بایننس کوین چیست؟ BNB چیست؟

1402/06/09
بایننس کوین چیست؟ BNB چیست؟

 به جرات میتونیم بگیم که امروزه کمتر کسی پیدا میشه که واژه هایی مثل رمزارز، ارز دیجیتال، بلاکچین، بیت کوین و بایننس کوین و... رو نشنیده باشه. در حال حاضر عده ی زیادی از مردم دنیا درگیر بازار کریپتوکارنسی شدن ولی به علت این که ارز دیجیتال تنوع زیادی دارن و هر کدوم یه سری معایب و مزیت نسبت به هم دارن، کمی دچار سردرگمی شدن و برای خرید ارز دیجیتال و انتخاب ارز اطلاعات کمی دارن.

یکی از ارزهای دیجیتال معروف و محبوب که تونسته اعتماد سرمایه گذارا رو جلب کنه، ارز دیجیتال Binance Coin هستش. ما در این مقاله در مورد اینکه بایننس کوین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ صحبت خواهیم کرد.  اما قبل از این که به مفهوم ارز بایننس کوین بپردازیم، توضیحات کوتاهی در مورد اینکه ارز دیجیتال چیست؟ رمز ارز چیست؟ بایننس چیست؟ میدیم و بعد مفصل به بحث خودمون یعنی بایننس کوین چیست؟ و مباحث مربوط به اون می پردازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

بایننس کوین چیست؟ | ارز دیجیتال چیست؟

باید بگم خدمتتون که ارز دیجیتال هم یه نوع پوله. اما با این تفاوت که دیگه مثل پولای خودمون کاغذی نیست و نمیشه اونو تو دستت بگیری و لمسش کنی، بلکه به صورت دیجیتال هستش که اگه بخوای بهش دسترسی داشته باشی باید حتما از کامپیوتر ، لپ تاپ ، گوشی هوشمند و یا تبلت استفاده کنی.

خوب همینطور که ما پولیو که داخل کارت بانکیمون داریم رو نمی تونیم لمسش کنیم و فقط با اعداد و ارقام که تو بانک ثبت شده، سروکار داریم،  ارز دیجیتال هم به همین صورته یعنی ما با اعداد و ارقامی که با استفاده از اینترنت تو کامپیوترها ثبت هستش، کار داریم. البته با این تفاوت که دیگه به کارت بانکیو کارت اعتباری نیازی نداریم و می تونیم با یه سری نرم افزار کاربردی با اونها کار کنیم. توجه داشته باشین که ارز دیجیتال نوعی پول و یا دارایی دیجیتالی هستش که اغلب در بستر بلاکچین ساخته شده اند. برای اینکه بیشتر با مفهوم ارز دیجیتال آشنا بشین میتونین به مقاله ی ارز دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد؟ مراجعه کنین.

رمز ارز چیست؟

رمز ارز یه نوع ارز دیجیتاله که در اون از دو مفهوم بلاکچین و رمزنگاری استفاده شده. می تونیم بگیم رمز ارزها یه نوع پول دیجیتالی هستش که بر پایه ی شبکه ای پیاده سازی میشه که بین کامپیوترهای زیادی قابل دسترسیه. این ویژگی کمک میکنه که بدون اینکه یه نهادی اونو صادر کنه یا بر اون نظارت داشته باشه فعالیت کنه. به خاطر این میگن "رمز ارز "چون: برای اینکه بتونن شبکه ی ارز دیجیتال رو امن نگه دارن از رمزنگاری استفاده کردن و برای اینکه این رمز ارزها رو بتونن پیاده سازی کنن از بلاکچین. حالا که در مورد دو مفهوم مهم مربوط به این حوزه آشنا شدین، میرسیم به سر موضوع اصلی این مقاله که بایننس چیست؟ Binance Coin  چیست؟ کاربرد BNB چیست؟

بایننس چیست؟  تاریخچه ی بایننس:

بایننس کوین چیست؟ | صرافی بایننس چیست؟

بایننس (Binance) یکی از محبوبترین و معروفترین صرافی ویژه رمزارزهاست. Binance از ترکیب دو کلمه Binary و finance ساخته شده که با دو مفهوم زیر به کار میره:

صرافی بایننس (Binanse Exchange ) که یکی از صرافی های ارز دیجیتال پیشرو در جهانه.

