بهترین کیف پول IOST چیست؟ | معرفی انواع کیف پول های IOSToken | آموزش ساخت کیف پول آی او اس تی

1402/06/26
بهترین کیف پول IOST چیست؟ | معرفی انواع کیف پول های IOSToken | آموزش ساخت کیف پول آی او اس تی

 


توکن IOST مربوط به بلاک چینی است که تو حوزه اینترنت خدمات (Internet Of Services) فعالیت میکنه. هدف اصلی این پروژه افزایش مقیاس پذیری بلاک چین های دیگه اس. با توجه به مشکلات زیادی که اخیرا تو این حوزه بوجود اومده، کاربرد و اهمیت چنین پروژه هایی بیشتر از قبل مشخص شده. تو مقاله قبل به طور کامل توضیح دادیم که ارز دیجیتالIOST چیست؟. در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال IOST رو داشته باشین، به یه کیف پول دیجیتالی مناسب احتیاج دارین.

تو این مقاله اختصاصا در مورد بهترین کیف پول آی او اس تی و نحوه ساخت اون صحبت میکنیم. کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهمترین وسیله هاییه که هر سرمایه گذار به اون احتیاج داره. این مقاله بهتون کمک میکنه که از بین کیف پول هایی که از این ارز پشتبانی میکنن، بهترینشون رو انتخاب کنین. همچنین تو انتهای این مقاله آموزش ساخت کیف پول IOSToken رو برای شما گذاشتیم.

ارز دیجیتال IOSToken چیست؟

کیف پول IOST چیست؟ | ارز دیجیتال ای او اس تی

قبل از اینکه بخوایم در مورد کیف پول هایی که برای این ارز مناسب هستن صحبت کنیم، بهتره که در مورد ماهیت این ارز اطلاعاتی رو در اختیارتون بزاریم. ارز دیجیتال آی او اس تی، توکن بومی شبکه Internet Of Services هستش. کلا 21 میلیارد از این توکن وجود داره که تا به الان 18 میلیارد از اون به بازار عرضه شده. بیشترین قیمت IOSToken تا به امروز 0.12 دلار بوده که این ارز تو سال 2018 تونسته به چنین قیمتی برسه.

تو فوریه سال 2019 شبکه اصلی این ارز ساخته شد اما قبل از اون، ارز آی او اس تی بوجود اومده بود. در واقع خالقان این ارز برای اینکه بتونن سرمایه اولیه ای برای توسعه این شبکه و تامین مخارجش بدست بیارن، این توکن رو زودتر عرضه کردن. این توکن تا قبل از سال 2019 روی شبکه اتریوم ساخته شده بود  از استاندارد ERC20 استفاده میکرد. بعد از عرضه شبکه اش، این ارز تحت استاندارد IRC20 ساخته شد.

در حال حاضر توکن ها IOST که روی شبکه اتریوم قابل ذخیره و نگهداریه اما بهتره که از شبکه اختصاصی این ارز استفاده کنین. برای اینکه بعد از خرید IOSToken بتونین ذخیره اش کنین، باید به این موضوع توجه کنین. همچنین برای اینکار از کیف پول هایی که از این شبکه پشتیبانی میکنن، استفاده کنید.

ویژگی های یک کیف پول مناسب

کیف پول IOST چیست؟| ویژگی های کیف پول ارز دیجیتال

اولین چیزی که تو هر کیف پولی باید وجود داشته باشه، امنیت بالاست. کیف پول ها به دو دسته کلی گرم (Hot Wallet) و سرد (Cold Wallet) تقسیم میشن. کیف پول های گرم به خاطر آفلاین بودنشون، امنیت بیشتری دارن. ولت های سخت افزاری و کاغذی تو این دسته هستن. با وجود اینکه کیف پول های کاغذی کاملا رایگانن، اما برای تهیه کیف پول سخت افزاری، باید هزینه بیشتری رو صرف خریدشون کنین.

کیف پول های گرم طیف وسیع تری رو در بر میگیره. ولت های تحت وب، نرم افزاری موبایل و دسکتاپ، افزونه ها و. . . همگی تو این گروه قرار گرفتن. استفاده از این کیف پول ها بسیار ساده هستش. شما میتونین به شکل کاملا رایگان اونا رو دانلود کنین. علاوه بر اون ساخت کیف پول IOST هم تو این ولت ها کاملا رایگانه. درسته که ولت های گرم نمیتونن از نظر امنیت به پای ولت های سرد برسن، اما این موضوع به این معنی نیست که سرمایه شما تو این کیف پول ها در خطره.

