ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ (همه چیز درباره ارز Chiliz)

1402/07/05
ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ (همه چیز درباره ارز Chiliz)


این مقاله در باره ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ هستش. این روز ها خرید ارز دیجیتال به یکی از مسائل پرطرفدار دنیا تبدیل شدن و تو هر حوزه و صنعتی وجود دارن. یکی از جالب ترین کاربرد های ارز دیجیتال تو ورزش فوتبال هستش و ارز دیجیتال چیلیز که احتمالا یکی دو بار اسمش به گوشتون خورده، توکنی است که تو این صنعت ازش استفاده شده. اما منظور از توکن هواداری Chiliz چیست؟ و این رمز ارز چه کاربرد هایی رو داره؟

تو ادامه این مقاله با ما همراه باشین تا به همه ی سوالاتتون درباره ارز چیلیز پاسخ بدیم. همچنین اگه به دنبال فرصتی مناسب برای خرید CHZ هستین، قسمت آینده و قیمت ارز چیلیز رو مطالعه کنین. توجه داشته باشین که قبل از خرید چیلیز باید یه کیف پول مناسب برای نگهداری این رمز ارز پیدا کنین که ما تو این مقاله برخی از بهترین کیف پول های Chiliz رو بهتون معرفی کردیم.

ارز دیجیتال چیلیز چیست؟

چیلیز یه بلاک چین اختصاصی برای ورزش و تیم های ورزشی مختلفه. با استفاده از این شبکه غیر متمرکز میشه روی پلتفرم های مختلف بازی سرمایه گذاری کرد. این پلتفرم یه توکن اختصاصی به اسم Chiliz رو داره که با نماد CHZ شناخته میشه. همچنین برای ساخت این توکن از بلاک چین اتریوم استفاده شده و این ارز از استاندارد های ERC20 پشتیبانی میکنه. البته با افزایش هزینه تراکنش ها روی شبکه Ethereum، توسعه دهنده های چیلیز این رمز ارز رو روی شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) و تحت استاندارد های BEP20 توسعه دادن.

چیلیز چیست؟سایت Socios.Com اولین پلتفرم برای پاداش به طرفدار های تیم های ورزشی هستش که از ارز دیجیتال چیلیز استفاده میکنه و این رمز ارز به عنوان ارز پایه ی این پلتفرم کاربرد داره. به عبارت دیگه با توجه به فاصله ای که بین باشگاه های ورزشی و مدیریت اون ها و طرفدار های تیم ورزشی وجود داره، امکان استفاده از نظرات هوادار های تیم برای مدیریت اون وجود نداره؛ اما Socios میتونه فاصله بین مدیریت و طرفدار های یه تیم رو از بین ببره.

در این پلتفرم به طرفدار های یه تیم اجازه داده میشه که با استفاده از توکن های Chiliz مستقیما تو رای گیری های باشگاه ورزشی نقش داشته باشه. از مواردی که طرفدار ها میتونن با این سیستم تو انتخابش شرکت داشته باشن میتونیم، طرح کالاها، نامگذاری زمین های تمرین و آهنگ های جشن برای وقتی که تیم گل میزنه رو نام ببریم. طرفدار هایی که از این سیستم رای گیری استفاده میکنن، توکن های هواداری رو از سایت Socios.Com به عنوان پاداش میگیرن.

توکن هواداری چیست؟

تو قسمت قبلی، وقتی که داشتیم توضیح میدادیم ارز دیجیتال CHZ چیست؟ از لفظ توکن هواداری استفاده کردیم. برای اینکه درک بهتری از ارز چیلیز داشته باشین، بهتره که توضیحاتی رو در مورد توکن های هواداری یاFan Tokens بهتون ارائه بدیم.

توکن های طرفداری دسته ای از ارزهای دیجیتال هستن که با مالکیت تعدادی از اون ها، حق رای بهتون داده میشه. به این ترتیب میتونین تو تصمیم گیری های اون تیم نقش مهمی رو ایفا کنین. همچنین با استفاده از این نوع توکن ها، جوایز و تجارب خاصی از طرف باشگاه مورد نظر بهتون داده میشه. از طرف دیگه با استفاده از این فَن توکن ها میتونین کالا یا خدماتی مثل بلیط های vip رو خریداری کنین.

توکن هواداری به طور قطع میتونیم بگیم که استفاده از بلاک چین و بازار کریپتوکارنسی ها در حوزه ورزش، عصر جدیدی رو تو این صنعت بوجود میاره. امکان نظر دهی مستقیم توسط هوادار های یه تیم برای تصمیم گیری ها، از مهمترین دستاورد های این نوع توکن ها به شمار میره. تا به الان تیم فوتبال های معروفی مثل یوونتوس، بارسلونا، پاری سن ژرمن و. . . به این سیستم پیوستن.

