ارز دیجیتال کوزاما چیست؟ ( بررسی ارز دیجیتال Kusama)

1402/07/04
ارز دیجیتال کوزاما چیست؟ ( بررسی ارز دیجیتال Kusama)


بهتره قبل از اینکه ارز دیجیتال کوزاما رو مورد بررسی قرار بدیم، مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال داشته باشیم. همونطور که میدونین یکی از جدیدترین ابزارهای مالی که توجه بسیاری از کاربران رو به دست آورده، خرید ارز دیجیتال هست. در حال حاضر حدود 2650 ارز دیجیتال از طریق 313 صرافی در جهان مورد معامله قرار میگیره و این در حالیه که بسیاری از افراد اطلاعات کمی تو این حوزه دارن. با پیشرفت و برجسته تر شدن روزافزون فناوری در جهان، معاملات پولی نیز دچار تحول شدن و امکان داره در آینده خبری از پول های کاغذی نباشه و واحد معاملاتی جدیدی جایگزین اون ها بشه، که وقوع این تحولات با ظهور ارزهای دیجیتال میسر میشه.
ارزهای دیجیتال شکل جدید از پول و پرداخت هستن که به صورت الکترونیکی دراومدن. این نوع پول، مثل اسکناس قابل لمس نیست و با استفاده از کدهای الکترونیکی تو رایانه ها قابل نقل و انتقال و مبادله هستش. شاید تو بازار کریپتوکارنسی ها، اسم ارز دیجیتال کوزاما رو شنیده باشین و بخواین که اطلاعاتی رو در مورد این ارز به دست بیارین. ما سعی میکنیم در مقاله ارز دیجیتال کوزاما چیست؟ پروژه و ماهیت این رمز ارز رو بررسی کنیم و اطلاعاتی در مورد آینده KSM ، تاریخچه کوزاما و کیف پول های ارز دیجیتال کوزاما برای شما ارائه بدیم.

ارز دیجیتال کوزاما چیست؟

ارز دیجیتال کوزاما چیست؟

برای جواب دادن به سوال ارز دیجیتال KSM چیست؟ میتونیم اینطور بگیم که، ارز دیجیتال Kusama با نماد اختصاری KSM در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 2.47 میلیارد دلاری تونسته 0.10 درصد از کل بازار رو به خودش اختصاص بده. این ارز تو رتبه 57 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال KSM نسخه زودتر منتشر شده و بدون حسابرسیِ ارز پولکادات هست. کوزاما بیش از یک شبکه آزمایشی هست و قراره به عنوان بستر آزمایش برای تست و حصول اطمینان از ویژگی های جدید شبکه پولکادات باشه؛ چون بیشتر ویژگی های جدید بعد از آزمایش روی ارز دیجیتال کوزاما، در پولکادات نیز پیاده سازی میشن.
کد به کار رفته در شبکه KSM شباهت زیادی به کد شبکه DOT داره. همچنین از شبکه کوزاما با عنوان قناری شبکه پولکادات هم یاد میشه. حتی تصویر قناری در کنار نماد این ارز وجود داره. دلیل این نامگذاری به سال ها پیش برمیگرده، زمانی که معدنچیان در اوایل قرن 20 میلادی تصمیم گرفتن برای تشخیص وجود گازهای مونوکسید کربن، پرنده قناری رو با خودشون به درون معدن ببرن. در نتیجه زمانی که قناری بیهوش میشد یا میمرد به این معنی بود که داخل معدن گاز مونوکسید آزاد شده و به این ترتیب معدنچی ها زمان لازم برای خروج از معدن رو قبل از خفگی، به دست میاوردن.
شبکه کوزاما هم حکم پلتفرمی برای تست پروژه هایی رو داره که قراره روی شبکه پولکادات پیاده سازی بشن. در نتیجه شبکه کوزاما رو قناری شبکه پولکادات نام گذاری کردن. Kusama شبکه چند زنجیره ای برای نوآوری های بنیادی هست و توسعه دهنده های بلاک چین میتونن با استفاده از این شبکه مقیاس پذیری و تعامل بی نظیری رو ایجاد کنن. همچنین شبکه کوزاما پلتفرمی برای افراد خواهان تغییر هست و سعی میکنه با تغییر وضعیت موجود، کنترل رو به دست این افراد برگردونه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز دیجیتال پولکادات مقاله ما رو مطالعه کنین که در مورد رمز ارز DOT بطور تخصصی نوشتیم.