برای تامین امنیت حداکثری تو کیف پول های گرم باید به موارد زیر توجه کنین. کیف پولی که بتونه همزمان چند ویژگی زیر رو با هم داشته باشه، میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه:

  1. کلید های خصوصی رو در اختیار کاربر قرار بده و خودش هیچ نقشی تو امنیت و ذخیره اونا نداشته باشه. کیف پول هایی که کلید های خصوصی کاربراشونو تو سرور های تحت وب و آنلاینشون نگه میدارن، دائما تحت حمله هکر ها هستن. به همین خاطر هر خللی که تو امنیتشون بوجود بیاد برابر با از دست رفتن سرمایه کاربراشونه.
  2. بکاپ گیری یکی از مهمترین مراحلیه که تو ساخت کیف پول آی او اس تی وجود داره. این قسمت تو اغلب کیف پول ها وجود داره. معمولا 12 و گاهی 24 کلمه به عنوان عبارت بازیابی در اختیارتون گذاشته میشن که باید تو حفظ و نگهداری از اون ها کوشا باشین. گم کردن این بکاپ ها برابر با از دست دادن سرمایه تون هستش.
  3. آپدیت های دوره ای و زود به زود باعث میشن که اگه خلایی هم تو سیستم امنیتی کیف پول مورد استفاده شما وجود داشته باشه، خیلی زود شناسایی بشن و از بین برن.
  4. داشتن یه رابط کاربری ساده، یکی از ویژگی هاییه که استفاده از کیف پول رو براتون لذت بخش و راحت میکنه.
  5. اعتبار یه کیف پول از موارد دیگه ایه که باید بهش توجه کنین. برای اینکار میتونین نظرات کاربران، تعداد دانلود، امتیاز کیف پول تو پلتفرم هایی مثل گوگل پلی و اپ استور و. . . استفاده کنین.
  6. پشتیبانی از بلاک چین های مختلف به شما امکان ذخیره ارز های مختلف روی یه کیف پول رو میده. اگه میخواین یه سبد متنوع برای سرمایه گذاریتون بسازین، بهتره که از چنین کیف پول هایی استفاده کنین.

مزیت های بهترین کیف پول IOST

کیف پول IOST یکی از بهترین کیف پول های موجود برای نگهداری ارز دیجیتال IOST است. این کیف پول دارای مزایا ویژه ای است که آن را از سایر کیف پول ها تمایز می دهد. اولین مزیت آن امنیت بالاست؛ با استفاده از تکنولوژی رمزنگاری پیشرفته، امکان دسترسی به کیف پول و ارزهای دیجیتال شما تنها با رمز عبور شما امکانپذیر است. علاوه بر این، کیف پول IOST بسیار سریع و قابل اعتماد است؛ تراکنش های شما در کمترین زمان ممکن انجام می شوند و شما نگرانی هایی مانند تاخیر یا اشتباه در انتقال ارز نخواهید داشت. همچنین، کیف پول IOST قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف را داراست؛ شما می توانید ارزهای دیگر را به راحتی به کیف پول خود اضافه کنید و به نگهداری و مدیریت آن ها بپردازید. در نهایت، کیف پول IOST کاربردی و آسان در استفاده است؛ با رابط کاربری ساده و دسترسی آسان، حتی کاربران تازه وارد به سادگی می توانند از این کیف پول استفاده کنند. به طور کلی، مزیت های بیشماری که کیف پول IOST ارائه می دهد، آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال می سازد.

چرا باید از کیف پول آی او اس تی استفاده کنیم؟

چرا باید از کیف پول آی او اس تی استفاده کنیم؟ | کیف پول آی او اس تی چیست؟

متاسفانه با وجود اخبار زیادی که در مورد هک و سرقت از صرافی های ارز دیجیتال وجود داره، همچنان افرادی پیدا میشن که سرمایه شون رو تو صرافی های ارز دیجیتال نگه میدارن. بخاطر داشته باشین که صرافی ها جای مناسبی برای نگهداری سرمایه های شما نیستن. چنین پلتفرم هایی دائما در معرض حمله هکر ها هستن. در صورتی که هکری موفق بشه سیستم امنیتی یه صرافی رو دور بزنه، به سرمایه هایی که تو اون صرافی هستن دسترسی پیدا میکنه.

