کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال

1401/06/09


بازار ارزهای دیجیتال به خاطر این که سرمایه های بزرگی در اون گردش میکنه، امکانات متنوعی رو برای کسب درآمد از طریق روش های مختلف و متعددی به وجود آورده. یکی از این روش ها کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال هست. 

به دلیل این که ارزهای دیجیتال برای ماین شدن توی شبکه بلاکچین نیازمند تجهیزات سخت افزاری متعددی هستند، شما علاوه بر ترید کردن میتونید از طریق خرید و فروش این لوازم هم تجارت پر سودی رو داشته باشید و برای خودتون درآمد کسب کنید. توی این مقاله قصد داریم راجعبه این موضوع صحبت کنیم و روش هایی رو بهتون پیشنهاد کنیم که از طریق اون میتونید یه تجارت خوب واسه خودتون شروع کنید.

از فروش کابل های با دوام مخصوص برای ماین گرفته، تا دستگاه های خنک کننده؛ همگی میتونن ابزاری برای کسب درآمد از طریق امکانات جانبی باشن که بازار ارزهای دیجیتال فراهم کرده. روش های کسب درآمد از ارز های دیجیتال ازاین طریق به قدری گسترده هست که روز به روز کسب و کار های مختلفی در این زمینه داره متولد میشه. 

از ساختن و نصب کردن بعضی تجهیزات ابتدایی، تا وارد کردن دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال به داخل؛ همچنین خرید و فروش تجهیزات سخت افزاری مثل سی پی یو، کارت گرافیک، هارد و... همگی میتونن روش هایی برای کسب درآمد از طریق فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال باشن. اگه که شما هم علاقه مند هستید تا این روش ها رو یاد بگیرید و از این طریق بتونید واسه خودتون درآمد کسب کنید، روش هایی رو که براتون توضیح میدیم با دقت مطالعه کنید و تا آخر مقاله همراه ما باشید. 

کسب در آمد از خرید و فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال:

1- خرید و فروش دستگاه های ماینر 

خرید و فروش دستگاه های ماینر میتونه که یک روش عالی برای کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال باشه. به دلیل این که دستگاه های ماینر تخصصی مثل ای سیک ها (ASIC) در داخل ایران تولید نمیشه و با توجه به این که تقاضا برای دستگاه های ماینر تا زمانی که ارزهای دیجیتال وجود دارند، توی ایران هم مثل همه نقاط جهان وجود خواهد داشت. شما میتویند که با عمل کردن به عنوان یک واسطه و با خرید انواع ماینرهای مختلف و وارد کردن اون ها به داخل کشور، درآمد کسب کنید. 

شروع این تجارت بستگی به میزان سرمایه ای داره که با اون قصد دارید کارتون رو شروع بکنید. اگه مقدار سرمایتون زیاد هست، میتونید که با وارد کردن انواع دستگاه های ماینر مختلف و با افتتاح یک سایت فروشگاهی آنلاین کار خودتون رو شروع بکنید. در این حالت مشتری ها از سراسر ایران با یه سرچ ساده توی گوگل میتونن که شما رو پیدا بکنند و از طریق سایتتون خرید هاشون رو انجام بدن. 

مزیتی که این روش خرید و فروش دستگاه های ماینر داره این هست که میتونید به این تجارت به عنوان یک شغل دائمی تکیه بکنید و درآمد خوبی رو از این طریق برای خودتون کسب کنید. 

اما اگه مقدار پولتون برای عملی کردن روش قبلی کافی نیست، میشه که با روش های کم هزینه تری هم این بیزنس رو استارت زد. در این صورت خودتون باید بیشتر کار بکنید و عرق بریزید، تا بتونید مشتری جذب کنید. شما میتونید که با توجه به میزان سرمایتون دستگاه ماینری رو که توان خریدش رو دارید خریداری کنید، و بعد خودتون باید به تنهای دست به کار بشید و دنبال مشتری هایی بگردید که خواهان خرید دستگاه ماینر شما هستند. با استفاده از مهارت های مذاکره و بازاریابی تون میتونید که دستگاه تون رو به مشتری هایی که پیدا میکنید معرفی کنید و با فروختنش درآمد کسب کنید. 