رمز ارز ارائه شده توسط بایننس با نام بایننس کوین (Binance Coin  )  که بعضا به طور خلاصه بایننس هم گفته میشه.

در سال 2017 میلادی شرکت چینی با نام Beijie Technology توسط چانگ پنگ ژائو بنیان گذاری شد. شرکت بیجی یه شرکت هلدینگ هستش که صرافی بایننس رو راه اندازی و اداره کرده و میکنه. دفتر اصلی این شرکت در شهر هنگ کنکه. ژائو به همراه تیم بایننس تلاش های زیادی برای رشد پتلفرم بایننس انجام دادن و تونستن این صرافی رو به یکی از صرافی های موفق و معتبر جهان تبدیل کنن.

ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟ Binance Coin چیست؟

بایننس کوین چیست؟ | BNB چیست؟

ارز دیجیتال Binance Coin با نماد انحصاری BNB  در واقع رمز ارزی است که توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس در ماه جولای سال 2017 (تیر ماه سال 1396) معرفی شده. Binance Coin توکن هاین که در پتلفرم بایننس استفاده میشن و یک سکه ی بومی به حساب میاد.

این سکه به عنوان پیشنهاد اولین سکه ICO راه اندازی شد که 20 میلیون نشان BNB  برای سرمایه گذاران فرشته، 80 میلیون برای مشارکت کنندگان در پروژه (تیم بنیانگذار) و 100 میلیون بقیه برای نفراتی که در ICO شرکت کرده بودند (مشارکت کنندگان عادی) ارائه شد. سود حاصل از فروش توکن BNB برای توسعه ی مبادلات، مارک تجاری و بازاریابی استفاده شد. درصدی هم از این سرمایه گذاری صرف به روزرسانی های لازم در صرافی بایننس شد.

عرضه ی بایننس کوین محدود هستش. در عرضه ی اولیه ی این ارز 200 توکن Binance Coin ارائه شد که نیمی از آن ها طی برنامه ای چند ساله به عنوان توکن سوزی بایننس کوین از بین می رود که در ادامه مقاله ی بایننس کوین چیست؟ شما را با مفهوم توکن سوزی آشنا خواهیم کرد.  

کاربرد بایننس کوین در صرافی بایننس

در اوایل فروردین سال 1397 قیمت بایننس کوین در حدود 1.4 میلیارد دلار بود. خرید BNB  رو می توان در صرافی بایننس با پرداخت ارز فیات مثل دلار، یورو و یا رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم و یا توکن تتر انجام داد.

Binance Coin  به عنوان سوختی برا انجام عملیات در صرافی بایننس و اکوسیستم اون حساب میشه. به زبان ساده تر باید بگم که برای پرداخت هزینه های مختلف در این صرافی از جمله: هزینه ی واریز و برداشت وجه وهزینه ی خرید رمز ارزهای ارائه شده در عرضه ی اولیه و ... می توان از این ارز استفاده کرد. همچنین این ارز از خدمات گوناگونی که در اکوسیستم باینننس ارائه میشه پشتیبانی میکنه مثلا پرداخت کارمزد معاملات یا کارمزدهای مبادلات، کارمزدهای فهرست کردن و یا هرگونه کارمزد دیگه که مورد نیاز صرافی بایننس هستش.

