ارز دیجیتال MINA چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال مینا)

1402/07/05
ارز دیجیتال MINA چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال مینا)


بهتره قبل از اینکه به سوال ارز دیجیتال MINA چیست؟ جواب بدیم، این رو یاداوری کنیم که اغلب بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال به دلیل عدم ثبات قیمتی که دارن، از ریسک بالایی برخوردار بوده ولی در واقع همین بالا و پایین شدن قیمت هاست که خرید و فروش در این بازار رو جذاب تر کرده. همچنین این شما هستین که باید با یادگیری روش های مختلف تحلیل و بررسی بتونین این ریسک ها رو تبدیل به فرصتی برای کسب سود کنین و در مسیری قدم برندارین که باعث بشه ریسک افزایش پیدا کنه. به عنوان مثال اگه شما از صرافی نامعتبر اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنین و یا کیف پول دیجیتالی مناسبی رو برای دارایی خودتون انتخاب نکنین، ریسک سرمایه گذاری در این عرصه رو افزایش میدین و حتی ممکنه باعث بشه کل سرمایتون از دست بره.
مسلما با گذشت زمان ارزهای دیجیتال زیادی وارد عرصه کریپتوکارنسی شدن و هر کدوم طرفداران و سرمایه گذاران مخصوص خودشون رو دارن. ولی باید قبل از سرمایه گذاری اطلاعاتی در مورد ارز مورد نظر داشته باشین تا دچار ضرر نشین. ما سعی می کنیم در این مقاله، ارز دیجیتال Mina چیست؟ رو بررسی کنیم و به بررسی آینده و قیمت مینا و کیف پول های ارز دیجیتال MINA پرداخته و در کل به بررسی کامل ارز دیجیتال MINA خواهیم پرداخت. کقاله را تا انتها بخوانید و با این مبحث آشنایی پیدا کنید.

ارز دیجیتال Mina چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال Mina چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که، مینا با نماد اختصاری MINA نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 1.04 میلیارد دلار و سهم 0.04 درصدی از کل بازار، در رتبه 86 بازار کریپتوکارنسی قرار داره.

ارز دیجیتال مینا کم حجم ترین، سبک ترین و با ثبات ترین بلاک چین دنیا هست و در حال ایجاد دروازه ای برای حفظ حریم خصوصی بین دنیای واقعی و رمزنگاری و زیرساخت های آینده امن و دموکراتیک که همه ما شایسته اون هستیم، هست.

ارز دیجیتال Mina چیست؟

مینا اولین پروتکل ارز دیجیتال با بلاک چین مختصر هست. ارزهای دیجیتال فعلی مثل بیت کوین و اتریوم صدها گیگابایت داده ذخیره می کنن و با گذشت زمان، بلاک چین های اون ها فقط از نظر اندازه افزایش پیدا می کنن. با این حال بلاک چین Mina مهم نیست چقدر میزان تراکنش هاش افزایش پیدا کنه.

چون همیشه به همون اندازه حدود 20 کیلوبایت باقی می مونه. به این ترتیب بلاک چین Mina رو میشه در هر دستگاهی از جمله تلفن ها و مرورگرها، به صورت غیرمتمرکز در دسترس قرار داد و همچنین بلاک چین مینا امکان ترکیب بدون اصطکاک ارزهای دیجیتال رو با برنامه ها برای توسعه دهنده ها فراهم می کنه. که این پیشرفت به دلیل راه حل Zk-Snark ها امکان پذیر شده.

همچنین پروتکل مینا اولین شبکه بلاک چین هست که ادعای پیاده سازی پروتکل درون زنجیره ای رو برای رای گیری غیرمتمرکز، دسترسی به سیستم های پرداخت بدون نیاز به مجوز، اجرای برنامه های غیر متمرکز به شیوه ای کارآمدتر و رعایت حریم خصوصی و محافظت از هویت کاربران رو داره.