خرید و فروش دستگاههای ماینر

به عنوان مثال اگر یک مشتری داشته باشید که یک دستگاه ماینر 300 میلیونی احتیاج داره، به راحتی از طریق تهیه کردن و فروختن این دستگاه برای خودتون سود کسب میکنید، در صورتی که از قبل روش های تهیه سریع و ارسال این دستگاه ها رو به طور کامل بلد باشید. شما قادر خواهید بود که از طریق به کار گرفتن این استراتژی، مشتری های مختلفی برای خودتون پیدا کنید و بر اساس توانایی های بازار یابی تون فروشتون رو افزایش بدید.

2- تجهیزات کارت های گرافیکی 

اگه توی زمینه استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید به احتمال زیاد اسم ریگ ماینر رو شنیدید. ریگ ماینینگ به ابزارهای سخت افزاری استخراج ارزهای دیجیتال گفته میشه که در قالب CPU و GPU های قدرتمند وجود دارند. به دلیل این که امکان تهیه کردن دستگاه های ماینر تخصصی برای اکثر افراد مشکل و خیلی پر هزینه هست، بعضی ها ترجیهشون اینه که از طریق ریگ ماینینگ اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال بکنن. 

خرید فروش ریگ ماینرها یا همون کارت های گرافیکی یه خوبی که داره اینه که سرمایه اولیه لازم برای تهیه کردنشون خیلی پایین تر از ماینر های تخصصی هست. یه مزیت دیگه شون هم اینه که حتی اگه نتونستید این تجهیزات رو به صورت ماینر به فروش برسونید، میتونید که از اون ها به عنوان قطعات کامپیوتری استفاده شخصی بکنید و یا در قالب یک قطعه کامپیوتری بفروشیدشون. 

GPU ها برعکس دستگاه های ماینر تخصصی که ممکنه تقاضا براشون کم باشه، خیلی سریع فروش میرن فقط کافیه که توی سایت هایی مثل دیوار یا شیپور اون ها رو برای فروش قرار بدید و خواهید دید که افراد مختلف با چه سرعتی باهاتون تماس میگیرن. 

خرید و فروش کارت های گرافیکی یک روش کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال هست که علاوه بر به صرفه بودن میتونه ابزاری باشه که خودتون هم از این طریق و با هزینه پایین، ماین کردن رو شروع بکنید. 

تجهیزات کارت گرافیکی

بهترین استراتژی برای کسب درآمد از طریق فروش تجهیزات کارت های گرافیکی این هست که اون ها رو برای ماین کردن کردن شخصیتون تهیه کنید و بعد از گذشت شش ماه تا یک سال اون ها رو به اشخاص دیگه ای بفروشید. دلیلش هم اینه که اگه ارز دیجیتال مناسبی رو برای ماین کردن انتخاب کنید و اگه شرایط بازار خوب باشه بعد از شش تا یک سال میتونید علاوه بر این که به پول اصلی خودتون برسید درآمد زیادی رو هم از این طریق برای خودتون کسب کنید. 

به علت افزایش قیمت دلار و وجود تقاضای بالا برای کارت های گرافیکی، بعد از یک سال با فروش تجهیزات کارت های گرافیکی میتونید بیش تر از مبلغی که برای خریدشون سرمایه گذاری کردید سود به دست بیارید.

 برای مثال اگه هزینه کل خرید براتون 100 میلیون تموم شده بعد از یک سال به علت رشد روزافزون و مداوم قیمت کارت های گرافیکی میتونید که دستگاه هاتون رو با توجه به مشتری هایی که براشون پیدا میکنید بین 150 تا 200 میلیون بفروشید. از این طریق هم میتونید از طریق ماین کردن سود بکنید و هم فروش تجهیزاتی که برای خریدشون سرمایه گذاری کردید براتون سود آور خواهد بود. 

