هشدار جیم راجرز، سرمایه‌گذار مشهور درخصوص گسترش مارکت نزولی

1401/05/09
هشدار جیم راجرز، سرمایه‌گذار مشهور درخصوص گسترش مارکت نزولی

جیم راجرز، بنیانگذار صندوق کوانتوم در مصاحبه ‌ای با کیتکو نیوز هشدار داده است که بازارهای نزولی بیشتری در راه هستند و روند نزولی بعدی بازار «بدترین» وضعیت بازار در طول عمر سرمایه گذاری او خواهد بود. وی با اشاره به اینکه 90 درصد ارزش سهام کاهش خواهند یافت، افزود که بسیاری از سرمایه گذاران زیان خواهند کرد.

وی ضمن توضیح وضعیت اقتصادی و بدهی های بانکی سال 2008 اظهار داشته است که از آن زمان تا کنون بدهی ها به شدت افزایش یافته است. طبق توضیحات وی؛ در بسیاری از کشورهای جهان، بدهی ها افزایش یافته است، برای مثال؛ ایالات متحده از سال 2009 بدهی خود را چندین برابر افزایش داده و بدهی های بانکی ژاپن حتی قابل شمارش نیست.

به گفته جیم راجرز، همزمان با مارکت نزولی و احتمال رکود اقتصادی جهانی؛ احتمالا ارزش سهام 80 تا 90 درصد سقوط خواهند کرد. او در ادامه افزود که این اولین باری نیست که بازار با سیر نزولی روبرو شده است و احتمالا با ادامه روند فعلی و افزایش بدهی بسیاری از سرمایه گذاران پول زیادی از دست خواهند داد که امیدوارم من یکی از آنها نباشم.

اظهارات جیم راجرز درخصوص سلطه دلار آمریکا در بازارهای مالی

راجرز همچنین دیدگاه خود را مبنی بر اینکه دلار آمریکا سلطه خود را از دست خواهد داد، تکرار کرده و اظهار داشته است که جنگ روسیه و اوکراین آنرا تسریع کرده است، 

طبق توضیحات وی؛ ارز فیات مبادله بین المللی جهان، دلار آمریکا قرار بوده همیشه بی طرف باقی بماند با این حال واشنگتن با تحریم های بی مورد و سخت گیرانه در حال تغییر این روند است و دلار بزودی سلطه خود را در بازار های مالی از دست خواهد داد.

طبق اظهارات وی از سال 1933 تاکنون دلار ایالات متحده 92 درصد از قدرت خرید خود را از دست داده است و احتمالا دلار تا پایان سال 2022 نیمی دیگر از قدرت خرید خود را از دست خواهد داد. 

راجرز همچنین در مورد سرمایه گذاری در خرید بیت کوین اظهار داشته است که تاکنون هیچ بیت کوینی خریداری نکرده است. طبق نظر وی؛ اگر ارز دیجیتال به عنوان یک ارز موفق شود، دولت ها بدلیل احساس خطر و عدم رقابت پذیری با ارز جهانی آن را غیرقانونی خواهند کرد.

با این حال برخلاف اظهارات وی؛ کارشناسان اقتصادی ایالات متحده اخیرا اظهار داشته اند که در واقع، وضعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی غالب قوی تر از همیشه است و در پی همه گیری ویروس کرونا و بحران اقتصادی، حتی بیشتر تثبیت شده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هشدار جیم راجرز، سرمایه‌گذار مشهور درخصوص گسترش مارکت نزولی
سوال امنیتی :1+95 = ?