محدودیت های جدید فیات اوکراین برای افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال

1401/05/05
محدودیت های جدید فیات اوکراین برای افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال

بانک مرکزی اوکراین نرخ ثابت ارز ملی را به ارزش دلار آمریکا مرتبط کرده و محدودیت‌ های سخت ‌تری را برای تراکنش ‌های گریونا اوکراین برای شهروندان وضع کرده است. به گفته یکی از نمایندگان بخش دیجیتال، این اقدامات احتمالاً اوکراینی های بیشتری را به سمت استفاده از ارزهای دیجیتال سوق خواهد داد.

بانک ملی اوکراین،NBU از قوانین جدید مالی خود در واکنش به تغییرات اقتصادی کشور در جریان درگیری نظامی مداوم با روسیه رونمایی کرده و براساس مقررات تصویب شده، ارزش گریونای اوکراین را در برابر دلار آمریکا 25 درصد کاهش داده و محدودیت ‌های جدیدی را برای عملیات بانکی با ارز فیات ملی تعیین کرده است.

بر اساس آیین نامه، بانک ها تنها در صورت واریز مبالغ برای مدت حداقل سه ماه و بدون اختیار فسخ قرارداد، می توانند ارز غیرنقدی را به مشتریان خود بفروشند.

سقف 50000 گریونا برای برداشت از کارت های پرداخت اکنون با محدودیت هفتگی 12500 گریونا برابر با 340 دلار جایگزین شده است. نقل و انتقالات همتا به همتا به خارج از کشور از کارت های صادر شده توسط بانک های اوکراینی از 100000 گریونا، تقریباً 2700 دلار به 30000 گریونا برابر با 800 دلار کاهش یافته است. سقف تسویه حساب های فرامرزی نیز با کارت های اعتباری 100.000 گریونا در ماه تعیین شده است.

کریل شوچنکو، رئیس بانک مرکزی اوکراین پس از اعمال قوانین موجود اظهار داشت که تمام اقدامات مالی ارائه شده در زمان جنک موقتی بوده و تنها برای پویایی اقتصاد اعمال شده است. همچنین بدین روش اوکراینی های مهاجر نیز خواهند توانست دارایی های خود را از خارج از کشور مدیریت نمایند.

مزایا و معایب محدودیت های برداشت اوکراین

میخائیل چوبانیان، موسس صرافی دیجیتال اوکراینی Kuna نیز در مصاحبه با رسانه خبری دیجیتال Forklog اظهار داشته است: آخرین محدودیت ‌های بانک مرکزی اوکراین احتمالا منجر به افزایش علاقه اوکراینی‌ ها به ارزهای دیجیتال خواهد شد، همچنین احتمالا گردش مالی و استفاده از ارزهای دیجیتال در اروپا نیز افزایش خواهد یافت.

با این حال، محدودیت های جدید در کنار مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال چالش های جدی را بوجود خواهد آورد. به گفته موسس صرافی اوکراینی؛ از آنجایی که بیشتر کمک های بشردوستانه با کارت های صادر شده توسط بانک های اوکراینی و متعلق به افراد حقیقی خریداری می شود، احتمالا باعث کاهش دریافت های بشر دوستانه و مانع کار داوطلبان خواهد شد. چنانچه بخواهید اطلاعات مفیدی در مورد اینکه بدانید ارزدیجیتال چیست؟ به مقالات ما در سایت ایران بایننس مراجعه نمایید.

وی سیاست بانک مرکزی را تهاجمی توصیف کرده و اظهار داشته که با ادامه روند محدودیت های فیات، بانک‌ های اوکراین و بودجه دولتی آسیب خواهند دید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد محدودیت های جدید فیات اوکراین برای افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :1+30 = ?