این صرافی در ابتدای معرفی رمز ارز بایننس کوین، برای اینکه بتونه توجهات کاربرا رو به رمزر ارز خودش جلب کنه یه استراتژی به کار برد و اون اینه که به افرادی که در ابتدای توزیع از بایننس کوین برای پرداخت کارمزد فعالیت هاشون در این صرافی استفاده کنن، 50% تخفیف در هزینه تراکنش ها بهشون تعلق می گرفت. میازن این تخفیف هر سال به نیم کاخش پیدا میکنه. به این صورت که تخفیف ها در سال دوم به 25%، در سال سوم 12.5 و در سال چهارم 6.5 %  کاهش پیدا کرد و در سال پنجم عرضه ی Binance Coin به صفر می رسه.

چرا سکه بایننس اختراع شد؟

سکه بایننس | بایننس کوین چرا اختراع شد؟

این برنامه برا اینکه بتونه بستر ارز رمزنگاری شده رو در بایننس قدرتمند کنه و فعالیت های اون رو برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار کنه، به وجود اومد. از سکه بایننس برای اهداف مختلفی می توان استفاده کرد از جمله: پرداخت هزینه ی لیست، هزینه ی مبادلات یا هرگونه هزینه ی دیگری که کاربر ممکنه در صرافی متحمل بشه. سکه بایننس همچین برای سرمایه گذاری IEO استفاده میشه. سپس این ارزهای جدید در صرافی بایننس وارد لیست می شن و بازار تجارت برای اونها محیا میشه.

داشتن یه پول بومی باعث کاهش وابستگی به پول سنتی میشه و این میتونه باعث کم شدن هزینه های اضافی کاربر بشه. ارز دیجیتال بایننس کوین به کاربران کمک میکنه در خرید و فروش پول صرفه جویی کنن.

Binance Coin (سکه بایننس) کاربردهای گوناگونی داره که در ادامه مقاله ی ارز بایننس کوین چیست؟ به صورت مفصل به این مبحث پرداخته میشه پس لطفا همرا ما باشین.

کاربرد بایننس کوین چیست؟

کاربرد بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین

یکی از کاربردای بایننس کوین اینه که برای پرداخت هزینه های کارمزد داخلی در صرافی بایننس میشه از این رمزارز بومی استفاده کرد.

دومین کاربرد اینه که افراد میتونن از ارز BNB برا سرمایه گذاری روی عرضه ی اولیه ی سکه ها ICO که در فهرست لانچ پد صرافی بایننس اومده استفاده کنن.

از دیگر مزایای  این ارز دیجیتال اینه که از BNB  برای کسب و کارهای مختلف هم است استفاده میشه از جمله: پتلفرم استریم ویدئویی uplive که از قابلیت پرداخت این ارز برای فروش هدایای مجازی به پایگاه کاربر 20 میلیونی خودش استفاده میکنه و همچنین از این ارز برنامه ی کاربردی وب و کارت اعتبار visa شرکت موناکو (پتلفرم پیشتاز حوزه ی پرداخت و رمزارزها)  پشتیبانی میکنن.

این موضوع که توکن Binance Coin تونسته به عنوان یه ارز بومی برا پرداخت هزینه ها در دیگر شرکت ها مورد استفاده قرار بگیره به گسترش اون و در عین حال به افزایش ارزش بازار و ارزش خود BNB کمک قابل توجهی کرده. در ادامه ی بایننس کوین چیست؟ به چند مورد از مزایای ارز بایننس کوین اشاره خواهیم کرد.

بایننس کوین در زنجیره ی بایننس و بایننس اسمارت چین چه نقشی دارد؟

BNB سوخت دیجیتالی بلاکچین BSC هستش که به طور خاص برای تعامل با برنامه های غیر متمرکز راه اندازی شده. از ویژگی های این زنجیره هم اینه که: وجود همه ی گزینه های لازم برای ایجاد و کار با dApps، سازگاری با اتریوم، توان عملیاتی بالا (ایجاد یک بلوک در هر 5 ثانیه) در این زنجیره جا داره.

