هشدار مارک کوبان درخصوص ارائه قوانین سخت گیرانه ثبت توکن های دیجیتال توسط SEC

1401/05/06
هشدار مارک کوبان درخصوص ارائه قوانین سخت گیرانه ثبت توکن های دیجیتال توسط  SEC

طبق اظهارات مارک کوبان، ستاره شارک تانک و مالک تیم NBA دالاس ماوریکس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC  قوانین سخت گیرانه ای را برای ثبت توکن ارائه خواهد کرد و احتمالا کابوسی بزرگ در انتظار صنعت ارزهای دیجیتال خواهد بود.

اظهارات وی در پاسخ به توییت سناتور پت تومی بوده است، این سناتور از SEC به دلیل اقدام اجرایی خود علیه یکی از کارمندان سابق کوین بیس در شناسایی 9 توکن دیجیتال به عنوان اوراق بهادار انتقاد کرده است. کوین بیس ادعای لیست اوراق بهادار دیجیتال را بلافاصله رد کرده است.

مارک کوبان با دارایی خالص حدود 4.7 میلیارد دلار، معتقد است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار،SEC  قوانینی را در مورد نحوه ثبت توکن های دیجیتال ارائه خواهد کرد که کابوس بزرگی برای صنعت دارایی های دیجیتال خواهد بود و احتمالا شرکت های دیجیتال با سخت تر شدن قوانین، مقررات معاملات خود را تغییر خواهند داد.

مارک کوبان در توییت خود اظهار داشته است که در تلاش برای ارسال نامه ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای خرید سهامی که قوانین معاملات داخلی را نقض نمی‌کند، با روند بسیار پیچیده ای مواجه شده است، وی پس از طی این فرآیند طبق دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار اظهار داشت که احتمالا SEC بزودی از قوانین سخت گیرانه تر و پیچیده تری رونمایی خواهد نمود.

با این حال، SEC در وب ‌سایت رسمی خود اعلام کرده است که بیشتر درخواست های موسسات مالی تحت بررسی و نظارت دقیق رگولاتورها قرار دارند و قوانین قابل اجرا بزودی برای شرکت های متقاضی فرستاده خواهد شد. 

انتقاد سرمایه گذاران از SEC

مارک کوبان پیش از این از کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC به دلیل اتخاذ رویکردی مبتنی بر اجرا برای تنظیم بخش دیجیتال انتقاد کرده است. در واقع بیشتر شرکت های سرمایه گذاری به رویکرد اجرایی SEC بجای رویکرد نظارتی و تنظیم مقررات انتقاد کرده اند.

مارک کوبان همچنین در آگوست سال گذشته از گری جنسلر، رئیس SEC درخواست کرده تا تمرکز بیشتری بر "حفاظت از سرمایه گذاران" بجای ایجاد موانع نظارتی برای سرمایه گذاری داشته باشد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اخیرا به دلیل تنظیم بخش دیجیتال از طریق اجرایی مورد انتقاد قرار گرفت. هفته گذشته، تام ایمر، نماینده کنگره ایالات متحده، SEC را به دلیل ایجاد محدودیت برای شرکت های خارج از حوزه قضایی خود مورد انتقاد قرار داده است.

به گفته وی؛ در زمان ریاست گری جنسلر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار،SEC  به یک رگولاتور تشنه قدرت تبدیل شده است، کمیسیون  SEC از شرکت‌ ها می خواهد مشکلات و موانع نظارتی خود را با کمیسیون مطرح کنند، سپس با اقدامات اجرایی به آن ‌ها ضربه می‌ زند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  توکن ها و ارزهای دیجیتال و دونستن تفاوت بین توکن و کوین مطالعه مقاله تفاوت کوین و توکن را از دست ندهید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هشدار مارک کوبان درخصوص ارائه قوانین سخت گیرانه ثبت توکن های دیجیتال توسط SEC
سوال امنیتی :5+38 = ?