تاریخچه و تیم ارز دیجیتال کوزاما:

تاریخچه و تیم ارز دیجیتال کوزاما:

در ماه ژولای سال 2019، دارندگان توکن DOT میتونستن درخواست خودشون رو برای دریافت توکن KSM اعلام کنن. برای اینکه بتونن در تشکیل بلاک اولیه نقش داشته باشن، فقط یک تراکنش اتریوم لازم بود. به این ترتیب یک ماه و نیم بعد، ارز دیجیتال KSM با روش الگوریتم گواه اثبات اعتبار، روی کار اومد و کاربران باید تمایل خودشون رو برای شرکت در این الگوریتم به عنوان تایید کننده اعلام میکردن.
بعد از چند ماه و طبق انتظار، کوزاما در نهایت به الگوریتم اثبات سهام POS مهاجرت کرد.  در حال حاضر 130 اعتبارسنج تو این شبکه فعال هستن. حاکمیت کوزاما هم تو دست هولدرهای این ارز دیجیتال قرار داره. Sudo که بزرگترین کاربر مرکزی این شبکه محسوب میشد، بعد از تصمیمات مدیریتی و تعیین کننده اقدامات نهایی در شبکه ارز دیجیتال کوزاما کنار گذاشته شد. در حال حاظر وظایف Sudo به طور کامل به دارندگان توکن های KSM واگذار شده. به عنوان مثال در صورت وقوع مسائلی مثل تصمیم برای افزایش تایید کننده ها به 150 نفر، این موضوع به اشتراک گذاشته میشه و برای تصمیم گیری در مورد اون، در شبکه رای گیری میشه.
ارز دیجیتال کوزاما توسط دکتر گاوین وود، بنیانگذار Polkadot، مدیر ارشد فناوری سابق اتریوم و بناینگذار بنیاد Web 3، تصور و راه اندازی شد. این بنیاد از اکوسیستم رو به رشد وب 3، که کوزاما نقش مهمی در اون داره، پشتیبانی میکنه. تیم ارز دیجیتال کوزاما از بدو پیدایش در تعامل با جامعه و جذب توسعه دهندگان و سفیران بسیار فعال بوده. همچنین توکن بومی کوزاما تو سال 2020 یکی از بیشترین رشد ها رو تو دنیای کریپتوکارنسی ها داشت. 

نحوه کار ارز دیجیتال Kusama:

نحوه کار ارز دیجیتال Kusama:

Kusama یک پلتفرم بلاک‌چین توسعه یافته توسط تیم پشتیبانی از Polkadot است و به عنوان یک "شبکه آزمایشی" یا "شبکه پیش‌نمونه" برای Polkadot عمل می‌کند. این شبکه طراحی شده است تا به توسعه‌دهندگان امکان ارتقاء و تست دارایی‌ها و اپلیکیشن‌های خود را در یک محیط واقعی‌تر از شبکه Polkadot فراهم کند. در زیر توضیحی اجمالی از نحوه کار Kusama آورده شده است:

1. تکنولوژی Polkadot :Kusama بر پایه تکنولوژی Polkadot ساخته شده است. Polkadot یک شبکه بلاک‌چین چندزنجیره‌ای است که امکان ارتباط بین چندین زنجیره بلاک‌چین مختلف را فراهم می‌کند. Kusama به عنوان نسخه آزمایشی این تکنولوژی عمل می‌کند.

2. پلتفرم آزمایشی: Kusama به عنوان یک شبکه بلاک‌چین زنده و واقعی عمل می‌کند، اما می‌تواند به عنوان محیطی برای تست و توسعه پروژه‌ها و اپلیکیشن‌های بلاک‌چین مورد استفاده قرار گیرد. توسعه‌دهندگان می‌توانند در Kusama به تجربه واقعی‌تری در مورد عملکرد شبکه و تعامل با سایر اپلیکیشن‌ها و زنجیره‌های دیگر دست پیدا کنند.

3. کارکرد توکن KSM: توکن ارز دیجیتال Kusama به نام "KSM" استفاده می‌شود. KSM به عنوان واحد مبادله در شبکه استفاده می‌شود و به عنوان پاداش برای کسانی که نودها را اجرا می‌کنند (به عنوان واحدهای امنیتی) و همچنین به عنوان هزینه برای انجام تراکنش‌ها و ایجاد کانکشن‌ها بین زنجیره‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4. پلتفرم اپلیکیشن‌های بلاک‌چین: توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود را بر روی Kusama ایجاد کرده و تست کنند. این امکان به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از اکوسیستم بلاک‌چین Polkadot بهره‌برداری کنند و اپلیکیشن‌های متنوعی را توسعه دهند.