بنیانگذارن و تاریخچه ارز دیجیتال Mina:

پروتکل مینا در سال 2017 توسط Labs ایجاد شد و هدف ساده ای رو دنبال می کنه که اون هم بهینه کردن غیر متمرکز سازی و مقیاس پذیری برای بلاک چین هست. این پروتکل در ابتدا با نام Code Protocol شناخته میشد. ولی به دلیل اختلاف نام تجاری با R3 و به دلیل شباهت با نام بلاک چین Corda، مجبور شد اسم خودش رو به Mina تغییر بده.

بلاک چین Mina پروتکل متن باز هست که یک تیم توسعه و فنی از سانفرانسیسکو تا بقیه اقصی نقاط جهان برای طراحی این شبکه گرد هم اومدن.

بنیانگذارن و تاریخچه ارز دیجیتال Mina:

ایوان شاپیرو مدیر عامل شرکت Labs هست. او با دانش کامپیوتر که در دانشگاه Carnegie Mellon به دست آورده بود، تجربه فعالیت در شرکت موزیلا رو داشت. همچنین او یک آزمایشگاه روباتیک به نام CMU در اختیار داشت که در همین آزمایشگاه روی پروژه HERB تحقیقاتی انجام داده بود. همچنین جاش سین سیناتی نیز به عنوان مدیر اجرایی زی کش فعال بود که یکی دیگه از بنیانگذاران ارز دیجیتال مینا هست.

مشاور حقوقی پروتکل مینا نیز شخصی به نام سین اینگز هست که سابقه مدیریت صندوق های سرمایه گذاری بین المللی رو در کارنامه کاری خودش داره. فعالیت به صورت مستقل برای مدیریت صندوق های بین المللی سرمایه گذاری در شرکت های متفاوت و تحصیل در داشگاه حقوق Witwatersrand از جمله دلایلی بود که وی رو به همکاری با این پروژه سوق داد. جیل کارلسون نیز به عنوان مشاور در زمینه بلاک چین به یاری بسیاری از شرکت های بزرگ پرداخته و همچنین تحقیقاتی رو روی ارزهای دیجیتال داشته که به بررسی تاثیراتی که بیت کوین بر اقتصاد و سیاست خواهد داشت، پرداخته. جیل کارلسون علاوه بر این، مدیریت شرکت Slow Ventures رو نیز بر عهده داره.

هدف اصلی ارز دیجیتال مینا چیست؟

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال مینا چیست؟ هدف هایی که پروتکل Mina داره، رو بررسی می کنیم. مینا در حال کار بر روی دستیابی به یک سیستم پرداخت توزیع شده کارآمد هست که کاربران رو قادر می کنه تا پلتفرم رو مستقیم از بلوک پیدایش تایید کنن. همچنین وایت پیپر فنی پروتکل مینا رو بلاک چین مختصر می نامن. این پروتکل از استدلال های مختصر و غیرعاملی دانش Zk-SNARKS استفاده می کنه، تا به کاربران این امکان رو بده تا بدون افشای اطلاعات ، احراز هویت کنن.

ارز دیجیتال مینا

توسعه دهندگان پلتفرم Mina به دنبال ساخت شبکه ای هستن تا کاربران بتونن مستقیما از طریق مرورگرهای گوشی و کامپیوترهای معمولی، به سیستم های پرداخت بدون نیاز به مجوز دسترسی داشته باشن.

رویای اونها این هست که پروتکل های دیفای، صرافی های غیرمتمرکز و بازارهای مالی آزاد، در عین رعایت حریم خصوصی و محافظت از هویت کاربران، با نهایت پتانسیل و حداقل هزینه در خدمت توسعه دهنده ها و کاربران فعالیت کنن. به این ترتیب هرکس که روی این پلتفرم کار میکنه میتونه پرداخت های استیبل کوین رو فقط در چند خط کد در برنامه خود ترکیب کنه.

نحوه کار پروتکل ارز دیجیتال مینا:

محبوبیت پروتکل ارز دیجیتال Mina به سبک بودن بلاک چین اون هست. مینا خودش رو بلاک چین فشرده معرفی می کنه که در نوع خودش اولینه. برخلاف بقیه بلاک چین ها که برای پردازش تراکنش ها نیاز به قدرت محاسباتی بالایی دارن، محدودیت ورود نودها به این پلتفرم خیلی کمه، در نتیجه برای هر کسی امکان اتصال، همگام سازی و تایید زنجیره به صورت فوری وجود داره. در ادامه با گفتن یک مثال، نحوه کار پروتکل ارز دیجیتال مینا رو بررسی می کنیم.

