افزودن شرکت علی بابا به لیست شرکت های چینی در خطر حذف از فهرست SEC

1401/05/09
افزودن شرکت علی بابا به لیست شرکت های چینی در خطر حذف از فهرست SEC

علی بابا یکی از بیش از 270 شرکت چینی فهرست شده در بورس نیویورک است که طبق قانون شرکت‌ های خارجی HFCAA در معرض خطر حذف از فهرست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC قرار گرفته‌ است. این اقدام در راستای رسیدگی به اختلاف طولانی‌ مدت بر سر انطباق حسابرسی شرکت ‌های عموما دیجیتال چینی مستقر در پکن و فهرست شده در بورس ایالات متحده می باشد.

بدین ترتیب رگولاتورهای ایالات متحده خواستار دسترسی کامل به اوراق حسابرسی شرکت های چینی فهرست شده در بورس نیویورک می باشند که در چین ذخیره می شوند. پس از اعلام خبر؛ سهام علی بابا، شرکت بزرگ تجارت الکترونیک بیش از 9 درصد کاهش یافته است.

در حالی که واشنگتن و پکن در حال مذاکره برای حل و فصل اختلاف خود می باشند، شرکت زنجیره ای KFC Yum China Holdings، شرکت بیوتکنولوژیBeiGene ، شرکت نرم افزاریWeibo Corp  و شرکت تجارت الکترونیک JD.Com از جمله شرکت هایی احتمالی می باشند که احتمالا از فهرست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده حذف خواهند شد.

 اظهارات رئیس SEC در خصوص حسابرسی شرکت های چینی

روز چهارشنبه 28 جولای، گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC اظهار داشته است که بازرسان حسابداری عمومی را به چین یا هنگ کنگ نمی فرستد مگر اینکه واشنگتن و پکن بر سر دسترسی کامل به حسابرسی به توافق برسند.

طبق اظهارات وی؛ هیئت نظارت بر حسابداری شرکت های دولتی که بر ممیزی شرکت های بورسی ایالات متحده نظارت می کند، باید بتواند ویژگی و مسئولیت پذیری را در حسابرسی شرکت های خارجی فهرست شده در وال استریت ارائه دهد که با وجود ایجاد محدودیت بازرسی در چین این امکان احتمالا برای رگولاتورهای ایالات متحده امکان پذیر نخواهد بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اظهار داشته است که شرکت بزرگ علی بابا تا 19 آگوست فرصت خواهد داشت تا شواهد مربوط به شناسایی هویت خود را ارائه نماید. شرکت علی بابا به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده و توضیحاتی در این خصوص ارائه نکرده است.

طبق گزارش رویترز چندین شرکت دیگر از جمله شرکت های پلتفرم تجارت الکترونیکی Mogu Inc مستقر در چین، پلتفرم پیشرو متمرکز بر حیوانات خانگی Boqii Holding Limited، شرکت چینی اینترنت موبایلیCheetah Mobile Inc و تولید کننده قطعات صنعتی Highway Holdings Limited در روز جمعه 29جولای به لیست ممنوعه کمیسیون بورس و اوراق بهادرا ایالات متحده افزوده شده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آشنایی با آخرین تغییرات قیمت در بازار ارزهای دیجیتال و نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال پیشنهاد می کنیم به صفحه خرید و فروش ارزهای دیجیتال مراجعه بفرمایید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزودن شرکت علی بابا به لیست شرکت های چینی در خطر حذف از فهرست SEC
سوال امنیتی :6+70 = ?