Kusama به عنوان یک محیط توسعه و آزمایشی مهم در جهت توسعه و تست پروژه‌های بلاک‌چینی استفاده می‌شود و توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از آن از ویژگی‌ها و امکانات تکنولوژی Polkadot بهره‌برداری کنند و تجربه واقعی‌تری از عملکرد بلاک‌چین‌های چندزنجیره‌ای را کسب کنند.

اهداف ارز دیجیتال KSM چیست؟

اهداف ارز دیجیتال KSM چیست؟

همونطور که گفتیم برای Polkadot، کوزاما به عنوان شبکه قناری نامگذاری شده و اشاره ای به سنت استفاده معدنچیان از قناری ها تو معادن زغال سنگ رو داره. در واقع قناری هشدار اولیه در مورد مونوکسید کربن و سایر مواد شیمیایی مضر که ممکنه به معدن کاران آسیب برسونه یا احتمالا باعث انفجار معدن بشه رو نشون میده. بر اساس این نظریه، ارز کوزاما قناری ای هست که توسعه دهنده ها پولکادات رو از هرگونه نقص، خطرات یا آسیب پذیری در کدی که مینویسن، آگاه میکنه. معمولا به توسعه دهنده ها هشدار داده میشه که حین کار بر روی پروژه کوزاما که پسر عموی وحشی پولکادات هم نامیده میشه، انتظار تغییرات مختلف و پیشبینی نشده رو داشته باشن.
دلیل این هشدارها اینه که بدونین با وجود اینکه کدهای Kusama مشابه پولکادات هست، ولی باز هم این نسخه بدون حسابرسی هست و به عنوان محیط توسعه برای آزمایش ویژگی های جدید قبل از راه اندازی تو پولکادات مورد استفاده قرار میگیره. به این معنی که کد ارز دیجیتال Kusama ممکنه معیوب باشه. به این ترتیب به توسعه دهنده ها اجازه داده میشه تا ویژگی های مشکل دار رو توسعه بدن و مشکلات پروژه رو برطرف کنن. همچنین وقتی که کد مورد آزمایش و بهینه سازی قرار گرفت، میتونه به پولکادات هم منتقل بشه.
با این حال لازمه که بدونین کوزاما شبکه آزمایشی نیست، بلکه یه بلاک چین واقعیه. ارز KSM حاکمیت خاص خودش رو داره که به عنوان DAO عمل میکنه و از توکن بومی خودش استفاده میکنه. بنابراین تیم ها میتونن در ابتدا از کوزاما برای توسعه پروژه های خودشون استفاده کنن و بعد از تکمیل شدن پروژه، اون رو به شبکه پولکادات انتقال بدن. حتی در برخی موارد برای بعضی از پروژه ها استفاده از کوزاما مناسب تر از پولکادات هست.

تفاوت ارز Kusama با ارز دیجیتال پولکادات:

تفاوت ارز Kusama با ارز دیجیتال پولکادات:

ما میخواهیم در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Kusama چیست؟ تفاوت بین ارزکوزاما و پولکادات رو برای شما شرح بدیم. شباهات های ارز دیجیتال KSM و پولکادات بیشتر از تفاوت هاشون هست ولی دلیلی وجود داره که کوزاما اغلب به عنوان پسر عموی وحشی پولکادات شناخته میشه. وضعیت عملکرد و ساختار پولکادات و ارز کوزاما مثل بیت کوین و لایت کوین هست. لایت کوین در مقایسه با بیت کوین، تغییرات بیشتر و سریع تری به خود میبینه و ارزش بازار کمتری رو داره. کوزاما هم به عنوان شبکه آزمایشی پولکادات به شمار میره و همین خدمات رو بهش ارائه میده. همچنین ارزش توکن KSM، پایین تر از پولکادات هست ولی تونسته علاقه مندان زیادی رو به خودش جذب کنه.
 معماری بلاک چین این پروژه ها تقریبا شبیه هم هستن ولی کوزاما به گونه ای طراحی شده تا یه نسخه آزمایشی از پولکادات باشه؛ یعنی جایی که توسعه دهنده ها میتونن هر نوع پروژه ای رو که دارن ایجاد کنن. همچنین این امکان رو برای کاربران خودشون فراهم کرده تا در مورد مسیر پروژه تصمیم بگیرن. به عبارت دیگه شبکه ارز دیجیتال کوزاما میتونه خطر آزمایش زود هنگام رو جبران بکنه و در نهایت پروژه هایی که ثابت میکنن قوی هستن و دچار مشکل و خطر نمیشن رو به پولکادات انتقال بدن.
بسیاری از پروژه هایی که تمایل به فعالیت تو پولکادات رو دارن، ابتدا روی شبکه کوزاما پیاده سازی میشن. به عنوان مثال پلتفرم قرارداد هوشمند MoonBeam که بین اتریوم و شبکه پولکادات سازگاری ایجاد میکنه، ابتدا در ارز کوزاما به عنوان MoonRiver راه اندازی شد. همچنین میشه تصمیمات جامعه رو با سرعت بیشتری در مورد کوزاما اتخاذ و در مورد اون اقدام کرد که در مقایسه با پولکادات کندتر و سختگیرانه تر هست و ممکنه باعث بشه که پروژه های مستقر در کوزاما به قلمرو بسیار متفاوتی نسبت به همتایان پولکادات خود منتقل بشن.