3-خرید و فروش هارد 

ماین کردن از طریق هارد یک روش نسبتا جدید هست که اخیراً طرفدارهای خیلی زیادی پیدا کرده. دستگاه های هارد از طریق الگوریم اثبات ظرفیت که در بلاکچین وجود داره میتونن فرآیند استخراج ماین رو انجام بدن. جالب اینجاست که علاوه بر این که مصرف برق هاردها خیلی پایین تر از دستگاه های ماین تخصصی مثل ای سیک ها هست، در عمل تفاوت چندانی با اون ها موقع استخراج ندارند. 

خرید و فروش هارد

شما میتونید علاوه بر این که با مشاوره دادن به افراد مختلف بهشون کمک کنید که با این روش ماین بکنن و از طریق ارائه خدمات مشاوره ای درآمد کسب کنید، این امکان براتون فراهم هست که با خرید و فروش مستقیم این دستگاه ها هم سود خوبی رو کسب کنید. در طی چند ماه اخیر گاها تقاضا برای خرید هارد توی بازار به قدری افزایش پیدا کرد که به سختی میشد یک هارد مناسب برای خرید پیدا کرد. 

اگر که در بین معامله کننده های تجهیزات ارزهای دیجیتال برای خودتون میتونید مشتری پیدا بکنید. تهیه کردن هارد های مناسب برای ماینینگ و فروختنشون میتونه که یه راهکار عالی برای کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال باشه. 

چون ماین کردن با استفاده از هارد یک روش نسبتاً جدید هست توی شرایط فعلی بازار داغی برای خرید فروش هارد های مناسب ماین وجود داره و اگه قادر باشید توی این بازار برای خوتون چند تا مشتری مناسب پیدا بکنید، قطعا درآمد سرشاری خواهید داشت. 

در بدترین حالت هم اگه مشتری پیدا نشد خودتون از هاردهایی تهیه کردید، میتونید به عنوان ماینر استفاده کنید و تا زمانی که مشتری خوبی پیدا بکنید؛ همزمان از ماین کردن هم یک منبع درآمد جانبی واسه خودتون خلق میکنید. قیمت هارد دیسک های توی بازار از تجهیزات کارت های گرافیکی هم پایین تره و با داشتن مبلغی حد اقل حدود 3 تا 4 میلیون میتونید که این بیزینس رو شروع کنید. 

4-درآمد با دستگاه های خنک کننده 

علاوه بر موارد بالا خرید و فروش دستگاه های خنک کننده هم یک روش دیگه برای کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال میتونه باشه. شما با ساختن و تهیه انواع دستگاه های خنک کننده برای کسایی که ارزهای دیجیتال رو استخراج میکنن این امکان رو پیدا میکنید که درآمد کسب کنید. 

با توجه به این که دستگاه های ماینر گرمای خیلی زیادی رو تولید میکنن و در صورتی که کنار همدیگه قرار میگیرن باعث میشن تا حرارت خیلی شدیدی تولید بشه، دستگاه های خنک کننده تخصصی برای این ماینر ها ساخته شدن که آشنایی با اون ها میتونه یک ابزار پرسود برای کسایی باشه قصد دارن تا از این طریق درآمدی واسه خودشون داشته باشن. 

درآمد با دستگاههای خنک کننده

واتر کولینگ ماینر ها یکی از بهترین سیستم های خنک کننده ها برای دستگاه های ماینر هستن. این خنک کننده ها از آب و یا مایع مشابهی داخل خودشون استفاده میکنند و با سرعت بالایی باعث خنک شدن دستگاه های ماینر میشن. تا وقتی که ماین و ماینر هست به این دستگاه ها هم احتیاج هست و شما میتویند که با تهیه کردن این سیستم های خنک کننده و خرید و فروش اون ها یک تجارت عالی برای خودتون داشته باشید. 