توکن Chiliz چیست؟

توکن چیلیز مربوط به یه پلتفرم هواداری از باشگاه ها و ورزش های مختلفه که روی شبکه ارز دیجیتال اتریوم ساخته شده. این رمز ارز میزان رای و قدرت هر کدوم از کاربر ها رو مشخص میکنه. در مجموع 8'888'888'888 واحد از این توکن عرضه شده. طبق اولین عرضه اولیه ای که این توکن داشت، تونست بیش از 66 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کنه. توزیع ارز دیجیتال چیلیز به شرح زیر بوده:
15 درصد برای فروش استراتژیک
7 درصد متعلق به سرمایه گذاران اولیه
3 درصد برای تیم مشاوره اس ارز چیلیز
15 درصد برای هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی پروژه
20 درصد برای رزرو سرور برای کاربر ها
34.5 درصد برای فروش توکن و جذب سرمایه

تیم سازنده و توسعه دهنده ارز چیلیز

ایده اولیه پروژه و ارز Chiliz مربوط به فردی به اسم الکساندر دریفوس (Alexandre Dreyfus) است. این فرد به عنوان بنیانگذار اصلی ارز دیجیتال چیلیز هم یاد میشه. دریفوس در حال حاضر به عنوان مدیر عامل چیلیز و سایت Socios.Com تو هر دوی این پروژه ها نقش کلیدی و مهمی رو داره. تو سابقه این فرد پروژه های موفق بسیاری وجود داره که مهمترینشون Webcity است که یه راهنمای تور شهری برای قاره اروپاست.

اما دیسکین (Emma Diskin) یکی دیگه از اعضای دیگه تیم ارز دیجیتال CHZ هستش که تو سمت مدیر ارشد اجرایی پروژه چیلیز مشغول به فعالیته. دیسکین از سال 2018 به تیم ارز دیجیتال Chiliz اضافه شده. لازم به ذکره که در ابتدا تو تیم مدیریت ارتباط این پروژه بوده ولی بعداً با ترفیع های مختلفی که پیدا کرده، به جایگاه فعلی خودش رسیده.

توکن Chiliz

مَکس رابینوویچ (Max Rabinovitch) که تو سال 2008 تو رشته های هنر و روانشناسی از دانشگاه فارغ التحصیل شده، در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد استراتژی تو پروژه چیلیز و سایت Socios.Com شناخته میشه. اولین تجربه حرفه ای که رابینوویچ داشته مربوط به سال 2010 هستش که به عنوان سرپرست تبلیغات برای شرکت Intersog کار میکرد. البته یه سال بعد به از اون به تیم چیلیز پیوست و تو سمت مدیر خلاق بخشی این پروژه فعالیتش رو آغاز کرد.

توجه داشته باشین که داشتن اطلاعاتی در مورد اعضای تیم یه پروژه و ارز دیجیتال، میتونه درک بهتری رو درباره اون ارز بهتون بده. به همین خاطر تو این قسمت از مقاله ارز دیجیتال CHZ چیست؟ لازم به ذکره که مدیریت ارز CHZ و سایت Socios به یه تیم گسترده و حرفه ای نیاز داره که نمیشه همه ی اعضای اون رو معرفی کرد. به همین خاطر بعضی از افراد مهم این پروژه رو بهتون معرفی کردیم.

تیم چیلیز به طور دائمی در حال رشد و بزرگ شدنه، تا به الان بیش از 80 متخصص از ملیت های مختلف تو سراسر دنیا به این پروژه پیوستن. همچنین تیم های ورزشی الکترونیکی، باشگاه های مختلف، سازمان ها و مسابقات مختلفی تو پیدایش، رشد و توسعه این پروژه تاثیر داشتن. البته چیلیز هم به نوبه خودش فرصتی رو بوجود آورده که این سازمان ها بتونن طرفدارای جدیدی رو جذب کنن. علاوه بر اون، یه بخشی از درآمدی که از سیستم چیلیز حاصل میشه، به این سازمان ها اختصاص داده شده.