تو بیشتر موارد صرافی ها هیچ مسئولیتی رو در قبال پول های به سرقت رفته به عهده نمیگیرن. همچنین خسارتی که به کاربر ها وارد شده رو جبران نمیکنن. به همین خاطره که میگیم صرافی ها جای مناسبی برای نگهداری سرمایه هاتون نیستن. بهترین کار استفاده از کیف پول ارز دیجیتاله. شاید فکر کنین که ساخت کیف پول IOSToken کار سختیه. مطمئنم که بعد از دیدن آموزشی که تو انتهای این مقاله براتون گذاشتیم، نظرتون در این مورد عوض میشه.

لازم به ذکره که یه ویدیوی آموزشی به همین منظور تو قسمت راهنما سایت براتون گذاشتیم. در صورتی که بخواین میتونین از اون ویدیو و مطلبی که در ادامه اش نوشتیم برای ساخت کیف پول ای او اس توکن استفاده کنین.

بهترین کیف پول IOST

بهترین کیف پول IOST| کیف پول آی او اس تی چیست؟

کیف پول های زیادی وجود دارن که از ارز دیجیتال آی او اس تی پشتیبانی میکنن. هر کدوم از اون ها ویژگی هایی رو دارن که باعث ایجاد مزیت هایی نسبیش شده. بررسی ویژگی های هر کدوم از این کیف پول ها به زمان زیادی احتیاج داره. به همین خاطر چند مورد از برترین موارد رو بهتون معرفی میکنیم.

توجه داشته باشین که هیچ کس نمیتونه با قطعیت یکی از موارد زیر رو به عنوان بهترین کیف پول آی او اس تی معرفی کنه. شما باید با توجه به نیازتون، کیف پولی که براتون مناسب تره رو انتخاب کنین.

کیف پول اینفینیتو (Infinito Wallet)

بهترین کیف پول آی اواس تی | کیف پول اینفینیتو (Infinito Wallet)

اینفینیتو یه کیف پول نرم افزاری هستش که برای گوشی های اندرویدی و IOS عرضه شده. این کیف پول از رمز ارز های زیادی مثل بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و. . . پشتیبانی میکنه. همچنین توکن هایی که از استاندارد ERC 20 و NEO’S NEP استفاده میکنن هم روی این کیف پول قابل ذخیره هستن. شما میتونین ارز IOSToken رو هم روی شبکه اصلیش و هم روی شبکه Ethereum ذخیره کنین.

تیم توسعه دهنده این ارز در تلاشن تا لیست ارز هایی که ازش پشتیبانی میکنن رو گسترش بدن. علاوه بر اون برای جذب مخاطبای بیشتر از سراسر دنیا، 12 زبان مختلف رو به این کیف پول اضافه کردن. یکی از ویژگی های جذاب این کیف پول ارائه بروز ترین اخبار دنیای کریپتوکارنسی هاست. همچنین تو این کیف پول امکان ایجاد نوتیفیکیشن برای اطلاع از تغییرات قیمت آی او اس تی و  دیگررمز ارز مورد علاقتون هم وجود داره. با استفاده از این ویژگی ها میتونین از فرصت های مناسب سرمایه گذاری با خبر بشین.

کیف پول سیتو وایس (Citowise)

کیف پول سیتو وایس (Citowise) | کیف پول IOST

تو این کیف پول ارز دیجیتال از ساختار های غیر متمرکز برای تامین امنیت استفاده شده. این روش تو کیف پول های زیادی وجود نداره ولی کاملا قابل اعتماد هستش. تو این کیف پول کلید های خصوصی کاربر ها در اختیار خودشون قرار داده میشه. کیف پول سیتو وایس گزینه مناسبی برای استفاده از بلاکچین و ذخیره رمز ارز هاست. برای استفاده از این والت لازم نیست که اطلاعات زیادی در مورد اصول فنی بلاک چین و شبکه های مختلف داشته باشین. رابط کاربری ساده و چشم نواز Citowise استفاده از اون رو براتون بسیار ساده و دلچسب میکنه.