بررسی توکن KSM :

بررسی توکن KSM :

توکن KSM، توکن اختصاصی شبکه ارز کوزاما است که موقع نوشتن این مقاله تو رتبه 57 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. تعداد توکن های عرضه شده تا به الان چیزی حدود 9 میلیون و 700 هزار توکن هست که از این تعداد حدود 8 میلیون و چهارصد هزار عدد در گردش هست. در ارز دیجیتال کوزاما، هیچ سلطه و نفوذ حاکمیتی برای توقیف در فعالیت شبکه وجود نداره و تنها راهی که ممکنه به کار این شبکه پایان بده، توافق و اجماع در مورد این موضوع هستش. همچنین اگه دارندگان توکن KSM و سهامداران این شبکه تصمیم بگیرن که دیگه تو این شبکه فعالیت نکنن، این شبکه به طور کامل از کار میافته و آینده کوزاما متوقف میشه.
نقش های موجود در شبکه ارز دیجیتال کوزاما چیست؟

همونطور که گفتیم، ارز کوزاما نسخه زودتر منتشر شده ای از پولکادات است. تیم توسعه دهندگان کوزاما که فعالیت اصلیشون ساخت پاراچین ها و اکسپلورهای بلاک چین هست، یکی از مهم ترین نقش ها رو در این شبکه به عهده دارن. دسته ای دیگه هم تو این شبکه هستن که به حفظ امنیت و نگهداری از شبکه میپردازن. این افراد شامل اعتبارسنج ها، تایید کننده اعتبار، وثیقه گذاران و افرادیه که تو مدیریت شبکه نقش دارن. این افراد برای حفظ امنیت، ثبات و پیشرفت شبکه با هم همکاری میکنن.

بررسی آینده KSM :

بررسی آینده KSM :

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Kusama چیست؟ به بررسی آینده و روند قیمت کوزاما میپردازیم. کوزاما مثل پولکادات قصد داره که پروژه کاملا متمرکزی باشه بنابراین به محض راه اندازی پاراچین ها، آینده کوزاما و پولکادات به حاکمیت زنجیره ای جوامع مربوطه بستگی پیدا میکنه. همچنین با قضاوت در مورد موفقیت بلاک چین غیر متمرکز اتریوم که کانون جدیدی از نوآوری های گسترده است، آینده کوزاما هم میتونه بسیار درخشان باشه.

در شبکه ارز KSM ، هیچ دکمه قطع یا وصلی وجود نداره، به این معنی که هیچ مقام مرکزی قادر به متوقف کردن کار اون نیست و تنها راه پایان این شبکه، از طریق حاکمیت و تصمیم هولدرهای رمز ارز KSM هست؛ که البته این کار غیرممکنه. همچنین یکی از برنامه های آینده KSM ، پیوستن به پولکادات از طریق بلاک چین های جانبی هست و با توجه به اینکه قراره در آینده KSM با ارز دیجیتال پولکادات همسو باشه، میتونه آینده کوزاما رو درخشان کنه. همچنین کسانی که ارز دیجیتال Polkadot دارن، میتونن درخواست خودشون را مبنی بر دریافت توکن کوزاما ثبت کنن و معادل تعداد توکن های پولکاداتشون توکن KSM رو دریافت میکنن. برای خرید DOT هم میتونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین.