دلیل خاص بودن ارز چیلیز چیست؟

هر تیمی که بخواد با استفاده از سیستم چیلیز یه توکن هواداری برای خودش بوجود بیاره، اجازه داره که تعداد محدودی از توکن های هواداری رو ارائه بده. این تعداد بر اساس اولویت به طرفدار ها عرضه میشن. قیمت افتتاح و ارزش بازار همه ی این توکن ها رو چیلیز مشخص میکنه. تو پلتفرم Socios از ارز CHZ برای خرید این توکن های هواداری استفاده میشه. سپس هوادارای هر تیم میتونن با توکن هایی که خریداری کردن، تو رای گیری ها شرکت کنن. این فرآیند با یه قرارداد هوشمند مدیریت میشه.
چیلیز یکی از پیشگام های مشارکت مستقیم هوادار های یه تیم تو فرآیند تصمیم گیری باشگاه ها و سازمان هاست. این شرکت به فکر راه کار های جدیدیه تا تعامل بهتری رو بین طرفدار ها و تیم های ورزشی بوجود بیاره. درسته که بیشتر ارزهای دیجیتال کاربرد های متعددی رو دارن ولی هدف اصلی ارز چیلیز، ایجاد اجتماعاتی سازنده برای طرفدار های یه تیم ورزشیه. همین مسئله هم دلیلی شده تا این رمز ارز نوسانات کمتری رو داشته باشه.

توکن Chiliz

یکی از قابلیت ها و امکاناتی که به پروژه ارز دیجیتال Chiliz اضافه شده، امکان پشتیبانی از توکن های غیر مثلی (NFT) است. کاربر هایی که توکن های غیر قابل تعویض یه تیم رو داشته باشن، سطح کاربریشون ارتقا پیدا میکنه. این کاربرها میتونن پروفایل های خودشون رو شخصی سازی کنن و تاثیر بیشتری تو رای گیری ها داشته باشن. در مجموع میتونیم از ارز دیجیتال چیلیز به عنوان پلی بین دنیای ورزش و بلاک چین یاد کرد. با توجه به اینکه پلتفرم های مشابه چندان زیادی برای این رمز ارز وجود نداره، آینده Chiliz بسیار درخشان پیش بینی شده. در ادامه مقاله ارز CHZ چیست؟ با ما همراه باشین تا بیشتر در مورد آینده این رمز ارز صحبت کنیم.

بررسی آینده ارز چیلیز و تارگت های قیمتی آن

استفاده از بلاک چین تو صنعت ورزش و با سرعت قابل توجهی در حال افزایشه. جالبه بدونین که تا به الان تو حوزه های مختلفی از جمله بیمه، موسیقی، هنر، بانکداری و. . . از تکنولوژی بلاک چین استفاده شده و به احتمال زیاد تمامی اپلیکیشن هایی که ازشون استفاده میکنیم، تا چند سال دیگه به یه بستر بلاک چینی منتقل میشن. در ادامه مقاله ارز Chiliz چیست؟ میخوایم آینده این رمز ارز و اکوسیستم اون رو براتون بررسی کنیم.

یکی از صنایعی که به تازگی وارد بلاک چین شده، صنعت ورزش و سرگرمی هستش. با استفاده از بلاک چین امکان ارائه تجربه جدید و منحصر به فردی از مشارکت طرفدار های تیم های مختلف بوجود اومده. در حال حاضر عمق بازار چیلیز به بیش از 170 میلیون دلار رسیده. با توجه به سرعت پذیرش بالایی که ارز دیجیتال CHZ بین تیم های ورزش مختلف و طرفدار های اون تیم ها و همچنین مشارکت های گسترده پلتفرم چیلیز تو رویداد های مختلف در سطح جهانی، میتونیم بگیم که این ارز دیجیتال از آینده خوبی برخورداره.

طبق تحلیل هایی که در مورد این ارز ارائه شده، چیلیز پتانسیل بالایی رو برای رشد و توسعه داره. از طرف دیگه با حمایت تیم های معروف و معتبری مثل بارسلونا و یوونتوس، این پلتفرم آینده خودش رو تضمین کرده. به همین خاطره که بیشتر تحلیلگر ها ارز چیلیز رو برای سرمایه گذاری مناسب میدونن. با توجه به داده هایی که تو سایت Wallet Investor در مورد این ارز دیجیتال منتشر شده، میتونیم انتظار یه رشد 600 درصدی رو برای این رمز ارز داشته باشیم.

کیف پول ارز چیلیز

همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، ارز چیلیز روی شبکه اتریوم پیده سازی شده و به همین خاطر از استاندارد ERC20 پشتیبانی میکنه. بنابراین برای ذخیره و نگهداری ارز CHZ باید کیف پول هایی رو پیدا کنیم که از این بلاک چین و استاندارد های اون پشتیبانی کنه. با توجه به محبوبیت بالای ارز دیجیتال اتریوم، بیشتر کیف پول های معروف این رمز ارز و شبکه اون رو ساپورت میکنن و هیچ نگرانی برای پیدا کردن کیف پول وجود نداره. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کیف پول چیست؟ کا رو مطالعه کنین.

