کیف پول صرافی چه تفاوتی با کیف پول شخصی دارد؟

1401/06/09


ما سعی می کنیم در مقاله کیف پول صرافی چه تفاوتی با کیف پول شخصی دارد؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی بپردازیم و مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

امروزه افراد زیادی به دنبال روش های سرمایه گذاری هستن و بازار ارزهای دیجیتال نیز یکی از بهترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری محسوب میشه. به عبارت دیگه، بازار ارزهای دیجیتال بستری رو برای سرمایه گذاران و معامله گران فراهم کرده تا با سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال سود زیادی به دست بیارن.

به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشین و با خرید و فروش رمز ارزها سود کسب کنین، البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال دارای مفاهیم و اصطلاحات کاربردی زیادی هست که یکی از این مفاهیم نیز می تونیم به کیف پول ارز دیجیتال اشاره کنیم. بهتره بدونین یکی از چالش ها و دغدغه های معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال این هست که جای امنی برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال خودشون پیدا کنند.

نکته قابل توجه این هست که نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال کار درستی نیست، چون ممکنه صرافی حساب کاربران رو مسدود کنه و ارزهای دیجیتال و سرمایه کاربران از دست بره. بنابراین، توصیه می کنیم تا ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی نگه ندارین.

شما می تونین به جای اینکه ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی ارز دیجیتال نگهداری کنین، از کیف پول های ارز دیجیتال استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کیف پول صرافی چه تفاوتی با کیف پول شخصی دارد؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی بپردازیم و مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم کیف پول ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد اون ها به دست بیارین و شاید برای شما این سوال پیش اومده باشه که کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول ارز دیجیتال جایی هست که شما می تونین ارزهای دیجیتال خود و دارایی های دیجیتال خودتون رو در اون ها ذخیره و نگهداری کنین.

همچنین کیف پول های ارز دیجیتال به دو بخش کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم میشن. کیف پول های سخت افزاری به صورت آفلاین فعالیت می کنند و بهشون کیف پول سرد گفته میشه و کیف پول های نرم افزاری نیز به صورت آفلاین فعالیت می کنند و به اون ها کیف پول ارز دیجیتال گرم گفته میشه که هر کدوم سطح امنیت و ویژگی های خاص خودشون رو دارن.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول دیجیتال محلی برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال هست. همچنین اگه کاربر فعالی در بازار کریپتوکارنسی ها هستین، پس شما به دنبال انواع کیف پول های ارز دیجیتال هستین و باید بدونین از نظر امنیت کدوم کیف پول مناسب هست. خوشبختانه امروزه کیف پول های ارز دیجیتال زیادی به بازار اومدن و شما می تونین از اون ها بهره ببرین.

علاوه بر این، کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارهایی هست که شما باید از اون در معاملات و خرید و فروش ها و ذخیره ارزهای دیجیتالتون استفاده کنین. از جمله از کیف پول های ارز دیجیتال گرم می تونیم به تراست ولت، متامسک، کوین بیس، اتمیک ولت و... اشاره کنیم. لجر، ترزور و سیف پل نیز نمونه هایی از ولت های سخت افزاری هستن.

کیف پول ارز دیجیتال یا رمزنگاری شده به کاربران این امکان رو میده تا دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودشون رو در اون ذخیره و بازیابی کنند. همچنین کیف پول های ارز دیجیتال در زمان راه اندازی برای شما کلمات بازیابی میدن تا در شرایط لازم بتونین دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودتون رو بازیابی کنین. همین موضوع نیز می تونه سطح امنیت کیف پول های ارز دیجیتال رو افزایش بده.

کیف پول صرافی چیست؟

کیف پول صرافی

همونطور که گفتیم، شما به جای اینکه ارزهای دیجیتال خودتون رو در کیف پول صرافی نگهداری کنین، می تونین اون ها رو کیف پول ارز دیجیتال شخصی خودتون انتقال بدین. در اینجا شاید برای شما سوال پیش بیاد که کیف پول صرافی چیست؟ بهتره بدونین کیف پول صرافی یکی دیگه از محیط های نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال هست که مخصوص خود صرافی های ارز دیجیتاله و شما در واقع ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون رو نزد صرافی نگهداری می کنین و اون ها رو به صرافی ها می سپارین.

