ارائه لایحه دو حزبی معافیت مالیاتی تراکنش های خرد ارزهای دیجیتال

1401/05/05
ارائه لایحه دو حزبی معافیت مالیاتی تراکنش های خرد ارزهای دیجیتال

لایحه دو حزبی جدیدی با نام "قانون منصفانه مالیات ارزهای دیجیتال" در کنگره ایالات متحده روز سه شنبه 26 جولای توسط سناتورها پت تومی و کیرستن سینما ارائه شده است که با ایجاد معافیت مالیاتی، استفاده از ارزهای دیجیتال را برای تراکنش های خرد آسان تر خواهد نمود.

طبق اظهارات سناتور تومی، ارزهای دیجیتال در حال حاضر پتانسیل تبدیل شدن به بخشی عادی و زندگی روزمره شهروندان آمریکایی را دارند و تنها موانع مالیاتی کنونی باعث کند شدن رشد ارزهای دیجیتال در ایالات متحده شده است. براساس اعلام کمیته امور بانکی، مسکن و شهرسازی سنای ایالات متحده، هدف از ارائه این لایحه تسهیل استفاده از دارایی های دیجیتال برای خریدهای روزمره افراد است که همراه با معافیت مالیاتی تراکنش های شخصی و خرد خواهد بود.

قانون منصفانه مالیات بر ارزهای دیجیتال به شهروندان آمریکایی اجازه می دهد تا بدون نیاز به پرداخت مالیات تراکنش های شخصی کوچک مانند خرید یک فنجان قهوه، از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت استفاده نمایند.

بر اساس قانون فعلی، استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت مشمول مالیات است. برای مثال استفاده از ارزهای دیجیتال به هر عنوانی از جمله مبادلات دیجیتال، پرداخت برای کالا یا خدمات  مشمول مالیات است. با این حال، سازمان امور مالیاتی IRS تاکنون هیچ دستورالعمل مالیاتی خاصی در مورد NFT ها منتشر نکرده است.

همچنین کارگزاری ها و صرافی های ارزهای دیجیتال وظیفه ثبت اظهارنامه مالیاتی شهروندان در سازمان امور مالیاتی را برعهده دارند.

مفاد لایحه پیشنهادی"قانون منصفانه مالیات ارزهای دیجیتال"

طبق متن لایحه قانون منصفانه مالیات ارزهای دیجیتال؛ لایحه جدید با هدف اصلاح قانون درآمد داخلی سال 1986 ارائه شده است تا از درآمد ناخالص حاصل از فروش یا مبادله ارزهای دیجیتال برای اهداف دیگر جلوگیری شود.

در ادامه لایحه آمده است، قانون منصفانه مالیات بر ارزهای دیجیتال استفاده از دارایی های دیجیتال را برای تراکنش های روزمره با ایجاد یک معافیت حداقلی معقول برای سود کمتر از 50 دلار در تراکنش های شخصی و برای تراکنش های شخصی زیر 50 دلار تسهیل می نماید.

لایحه پیشنهادی قانون منصفانه مالیات بر ارزهای دیجیتال سناتورها پت تومی و کیرستن سینما از حمایت دو حزبی مجلس نمایندگان برخوردار است و با حمایت جمع کثیری از نمایندگان روبرو شده است.

نمایندگان سوزان دلبن و دیوید شویکرت نیز نسخه پیشین این قانون را در فوریه سال جاری معرفی کرده اند، طبق نسخه قبلی، معافیت مالیاتی تراکنش های شخصی انجام شده با ارزهای دیجیتال برای سقف 200 دلار یا کمتر در نظر گرفته شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد صرافی ها و مقایسه بین صرافی های ایرانی و خارجی بهتر است مقاله" 7 نکته لازم  برای کار با صرافی های خارجی " را مطالعه نمایید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ارائه لایحه دو حزبی معافیت مالیاتی تراکنش های خرد ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :2+58 = ?