نحوه کار پروتکل ارز دیجیتال مینا

فرض کنین برای گردش به منطقه کوهستانی رفتین و در حین اینکه گردش می کنین صندوق طلایی پر از سکه پیدا می کنین. در این لحظه شاید بخواهین قضیه این صندوق رو به دوستاتون بگین ولی می دونین که دوستاتون به درستی این خبر شک می کنن. بنابراین به فکر مدرکی هستینن تا حرف خودتون رو ثابت کنین.

برای این کار می تونین دو کار انجام بدین، یکیش این هست که می تونین صندوق طلایی که پیدا کردین رو با خودتون حمل کنین و به دوستاتون به صورت واقعی نشون بدین، یا هم اینکه می تونین از صندوق طلایی که پیدا کردین عکس بگیرین و بهشون بفرستین تا از صحت گفته شما مطمئن بشن و شما رو راهنمایی کنن.

در این مثال حمل صندوق طلا مشابه دانلود تاریخچه تراکنش های بلاک چین ارز دیجیتال هست و گرفتن عکس از صندوق طلا هم مصداق تصویر کلی Snapshot از تاریخچه تراکنش های بلاک چین ارز دیجیتاله که راهی ساده، کارآمد و همچنین بسیار مقایس پذیر هست. به جای حمل صندوق بزرگ و سنگین، فقط تصویری از اون رو حمل می کنین و به دوستان خود نشون بدین تا گفته خودتون رو ثابت کنین. پروتکل ارز دیجیتال Mina هم این فرضیه رو با چیزی به اسم اثبات دانش صفر بازگشتی عملی کرده.

ویژگی های ارز دیجیتال Mina چیست؟

Zk-Snark، نوعی اثبات رمزنگاری فشرده هست. هر بار که یک نود Mina، بلاک جدیدی تولید می کنه یک اثبات Snark هم تولید میشه که اعتبار بلاک رو تایید می کنه. سپس همه نودهای شبکه می تونن فقط این اثبات رو ذخیره کنن و نیازی به ذخیره سازی داده های خام بلاک ندارن.ارز Mina بلاک چین سازگار با قراردادهای هوشمند اثبات سهام POS هست.

طراحی این بلاک چین به گونه ای هست که حجم بلاک چین اون همواره 22 کیلو بایت باقی میمونه. این قابلیت به لطف استفاده مینا از سیستم اثباتی به اسم Zero-Knowledge هست.

ویژگی های ارز دیجیتال Mina چیست؟

پروتکل ارز Mina می تونه به طور اختصاصی با هر وب سایتی ارتباط داشته باشه و برای استفاده به صورت آنلاین به داده های دنیای واقعی تایید شده دسترسی پیدا کنه. بنابراین توسعه دهنده ها می تونن از پروتکل مینا بدون اینکه حریم خصوصی رو به خطر بندازن، برای تغییر هر چیزی در نحوه کار روزانه استفاده کنن.

همچنین ارز دیجیتال مینا با فراهم کردن شبکه همتا به همتا هرگونه نیاز کاربران به صرافی و کیف پول متمرکز رو از بین برده و پرداخت ها از طریق دارایی بومی مینا، توکن های قابل برنامه ریزی تولید شده و استیبل کوین ها انجام میشه.

با وجود فشردگی و حجم پایین شبکه ارز دیجیتال مینا، این بلاک چین همه ویژگی های بلاک چین استاندارد از جمله امنیت، نبود تمرکز و مقیاس پذیری رو داره. همچنین توسعه دهندگان این پروتکل رو سبک ترین شبکه بلاک چین در جهان معرفی می کنن. همچنین یکی از کاربردهای ارز دیجیتال مینا این هست که به عنوان پاداش به سازندگان بلاک و اسناکرهای شبکه اعطا میشه.