شبکه ی اسمارت چین در سال 2019  برای عرضه و مبادله ی کالا راه اندازی شد. سوخت دیجیتالی که بایننس اسمارت چین از اون استفاده می کنه، ارز دیجیتال بایننس کوینه. این شبکه از پهنای باند بالایی برخوردار هستش اما برای توسعه ی dApps مناسب نیست. به همین خاطر متخصصان بایننس شبکه ی جدیدی با نام بایننس اسمارت چین راه اندازی کردن که به طور موازی با زنجیره ی اصلی کار می کنه، کاملا مستقله و سازگار با ماشین مجازی اتریوم هستش.

در شبکه ی بایننس اسمارت چین بر خلاف شبکه ی اجتماعی، محیط کار کاملی برای انتشار برنامه های غیر متمرکز در دسترسه و در عین حال این شبکه از توان و قابلیت اطمینان بالایی هم برخورداره. زمان ایجاد یه  بلوک در یک شبکه ی جدید تقریبا 5 ثانیه ست که تجارت کارآمد بالایی رو برا کاربرانش فراهم میکنه.

برنامه نویسان برنامه های منتشر شده ی خودشونو میتونن به این شبکه انتقال بدن. اکوسیستم این شبکه از سرعت قابل توجهی موقع انجام معاملات مالی بسیار مهم برخورداره و هیچ عاملی نمیتونه باعث کاهش سرعت اون بشه. حتی اگه همه ی پروژه ها همزمان کار انتقال برنامه ها روانجام بدن. به لطف سازگاری بین زنجیره ای، شبکه ی جدید امکان انتقال دارایی بین زنجیره ها رو هم فراهم می کنه. در هنگام شروع قراردادهای هوشمند و dApps بایننس اسمارت چین از رمز ارز داخلی BNB برای پرداخت هزینه استفاده میکنه.

خلاصش این میشه که ارز دیجیتال BNB برای بایننس اسمارت چین به همان روشی کار میکنه که ETH برای اتریوم.

تفاوت بایننس کوین و بیت کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین | تفاوت بایننس کوین با بیت کوین

چند فرق اساسی بین بیت کوین و بایننس کوین وجود داره که بهشون اشاره خواهیم کرد.

برخلاف بیت کوین که صرافی خاصی ندارد و برای خرید بیت کوین و یا فروش اون باید دنبال یه صارفی خوب و معتبر بود چون همونطور که خودتون هم میدونین همه ی صرافی ها و سایت ها به یه اندازه قابل اعتماد نیستن، ارز دیجیتال بایننس کوین از طرف صرافی بایننس که یکی از صرافی های معتبر جهانه پشتیبانی میشه و خرید بایننس کوین در اون با امنیت کامل انجام میشه.

یکی دیگه از تفاوت بایننس کوین و بیت کوین اینه که چون بیت کوین همه جا معامله میشه نسبت به انواع مختلفی از متغیرها آسیب پذیره این در حالیست که ارز دیجیتال بایننس کوین کمتر از شرایط خارجی تاثیر میپذیره ولی به شدت از شرایط داخلی آسیب پذیر هستش.

بیت کوین دارای سابقه ی طولانی  و اثبات شده هستش که در سال 2009  منتشر شده ولی بایننس کوین ارز جدیدی است که در سال 2017راه اندازی شده.

تفاوت دیگه ی بیت کوین با بایننس کوین در تعداد عرضه ی اونهاست. حداکثر بیت کوینی که تا به حال عرضه شده 21 میلیون کوینه اما عرضه ی بایننس کوین 200 میلیون کوین هستش و این بدان معنا هست که در سالهای آینده کوین های BNB از لحاظ حجمی از بیت کوین سبقت میگیره.

بلاک چین بایننس چیست؟

در ابتدای معرفی ارز دیجیتال بایننس کوین، این توکن بر مبنای اتریوم (ERC-20)  ارائه شد اما به تدریج به زنجیره ی اختصاصی خودش با نام زنجیره ی بایننس منتقل شد. این زنجیره از مکانیزم اجماع تحمل خطای بیزلس استفاده میکنه که شامل انواع گوناگونی از گره هاست از جمله:

گره‌های شاهد (Witness Nodes): شاهد فرایند اجماع هستن و تراکنشها رو به دیگر گره‌ها پخش می‌کنن.

