ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ | بررسی کامل پروژه یKEY| بررسی قیمت و آینده selfkey

1402/07/01
ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ | بررسی کامل پروژه یKEY| بررسی قیمت و آینده selfkey


با پیشرفت تکنولوژی و بازار ارز های دیجیتالی و افزایش معامله و خرید ارز دیجیتال، حفظ حریم شخصی یکی از الزامات مهم بحساب میاد. امروزه همه افراد سعی دارن که حریم شخصی و اطلاعات خصوصی خودشون رو امن تر کنن که البته حفظ این حریم به یکی از کار های سخت تبدیل شده. به همین دلیل شرکت های خاصی برای تسهیل حفظ حریم خصوصی به وجود اومدن مثل سلف کی و... . ارز دیجیتال سلف کی به کاربران این امکان رو میده که اون ها مالکیت کامل هویت و دیجیتالی داشته باشن و همچنین این امکان رو میده که حریم بیشتر و آزادی داشته باشن.

ارز دیجیتال selfkey یه سیستم مبتنی به بلاکچینه و می تونه مدیریت هویت های دیجتالی رو به کاربرانش ارائه بده. همچنین ارز دیجیتال KEY بستری ایجاد کرده که افراد، صرافی ها و... بتونن برای مدیریت داده های هویت دیجیتال از اون استفاده بکنن. تیم سلف کی نیز از سال 2014 روی هویت غیر متمرکز کار می کنن. در ادامه ی مقاله "ارز یجیتال سلف کی چیست؟" در مورد ارز دیجیتال KEY، آینده سلف کی و نحوه خرید selfkey اطلاعات مفیدی در اختیارتون خواهیم گذاشت با ما همراه باشین.

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ 

ارز دیجیتال سلف کی با نماد اختصاری KEY ارز دیجیتالیست که تو لیست ارز های دیجیتال رتبه 601 و سهم 0.001 درصدی از کل بازار رو در اختیارش داره (این اعداد و ارقام متعلق به زمان نوشتن این مقاله هست). این ارز تو عمل یه توکن غیر قابل استخراج هست. این توکن در ابتدا توسط بنیانگذارش استخراج شد و بعدا در اختیار مردم قرار گرفت.

ارز سلف کی یه پلتفرم هویت خود مختار هستش که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و هدفش اینه که افراد و شرکت ها بتونن هویت دیجیتالی خودشونو مالکیت کامل داشته باشن.

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟

ارز دیجیتال سلف کی یه سیستم غیر متمرکز شناسایی کاربر هست که تو اون افراد می تونن اطلاعات شخصی خودشون رو به طور کامل مدیریت کنن. خدمات مالی، مبادلات، فروش توکن، ثبت پاسپورت شهروندی و... نیز از کاربرد های ارز دیجیتال key هستن. تولید کنندگان ارز دیجیتال سلف کی، مفهومی به عنوان هویت خود مختار به اختصار SSID رو معرفی کردن که یه سیستم شناسایی هست.

 به موجب اون، کاربران میتونن درباره این که چه زمانی، چه کسی و چگونه به اسناد هویتی اونها دسترسی داشته رو کنترل بکنن.

تاریخچه سلف کی KEY 

تاریخچه ارز دیجیتال تاریخچه سلف کی (SelfKey) به صورت زیر است:

1.تأسیس SelfKey :SelfKey یک پروژه در زمینه هویت دیجیتال و امنیت اطلاعات است که در سال 2017 تأسیس شد. هدف اصلی این پروژه، ایجاد یک سیستم هویت دیجیتال امن و کاربردی بر پایه بلاکچین بود.

2.توکن KEY: توکن KEY برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت‌ها در اکوسیستم SelfKey به کار می‌رود. این توکن از بلاکچین Ethereum استفاده می‌کند و به عنوان وسیله ای برای تأمین امنیت و اعتبار هویت دیجیتال استفاده می‌شود.

3.موارد استفاده SelfKey : SelfKey به کاربران این امکان را می‌دهد تا هویت دیجیتال خود را تأیید کرده و از آن در معاملات مختلف مانند افتتاح حساب بانکی، تأیید هویت در اکسچنج‌های ارز دیجیتال، و انجام تراکنش‌های امن استفاده کنند.

