موضع بانک مرکزی فیلیپین در خصوص ارزهای دیجیتال

1401/05/04
موضع بانک مرکزی فیلیپین در خصوص ارزهای دیجیتال

فیلیپه مدالا، رئیس بانک مرکزی فیلیپین BSP، در مصاحبه ای با فورکاست سیاست بانک مرکزی را در مورد ارزهای دیجیتال به اشتراک گذاشته است. طبق توضیحات وی؛ ایجاد یک چارچوب نظارتی برای تجارت دیجیتال از جمله اهداف ثابت بانک مرکزی است و بانک مرکزی هرگز بدنبال ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال نبوده است.

براساس توضیحات وی، ارزهای دیجیتال با توجه به نوسانات بسیار به ویژه در مارکت نزولی کنونی کاربرد بسیار کمی برای پرداخت‌ های واقعی دارند. او همچنین به سرمایه‌ گذاران توصیه کرده است که از سرمایه مازاد برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

رئیس بانک مرکزی فیلیپین از تاثیرات زیست ‌محیطی بیت‌ کوین به شدت انتقاد کرده و اظهار داشته است که براساس داده ها، مصرف انرژی بیت کوین بسیار بیشتر از برخی کشورهاست و بیت کوین تاثیرات مخربی برای محیط ‌زیست دارد. با این حال، ارزهای دیجیتال مزایای بسیاری دارند، برای مثال؛ در کشورهای تحریم شده، جایگزینی برای دولت در نظر گرفته می شوند، از سوی دیگر ارزهای دیجیتال خطر قابل توجهی برای فرارهای مالیاتی دارند، با این وجود؛ استفاده از ارزهای دیجیتال برای تضعیف دولت های فاسد ضروری است.

فیلیپه مدالا، رئیس بانک مرکزی فیلیپین در مورد سیاست ارزهای دیجیتال بانک مرکزی فیلیپین اظهار داشت که طبق مقررات بانک مرکزی، ارزهای دیجیتال نباید برای پولشویی و تامین مالی تروریسم استفاده شوند، از این رو صرافی ‌های ارزهای دیجیتال موظف خواهند بود تا از مقررات بانک مرکزی پیروی نمایند.

وضعیت پذیرش ارزهای دیجیتال در فیلیپین

تجارت ارزهای دیجیتال اخیرا قانونی اعلام شده و صرافی ‌های دیجیتال توسط بانک مرکزی فیلیپین تحت بخشنامه 944 تنظیم می ‌شوند. با این حال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدلیل اینکه توسط بانک مرکزی صادر یا تضمین نشده است از نظر BSP به عنوان ارز به رسمیت شناخته نمی شوند.

طبق داده های بانک دیجیتال جهانی، 74 درصد از فیلیپینی ها با کاربرد ارزهای دیجیتال آشنایی داشته و سطح آگاهی بالایی در این خصوص دارند. براساس نظرسنجی؛ 53 درصد از فیلیپینی ها به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در آینده ابراز علاقه کرده و 39 درصد از مالکان دارایی های دیجیتال فیلیپینی اظهار داشته اند که از این دارایی ها به عنوان وسیله ای برای پرداخت برای خریدهای آنلاین استفاده می کنند.

همچنین Coins.ph شرکت دیجیتال محبوب و پلتفرم بیت کوین در فیلیپین اخیرا با هدف افزایش مشارکت مالی برای جمعیت 650 میلیونی آسیای جنوب شرقی راه اندازی شده است. Coins.ph همچنین یک کیف پول دیجیتال رایگان، ایمن و قابل اعتماد است که بدون نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری امکان دسترسی به خدمات مالی را فراهم می کند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد موضع بانک مرکزی فیلیپین در خصوص ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :9+31 = ?