گره‌های شتاب‌دهنده: متعلق به سازمان (صرافی بایننس) هستن وبه فرآیند اعتبارسنجی تراکنشها سرعت میدن.

به خاطر اینکه همه ی توکن های موجود قبلا استخراج و در عرضه ی اولیه، عرضه شدن، امکان استخراج توکن بایننس کوین در بلاکچین وجود نداره. برای حفظ ارزش بایننس کوین، صرافی بایننس از روش توکن سوزی BNB استفاده میکنه که در ادامه مقاله ی BNB چیست؟ به صورت مفصل بهش خواهیم پرداخت.  

مزایای سکه Binance چیست؟

مزایای بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین

از مزایای سکه بایننس میتوان به معاملات سریع و امنیت و ... اشاره کرد که در پایین آمده است.

  • معاملات سریع

اگه برا تجارت در صرافی از BNB استفاده می کنین، به موتور تطبیق اختصاصی پلتفرم دسترسی خواهین داشت که می تونه تا 1.4 میلیون سفارش در هر ثانیه پشتیبانی کنه.

  • امن و قابل اعتماد

 Binance در حال حاضر میلیون ها کاربر و معامله گر ارز رمزنگاری شده داره که به سیستم عامل اعتماد می کنن و به ویژگی های امنیتی و حفاظتی صرافی اعتماد دارن. این صرافی از یک چارچوب سیستم چند خوشه ای و چند لایه و صندوق دارایی امن برای کاربران (SAFU) استفاده می کنه تا امنیت شبکه و دارایی کاربراشو با بالاترین سطح ببره.

  • تجارت چند ارز رمزنگاری شده

با استفاده از BNB می توان با تکیه بر یک سیستم تطبیق تجاری سریع ، امن و مقرون به صرفه ، بیش از 150 ارز رمزپایه را در صرافی معامله کرد. جدا از این، BNB جفت های تجاری خاص خودش رو برا پاسخگویی به نیازهای معاملاتی خاص در اختیار کاربر قرار می ده.

  • تخفیف معاملاتی

سکه بایننس همچنین به کاربرا این امکان رو می ده که 50٪ تخفیف در هزینه معاملات بگیرن. در صورت خرید سکه 10 هزار دلاری، با پرداخت حالت های معمول 10 دلار از کاربر کسر می شد در حالی که اگر از BNB استفاده کنن، هزینه ی معاملات به نصف کاهش پیدا میکنه یعنی فقط 5 دلار باید پرداخت کنن. البته همون طور که گفتم این تخفیفات سال به سال کم میشه و نهایتا در سال پنچم به صفر می رسه.

  • خرج کردن سکه  Binance

به غیر از یک تجربه یکپارچه در اکوسیستم Binance و تخفیفات هزینه تجارت، می توان از BNB به روش های مختلف دیگری هم استفاده کرد. به خصوص در صنعت مسافرتی و مهمان نوازی خدمات متعددی پذیرفته شده است. با استفاده از BNB میتوان وعده غذایی خرید یا حتی خانه جدید تهیه کرد.

  • شرکت در ICO / IEO

 بایننس لانچ پد میزبان توکن های جدیدی هستش که می توان با استفاده از رمزهای BNB سهام خود را در ارز جدید و آینده خریداری کرد. بعد موقعی که این ارزهای دیجیتال جدید به صرافی Binance اضافه شدن با اونها معامله کرد و بدین صورت شاهد تجربه ای کامل و یکپارچه شد.