4.توسعه و افزایش تعداد شرکای بیزینس: SelfKey به مرور زمان از توسعه‌دهندگان و شرکای بیزینس جدید پشتیبانی کرده و محیطی برای تأمین اطلاعات هویتی امن فراهم کرده است.

5.SelfKey Wallet : SelfKey همچنین یک کیف پول دیجیتال تحت وب به نام "SelfKey Wallet" ارائه کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن‌های خود را ذخیره و مدیریت کنند.

6.توسعه و انتشار توکن‌های جدید: SelfKey به مرور زمان توکن‌های جدیدی برای استفاده در اکوسیستم خود ایجاد کرده است. این توکن‌ها برای مأموریت‌های خاصی مانند تأیید هویت و تراکنش‌های مختلف طراحی شده‌اند.

پروژه ارز دیجیتال سلف کی چیست؟

ارز دیجیتال سلف کی سال 2017 به همراه شرکت KYC بنا نهاده شد. شخصی به نام ادموند لاور یکی از بنیانگذار های زنجیره KYC و ارز دیجیتال selfkey هست. پروژه سلف کی کارش رو از جزیره موریس واقع در ماداگاسکار شروع کرد. شبکه selfkey شامل کیف هویتی، فضای باز و توکن kyc ارز دیجیتال key هست که همشون متن باز و قابل بازرسی هستن.

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟

کیف هویتی سلف کی، یه کیف هویتی دیجیتالی متن باز هست که به کمک اون، صاحبان هویت ها میتونن به اسناد هویتی خودشون مثل پاسپورت که روی دستگاهشون ذخیره شده، دسترسی امن تری پیدا بکنن. این کار به نظر عاقلانه نمیاد که اطلاعات شخصیمون روی پایگاه داده متمرکز یا روی بلاکچین دست شخص سومی قرار بگیره.

 کاربران با استفاده از کیف هویتی selfkey قادر به امضای دیجیتالی اسناد، درخواست بررسی و دریافت گواهی از تائید کننده ها هستن و می تونن روی چند تا پلتفرم احراز هویت بشن.

مزایای ارز دیجیتال سلف کی چیست؟

برخی از مزایایی که ارز دیجیتال KEY داره اینه که، اطمینان میده از یه ساختار ذخیره سازی اطلاعات غیر متمرکز و از یه الگوریتم بهینه سازی جریان اسناد دیجیتالی استفاده می کنه که همین کار از تلف شدن وقت واسه جمع آوری اسناد پشتیبانی لازم برای ارائه اون به خدمات مربوطه جلوگیری می کنه و همچنین ارز دیجیتال KEY محرمانه بودن رو تضمین میده که اطلاعات شخصیشون دست افراد دیگه نمی افته.

معایب ارز دیجیتال selfkey چیست؟

وابستگی شدیدی به خدمات شخص ثالثی داره که خدماتی رو واسه تائید اطلاعات ورودی ارائه میده. به همین دلیل پلتفرم سلف کی بر اساس یه اصل مشابه با خدمات مدرن کار می کنه. تنها عاملی که روند ورود و صدور اطلاعات رو سرعت می بخشه، استفاده از فناوری بلاگ چین هستش. دومین عیبی که داره اینه که قابل استخراج نیست و فقط کاربران می تونن این ارز رو خریداری کنن.

ویژگی های اصلی KEY چیست؟

یکی از ویژگی های معروف selfkey، این هستش که می تونه داده ها رو توسط خودش ذخیره کنه. این کار این امکان رو میده که اسناد و هویت و دارایی خودمون رو ایمن کنیم. بنابراین مثل سایر سیستم های مشابه، نقص عمده داده ها در این سیستم وجود نداره. 

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟

علاوه بر این سلف کی این امکان رو هم فراهم میاره که اسناد رو از طریق ساز و کار کلید عمومی و کلید خصوصی به اشتراک بزاریم و مالک داده های خودمون باشیم و اشخاص سوم در صورت رضایت ما داده هامون رو مشاهده بکنن. همچنین selfkey یه عملکرد کامل کیف پول ارز های رمزنگاری شده رو واسمون ارائه میده مثل، مدیریت ایمن دارایی های ارز های رمزنگاری شده مانند سلف کی، اتریوم و سایر نشانه های erc-20.