علاوه بر واتر کولینگ ها شما با تهیه کردن انواع فن های خنک کننده، فروش روغن میرال و کولر های گازی و آبی مخصوص خنک کردن دستگاه های ماینر این فرصت رو دارید که یک پک کامل انواع دستگاه های خنک کننده رو برای خوتون داشته باشید. با یک تبلیغات کوچیک و جزئی خواهید دید که به چه سرعتی میتونید مشتری پیدا بکنید و از طریق این روش درآمد کسب بکنید. 

مزیتی که سیستم های خنک کننده در مقایسه با انواع دیگه روش های کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال دارن اینه که هم نگه داریشون راحت تره و خیلی حساس نیستند، و هم در بین روش هایی که گفتیم پایین ترین سرمایه رو برای شروع خرید و فروش این دستگاه ها به خودشون اختصاص میدن. 

به دلیل این که اکثر استخراج کننده های ارز دیجیتال آشنایی چندانی با سیستم های خنک کننده ماینینگ ندارن، وجود یک مشاور و یا شخصی که بتونه بهشون کمک کنه تا تجهیزات خنک کننده مناسبی رو بخرن و نصب بکنند؛ توی بازار واقعا حس میشه. فقط کافیه کمی زرنگ باشید و کمی هم خلاقیت به خرج بدید، خواهید دید که چطور این روش سیل مشتری ها رو به سمتتون سرازیر میکنه. 

5-نصب تجهیزات و ساختن مزرعه 

اغلب تجهیزاتی که به صورت انبوه برای ساختن مزرعه های بیتکوین استفاده میشه با دستگاه های ماینر خونگی کمی متفاوته، علاوه بر این که قیمت دستگاه های مناسب برای استفاده توی مزرعه بیتکوین بالاتره، به دلیل این که لازم هست که به صورت انبوه تهیه بشن، قطعا درآمدی هم که ایجاد میکنه با چند تا دستگاه خونگی کوچیک قابل مقایسه نیست. 

تجهیزات مزرعه

اگر سرمایه و تخصص کافی رو در این مورد دارید یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال، خرید و فروش و نصب تجهیزات برای ساختن مزرعه و استخراج رمزارزهای مختلف هست که اگر با برنامه حساب شده ای وارد این تجارت بشید، میتونید که سودهای میلیاردی برای خوتون کسب کنید. 

اما حواستون باشه که آموزش و داشتن تخصص کافی پیش زمینه ورود به این تجارت هست و اگه تخصص کافی در این مورد نداشته باشید، ممکنه که سرمایه تون رو به هدر بدید و در آخر هم ضرر های سنگینی رو متحمل بشید.

6-کسب درآمد با کیف پول های سخت افزاری 

برای کسایی که قصد دارند ارز دیجیتال بخصوصی رو به صورت بلند مدت و در شرایط امن نگهداری بکنن، استفاده از کیف پول های سرد یا سخت افزاری یک ضرورت غیرقابل اجتناب هست. به همین دلیل بازار خرید و فروش برای این کیف های سخت افزاری همیشه وجود داره. 

محدوده قیمتی این کیف پول ها از یکی دو میلیون شروع میشه و تا محدوده قیمتی 10 میلیون تومن توی بازار موجود هست. شما میتونیدکه با تهیه این کیف پول ها به صورت عمده و با قیمت پایین، تعداد زیادی از اون ها برای خودتون داشته باشید و با سود خوبی به مشتری هایی که پیدا میکنید بفروشیدشون. 

همچنین اگه که با کانال های فروش این کیف پول ها آشنایی دارید میتونید که از کانال های ارزون تر این کیف پول ها رو تهیه کنید و توی جاهایی که با قیمت بالا تری فروش میرن با سود خوبی اون ها رو به فروش برسونید. 

کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال مخصوصا کیف پول های سخت افزاری اگه که بتونید مشتری های دائمی و ثابت برای خودتون پیدا کنید و توی بازار شناخته بشید، با موفقیت بالایی براتون همراه خواهد بود. برای این که بتونید درآمدتون رو در زمینه فروش این کیف پول ها افزایش بدید، افتتاح وبسایت میتونه که ایده خیلی خوبی باشه. 