همچنین در کیف پول صرافی کلیدهای خصوصی شما روی سرور صرافی ارز دیجیتال هم نگهداری میشه که همین موضوع باعث میشه تا سطح امنیت اون کاهش پیدا کنه و صرافی بتونه به کیف پول ارز دیجیتال و دارایی های شما دسترسی داشته باشه.

جالب اینجاست که بدونین زمانی که شما ارزهای دیجیتال خودتون رو در کیف پول صرافی نگهداری و ذخیره می کنین، در واقع به یک فرد یا شرکت ثالث اعتماد می کنین که امنیت سرمایه های شما رو حفظ کنه و در صورت لزوم اون ها رو آدرس دیگه ای بفرسته. این نوع کیف پول مسئولیت شما رو کاهش میده، ولی معایب زیادی نیز داره که باید از اون ها باخبر بشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون ها بگیرین.

از جمله از این معایب می تونیم به خطر سرقت ارزهای دیجیتال، هک حساب کاربری صرافی، دسترسی به کلیدهای خصوصی توسط صرافی و پایین بودن سطح امنیت اون اشاره کنیم. بنابراین، توصیه می کنیم تا از کیف پول صرافی استفاده نکنین و در صورت امکان ارزهای دیجیتال خودتون رو به کیف پول ارز دیجیتال شخصی خود انتقال بدین.

اکثر کیف پول های ارز دیجیتال از نوع امانی هستن و کلیدهای خصوصی کیف پول صرافی در اختیار صرافی ارز دیجیتال قرار داره و مسئولیت تامین امنیت اون بر عهده صرافی هست، ولی به دلیل اینکه کیف پول صرافی به صورت متمرکز مدیریت میشه، هک کردن و آسیب رسوندن اون خیلی راحته و به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند تا سرمایه ها و ارزهای دیجیتال خودتون رو در کیف پول صرافی نگهداری نکنین.

تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی چیست؟

تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی

کیف پول ارز دیجیتال شخصی با کیف پول ارز دیجیتال صرافی تفاوت زیادی دارن و همین موضوع باعث میشه تا هر کدوم کاربران خاص خودشون رو داشته باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله کیف پول صرافی چه تفاوتی با کیف پول شخصی دارد؟ به بررسی تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون ها بگیرین.

• کلید خصوصی

یکی از تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی که باعث میشه تا هر کدوم با هم فرق کنند، در کلیدهای خصوصی کاربران هست. بهتره بدونین کیف پول های ارز دیجیتال شخصی کلیدهای خصوصی کاربران رو در اختیار کاربران قرار میدن و هیچ کسی به غیر خود کاربران به کلیدهای خصوصی دسترسی نداره.

در حالی که کیف پول های صرافی کلیدهای خصوصی کاربران رو نزد خودشون نگهداری می کنند و خودشون نیز به دارایی ها و سرمایه های کاربران دسترسی دارن و می تونن اون ها رو به جای دیگه ای انتقال بدن. بهتره بدونین کلید خصوصی همانند رمز کارت بانکی شما هست و اگه در اختیار فرد دیگه ای باشه، کیف پول شما امن نیست.

• سطح امنیت

یکی دیگه از تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی که باعث میشه تا کیف پول صرافی ارز دیجیتال مورد استقبال قرار نگیره این هست که سطح امنیت کیف پول صرافی پایین هست. از اونجایی که کیف پول صرافی به کلیدهای خصوصی کاربران دسترسی داره، سطح امنیت اون نیز پایینه و نمیشه به اون ها اعتماد کرد. در حالی که سطح امنیت کیف پول ارز دیجیتال شخصی بالا هست و شما می تونین با خیال راحت ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتالی خودتون رو در اون ها ذخیره و نگهداری کنین.

مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی:

مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی

کیف پول ارز دیجیتال شخصی در دو نوع کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری ارائه میشن که روشی امن تری برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال محسوب میشن. همچنین استفاده از این کیف پول ها مزایای زیادی به همراه دارن که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی، مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این مزایا اشنایی داشته باشین.

• یکی از مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی که باعث میشه تا مورد استقبال معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که کاربرپسند هستن و رابط کاربری ساده ای دارن و شما می تونین به راحتی از اون ها استفاده کنین. همچنین افراد مبتدی نیز این امکان رو دارن تا از کیف پول ارز دیجیتال شخصی استفاده کنند.

• یکی دیگه از مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی این هست که سطح امنیت بالایی دارن و شما می تونین با خیال راحت ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتالی خودتون رو در این ولت ها نگهداری و ذخیره کنین.

• یکی دیگه از مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی این هست که شما می تونین با استفاده از این کیف پول های خرید و فروش های آنلاین انجام بدین. بهتره بدونین برخی از کیف پول های ارز دیجیتال امکان خرید و فروش رمز ارزها رو نیز به کاربران فراهم می کنند.

• یکی دیگه از مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی این هست که به صورت شخصی هستن و کلیدهای خصوصی کاربران به صورت شخصی در اختیار کاربران قرار می گیره. در حالی که کیف پول صرافی به کلیدهای خصوصی کاربران دسترسی داره.

چرا نباید ارزهای دیجیتال خود را در صرافی نگهداری کنیم؟

چرا نباید ارزهای دیجیتال خود را در صرافی نگهداری کنیم؟

احتمالا این سوال رو از خودتون بپرسین که چرا نباید ارزهای دیجیتال خود را در صرافی نگهداری کنیم؟ بهتره بدونین کاربرد صرافی های ارز دیجیتال متمرکز تبدیل ارز و خرید و فروش اون هاست و در بازار کریپتوکارنسی ها نیز صرافی های غیر متمرکز با هدف خرید و فروش ارز دیجیتال به وجود اومدن که شما می تونین با استفاده از اون ها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین.

نکته قابل توجه این هست که اکثر صرافی های ارز دیجیتال کیف پول نیز به کاربران خود ارائه میدن که استفاده از اون ها پیشنهاد نمیشه. چون سطح امنیت کیف پول صرافی پایین هست و ممکنه سرمایه و ارزهای دیجیتال خودتون رو از دست بدین. بنابراین، فقط برای معامله و خرید و فروش ها و تبدیل ارزهای دیجیتال خودتون رو به صرافی انتقال بدین.

جالب اینجاست که بدونین برای استفاده از کیف پول های صرافی شما باید کلید خصوصی خودتون رو در اختیار صرافی قرار بدین که این کار خطرناک و پر ریسک هست. یه صرافی هر چقدر هم محبوب و معتبر باشه، ممکنه روزی به دارایی های شما دستبرد بزنه. همچنین امکان هک صرافی نیز وجود داره و ما هر روزه خبرهایی مثل به خطر افتادن سرمایه معامله گران در صرافی های ارز دیجیتال می شنویم. در اینجا توصیه می کنیم که مقاله تحریم کیف پول های ایرانی رو هم مطالعه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول صرافی چه تفاوتی با کیف پول شخصی دارد؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال شخصی برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی بپردازیم و مزایای کیف پول ارز دیجیتال شخصی رو مورد بررسی قرار بدیم.

همونطور که گفتیم، کیف پول های صرافی تفاوت زیادی با کیف پول های ارز دیجیتال شخصی دارن. همچنین شما در زمان استفاده از کیف پول صرافی، در واقع کلید خصوصی کیف پول خودتون رو در اختیار صرافی قرار می دین و صرافی می تونه رمز ارزهای شما رو به جای دیگه ای انتقال بده. همچنین امکان هک صرافی نیز وجود داره که این موضوع نیز باعث میشه تا کیف پول صرافی خطرناک و پر ریسک باشه.


نظرات کاربران در مورد کیف پول صرافی چه تفاوتی با کیف پول شخصی دارد؟
سوال امنیتی :3+87 = ?