معایب سکه Binance چیست؟

بایننس کوین (Binance Coin یا BNB) یکی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار است که به وسیله‌ی بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، ایجاد و مدیریت می‌شود. همانند هر ارز دیگر، BNB نیز دارای مزایا و معایب خود است. در اینجا به برخی از معایب احتمالی BNB اشاره می‌کنم:

وابستگی به یک صرافی:

BNB به طور اصلی در صرافی بایننس و تحت مدیریت آن ایجاد و معامله می‌شود. این باعث می‌شود که ارتباط وابسته به این صرافی باشد و اگر با مشکلاتی در این صرافی مواجه شود، ممکن است تأثیر مستقیم بر قابلیت معامله و ارزش BNB داشته باشد.

کنترل مرکزی:

هرگونه ارز دیجیتال که توسط یک شرکت یا نهاد معین ایجاد و مدیریت می‌شود، دارای معضل کنترل مرکزی است. این معمولاً به معنای این است که تصمیمات اساسی مربوط به ارز از طریق یک نهاد یا شرکت معین اتخاذ می‌شود و افراد معمولی در فرآیند تصمیم‌گیری شرکت ندارند.

ریسک امنیتی:

هرچند بایننس یکی از معتبرترین صرافی‌هاست، اما همچنان خطرات امنیتی وجود دارد. در صورتی که صرافی توسط حملات سایبری مورد هدف قرار گیرد یا مشکلات امنیتی دیگری داشته باشد، اموال افراد در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وابستگی به موفقیت صرافی:

ارزش BNB به طور قابل توجهی با موفقیت و محبوبیت صرافی بایننس همراه است. اگر موفقیت این صرافی کاهش یابد یا مشکلاتی رخ دهد، این ممکن است تأثیری بر ارزش BNB داشته باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که وضعیت ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی بسیار پویا هستند و معایب و مزایای یک ارز ممکن است با گذر زمان تغییر کنند. همچنین، قبل از سرمایه‌گذاری در هر نوع ارز دیجیتال، به مطالعه کافی، تحقیقات دقیق و مشورت با متخصصان توصیه می‌شود.

توکن سوزی بایننس کوین یا سوزاندن بایننس کوین چیست؟

توکن سوزی بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین

تیم Binance Coin برا کاهش تورم، افزایش قیمت بایننس کوین و... یه استراتژی ویژه در مورد این رمز ارز دارن و اون اینه که صرافی بایننس 20% سود خودش رو که از این رمز ارز بدست آورده، برای بازخرید توکن های بایننس کوین BNB استفاده کنه و این توکن ها رو بسوزونه و در اصل اون ها رو از بین ببره. هدف از این کار اینه که حداکثر 50% از کل بایننس کوین ها ی موجود یعنی 100میلیون توکن Binance Coin در آخر باقی بمونن. توکن سوزی بایننس کوین هر سه ماه یک بار  انجام میشه و تاکنون 15 مرحله از این توکن سوزی بایننس کوین انجام شده.

این فرآیند موجب حفظ ثبات ارزش ارز دیجیتال بایننس کوین میشه. سوزاندن مداوم توکن بایننس کوین به خوبی نشان دهنده ی سودآوری صرافی بایننس از این ارز دیجیتال هستش. نکته قابل توجه اینجاست کعه بعد از هر توکن سوزی، معمولا قیمت بایننس کوین افزایش پیدا میکنه که دلیلش هم کاهش عرضه هستش.

آیا Binance Coin پول واقعی است؟

هدف اصلی BNB تأمین سوخت در عملیات مبادله ارزهای رمزنگاری شده و تقویت اکوسیستم Binance است. در حال حاضر، از این رمز برای تخفیف های تجاری هم می توان استفاده کرد البته این تخفیفات به تدریج کم شده و در سال پنچم حذف میشه. می توان از ارز دیجیتال بایننس کوین برای پرداخت هزینه های خدمات مسافرتی و مهمان نوازی استفاده کرد، اما تاکنون مقبولیت اون به عنوان یه ارز مناسب برای هزینه های خرد خیلی کم است. به همین دلیله که حداقل تاکنون تا زمان نگارش این مقاله نمیتوان این ارز رو پول واقعی در نظر گرفت.