ارز دیجیتال سلف کی چگونه کار می کنه؟

زیر بنای ارز دیجیتال سلف کی، یه بلاکچین مبتنی به مدیریت هویت هستش که به افراد امکان کنترل هویت دیجیتالیشون رو میده. در داخل شبکه سلف کی، اسناد با استفاده از رمزنگاری های کلید عمومی و خصوصی با شخص ثالث به اشتراک گذاشته میشه که فرایندش شبیه همون چیزیه که پروژه های سابق مثل بیت کوین استفاده می کردن.

همون طور که می دونین بلاک چین ها سیستم های توزیع شده و غیر متمرکز ذخیره اطلاعات هستن که تو اون ها اطلاعات بین همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته میشه. ارز دیجیتال Selfkey نیز با استفاده از قرارداد های هوشند و توکن KEY روی بلاکچین اتریوم کار می کنه. شبکه ارز سلف کی شامل کیف پول هویتی، فضای باز و توکن KEY هست که همه این ها متن باز و قابل بررسی هستن.

علاوه بر این ها ارز دیجیتال سلف کی، یه پروتکل ادعا claim protocol ایجاد کرده که تنها اجازه اشتراک گذاری اطلاعات ضروری مثل سن، ملیت و جنسیت رو با شخص سوم تو زمان معین میده. همچنین با استفاده از این پروتکل، جلوی سر ریز شدن و انتشار اضافی اطلاعات بین طرفین که باعث نشت داده ها و سرقت هویت میشه گرفته میشه.

چه عواملی روی قیمت KEY اثر میزارن؟

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟ | عوامل موثر بر قیمت سلف کی 

قیمت ارز selfkey با توجه به شرایط حاکم تو بازار بالا پایین میشه. همین باعث ترس و نگرانی خریداران شده. باید بگیم که عوامل زیادی وجود داره که روی قیمت ارز KEY تاثیر میزاره بنابراین باید اونها رو زیر نظر داشته باشیم. سیستم عرضه و تقاضا، رسانه ها، مسائل کشور ها، بحران های مالی و... از جمله این عوامل هستن که بسیار پر اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرن. در ادامه هر یک از این عوامل را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

سیستم عرضه و تقاضا:

سیستم عرضه و تقاضا یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین عامل بر قیمت selfkey و سایر ارز هاست. به عبارتی سیستم عرضه و تقاضا یکی از مهم ترین اصول در دنیای اقتصادیه. اگه ارز سلف کی از طرف خریداران و معامله گران با کمترین تقاضا روبرو بشه و توکن هاش زیاد بشن، قیمت ارز KEY کاهش پیدا می کنه ولی اگه تقاضای خریدش بیشتر بشه و معامله گران اقدام به خرید سلف کی بکنن، توکن های ارز دیجیتال سلف کی کاهش پیدا می کنه و قیمت ارز selfkey افزایش پیدا می کنه. البته این موضوع زمانی شدت پیدا می کنه که تعداد توکن های ارائه شده محدود بشن.

رسانه ها :

از زمانی که تکنولوژی بلاک چین تو جهان معرفی شد، رسانه ها نیز موضوعات زیادی در این باره منتشر میکنن. رسانه ها در برای جذب سرمایه نقش اساسی بازی کردن و بدون شک یکی از مهم ترین عامل در محبوبیت و مقبولیت ارز های دیجیتال بوده و هستن.

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟ | عوامل موثر بر قیمت سلف کی

 رسانه ها این قابلیت رو دارن که هر ارز دیجیتالی رو با افت و افزایش قیمت روبرو کنن. در واقع رسانه ها روی قیمت KEY و سایر ارز ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تاثیر می زارن و علاوه به این که می تونن قیمت selfkey رو افزایش بدن، می تونن با انتشار خبر هایی باعث افت شدید قیمت سلف کی بشن.

مسائل کشورها :

قوانین و الزامات زیادی وجود دارن که تمامی اون ها طبق مقررات ملی کشور ها تعیین میشن. برخی از این قوانین می تونن مثبت و برخی منفی باشن و به بعضی از اون ها هم اصلا نیاز نیست و ضرورتی ندارن. اگه این قوانینی که تعیین میشن محدود کننده باشن و شکل سرکوب به خود بگیرن باعث کاهش قیمت ارز های دیجیتال از جمله قیمت KEY بشن. ولی اگه این قوانینی که تعیین میشن با بازار ارز های دیجیتال رابطه دوستانه برقرار کنن، می تونن باعث افزایش قیمت ارز های دیجیتال و قیمت ارز selfkey بشن.