بررسی آینده ارز Mina:

معمولا افرادی که به دنبال کسب اطلاعاتی برای پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال هستن، قصد سرمایه گذاری روی اون ارز دیجیتال رو دارن. برای پیش بینی آینده مینا یا هر ارز دیگه ای نمی تونیم فقط با تکیه بر برخی اطلاعات و توجه به یک بعد از اون ارز دیجیتال، حتی اگه صحیح هم باشن پیش بینی درستی از آینده اون داشت.

برای پیش بینی آینده Mina و بقیه ارزهای دیجیتال، باید فاکتورها و عوامل زیادی رو در نظر بگیریم.

آینده ارز Mina:

برای خرید MINA هم باید به یکسری عوامل توجه داشت. از عواملی که می تونه بر آینده Mina موثر باشه، می تونیم به جو کلی حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال اشاره کنیم.باید دید رویکرد عموم مردم، سازمان ها و دولت ها در مقابل بازار ارزهای دیجیتال به کدوم سمت میره. اگه ارزهای دیجیتال به طور کلی با استقبال مواجه بشن، میشه دقیق تر به آینده Mina توجه کرد.باید دید که آیا ارز دیجیتال و شبکه اون در آینده همچنان خواستار داره یا نه؟ 

یکی از برنامه های تیم توسعه ارز مینا برای سال 2022 اجرای پروتکل درون زنجیره ای هست که قراره درباره بودجه و خزانه داری استفاده بشه. به این ترتیب افراد با جغرافیای متفاوت می تونن در چنین اموری تصمیم گیری کنن و در آینده مینا نقش داشته باشن. با توجه به موارد گفته شده و همچنین برنامه ها و توسعه هایی که تیم پروژه Mina قبلا به انجام رسوندن، میشه به آینده Mina امیدوار بود.

کیف پول های ارز دیجیتال Mina:

اگه قصد خرید Mina رو داشه باشین احتمالا زمان زیادی رو برای پیدا کردن کیف پول های ارز دیجیتال مینا صرف کردین. هم اکنون یکی از دغدغه های افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنن، پیدا کردن کیف پول مناسب برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال خودشون هست.

ما در این بخش از مقاله سعی کردیم همه کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری ارز دیجیتال رو به همراه توضیحات برای شما معرفی کنیم. بهتره برای انتخاب مناسب ترین کیف پول به 3 نکته توجه کنین.

کیف پول های ارز دیجیتال Mina

اول اینکه حتما به مزایا و معایب یک کیف پول دقت کنین. دونستن مزایا و معایب می تونه در انتخاب کیف پول به شما کمک بکنه. دوم اینکه شما چه استفاده ای از کیف پول دارین نیز مهمه. برای مثال اگه قصد دارین کیف پول خودتون رو در سیستم عامل های کامپیوتری استفاده کنین، حتما باید کیف پولی رو انتخاب کنین که از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی میکنه، رابط کاربری راحتی داره و امنیت رو نیز فراهم میکنه.

همچنین باید برای انتخاب کیف پول مناسب، ویژگی های کیف پول ها رو نیز بررسی کنین و بهترین رو انتخاب کنین تا از امن بودن محل نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال خیالتون راحت باشه. مقاله کیف پول چیست؟ شما را بطور کامل با این موضوع آشنا خواهد کرد.

چندین ویژگی وجود داره که بهتره اون ها رو به یاد داشته باشین. شما می تونین با به کارگیری این ویژگی ها به راحتی با بقیه موارد، مناسب ترین کیف پول رو انتخاب کنین. امنیت، رابط کاربری، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و... نمونه هایی از ویژگی های کیف پول های کریپتوکارنسی هست که والت ها رو از همدیگه متمایز می کنه. توجه داشته باشین که اگه نتونین کیف پول مناسب انتخاب کنین، ممکنه مشکلات متعددی براتون پیش بیاد. از جمله این مشکلات که به نوعی مهم ترین نیز هست، از دست رفتن سرمایه هست. کیف پول های سخت افزاری مثل لجر، ترزور و همچنین کیف پول های نرم افزاری مثل سیف پل و استیکینگ پاور، نمونه هایی از کیف پول های ارز دیجیتال مینا هستن.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S: 

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال مینا، والت سخت افزاری لجر نانو اس هست. احتمالا تاکنون نام این کیف پول رو شنیده باشین. Ledger Nano S یکی از محبوب ترین و توصیه شده ترین کیف های ارز دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسی هست. کیف پول لجر نانو اس، والت چند ارزی هست و می تونه از بیش از 1500 توکن پشتیبانی بکنه. شما می تونین در کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس، رمز ارزها و همچنین توکن های مختلفی رو ذخیره سازی کنین. 

