایش یا کاهش پیدا بکنه همچنین اگه بعد از خرید Anker خواستین اون رو در جای امنی ذخیره بکنین می تونین از انواع کیف پول های تراست ولت، کوینومی، اتمیک ولت و مای اتر استفاده بکنین. در این کیف پول ها علاوه بر این که می تونین ارز دیجیتال آنکر رو نگه داری بکنین، می تونین بدون انتقال دادن آنکر به صرافی ها، خرید و فروش Ankr رو با قیمت ANKER در همون لحظه انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال Anker چیست؟| بررسی قیمت و آینده ANKR | کیف پول آنکر
سوال امنیتی :7+95 = ?