احتمال فروپاشی بازار دیجیتال با ادامه سیاست‌ انقباضی فدرال رزرو

1401/05/05
احتمال فروپاشی بازار دیجیتال با ادامه سیاست‌ انقباضی فدرال رزرو

طبق داده ها، تمایل سرمایه ‌گذاران به ارزهای فیات افزایش یافته است و فقدان اهرم صعودی در بازار ارز دیجیتال نشان می‌ دهد که اصلاح دیگری در راه است. از سوی دیگر سیاست فدرال رزرو می‌تواند کل ارزش مارکت دیجیتال را به زیر یک تریلیون دلار برساند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در 18 جولای پس از یک وقفه سی و پنج روزه به بالای 1 تریلیون دلار رسید. بیت کوین در هفت روز گذشته نزدیک به 22400 دلار معامله و اتریوم با 0.5 درصد اصلاح به سطح 1560 دلار رسید. همچنین ارزش کل ارزهای دیجیتال در 24 جولای به 1.03 تریلیون دلار رسید که در هفت روزه گذشته 0.5 درصد کاهش یافته است. با این حال حتی با وجود اینکه ارزش کل بازار به یک تریلیون دلار رسیده، روحیه معامله گران بهبود چندانی نداشته است.

همچنین نتایج نشست جولای فدرال رزرو در 27 جولای اعلام خواهد شد. براساس انتظار سرمایه گذاران، بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را 75 واحد افزایش خواهد داد. علاوه بر این، سه ماهه دوم تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، GDPبه عنوان وسیع ترین معیار فعالیت اقتصادی نیز همزمان در 27 جولای منتشر خواهد شد که احتمالا باعث نوسانات بیشتری در مارکت ارزهای دیجیتال خواهد شد.

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال همزمان با افزایش تهاجمی نرخ بهره

در طول پنج سال گذشته بازار دارایی های دیجیتال رشد بسیاری کرده است و تقریبا تمام جنبه های ارزهای دیجیتال، از پروتکل ها و پلتفرم ها، تا ابزارها و واسطه ها، گسترش پیدا کرده است. آگاهی عمومی و توجه دولت نیز به ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. مهمتر از همه، خود ارزهای دیجیتال از مجموعه محدودی از کوین ها به ‌منظور ارائه روش ‌های پرداخت جایگزین تأمین مالی غیرمتمرکز استفاده کرده اند و نوآوری به سرعت در حال رشد بوده است.

با این حال افزایش تهاجمی نرخ بهره باعث کاهش ارزش بازار سهام و به ویژه نوسانات بازار ارزهای دیجیتال بوده است، طبق نظر تحلیلگران؛ با ادامه سیاست انقباضی فدرال رزرو سرمایه‌ گذاران اعتماد خود را از دست داده و شروع به فروش دارایی ‌های دیجیتال خواهند کرد و احتمالا با ادامه روند سیاست انقباضی ارزش بسیاری ارزهای دیجیتال به صفر خواهند رسید، با این حال، از منظر بسیاری از فعالان بازار، کوین هایی که در این سختی و سقوط زنده می مانند، رشد خواهند کرد.

از سوی دیگر، به گفته برخی از کارشناسان؛ تنظیم مقررات نه تنها ضروری نیست، بلکه اثر معکوسی نیز بر مارکت دیجیتال دارد که احتمالا با افزایش هزینه ها و ایجاد موانعی برای ورود، نوآوری را خفه می کند، همچنین داده های اقتصاد کلان جهانی و واکنش فدرال رزرو به شرایط اقتصادی تمایل افراد را به سرمایه گذاری کاهش می دهد و فرصت ارزهای دیجیتال برای اثبات خود به عنوان جایگزین قوی تر کوچکتر شده و از بین می رود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد احتمال فروپاشی بازار دیجیتال با ادامه سیاست‌ انقباضی فدرال رزرو
سوال امنیتی :2+97 = ?