لجر نانو اس Ledger Nano S:

خوشبختانه این کیف پول از سطح امنیتی بالایی برخورداره و می تونین با اطمینان کوین و توک های مورد نظرتون رو در این کیف پول با خیال راحت ذخیره کنین. همچنین شرکت پشت Ledger، شرکت نوپای فرانسوی هست که اولین کیف پول خودش رو در سال 2014 منتشر کرد.

از اون زمان، اون ها به رهبر بازار در صنعت کیف پول سخت افزاری تبدیل شدن. در حقیقت، کیف پول لجر اونقدر موفق شده که بیش از 1 میلیون دستگاه فروخته.

رابط کاربری نرم افزاری این کیف پول نیز راحته و هر سطحی که داشته باشین، می تونین به راحیت با این کیف پول کارهای خودتون رو انجام بدین. لازم به ذکر هست که کیف پول Ledger از ویژّگی امنیتی احراز هویت دو عاملی نیز پشتیبانی می کنه و می تونین بعد از نصب این کیف پول به راحتی این ویژگی رو فعال کنین تا امنیت کیف پولتون چندین پله افزایش پیدا بکنه. کیف پول سخت افزاری لجر قابل استفاده در سیستم عامل های کامپیوتری و موبایلی هست و می تونین با استفاده از راهنمای داخل بسته این کیف پول، نرم افزار مورد نظر برای سیستم عاملتون رو به راحتی نصب کنین. در صورتی که برای نصب این کیف پول با مشکل مواجه شدین و به راهنمایی نیاز داشتین، می تونین نام این کیف پول رو در سایت ایران بایننس جستجو کنین تا به مقاله تخصصی کیف پول تراست ولت دسترسی پیدا کنین.

کیف پول سخت افزاری ترزور Trezor:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال مینا، والت سخت افزاری Trezor هست. این کیف پول نیز همانند کیف پول لجر نانو اس، قدیمی ترین و ایمن ترین کیف پول هاست که توسط آزمایشگاه ساتوشی ساخته شده. ترزور نیز دقیقا مثل لجر نانو اس، کیف پول سخت افزاری چند ارزه هست که می تونه برای ذخیره بیت کوین، آلت کوین ها و اکثر توکن های ERC20 مورد استفاده قرار بگیره.

به این ترتیب شما می تونین از والت سخت افزاری Trezor برای ذخیره رمز ارزهاتون استفاده کنین. همچنین اگه به دنبال کیف پول ارزون قیمت هستین، این کیف پول برای شما پیشنهاد میشه. 

ترزور Trezor:

کیف پول Trezor قابل نصب بر روی سیستم عامل های کامپیوتری مثل ویندوز، مک و همچنین سیستم عامل های موبایلی مثل اندروید و ios هست. به این ترتیب به راحتی می تونین طبق سیستم عامل مورد نظر، نرم افزار مخصوص رو دانلود و سپس به کیف پول متصل کنین. همچنین این کیف پول، ویژگی های امنیتی اضافی مثل عبارت عبور رو برای محافظت از وجوه مشتریان خودش فراهم میکنه.

کیف پول ترزور رو میشه امن ترین بستر برای نگهداری ارزهای دیجیتال دونست. اولین چیزی که باید در نظر بگیرین این هست که کلید خصوصی شما همیشه آفاین نگه داشته میشه و به این معنی هست که هرگز به اینترنت متصل نیست. پس هیچ هکری نمی تونه به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کنه. همچنین کیف پول Trezor توسط عبارت 24 کلمه ای پشتیبانی میشه.

این عبارت برای هر کیف پول ترزور به صورت تصادفی تولید شده و صرفا روی صفحه خود این کیف پول نمایش داده میشه. علاوه بر این، شما می تونین یه رقم دیگه هم به 24 کلمه بازیابی اضافی کنین تا امنیت کیف پولتون بیشتر بشه.