تاثیر بحران های مالی بر قیمت سلف کی:

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟ | عوامل موثر یر قیمت سلف کی

مورد بعدی که می تونیم به بررسی اون بپردازیم، بحران های مالی هست. قیمت selfkey و سایر ارز های دیجیتال به وضعیت اقتصادی کشور ها بستگی دارن. به این صورت که اگه وضعیت اقتصادی یه کشور در حال فرو پاشی قرار بگیره، مردمی که تو اون کشور زندگی می کنن به سوی سایر دارایی ها هجوم می برن و قصد خرید ارز دیجیتال و خرید selfkey رو دارن. بنابراین بعد این که مردم اقدام به خرید ارز های دیجیتال و خرید سلف کی کردن، قیمتشون افزایش پیدا می کنه.

کیف پول selfkey:

در این قسمت از مقاله ی "ارز دیجیتال key چیست؟" به کیف پول سلف کی میرسیم. بهتره قبل از این که اقدام به سرمایه گذاری بکنین و خرید سلف کی انجام بدین به خاطر داشته باشین که واسه نگه داری از اون به یه کیف پول دیجیتال مخصوص نیاز دارین. کیف پول ها براتون این امکان رو میده که بعد از خرید جای امنی باشه برای نگه داری ارز سلف کی. در ادامه کیف پول هایی رو که از ارز دیجیتال سلف کی پشتیبانی می کنن رو به اختصار توضیح می دیم.

کیف هویت ارز دیجیتال سلف کی:

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟ | کیف پول های سلف کی

کیف هویت identity wallet همون کیف پولی هست که نیاز دارین و به گونه ای طراحی شده که بتونین دارایی هاتون رو تو اون ایمن و سالم ذخیره بکنین و به انجام تراکنش های مختلف تو بازار بپردازین. شما می تونین این کیف پول رو از سایت های رسمی سلف کی (selfkey) خریداری بکنین و به علاوه غیر از ارز سلف کی، می تونین هر ارزی رو که مبتنی به erc-20 هست رو در این کیف پول نگه داری کنین مثل اتریوم. این کار باعث شده که کیف پول سلف کی به انتخابی درست و امن تبدیل بشه که هم اکنون در ویندوز، ios با نسخه بتا در دسترس قرار داره.

کیف پول تراست ولت trust wallet:

یکی از بهترین کیف پول SELFKEY کیف پول نرم افزاری تراست ولت trust wallet نام داره که با سادگی و سهولتی که داره این امکان رو واستون ارائه میده که می تونین به راحتی سلف کی رو توش نگه داری کنین. این کیف پول رو می تونین رو گوشی های اندروید و ios نصب بکنین و ازش استفاده بکنین. در سال 2018 که بایننس این کیف پول رو خرید، تراست ولت به کیف پول رسمی بایننس تبدیل شد. همچنین این کیف پول مثل یه پل، دو بلاکچین منحصر به فرد رو به یک دیگه متصل می کنه. همچنین علاوه بر این که می تونین ارز های دیجیتال خودتون رو توی این کیف پول نگه داری کنین،

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟ | کیف پول های سلف کی |

 این توانایی رو هم دارین از طریق این کیف پول اقدام به خرید سلف کی و سایر ارز های دیجیتال بکنین و می تونین قیمت لحظه ای ارزها رو مشاهده کنین.کیف پول تراست ولت trust wallet برای درامان موندن دارایی های کاربراش اقدامات زیادی در نظر گرفته مثلا کلیدهای خصوصی.کیف پول شما تو هیچ سروری ذخیره نمی شه و فقط تو موبایل خودتون ذخیره میشه وهیچکس بهشون دسترسی نداره.

همچنین سازندگان تراست والت این امکان رو هم فراهم کردن که اگه گوشیتون دچار سرقت شد و یا گمش کردین، بتونینن دارایی های خودتون رو تو این کیف پول بازیابی کنین. در روز های اول که تراست ولت عرضه شده بود، فقط از توکن های ERC-20 و ERC20 پشتیبانی می کرد ولی رفته رفته لیست ارز های پشتیبانی شده توی تراست ولت افزایش پیدا کرد.

