هشدار دونالد ترامپ درخصوص رکود اقتصادی شدید ایالات متحده

1401/05/04
هشدار دونالد ترامپ  درخصوص رکود اقتصادی شدید ایالات متحده

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در جریان راهپیمایی "نجات آمریکا" در آریزونا اظهار داشت که ایالات متحده احتمالا به دلیل سیاست های مالی رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، جو بایدن با رکود اقتصادی شدیدی روبرو خواهد شد. اظهارات او در حمایت از سخنرانی کری لیک، نامزد جمهوری خواه فرمانداری آریزونا بوده است.

دونالد ترامپ اظهار داشت که داده های اخیر نشان می دهد که تورم در ایالات متحده در ماه می نسبت به سال گذشته 8.6 درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ در چهار دهه اخیر بوده است و احتمالا اقتصاد ایالات متحده وارد رکودی مشابه رکود بزرگ سال 1929 خواهد شد.

به گفته وی، همزمان با تورم شدید، دستمزدهای کارمندان دولتی کاهش یافته است و اقتصاد ایالات متحده در آستانه یک رکود تورمی قرار دارد. ترامپ اظهار داشت با این حال تمرکز دولت بایدن و فدرال رزرو تنها روی معکوس کردن قیمت ها بوده و با افزایش نرخ بهره تنها درصدد مهار تورم بوده اند بدون اینکه به رشد اقتصادی توجه ای داشته باشند.

رئیس جمهور سابق در ادامه اظهار داشته است که وظیفه اصلی قانونگذاران در شرایط بحران کنونی بررسی تمام جوانب برای رشد اقتصادی و هدایت هئیت دولت و روسای فدرال رزرو می باشد، در غیر این صورت اقتصاد ایالات متحده با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

موضع دولت بایدن در خصوص کند شدن روند رشد اقتصادی

در همین حال، دولت بایدن شدت وضعیت اقتصادی ایالات متحده را کم اهمیت توصیف کرده و احتمال رکود خفیف را پیش بینی کرده است. جانت یلن، وزیر خزانه داری روز یکشنبه 24 جولای در مصاحبه با CNBC اظهار داشت که کند شدن اقتصاد کنونی ایالات متحده در یک دوره گذار است و این تنها بدلیل افزایش نرخ بهره لازم و ضروری برای مهار تورم اتفاق افتاده است 

براساس اظهارات وزیر خزانه داری ایالات متحده؛ رکود اقتصادی یک ضعف گسترده در اقتصاد است که خزانه داری نشانه ای از ضعف را مشاهده نکرده است و احتمالا مشکل کند شدن اقتصاد در چند ماه آینده رفع خواهد شد.

با این حال براساس پیش ‌بینی میانه نرخ سیاستی که پس از نشست ژوئن فدرال رزرو منتشر شد، اقتصاد ایالات متحده در سال ‌های 23-2022 کند شده و از رکود اقتصادی جلوگیری خواهد کرد.

ترامپ تنها کسی نیست که درخصوص رکود اقتصادی ایالات متحده هشدار داده است، اقتصاددان ارشد ایالات متحده، رابرت کیوساکی نیز در مورد رکود اقتصادی کشور هشدار داده و اظهار داشته است که بازارهای سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات در حال سقوط می باشند و تورم احتمالا به یک رکود بزرگ تبدیل خواهد شد. با این تفاسیر به نظر شما قیمت بیت کوین و به تبع اون ارز های دیجیتال دیگر هم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؟

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هشدار دونالد ترامپ درخصوص رکود اقتصادی شدید ایالات متحده
سوال امنیتی :3+71 = ?