اگر هم سرمایتون برای ساختن وبسایت تخصصی کافی نبود، سایت هایی مثل دیجی کالا در دسترس هستند که میتونید با ثبت نام در اون ها لوازم و تجهیزاتی که در اختیار دارید رو به عنوان یک فروشگاه در این سایت ها ثبت کنید و بفروشید. 

کیف پول های سخت افزاری به دلیل این که انواع مختلفی دارن و بعضا فقط نوع خاصی از اون ها ارز دیجیتال بخصوصی رو پشتیبانی میکنه، لازمه که قبل از اقدام به هر نوع خرید و فروشی دانش و اطلاعات خودتون رو در این زمینه بالا ببرید؛ بعد به خرید و فروش اون ها اقدام کنید. 

کسب در آمد از لوازم خرید و فروش ارزهای دیجیتال

برای این که کیف پول هایی رو خرید وفروش کنید که سودآوری بالاتری براتون داشته باشه، پیشنهاد میکنیم که موقع خریدنشون این ویژگی هاشون رو در نظر داشته باشید. 

• دقت کنید تا قابلیت چند ارزی داشته باشند و تعداد بالایی از ارزهای دیجیتال معروف رو پشتیبانی بکنن. 

• دارا بودن قابلیت کد گذاری امنیتی شون هست که باعث میشه در صورت به سرقت رفتن هم همچنان غیر قابل نفوذ باشن. 

• ویژگی های کلی مثل قابلیت پشتیبانی صرافی های داخلی، ضریب امنیت بالا و داشتن صفحه نمایش مناسب رو هم در نظر بگیرید. 

برای این که بدونید به چه میزان تقاضا برای این کیف پول های دیجیتالی توی بازار ارزهای دیجیتال بالا هست، کافیه که توی گوگل در مورد کیف پول های سخت افزاری یک سرچ ساده بکنید و متوجه خواهید شد که چقدر سایت های فروشگاهی مختلفی بهتون معرفی میشه که خدمات فروش این کیف پول ها رو ارائه میکنن. 

سود خرید و فروش تجهیزات ارزهای دیجیتال 

ممکنه با خوندن مطالب بالا واستون این سوال پیش بیاد که آیا با دونستن این راه ها، کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال ممکن هست؟ آیا واقعا سودش به صرفه هست؟ میشه به عنوان یک شغل دائمی روش حساب کرد؟ با سرمایه کم شروع خرید و فروش این تجهیزات عملی هست؟ آیا میشه که مشتری های خوبی توی این بازار پیدا کرد؟ 

چیزی که میتونیم بگیم اینه که هیچ چیز کاملا قطعی نیست، مخصوصا توی دنیای ارزهای دیجیتال که با سرعت خیلی بالا و باور نکردنی دائما در حال عوض شدنه. اما اگه مهارت های فروش و بازاریابی تون خوب باشه با احتمال بالایی خواهید تونست که از این راه درآمد خوبی رو واسه خودتون داشته باشید. 

اگر که زیاد اهل ریسک کردن نیستید و دوست ندارید که مبلغ بالایی رو در این راه سرمایه گذاری بکنید، میتونید که به کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال به عنوان شغل دوم یا صرفا یک منبع درآمدی جانبی نگاه بکنید که قادر هست درآمد کل شما رو افزایش بده. 

سخن پآیانی 

با معرفی کردن راه های کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال و استراتژی های فروشی که در این مورد براتون آموزش دادیم، امیدواریم که علاوه بر ترید کردن ارزهای دیجیتال مختلف از طریق فروش تجهیزات مختلف این رمزارزها هم درآمد های خوبی بتونید کسب کنید و برای سود کردن فقط به یک راه و روش محدود متکی نباشید. 


نظرات کاربران در مورد کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :4+84 = ?