محدود کردن دسترسی به یورو دیجیتال برای محافظت از سرمایه بانک ها

1401/05/08
محدود کردن دسترسی به یورو دیجیتال برای محافظت از سرمایه بانک ها

طبق داده های ارزیابی یورو دیجیتال برخی از اقتصاددانان معتقدند که محدود کردن دسترسی به ارز دیجیتال بانک مرکزی برای حفظ سیستم مالی فعلی ضروری است. این مطالعه پس از پیشنهاد قبلی محدود کردن سپرده های دیجیتالی یورو در بانک مرکزی اروپا، ECB به 3000 یورو برای هر نفر صورت گرفته است.

براساس گزارش منتشر شده اخیر بانک مرکزی اروپا، برای جلوگیری از خروج سرمایه از سپرده بانک های تجاری دسترسی اروپایی ها به یورو دیجیتال محدود خواهد شد. مقررات ارائه شده توسط تیمی از کارشناسان به مدیریت فرانک اسمتس، رئیس اداره کل اقتصاد رگولاتوری تهیه شده است.

همچنین اقتصاددانان تأثیر ارز دیجیتال بانک مرکزی،CBDC را بر بخش بانکداری اروپا بررسی کرده اند. اقتصاددانان در غیاب داده ‌های تجربی، واکنش ‌های عمومی به اخبار مربوط به برنامه ‌های بانک مرکزی اروپا برای انتشار نسخه دیجیتالی ارز مشترک اروپایی را ارزیابی کرده اند.

تعیین مقدار بهینه یورو دیجیتال توسط کارشناسان ECB

به عنوان بخشی از مطالعه مورد بررسی؛ کارشناسان معتقدند که مقدار بهینه یورو دیجیتال در گردش باید بین 15 تا 45 درصد از تولید ناخالص داخلی واقعی سه ماهه منطقه یورو باشد که هم اکنون تقریباً در وسط محدوده، یعنی 34 درصد قرار دارد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، اگر قرار باشد CBDC اروپا بدون محدود کردن مقدار آن صادر شود، مقدار ارز دیجیتال در گردش بسیار بیشتر از انتظار خواهد بود و احتمالا به 65 درصد از تولید ناخالص داخلی واقعی سه ماهه منطقه یورو خواهد رسید که منجر به اثرات قابل توجهی بر ارزش گذاری و وام دهی بانک ها خواهد شد.

مطالعات اقتصاددانان بانک مرکزی اروپا بر اساس اظهارات عمومی مقامات اروپایی در مورد طراحی یورو دیجیتال انجام شده است. یک مقام مالی اروپایی در ماه ژوئن اظهار داشت که حفظ کل دارایی های دیجیتالی یورو بین 1 تا 1.5 تریلیون یورو به جلوگیری از اثرات منفی احتمالی بر سیستم مالی و سیاست پولی اروپا کمک خواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که این مجموع با موجودی فعلی فیات در گردش قابل مقایسه است که با توجه به جمعیت 340میلیون نفری منطقه یورو، امکان سرمایه گذاری بین 3000 تا 4000 یورو دیجیتال به ازای هر نفر فراهم خواهد شد.

مزایای استفاده از یورو دیجیتال

در اواسط جولای، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا اظهار داشت که مرحله بررسی پروژه CBDC حداقل یک سال دیگر طول خواهد کشید. براساس اظهارات وی؛ پذیرش گسترده، سهولت استفاده، هزینه های پایین، سرعت تراکنش بالا، امنیت و حمایت از مصرف کننده از جمله ویژگی های یورو دیجیتال است که سرمایه گذاران قدردان آن خواهند بود و احتمالا یورو دیجیتال ابزار پرداخت کارآمدتری نسبت به ارز دیجیتال خواهد بود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد محدود کردن دسترسی به یورو دیجیتال برای محافظت از سرمایه بانک ها
سوال امنیتی :5+44 = ?