کیف پول متاماسک Metamask:

همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، اولین قدم برای خرید و سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال، انتخاب یه کیف پول امن و مناسب هست. متاماسک Metamask یک کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید، ios و کروم هست. علاوه بر این ها، افزونه مرورگر این کیف پول key برای کروم و فایرفاکس هم در دسترس قرار داره. این کیف پول فقط از اتریوم و توکن های ساخته شده روی این بلاکچین پشتیبانی می کنه. متامسک در سال 2016 توسط آرون دیویس و دن فینلای توسعه پیدا کرد.

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟ | کیف پول های سلف کی

 کیف پول متامسک نیز مانند تراست فقط برای نگه داری ارز های دیجیتال نیست بلکه با اتصالش به دو صرافی بزرگ کوین بیس و شپ شیفت می تونین خرید و فروش ارز دیجیتال سلف کی و سایر ارز های دیجیتال رو انجام بدین. زمانی که قصد دارین از این کیف پول استفاده کنین به این فکر می کنین که ایا این کیف پول امن هست؟ در جواب به این می تونیم بگیم که کیف پول متاماسک تا الان هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته.

بررسی قیمت و آینده سلف کی 

طبق مطالب قبلی که ارائه کردیم، عوامل زیادی مثل عرضه و تقاضا، رسانه ها، بحران های مالی کشور ها وجود دارن که روی قیمت KEY تاثیر می زارن و باید به این نکات توجه لازم رو داشته باشیم. اگه به تغییرات درصدی قیمت ارز selfkey دقت کنین، تغیرات دوساله حدود 668 درصد افزایش قیمت داشته و در حاضر یک عدد توکن سلف کی قیمتی حدود 0.011 دلار و به قیمت تومان 320 تومان هست.(این قیمت های گفته شده متعلق به زمان نوشتن مقاله هست).

بر اساس فعالیت و پتانسیل هایی که ارز دیجیتال selfkey داره این انتظار میره که در آینده key، قیمت و رتبه این ارز به میزان زیادی نسبت به شرایط فعلی بهبود پیدا کنه. قیمت ارز سلف کی نیز مثل قیمت سایر ارز های دیجیتال همواره در حال نوسان هست و برای سرمایه گذاری میتونین با بررسی عوامل اثر گذار روی قیمت ارز KEY اقدام به سرمایه گذاری کنین.

چگونه ارز دیجیتال selfkey رو بخریم:

برای خرید و فروش سلف کی می تونین هم از صرافی های دیجیتال انلاین استفاده کنین و هم می تونین این کار رو در فضای مجازی و یا دنیای واقعی انجام بدین. اما بهترین گزینه استفاده از صرافیهاست. برای این کار در صرافی هایی که ارز دیجیتال سلف کی رو و لیست خریدشون دارن، ثبت نام و احراز هویت انجام بدین و بعد از اون به راحتی اقدام به خرید و فروش selfkey کنین.

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ |ارز دیجیتال selfkey چیست؟ | کیف پول های سلف کی

البته قبل از این کار از معتبر بودن صرافی اطمینان حاصل کنین. یکی از صرافی های معتبر ایرانی صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس هستش که حضور چندین ساله در این حوزه داره و تونسته اعتماد کثیری از کاربران رو به خودش جلب کنه.

 

جمع بندی و حرف آخر:

ارز دیجیتال سلف کی و اطلاعات مربوط به این ارز از مواردی بود که در مقاله "ارز دیچیتال سلف  کی چیست؟"به طور کامل و مفید به اون پرداختیم. همون طور که گفتیم، سلف کی یه سیستم امن برای نگه داری اسناد، بر پایه استفاده از فناوری بلاکچین هست. تو این سیستم هر کاربر می تونه یه بار اسناد هویتی خودش رو آپلود بکنه و بعد از اون هر بار که بهشون نیاز پیدا کرد از اون ها استفاده بکنه. شرط استفاده از سیستم، در اختیار داشتن مقدار مشخصی توکن سلف کی هست که کاربر بعد از رسیدن به این مقدار، می تونه با استفاده از کیف هویتی خود، از خدمات ارائه شده استفاده بکنه.

موفق و پر سود باشید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال سلف کی چیست؟ | بررسی کامل پروژه یKEY| بررسی قیمت و آینده selfkey
  • من در اکسکوینو این رمز ارز را خریدم والان بیش از دوبل سود میکنم ولی...ولی نمیتونم بفروشم یا تبدیل بکنم.چکار کنم؟؟؟؟

سوال امنیتی :1+79 = ?