احراز هویت در خرید و فروش های مجازی چقدر مهم است؟

نوشته شده در : 1401/06/09

ما سعی می کنیم در مقاله احراز هویت در خرید و فروش های مجازی چقدر مهم است؟ اطلاعاتی در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال در شبکه های مجازی برای شما ارائه کنیم و به بررسی معایب خرید و فروش در شبکه های اجتماعی بپردازیم و اهمیت احراز هویت صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش بگیرین.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که در سال های گذشته رشدهای قیمتی زیادی داشتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن. به همین دلیل خیلی از افراد تمایل پیدا کردن تا اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند تا از سود این بازار جا نمونند. شما نیز می تونین اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کرده و سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

جالب اینجاست که بدونین با افزایش محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال و زیاد شدن تقاضا برای خرید رمز ارزها، روش های زیادی برای خرید و فروش به وجود اومد و شما می تونین از این روش ها استفاده کنین. هر کدوم از این روش ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. از جمله از این روش ها می تونیم به خرید و فروش در صرافی های ارز دیجیتال، خرید و فروش در شبکه های اجتماعی و خرید و فروش به صورت حضوری اشاره کنیم. که خرید و فروش در شبکه های اجتماعی و به صورت حضوری معایب زیادی به همراه داره که ممکن سرمایه شما در زمان استفاده از این روش ها به سرقت بره و نتونین به سرمایتون دسترسی پیدا کنین. بنابراین توصیه می کنیم تا در صورت امکان از صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنین.

احتمالا می دونین که اکثرا صرافی های متمرکز احراز هویت رو اجباری کردن و باید در اون ها احراز هویت انجام بدین. به همین منظور مما سعی می کنیم در مقاله احراز هویت در خرید و فروش های مجازی چقدر مهم است؟ اطلاعاتی در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال در شبکه های مجازی برای شما ارائه کنیم و به بررسی معایب خرید و فروش ها در شبکه های اجتماعی بپردازیم و اهمیت احراز هویت صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

خرید و فروش های مجازی چیست؟

خرید و فروش های مجازی

همونطور که گفتیم، یکی از روش های خرید و فروش ارز دیجیتال، استفاده از شبکه های اجتماعی مثل کانال ها و گروه های تلگرامی هست. اگه چرخی در تلگرام یا اینستاگرام بزنین، شاید گروه ها و کانال های خرید و فروش ارز دیجیتال زیادی رو مشاهده کنین که کار خرید و فروش رمز ارز انجام میدن. به این ترتیب، شما می تونین از این کانال ها اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال بکنین. البته توجه داشته باشین که این روش خطرات و معایب زیادی به همراه داره و ممکنه سرمایه شما از دست بره. برای مثال ممکنه بعد از اینکه هزینه خرید ارز دیجیتال رو به حساب فروشنده ارسال کردین، هیچ ارزی دریافت نکنین و یا بعد از اینکه ارزهای دیجیتال خودتون رو به حساب خریدار فرستادین، هیچ پولی بابت فروش ارز دیجیتال خود به دریافت نکنین و سرتون کلاه بره.

جالب اینجاست که بدونین در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام افراد سودجوی زیادی با هدف سرقت ارزهای دیجیتال و سرمایه شما پیام هایی با عنوان خرید ارز دیجیتال با بالاترین قیمت و فروش ارز دیجیتال با پایین ترین قیمت کاربران و افراد رو جذب می کنند تا با اون ها معامله انجام بدن. برخی از افراد ممکن قول حرفای این افراد رو بخورن و با اون ها وارد معامله بشن. بنابراین، این افراد بعد از اینکه با افراد سودجو معامله کردن، هیچ چیزی در قبال خرید یا فروش به دست نمیارن و سرمایشون از دست میره. به همین دلیل، توصیه می کنیم تا در صورت امکان از صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنین تا خرید و فروش مطمئن ترین انجام بدین و سرمایتون از دست نره. برای این کار نیز می تونین از صرافی اینانس که معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی هست، استفاده کنین.و در همین جا بهتون یادآوری میکنیم که کار با صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام هست.

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، فهمیدین که خرید و فروش ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی مشکلات و خطرات زیادی به همراه داره. یکی دیگه از مشکلات این روش، دقیق نبودن قیمت ارزهای دیجیتال هست. به عبارت دیگه، ممکنه در زمان خرید ارز دیجیتال، قیمت خرید شما خیلی بیشتر از قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال بشه و یا قیمت فروش شما نیز پایین تر از نرخ اصلی باشه.