این کیف پول کاملا با ولت های سخت افزاری ترزور و لجر سازگاری داره. استفاده از ولت های نرم افزاری و سخت افزاری به شکل همزمان، امنیت و راحتی استفاده رو به شکل همزمان براتون فراهم میکنه. برای استفاده از این کیف پول بهتره که اونو از پلتفرم های معتبر و مطرح دانلود کنین.

کیف پول پور ولت (Pure Wallet)

کیف پول پور ولت (Pure Wallet) | کیف پول آی او اس تی

این کیف پول چند ارزی، علاوه بر ارز دیجیتال IOSToken، از رمز ارز های دیگه ای مثل بیت کوین، اتریوم، ترون، اف کوین، توکن های شبکه ERC20 و. . . پشتیبانی میکنه. این کیف پول گرم برای گوشی های موبایل عرضه شده و شما میتونین با توجه به سیستم عامل گوشیتون، این کیف پول رو از گوگل پلی یا اپ استور دریافت کنین. علاوه بر اون تو کیف پول Pure Wallet امکان استفاده از برنامه های غیر متمرکز (DApps) وجود داره.

با استفاده از این کیف پول میتونین بازی های بلاک چینی و نرم افزار های غیر متمرکز رو تو گوشی موبایلتون اجرا کنین. تو کیف پول پور ولت، از یه لایه ی امنیتی دیگه هم استفاده میشه. شما میتونین با تعیین یک پین میزان امنیت کیف پولتون رو بیشتر کنین. با توجه به اینکه کیف پول Pure Wallet به عنوان یکی از ولت های رسمی ارز آی او اس تی معرفی شده، میتونه انتخاب مناسبی برای ذخیره این ارز باشه.

کیف پول کوبو (Cobo Wallet)

کیف پول کوبو (Cobo Wallet)​ | کیف پول آی او اس تی چیست؟

این کیف پول یکی از کاربر پسند ترین ولت های دیجیتالیه که از مطرح ترین ارز های دیجیتال پشتیبانی میکنه. تو این کیف پول از سیستم احراز هویت دو عاملی استفاده شده که امنیت کوبو ولت رو بسیار بالا برده. در صورتی که این قابلیت رو فعال کنین، در هنگام انجام تراکنش ها رمز عبوری از شما خواسته میشه. همچنین تو این کیف پول میتونین برای ورود به نرم افزار از اینتر فیس استفاده کنین. با وجود این که مدت زیادی از فعالیت این کیف پول نمیگذره، اما تو همین مدت کوتاه تونسته طرفدارای زیادی رو بدست بیاره.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در مورد این کیف پول وجود داره و باعث برتری اون شده، عرضه کیف پول سخت افزاری Cobo Vault توسط تیم این ولته. این کیف پول سخت افزاری در کنار نسخه نرم افزاری خود، یکی از وسیله ها برای نگهداری بلند مدت سرمایه شماست. توجه داشته باشین که بدون داشتن نسخه سخت افزاری هم میتونین از این کیف پول استفاده کنین.

تو این کیف پول شما میتونین از استیکینگ رمز ارزها، شرکت تو اثبات سهام ارز هایی مثل ترونو ایاس و رای دهی تو سیستم رمز ارزها شرکت داشته باشین. همچنین با استفاده از کوبو ولت میتونین از برنامه های غیر متمرکز دسترسی استفاده کنین.

کیف پول آی ولت کروم (iWallet Chrome)

این کیف پول کاملا آنلاین و تحت وبه و به شکل یه افزونه برای مرورگر کروم طراحی شده. به همین خاطر IWallet کمترین امنیت ممکن رو داره. چنین کیف پولی بیشتر برای ذخیره کوتاه مدت ارز های دیجیتال برای استفاده های روزمره مناسبه. استفاده از آی ولت کاملا رایگان هستش.

همچنین ساخت کیف پول IOSToken تو اون بسیار ساده و راحته. توجه داشته باشین که این کیف پول فقط روی مرورگر گوگل کروم کار میکنه.

