توسعه ارز دیجیتال مشترک به درخواست رئیس بانک مرکزی BCAS

1401/05/05
توسعه ارز دیجیتال مشترک به درخواست رئیس بانک مرکزی BCAS

در اقدامی که ظاهرا با هدف مقابله با تصمیم اخیر جمهوری آفریقای مرکزی، CAR برای پذیرش بیت کوین انجام شده است، رئیس بانک کشورهای آفریقای مرکزی BCAS، هروه ندوبا، از هیئت مدیره این موسسه خواسته است تا یک ارز دیجیتال مشترک برای شش کشور عضو خود معرفی نمایند.

ارز دیجیتال پیش بینی شده به مدرن سازی ساختار پرداخت منطقه و ارتقای شمول مالی کمک خواهد کرد و بدین ترتیب شش کشور عضو اتحادیه پولی آفریقای مرکزی،CAMU که شامل کشورهای کامرون، چاد، گینه استوایی، گابن، جمهوری کنگو و جمهوری آفریقای مرکزی می باشند، امکان استفاده از آنرا خواهند داشت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این اقدام تنها چند روز پس از قانونی شدن بیت کوین در جمهوری آفریقای مرکزی صورت گرفته است. طبق اظهارات رئیس بانک مرکزی کشورهای آفریقای مرکزی؛ پذیرش بیت کوین با توافقات و کنوانسیون های حاکم بر اتحادیه پولی آفریقای مرکزی و اساسنامه بانک کشورهای آفریقای مرکزی ناسازگار است.

مقررات ارزهای دیجیتال در جمهوری آفریقای مرکزی CAR  

همانطور که قبلاً توسط Bitcoin.com گزارش شده است، جمهوری آفریقای مرکزی،CAR  اولین کشور آفریقایی و دومین کشور جهان است که بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته است. پیش از جمهوری آفریقای مرکزی؛ السالوادور در آمریکای مرکزی اولین کشوری بوده که پس از رای اکثریت قانونگذاران به لایحه قانونی کردن بیت کوین به عنوان ارز قانونی، این ارز دیجیتال را پذیرفت.

همانند همتای آمریکای مرکزی خود، پذیرش بیت کوین در جمهوری آفریقای مرکزی توسط بانک مرکزی آفریقا و صندوق بین المللی پول،IMF مورد انتقاد قرار گرفته است. با وجود انتقادات به دولت فاستین آرچنج توادرا، رئیس جمهور جمهوری آفریقای مرکزی، CAR این کشور اخیرا از راه اندازی توکن دیجتال خود با نام سانگو خبر داده است.

چالش های پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی

قانونی کردن بیت کوین به عنوان پول قانونی به این معنی است که دولت ها باید از ارزهای دیجیتال به صورت مستقل حمایت نمایند. در همین حال، دولت‌ های سراسر جهان با احتیاط به پیشرفت بیت ‌کوین چشم دوخته ‌اند. برخی مانند السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی آنرا به عنوان ارز قانونی خود پذیرفته اند. اما اقتصادهای بزرگ، از جمله ایالات متحده، بیت کوین به عنوان ارز قانونی به رسمیت نمی شناسند.

بیت کوین شهروندان یک کشور را قادر می ‌سازد تا با دور زدن کنترل‌ های سرمایه اعمال شده توسط دولت، اقتدار دولت را تضعیف نمایند. همچنین با کمک به مجرمان، فعالیت های شرورانه را تسهیل می کند. در نهایت، با حذف واسطه ها، بیت کوین می تواند سیستم زیرساخت مالی موجود را بی ثبات نماید و احتمالا تا زمانی که اکوسیستم بیت کوین به بلوغ برسد، مقامات رسمی نسبت به آن بی اعتماد خواهند بود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد توسعه ارز دیجیتال مشترک به درخواست رئیس بانک مرکزی BCAS
سوال امنیتی :1+64 = ?