کیف پول نرم افزاری سیف پل SafePal:

سیف پل SafePal:

کیف پول نرم‌افزاری "سیف پل (SafePal)" یکی از کیف‌پول‌های معروف برای مدیریت ارزهای دیجیتال و امانت داری از ارزهای رمزی می‌باشد. این کیف پول توسط SafePal توسعه داده شده است و معمولاً برای افرادی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را به امان نگهداری کنند و تراکنش‌های رمزارزی خود را مدیریت کنند، توصیه می‌شود.

ویژگی‌های معمول کیف پول نرم‌افزاری "سیف پل" شامل:

1. امنیت: این کیف پول از امنیت بالا برای نگهداری کلیدهای خصوصی شما و امضای تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

2. پشتیبانی از ارزهای متعدد: سیف پل پشتیبانی از انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند، از جمله Bitcoin، Ethereum و دیگر ارزهای رمزی.

3. کیف پول سخت‌افزاری: در کنار نسخه نرم‌افزاری، سیف پل همچنین کیف پول سخت‌افزاری ارائه می‌دهد که به شما امکان نگهداری ارزهای دیجیتال خود در دستگاه سخت‌افزاری امن می‌دهد.

4. واسط کاربری دوستانه: واسط کاربری ساده و دوستانه‌ای دارد که افراد مبتدی نیز می‌توانند با آن سریعاً آشنا شوند.

5. پشتیبانی از امضای چندگانه: این کیف پول امکان پیاده‌سازی امضای چندگانه را داراست که امنیت تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.

کیف پول نرم افزاری کلوریو والت Colorio Wallet:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال مینا، والت نرم افزاری کلوریو هست. این کیف پول فقط از ارز دیجیتال Mina پشتیبانی می کنه که می تونین این ارز دیجیتال رو در داخل این کیف پول ذخیره و نگهداری کنین. کیف پول نرم افزاری Clorio ، متن باز هست و شما می تونین این کیف پول رو ویرایش کنین. همچنین کار با کلوریو بسیار راحته چون رابط کاربری راحتی داره. 

Colorio Wallet

پشتیبانی از امنیت نسبتا خوب و پشتیبانی از رابط کاربری راحت، از مزیت های این کیف پول و عدم پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف، از معایب این کیف پول محسوب میشن. علاوه بر این، هنگامی هم که در کار با این کیف پول دچار مشکل شدین، می تونین از پشتیبانی درخواست راهنمای کنین.

برای دسترسی به این کیف پول فقط کافیه نام این کیف پول رو در گوگل جسنجو کنین. لازم به ذکر هست که شما می تونین فقط در سیستم عامل کامپیوتر از این کیف پول استفاده کنین و نسخه اندروید و ios نداره.

کیف پول نرم افزاری استیکینگ پاور StakingPower:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Mina، والت نرم افزاری استیکینگ پاور هست. این والت نیز مناسب ارز مینا هست. این موضوع به این معنی هست که کیف پول StakingPower تنها از ارز مینا پشتیبانی میکنه.

همچنین برای استفاده از این کیف پول باید نرم افزار این والت رو در سیستم عامل های موبایلی مثل اندروید و ios نصبش بکنین. رابط کاربری راحت و امنیت قابل قبول از مزیت های کیف پول استیکینگ پاور و عدم پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف نیز از عیب های این کیف پول محسوب میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال مینا چیست؟اطلاعاتی در مورد ارز Mina، آینده مینا و کیف پول های ارز دیجیتال Mina برای شما ارائه بکنیم. همونطور که گفتیم ارز مینا کم حجم ترین، سبک ترین و با ثبات ترین بلاک چین دنیا هست و کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری مثل لجر، ترزور و سیف پل نمونه هایی از کیف پول های ارز دیجیتال Mina هستن. اگه قصد خرید مینا رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس یکی از صرافی های ایرانی و معتبر در حوزه بازار کریپتوکارنسی هست، استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال MINA چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال مینا)
سوال امنیتی :5+40 = ?