کیف پول توکن پاکت ولت (TokenPocket Wallet)

کیف پول توکن پاکت ولت (TokenPocket Wallet) | کیف پول آی او اس تی

دفتر مرکزی کمپانی سازنده این کیف پول تو کشور سنگاپور قرار گرفته. Token Pocket یه کیف پول چند زنجیره ایه که با استفاده از اون میتونین به اکوسیستم DApp ها هم دسترسی پیدا کنین. کلید های خصوصی تو این ولت به شکل محلی روی دستگاه کاربر ذخیره میشه. همچنین داده های مهم فیزیکی تو این شبکه جدا میشن و با استفاده از یه الگوریتم رمزنگای سه لایه، کد گزاری و پردازش میشن.

این کیف پول از نوع نرم افزاری هستش و از سیستم عامل های اندروید و آی او اس پشتتیبانی میکنه. در حال حاضر تو این کیف پول علاوه بر IOST، ارز های اتریم، ایاس، کازماس، بایننس کوین و چند مورد دیگه، قابل ذخیره هستن.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) | کیف پول آی او اس تی چیست؟

محبوب ترین و قابل اعتماد ترین کیف پول دنیا تراست والت هستش. این کیف پول بعد از اینکه تو سال 2018 توسط صرافی بایننس خریداری شد و به عنوان ولت رسمی این صرافی مطرح شد، تونست به جایگاه فعلیش برسه. کسایی که از این کیف پول استفاده کردن، اونو لایق امتیاز 4.5 از 5 میدونن. این کیف پول غیر امانی هستش و کلید های خصوصی هر کاربر رو تو گوشی خودش ذخیره میکنه.

تراست ولت علاوه بر ذخیره ارز های دیجیتال مثل یه مرورگر برای برنامه های غیر متمرکز عمل میکنه. با استفاده از این کیف پول میتونین به صرافی های غیر متمرکز دسترسی پیدا کنین. به این ترتیب به رمز ارز های بیشتری دسترسی دارین. از دیگر مزایایی که تو این ولت دیجیتالی وجود داره، قابلیت استیکینگ هستش. البته این قابلیت برای همه ی ارز های دیجیتال بازار کریپتوکارنسی ها وجود نداره. در کل تراست ولت جز بهترین کیف پول IOSToken هستش که برای گوشی های اندروید و IOS منتشر شده.

پیشنهاد ما اینه که از تراست ولت برای ذخیره و نگهداری این ارز استفاده کنین. به همین منظور آموزش ساخت کیف پول آی او اس تی در تراست ولت رو تو ادامه این مطلب براتون گذاشتیم. توجه داشته باشین که تراست ولت از شبکه ERC20 برای این ارز استفاده میکنه.

آموزش ساخت کیف پول IOSToken در تراست ولت

قبل از هر چیزی باید کیف پول تراست والت رو روی گوشی موبایلتون نصب کنین. برای دانلود کیف پول ارز دیجیتال برای آیفون، میتونین از اپ استور استفاده کنین. همچنین تو گوشی های اندرویدی بهترین راه دانلود از گوگل پلی هستش.

بعد از تکمیل دانلود و نصب این اپ، این کیف پول رو اجرا کنین. تو اولین صفحه به شما دو گزینه داده میشه. اولیش برای ساخت یه کیف پول جدید و دومین مورد برای بازیابی کیف پول از دست رفته هستش. با زدن گزینه Create a New Wallet، ساخت کیف پول IOST آغاز میشه.

آموزش ساخت کیف پول IOSToken در تراست ولت

تو ابتدای کار از شما خواسته میشه که از کیف پولتون بکاپ بگیرین. برای اینکار به شما 12 عبارت داده میشه که بهشون کلمات بازیابی میگن. با استفاده از این عبارت ها میتونین با استفاده از یه دستگاه دیگه به کیف پولتون دسترسی پیدا کنین. توجه کنین که این صفحه اجازه اسکرین شات گرفتن رو به شما نمیده؛ به همین خاطر باید این عبارات رو روی یه برگه کاغذ یادداشت بکنید.

آموزش ساخت کیف پول IOSToken در تراست ولت

تو مرحله بعدی آموزش ساخت کیف پول IOST، از شما خواسته میشه که این عبارات رو به ترتیب انتخاب کنین. این مرحله برای تایید عبارت های بازیابی هستش. در صورتی که این مرحله رو به درستی پشت سر بزارین، اجازه رفتن به مرحله بعدی به شما داده میشه.