مبادله Binance از پشتوانه مالی و استراتژیکی زیادی برخورداره که می توانه رمز ارز رو برای سالهای سال پابرجا نگه داره. این بدان معناست که چشم انداز ارزهای جایگزین غالب می تونه در سالهای آینده تغییر کنه.

سکه Binance چقدر ایمن است؟

بایننس کوین در ابتدا بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شد. بلاکچین اتریوم از رمزنگاری برای ایجاد امنیت و جلوگیری از نقص داده ها یا استراق سمع، بهره میبره و از اون جایی که یه بلاکچین توزیع شده هستش هیچ هاب مرکزی موجود نداره که با هک شدن اون موجب به خطر افتادن داده ها بشه. ارز دیجیتال بایننس کوین در سال 2019 به بلاکچین اختصاصی خودش با نام زنجیره ی بایننس که توسط تیم زبده ی بایننس پیاده سازی شده بود، انتقال پیدا کرد و این نوید بخش امنیت بالای بایننس کوین هستش.

علاوه بر مواردی که گفته شد صرافی بایننس یه لایه امنیتی برای کمک به حفظ اطلاعات شخصی و سرمایه ها داره که جزء ویژگی های این صرافی حساب میشه که باعث شده این صرافی به نامی مطمئن در میان صرافی های ارز دیجیتال تبدیل بشه. این لایه ی امنیتی شامل احراز هویت دو مرحله ای و رمزنگاری که گواهینامه ی SSL داره، هستش. همچنین استفاده از کیف پول های امن و شناخته شده هم برای امن تر نگه داشتن ارز دیجیتال بایننس کوین هم توصیه میشه.

تاریخچه ی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین | تاریخچه ی قیمت بایننس کوین

BNB سکه بومی صرافی بایننس، هشتمیم ارز رمزنگاری شده از نظر حجم بازار از تاریخ 20 نوامبر 2019 هستش. ارزش بازار این ارز 87.2 میلیارد دلارست. قیمت این ارز در ابتدای ورودش به بازار حدود 0.1 دلار بود اما در اواخر سال 2017 میلادی یعنی زمانی که صرافی بایننس به یکی از صرافی ارز دیجیتال پر طرفدار تبدیل شده بود قیمت بایننس کوین تونست تا 25 دلار هم رشد کنه. این ارز بسیار تاثیرپذیر از فعالیت صرافی هستش و جز معدود توکن های موجود بازاره که شاهد کمترین افت ارزش در بازار نزولی سال 2018 شد و تونست در آغاز سال 2019 میلادی رشد چشمگیری داشته باشه. به طوری که از قیمت 6 دلار در ابتدای سال 2019 به قیمت بایننس کوین 35 دلار  رسید.

یکی از عواملی که باعث میشه قیمت BNB افزایش پیدا کنه توکن سوزیه، سوزاندن توکن ها باعث کاهش تعداد توکن های گردش در بازار میشه و باعث حفظ ارزش این توکن.

چه صرافی‌هایی از بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند؟

اصلی ترین صرافی که از این ارز پشتیبانی میکنه، صرافی بایننس هست. اما صرافی های شناخته شده ی دیگه ای هم از Binance coin پشتیبانی میکنن که میتوان به: FTX - Kucoin - Gate.it -poloniex و....  اشاره کرد.

کدام موسسات مالی در Binance Coin سرمایه گذاری می کنند؟

بایننس کوین | حمایت بایننس کوین | ارز دیجیتال BNB

از اونجایی که بنیانگذاران این توکن توانایی ایجاد یه سیستم عامل رمزنگاری کاملاً کارآمد و موفق رو به اثبات رسوندن،  همیشه مورد توجه سرمایه گذارن قرار گرفته. از جمله Vertex Ventures ، Plutus21 ، Black Hole Capital ، Funcity Capital ، Sequoia Capital ، Limitless Crypto Investments ، Fundamental Labs  و... . با این حال، امروز ه بایننس مجبوره با رقابت بیشتری روبرو بشه که ممکنه مانع از دریافت بودجه بیشتر بشه.