کیف پول های ارز دیجیتال کوزاما:

کیف پول های ارز دیجیتال کوزاما:

شاید بعد از اینکه در مورد ارز دیجیتال کوزاما چیست؟ اطلاعاتی به دست آوردین، قصد سرمایه گذاری و خرید KSM رو داشته باشین ولی بهتره قبل از اقدام به خرید و سرمایه گذاری روی این رمز ارز، با کیف پول های ارز دیجیتال کوزاما آشنا بشین. هم اکنون یکی از دغدغه های افرادی که در بازار کریپتوکارنسی فعالیت میکنن، انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتالشون هست.

کیف پول ارز دیجیتال برنامه ای برای تعامل با بلاک چین هستش و دارای آدرس و شناسه منحصر به فردی هستن که مشخص میکنه ارز دیجیتال واریز شده در کجای بلاک چین قرار گرفته. بیشتر ولت های مبتنی بر وب توسط شرکت توسعه دهنده اون ها قابل مدیریت هستن. کیف پول های دسکتاپ و موبایل که روی دستگاه مربوط به خودشون نصب و اجرا میشن و ولت های سخت افزاری، نوعی دیگه ای از کیف پول های ارز دیجیتال هستن. اگه می خواین بطور کامل بدونین که کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ مقاله ما رو مطالعه کنین که در این زمینه بطور تخصصی نوشتیم.

کوزاما که توکن بومی اون با نماد KSM شناخته میشه، یه شبکه آزمایشی است که بر اساس پایگاه کد پولکادات ساخته شده و به عنوان شبکه آزمایشی برای اکوسیستم پولکادات عمل میکنه. در صورتی که قصد دارین در این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنین، بهتره توکن های KSM رو در جایی امن نگهدارین. به همین منظور به معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کوزاما میپردازیم.

کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet):

کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet):

یکی از کیف پول های ارز Kusama، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یکی از معتبرترین ولت های دنیاست که در واقع متعلق به صرافی بزرگ و نام آشنای بایننس است. این کیف پول از Crypto ها، ارزهای دیجیتال و توکن های ERC20 و ERC223 پشتیبانی میکنه. یعنی با استفاده از این والت رمزنگاری شده هیچ محدودیتی بابت نگهداری ارزهای مورد نظرتون ندارین و به راحتی میتونین همه کریپتوکارنسی های رایج رو خریداری و ذخیره کنین و در زمان دلخواه نیز اون ها رو بفروشین.

نرم افزار تراست ولت با بلاک چین ها و صرافی های مختلفی کار میکنه و به همین جهت دست شما رو در انجام معاملات باز گذاشته. همچنین تمرکز اصلی تراست ولت، اتریوم و بقیه توکن های مبتنی بر اتریوم هست و به گونه ای طراحی شده که کد اصلیش هم متن باز و هم متن بسته است. علاوه بر این دو ویژگی اصلی این کیف پول تمرکز ویژه ای روی امنیت و حریم خصوصی کاربرهاش داره.

به همین منظور هنگام راه اندازی حساب جدید از هیچکس KYC خواسته نمیشه. همچنین تو تراست والت به عنوان یه کیف پول غیر متمرکز، داده های کاربر ذخیره نمیشه. همچنین به کاربران اجازه میده تا کلیدهای خصوصی خودشون رو به جای سرورهای تراست ولت، روی دستگاه خودشون ذخیره کنن. 

رابط کاربری تراست ولت، راه اندازی و شروع کار رو آسون میکنه. این امر باعث شده تا 5 میلیون کاربر به این کیف پول اعتماد کنن. البته همکاری مداوم با بایننس تا حد زیادی به این اعتماد کمک کرده و در حال حاضر یکی از بهترین پلتفرم ها نگهداری ارز دیجیتال به حساب میاد. تراست ولت همچنین به کاربران این امکان رو میده تا با استیکینگ سود بدست بیارن. استیکینگ ارزهای دیجیتال شامل ایجاد بلاک های جدید از طریق الگوی اجماع هستش.

در حال حاضر نیز تراست ولت به شما اجازه استیک ترون، تزوس، کازموس، ویچین، کالیستو، کاوا، توموچین، آیوتکس و الگورند رو میده. مقاله آموزش ساخت کیف پول تراست ولت در سایت ایران بایننس موجوده که میتونین برای آشنایی با نحوه ساخت کیف پول تراست ولت، ازش استفاده کنین.