آموزش ساخت کیف پول IOSToken در تراست ولت

اگه مراحل رو به درستی پشت سر بزارین، با چنین صحنه ای روبرو میشین. به همین راحتی ساخت کیف پول آی او اس تی شما تموم میشه. این کیف پول از همین الان آماده استفاده هستش.

آموزش ساخت کیف پول IOSToken در تراست ولت

نحوه افزودن ارز دیجیتال IOST به تراست والت

در حالت عادی ارز دیجیتال IOSToken تو کیف پول تراست ولت وجود نداره و شما باید به شکل دستی این ارز رو به کیف پولتون اضافه کنین. برای اضافه کردن ارز به تراست والت به قسمت جستجو رمز ارزها برید. همونطور که میبینین با سرچ اسم IOST هیچ نتیجه ای به ما نمایش داده نمیشه. برای اضافه کردن این ارز روی گزینه Add Custom Token بزنین.

نحوه افزودن ارز دیجیتال IOST به تراست والت

تو صفحه ای که براتون باز میشه، از شما مشخصات فنی ارزی که میخواین اضافه کنین، خواسته میشه. تو اولین فیلد باید شبکه این ارز رو انتخاب کنین. با توجه به اینکه ارز آی او ای تی روی شبکه اتریوم ساخته شده، باید این شبکه و انتخاب کنین.

نحوه افزودن ارز دیجیتال IOST به تراست والت

تو قدم بعدی از شما آدرس Contract این ارز خواسته میشه. برای پیدا کردن این آدرس دو راه مختلف وجود داره:

  1. رفتن به سایت EtherScan و سرچ کردن اسم این ارز
  2. جستجوی عبارت IOST ETH تو مرورگر و باز کردن سایت مربوطه

نتیجه هر دو روش صفحه زیر هستش. تو این صفحه همه ی اطلاعاتی که مورد نیاز ماست، وجود داره. حالا کافیه که آدرس کنترکت رو به کیف پولتون منتقل کنین.

نحوه افزودن ارز دیجیتال IOST به تراست والت

معمولا بعد از وارد کردن آدرس Contract، بقیه ی فیلد ها به طور اتوماتیک و خودکار پر میشن. اما اگه چنین اتفاقی نیفتاد، باید خودتون مجددا به سایت بالا مراجعه کنین و بقیه ی اطلاعات رو به طور دستی وارد کنین. در نهایت با زدن گزینه Done ساخت کیف پولتون کامل میشه. حالا اگه این ارز رو دو باره سرچ کنین، میبینین که به لیست رمز ارزهاتون اضافه شده.

نحوه افزودن ارز دیجیتال IOST به تراست والت

نکاتی برای امنیت بیشتر کیف پول

همه کیف پول هایی که تو این مقاله بهتون معرفی کردیم امنیت کافی رو برای سرمایه های شما تامین میکنن، اما با رعایت یه سری نکته ساده میتونین این امنیت رو چند برابر کنین. در ادامه برخی از اون ها رو بهتون میگیم:

  • کیف پولی متناسب با نیاز هاتون انتخاب کنین.
  • حدالامکان از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید.
  • اگه تو کیف پولتون احراز هویت دو عاملی وجود داره، حتما اون رو فعال کنین.
  • سعی کنین که از آخرین نسخه کیف پولتون استفاده کنید.
  • حتما از کیف پولتون بکاپ بگیرین.
  • کلید های خصوصیتون رو در اختیار هیچ کسی قرار ندین.
  • مراقب بد افزار ها باشین. همچنین لینک های مشکوکی که براتون ارسال میشن رو به هیچ عنوان باز نکنین.
  • از یه کیف پول جدا برای تراکنش های روزانه تون استفاده کنین.
  • قبل از ارسال ارز دیجیتال، آدرس کیف پول مقصد رو بررسی کنین.

کلام پایانی

تو این مقاله برخی از بهترین کیف پول هایی که از ارز IOSToken پشتیبانی میکنن رو بهتون معرفی کردیم. در صورتی که میخواین رو این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنین، میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس اقدام به خرید ارز IOST کنین.


نظرات کاربران در مورد بهترین کیف پول IOST چیست؟ | معرفی انواع کیف پول های IOSToken | آموزش ساخت کیف پول آی او اس تی
سوال امنیتی :1+53 = ?