تاثیر احراز هویت در خرید و فروش های مجازی

تاثیر احراز هویت در خرید و فروش های مجازی

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله احراز هویت در خرید و فروش های مجازی چقدر مهم است؟ اهمیت احراز هویت صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، خرید و فروش ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی معایب زیادی به همراه داره و ممکنه سرمایه شما از دست بره. همچنین توصیه می کنیم تا برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنین. بهتره بدونین احراز هویت مخصوص صرافی های ارز دیجیتال نیست، بلکه شما می تونین در زمان خرید و فروش مجازی نیز احراز هویت انجام بدین. این کار باعث میشه تا اطلاعات هویت شخص مشخص بشه و در صورت سرقت ارز دیجیتال و کلاهبرداری، بتونین پیگیری های لازم رو انجام بدین.

احراز هویت در خرید و فروش های مجازی باعث میشه تا میزان کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال توسط کلاهبرداران و افراد سودجو کاهش پیدا کنه و فضای خرید و فروش ها شفاف تر و واضح تر بشه. به عبارت دیگه، احراز هویت در خرید و فروش های مجازی کار رو برای افراد کلاهبردار سخت کرده و همه افراد با احراز هویت این امکان رو دارن تا کلاهبردار ها رو تشخیص بدن. برای این کار نیز کافیه تا اسم شخص خریدار یا فروشنده رو در گوگل سرچ کنین تا اطلاعاتی در مورد اون شخص به دست بیارین. اگر هم اطلاعات برای شما نیاورد، می تونین برای احراز هویت میزان رضایت کاربران و مشتری های اون افراد رو مورد بررسی قرار بدین. با این حال، باز هم کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی خیلی زیاد هست و ممکن در دام این افراد بیفتین.

جالب اینجاست که بدونین افرادی که در شبکه های اجتماعی در قالب دلال اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می کنند، هیچ موقع با کارت های به اسم خودشون معامله انجام نمیدن، بلکه کارت های برخی افراد ساده رو اجاره می کنند و ارسال و واریز ها به این کارت ها انجام میشه و در صورت شکایت و پیگیری نیز به جای این افراد، صاحب کارت تو دردسر میفته و براش مشکل پیش بیاد. بنابراین، قبل از انجام هرگونه خرید و فروش در شبکه های اجتماعی احراز هویت انجام بدین و طرف مقابل خودتون رو به خوبی بشناسین. 

اهمیت احراز هویت صرافی های ارز دیجیتال:

اهمیت احراز هویت صرافی های ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال متمرکز احراز هویت رو برای کاربران خود اجباری کردن و از اون ها خواسته میشه تا قبل از فعالیت و انجام خرید و فروش، اطلاعات هویتی و بانکی خودشون رو به صرافی ارائه بدن تا هویت اون ها تایید بشه. این کار به این دلیل انجام میشه تا هویت کاربران شناسایی بشه تا در صورت بروز مشکلی، صرافی بتونه پیگیری های لازم رو انجام بده. به عبارت دیگه، شما برای اینکه بتونین با استفاده از صرافی های ارز دیجیتال اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنین، باید ابتدا احراز هویت خودتون رو انجام بدین و پس از تایید اون فعالیت خودتون رو شروع کنین. از جمله از مدارک مورد نیاز برای احراز هویت نیز می تونیم به تصویر کارت ملی و شناسنامه، عکس کارت بانکی و برگه پذیرش قوانین مربوط به صرافی و عکس سلفی اشاره کنیم.

احراز هویت در صرافی های ارز دیجیتال اهمیت زیادی داره و باعث میشه تا امکان کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کنه. بهتره بدونین افراد از این کار نیز سوء استفاده می کنند و در شبکه های اجتماعی پیام هایی به عنوان اجاره کارت بانکی با قیمت بالا، افراد رو تشویق می کنند تا با اون ها همکاری کنند. سپس بعد از اینکه کارت این افراد رو اجاره کردن، در صرافی ارز دیجیتال احراز هویت انجام میدن و پول های فیشینگ و دزدی رو به حساب صرافی این افراد واریز و اون ها رو به پول نقد تبدیل می کنند. به این ترتیب، تنها فردی که با مشکل مواجه میشه و باید جوابگو باشه شخصی هست که کارت بانکی یا حساب کاربری خودش در صرافی ارز دیجیتال رو اجاره داده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در ویدیوی احراز هویت در خرید و فروش های مجازی چقدر مهم است؟ اطلاعاتی در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال در شبکه های مجازی برای شما ارائه کنیم و به بررسی معایب خرید و فروش در شبکه های اجتماعی بپردازیم و اهمیت احراز هویت صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعات در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، خرید و فروش در شبکه های مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام معایب زیادی به همراه داره و توصیه می کنیم تا برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از صرافی ها استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد احراز هویت در خرید و فروش های مجازی چقدر مهم است؟
سوال امنیتی :4+78 = ?