کیف پول ارز چیلیز

از بهترین کیف پول های Chiliz میتونیم تراست والت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، اتمیک والت (Atomic Wallet)، کیف پول های سخت افزاری لجر و. . . رو بهتون معرفی کنیم. البته از بین این موارد تراست ولت و لجر بهترین انتخاب ها هستن، چون اعتبار و امنیت بالایی رو دارن و کسایی که از این کیف پول ها استفاده کردن، نظرات مثبتی رو راجع به این والت های دیجیتالی بیان کردن.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول Ledger Nano S یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری امن ارزهای دیجیتال است. این دستگاه توسط شرکت Ledger توسعه داده شده و طراحی شده تا کاربران ارزهای دیجیتال خود را در یک محیط فیزیکی ایمن نگه دارند. برخی از ویژگی‌های اصلی Ledger Nano S شامل موارد زیر می‌شود:

1. امنیت بالا: Ledger Nano S از یک ترکیب از امنیت‌های فیزیکی و امنیت نرم‌افزاری برای محافظت از کلیدهای خصوصی شما و امضای تراکنش‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کند.

2. پشتیبانی از ارزهای متعدد: این کیف پول سخت‌افزاری از ارزهای دیجیتال متعددی مانند Bitcoin، Ethereum، Litecoin و سایر ارزهای معروف پشتیبانی می‌کند.

3. واسط کاربری ساده: واسط کاربری کاربرپسند Ledger Nano S به کاربران امکان مدیریت آسان ارزهای دیجیتالشان را می‌دهد.

4. قابل حملیت: این کیف پول به صورت فیزیکی کوچک و قابل حمل طراحی شده است و می‌توانید آن را به راحتی در جیب یا کیف خود حمل کنید.

5. پین و نمایشگر: دارای یک صفحه نمایش OLED و دکمه‌های فیزیکی برای تأیید تراکنش‌ها و وارد کردن پین امنیتی است.

6. کیفیت ساخت بالا: این کیف پول با استفاده از مواد با کیفیت و استانداردهای ساخت بالا تولید می‌شود.

7. پشتیبانی از نرم‌افزارهای متعدد: می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی برای مدیریت کیف پول Ledger Nano S استفاده کنید، از جمله Ledger Live و MyEtherWallet.

تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت یه کیف پول نرم افزاریه که فقط برای گوشی های موبایل ساخته و عرضه شده. این کیف پول رو یکی از معتبر ترین والت های دیجیتالی میدونن که دلیلش پشتوانه بسیار قوی اونه. این کیف پول از سال 2018 تحت مالکیت مجموعه بایننس هستش و به همین خاطر اعتبار بالایی رو داره و میشه با خیال راحت بهش اعتماد کرد. تراست والت به عنوان یه والت چند ارزی شناخته میشه و تقریبا همه ارزهای دیجیتال رو پشتیبانی میکنه.

تراست والت

تو تراست والت کلید های خصوصی هر کاربر تو دستگاه خودش ذخیره میشه و به همین خاطر احتمال هک و سرقت ارزها کاهش پیدا میکنه. از طرف دیگه به تازگی قابلیت های جدیدی برای امنیت بیشتر به این کیف پول اضافه شده و شما میتونین از اثر انگشت یا پین برای ورود به نرم افزار استفاده کنین. پیشنهاد ما اینه که با توجه به امکانات بیشماری که تراست والت داره، اگه دنبال یه کیف پول CHZ نرم افزاری هستین، از این کیف پول استفاده کنین. قبلا تو آموزش ساخت کیف پول تراست والت رو به طور کامل توضیح دادیم که میتونین برای ساخت کیف پول چیلیز به اون مقاله مراجعه کنین.

 

جمع بندی

تو مقاله ارز Chiliz چیست؟ با کاربرد بلاک چین و ارزهای دیجیتال تو صنعت ورزش و سرگرمی آشنا شدیم. همچنین رمز ارز چیلیز رو بهتون معرفی کردیم و توضیحاتی رو در مورد مسائل فنی این رمز ارز بهتون ارائه دادیم. ارز دیجیتال CHZ به پلتفرمی با اسم Socios تعلق داره که تو اون توکن های هواداری برای تیم های ورزشی مختلف تو اون به فروش میرسه. علاوه بر اون در مورد آینده ارز چیلیز و احتمال رشد این رمز ارز باهاتون صحبت کردیم.

توجه داشته باشین که اطلاعات ارائه شده تو این مطلب فقط برای اشنایی شما با ارز دیجیتال Chiliz بودن و به هیچ عنوان نباید مبنایی برای معاملاتتون باشه. اگه قصد خرید CHZ رو دارین، بهتره تحقیقات بیشتری رو از نظر تکنیکال و فاندامنتال روی این ارز دیجیتال انجام بدین. لازم به ذکره که صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس از این ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه و میتونین خرید تون رو از این صرافی انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ (همه چیز درباره ارز Chiliz)
سوال امنیتی :5+45 = ?