اظهارات گری جنسلر، رئیس SEC درخصوص تنظیم مبادلات دیجیتال

1401/05/08
اظهارات گری جنسلر، رئیس SEC درخصوص تنظیم مبادلات دیجیتال

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC، با انتشار ویدئویی اظهار داشته است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قصد دارد تا مبادلات دیجیتال را برای محافظت از سرمایه گذاران تنظیم نمایند. به گفته رئیس SEC ، وی از کارکنان خود خواسته تا مستقیماً با پلتفرم ها کار کنند تا بتوانند آنها را ثبت و تنظیم نمایند.

گری جنسلر در این ویدئو شباهت ها و تفاوت های بین پلتفرم های معاملاتی دیجیتال و صرافی های سنتی مانند بورس نیویورک را توضیح داده و افزوده است که با تجارت در بازار سهام معامله گران از حمایت کمیسیون برخوردار می باشند و با توجه به تعداد زیاد کاربران خرده فروشی در پلتفرم ‌های دیجیتال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید از حفاظت پلتفرم ‌های دیجیتال نیز مطمئن شود.

بنابراین وی از کارکنان خود خواسته تا مستقیماً با پلتفرم ها کار کنند تا بتوانند آنها را ثبت و تنظیم نمایند، همچنین این بررسی ها در راستای ثبت برخی از توکن های دیجیتال به عنوان اوراق بهادار ضروری است.

بررسی دیگر ریسک های احتمالی ارزهای دیجیتال توسط SEC

گری جنسلر ذات مبادلات دیجیتال را به عنوان یک ریسک مطرح کرده و اظهار داشته است که برخلاف صرافی ‌های سنتی اوراق بهادار، پلتفرم‌ های معاملاتی دیجیتال گاهی به عنوان یک بازارساز خودکار عمل می کنند. برای مثال؛ با فروش توکن‌ در یک پلتفرم، احتمالا همان توکن در پلتفرم دیگر خریداری می شود. درحالی که بورس اوراق بهادار این کار را انجام نمی دهد و به عنوان یک بازارساز خودکار عمل نمی کنند.

ایجاد بازارسازهای خودکار باعث ایجاد تضاد منافع ذاتی می شود. بنابراین بدستور رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار بررسی جداسازی عملکردهای بازارسازی در پلتفرم ‌های ارز دیجیتال نیز در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

در خاتمه، رئیس SEC اظهار داشت که هیچ دلیلی برای رفتار متفاوت با بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با دیگر بازارهای مالی وجود نخواهد داشت و کمیسیون تمامی جوانب ریسک احتمالی را در نظر خواهد گرفت.

گری جنسلر همچنین روز پنجشنبه 28 جولای در توییتی اظهار داشته است که برای حفظ یکپارچکی بازارهای مالی و همچنین برای پیشگیری از تقلب و دستکاری، کمیسیون SEC در نظر دارد تا قوانین ارزهای دیجیتال را تنظیم نماید.

ویدیوی جنسلر با انتقادهایی در توییتر مواجه شده است. برخی از افراد جنسلر را متهم به پرداختن به مسائل خارج از حوزه نظارتی خود کرده اند. هفته گذشته، رگولاتوری یکی از کارمندان سابق صرافی ارز دیجیتال کوین ‌بیس را در یک پرونده معاملات داخلی متهم کرده است و از 9 توکن دیجیتال به عنوان اوراق بهادار در این فرآیند نام برده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اظهارات گری جنسلر، رئیس SEC درخصوص تنظیم مبادلات دیجیتال
سوال امنیتی :5+45 = ?