نشانه های رکود اقتصادی همزمان با نشست جولای فدرال رزرو

1401/05/08
نشانه های رکود اقتصادی همزمان با نشست جولای فدرال رزرو

به گزارش رویترز، فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره اصلی خود را در پایان روز چهارشنبه 27 جولای به میزان سه چهارم یا 75 درصد دیگر برای مهار تورم افزایش خواهد داد و در عین حال بر نشانه های رکود اقتصادی نیز تمرکز خواهد کرد.

افزایش پیش‌ بینی ‌شده نرخ بهره، ابزار کلیدی فدرال رزرو در تلاش برای کاهش تورم از بالاترین سطح چهار دهه اخیر، برای رسیدن به سطح حدود 2.4 درصدی خواهد بود و احتمالا اقتصاد بشدت کند خواهد شد.

افزایش نرخ بهره در چند دوره اخیر یکی از سریع ترین تغییرات سیاست پولی ایالات متحده بوده است، تنها کمی بیش از چهار ماه پیش نرخ بهره نزدیک به صفر بوده است و فدرال رزرو با خرید ماهانه میلیاردها دلار اوراق قرضه سعی در بهبود وضعیت اقتصادی پس از پاندمیک COVID19 داشته است.

با این حال، با وجود پیشرفت کمی در مهار تورم، نشانه ‌های رکود اقتصادی در حال مشاهده است و ریسک ‌ها را برای مقامات فدرال رزرو افزایش داده و احتمالا با ادامه روند سیاست ‌های پولی انقباضی رکود اقتصادی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

حتی قبل از جلسه دو روزه فدرال رزرو، مشکل تورم به حدی وخیم شده است که سرمایه گذاران یک در چهار احتمال افزایش 1 درصدی بیشتر در نرخ بهره را پیش بینی کرده اند.

نوسانات بازارهای مالی و احتمال کاهش کوتاه مدت نرخ بهره

کارشناسان بازار اوراق قرضه ایالات متحده نیز از افزایش احتمال رکود خبر داده اند. به طوری که بازده اوراق 2 ساله خزانه ‌داری ایالات متحده در حال حاضر بالاتر از اوراق خزانه 10 ساله است، که نشانه ‌ای از؛ از دست دادن اعتماد به رشد اقتصادی کوتاه ‌مدت است و احتمالا فدرال رزرو مجبور خواهد شد در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه نرخ بهره را کاهش دهد.

بدلیل ترس از رکود اقتصادی، سهام خرده فروشان از جمله میسی، امریکن ایگل و آمازون روز سه شنبه سقوط کرده است و والمارت نیز فورکست سود خود را کاهش داده و اظهار داشته است که تورم خریداران را تحت فشار قرار داده است تا پول خود را به جای صرف غذا و سوخت صرف اقلام اختیاری با مارجین بالاتر مانند لوازم الکترونیکی و پوشاک کنند.

شرکت جنرال موتورز نیز به نوبه خود اظهار داشته که استخدام ها را کاهش داده و هزینه های برنامه ریزی شده را در واکنش به تورم و برای محافظت در برابر کاهش احتمالی بیشتر به تاخیر انداخته است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده نیز احتمالا روز پنجشنبه 28 جولای از افزایش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم خبر خواهد داد. از سوی دیگر داده های جدید اشتغال که قرار است هفته آینده منتشر شود، احتمالا از ایجاد شغل، به عنوان نقطه قوت اقتصاد ایالات متحده، در ماه جولای خبر خواهد داد.

سیاست گذاران فدرال رزرو پیش بینی های اقتصادی جدیدی در روز چهارشنبه منتشر نخواهند کرد. اما بیانیه سیاست جدید در اواخر روز 27 جولای منتشر خواهد شد که به طور قطع شامل یک افزایش دیگر نرخ بهره در نشست سیاست بعدی فدرال رزرو در ماه سپتامبر خواهد بود.

به دنبال افزایش نرخ بهره قیمت ارز های دیجیتال هم مسلما نوسان خواهد داشت شما می توانید برای اطلاع از این قیمت ها برای خرید یا فروش ارز دیجیتال به سایت صرافی اینانس مراجعه کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نشانه های رکود اقتصادی همزمان با نشست جولای فدرال رزرو
سوال امنیتی :9+78 = ?