کیف پول نرم افزاری مث ولت (Math Wallet):

کیف پول نرم افزاری مث ولت (Math Wallet):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال KSM، والت نرم افزاری MathWallet هست، که یه کیف پول چند پلتفرمی هست و برای استفاده در موبایل، دسکتاپ و کیف پول های سخت افزاری همچون لجر بهینه سازی شده. توسعه دهنده های مث ولت ادعا میکنن که این نرم افزار تنها افزونه ای هست که از اپلیکیشن های غیر متمرکز چند زنجیره ای پشتیبانی میکنه. تو این کیف پول میتونین توکن های بیش از 70 شبکه بلاک چین و 3000 رمز ارز مختلف رو ذخیره کنین. همچنین کیف پول مث ولت از بیت کوین، اتریوم، فایل کوین، کوزاما و... پشتیبانی میکنه.

نحوه ایجاد کیف پول مث ولت کاملا سمت کاربر هست، یعنی مراحل ساخت و ذخیره سازی کلیدهای خصوصی و عمومی کاملا در دستگاه کاربر انجام میشه و Math Wallet هیچ اطلاعاتی رو ذخیره نمیکنه. کاربران همچنین میتونن به وسیله عبارت بازیابی 12 کلمه ای یا اسکن Qr Code وارد کیف پول خودشون بشن. احراز هویت 2 عاملی و احراز هویت بیومتریک مثل اثر انگشت از جمله امکانات امنیتی دیگه ای هستی که تو این کیف پول نرم افزاری وجود دارن.

 مث ولت اکوسیستم چند زنجیره ای و غیر متمرکز رو در اختیار کاربراش قرار میده که سوآپ رمزارزها رو از طریق سرورهای ابری کیف پول مث، تنها تو 3 ثانیه امکان پذیر میکنه. بنابراین کاربرها میتونن دارایی های خودشون رو روی نود شبکه های کازموس، آیاس، آیریس نت و بایننس اسمارت چین استیک کنن و از این راه پاداش بگیرن. همچنین امکان سپرده گذاری استیبل کوین هایی مثل تتر، DAI و USDT در پلتفرم های کامپوند، اوسیس و فالکروم و کسب سود فراهم هست.

کیف پول سخت افزاری Ledger و Trezor:

کیف پول سخت افزاری Ledger و Trezor:

والت سخت افزاری Ledger نیز یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Kusama هست که تو سال 2014 ساخته شد. ویژگی های فیزیکی کیف پول لجر مثل روکش استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر ضربه و آسیب های فیزیکی، اولین ویژگی های جلب توجه کننده تو این کیف پول هستن. تو این والت از یک تراشه برای برقراری امنیت استفاده شده که کیفیت بسیار خوبی به لجر داده.

همچنین دکمه تاییدی که روی دستگاه وجود داره به گونه ای عمل میکنه که اگر اون رو فشار ندین عملیات تبادل نهایی نمیشه. این مزیت باعث میشه وقتی که کامپیوتر شما هک شد یا دچار اختلال شد، نگرانی برای سرمایه خودتون نداشته باشین. علاوه بر این لجر ساخت کشور فرانسه هست و امنیت اون توسط آژانس امنیت سایبری فرانسه تایید شده و از بیش از 1000 ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه.

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال KSM ، والت سخت افزاری ترزور هست. Trezor رو میشه یک کیف پول آفلاین در نظر گرفت که با استفاده ازش میتونیم بدون نیاز به انترنت نقل و انتقال مالی انجام داد. برخلاف سایز کوچیکی که ترزور داره، کار با این کیف پول ساده است. علاوه بر این یکی از مهم ترین مزایای این کیف پول دیجیتال عدم نیاز به رمز عبور برای اتصال به حساب هست. همچنین تا زمانی که کسی به خود کیف پول دسترسی نداشته باشه، نمیتونه از موجودی حساب شما باخبر بشه.

 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز KSM چیست؟ ارز دیجیتال کوزاما، آینده کوزاما و کیف پول های ارز دیجیتال KSM رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم ارز Kusama نسخه زودتر منتشر شده و حسابرسی نشده پولکادات هست که به عنوان شبکه آزمایشی پولکادات عمل میکنه. اگه قصد خرید کوزاما رو دارین میتونین از طریق صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس که یکی از صرافی های ایرانی و معتبر تو حوزه کریپتوکارنسی هست، اقدام به خرید کنین.

توجه داشته باشین که بعد از خرید کوزاما میتونین اون رو در کیف پول های سخت افزاری مثل لجر و ترزور، همچنین کیف پول های نرم افزاری مثل تراست ولت و مث ولت نگهداری و ذخیره کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال کوزاما چیست؟ ( بررسی ارز دیجیتال Kusama)
سوال امنیتی :2+79 = ?