جدا از این، این شرکت همچنین توانسته با بسیاری از فروشندگان، ارائه دهندگان خدمات و بازرگانان ارتباط برقرار کنه تا به کاربران خودش اجازه بده که بتونن از توکن های BNB برای خریدهای کوچک تا بزرگ خودشون استفاده کنن. در حال حاضر بایننس با بیش از 100 ارائه دهنده خدمات مختلف از جمله خدمات مسافرتی، اقامتی، املاک و مشاور املاک و غذاخوری مشارکت دارن.

آینده بایننس کوین

آینده بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین

همونطور که در بخش های قبلی اشاره شد، مدیریت صرافی بایننس طوری برنامه ریزی کردن تا هر سه ماه یکبار 20 درصد از سود خودشونو برای خرید BNB و سوزاندنشون استفاده کنن و این کار رو تا جایی ادامه میدن که فقط 100 میلیون از این توکن در بازار بمونه. یکی از تریدرهای حرفه ای ارز دیجیتال که تونسته بود سقوط بیت کوین رو در سال 2002 به درستی تخمین بزنه، اینطور پیش بینی کرده که Binance coin در ماه های آینده عملکرد بهتری از بیت کوین خواهد داشت.

البته آینده ی این توکن مثل سایر ارزهای دیجیتال پیش بینی های مختلفی داره، عده ای به این معتقدن که در آینده وضعیت این ارز بهتر خواهد شد و عده ای دیگه هم بر این عقیده هستن که قیمت بایننس کوین در آینده روند نزولی خواهد داشت.

در کل به نظر میرسه به علت اینکه صرافی بایننس که روزانه شاهد حجم عظیم معاملات هستش و آینده بایننس رو مثبت پیش بینی کردن، آینده بایننس کوین هم به طبعیت از صرافی مثبت باشه و سرمایه گذاری کاربرا در آینده سودده باشه ولی با این حال قبل از سرمایه گذاری تحقیق کافی لازم به نظر می رسه.

سخن آخر

با توجه به رشد ویژه ای که ارز دیجیتال بایننس کوین از زمان معرفی تا به حال داشته و پشتیبانی هایی که صرافی بایننس از این رمز ارز داره، به نظر میرسه بایننس گزینه ی مناسبی برای سرمایه گذاری باشه. اما باید در نظر داشت که این ارز دیجیتال هم مانند سایر ارزها ریسک ها و مزایای ویژه ی سرمایه گذاری مخصوص خودشو داره. از جمله ی این ریسک ها میشه به تصویب قوانینی علیه رمز ارزها توسط نهادها ی قانونگذار و تصویب مالیات سنگین روی ارز دیجیتال و... اشاره کرد.

بایننس کوین چون در صرافی بایننس مورد استفاده قرار میگیره حتی اگه نتونه درآینده به رمزارز موفقی هم تبدیل بشه باز میتونه تجربه ی خوبی برا کاربران این پتلفرم فراهم کنه. با پذیرش Binance Coin  به عنوان ارز داخلی بعضی از مراکز خدمات امید اینکه بتونه به عنوان رمزارزی برای انجام تراکنش های خرد مورد استفاده قرار بگیره، وجود داره.

با تمام نکاتی که گفته شد باید بگیم که همچنان فضای رمزارزها غیر قابل پیش بینی هستش، مخصوصا هنگامی که بحث از نوسانات قیمت بایننس کوین وسط میاد.

اگه قصد خرید بایننس کوین و یا فروش بایننس کوین رو دارین، با تامل و احتیاط کامل این کار رو انجام بدین و از نوسانات قیمت Binance Coin آگاهی کامل داشته باشین. با تحقیق و مطالعه خطر رو کاهش بدین و بعد شروع به سرمایه گذاری در بازار رمزارزها کنین.


نظرات کاربران در مورد بایننس کوین چیست؟ BNB چیست؟
سوال امنیتی :2+54 = ?