اتهام جدید SEC علیه شرکت های سرمایه گذاری دیجیتال از جمله جی پی مورگان

1401/05/08
اتهام جدید SEC علیه شرکت های سرمایه گذاری دیجیتال از جمله جی پی مورگان

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در 28 جولای جی پی مورگان، UBS Financial Services و تریداستیشن را به دلیل اتهام نقص قوانین حفاظت از هویت مشتری جریمه کرده است.

طبق مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC، حداقل از ژانویه 2017 تا اکتبر 2019، شرکت های مورنظر سیاست و برنامه ویژه ای برای پیشگیری از سرقت هویت کاربران خود نداشته و مقررات SEC را نقض کرده اند، همچنین براساس اظهارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده این شرکت ها هیچ برنامه ای برای محافظت از سرمایه گذاران خود نداشته اند.

براساس اظهارات مدیر بخش دارایی دیجیتال و سایبری SEC، کارولین ولشانس؛ Rregulation S-ID یا مقررات حفاظت از مشتری برای کمک به محافظت از سرمایه ‌گذاران در برابر خطرات سرقت هویت طراحی شده است. براساس مقررات SEC شرکت های سرمایه گذاری و مشاوران سرمایه‌ گذاری موظف به طراحی قوانین و اجرای مقررات در راستای حفاظت از هویت سرمایه گذاران و پیشگیری از سرقت هویت آنان می باشند.

اتهامات شرکت های مالی دیجیتال

طبق ادعای SEC، شرکت جی پی مورگان در اعمال نظارت مناسب و مؤثر بر تمام اقدامات ارائه ‌دهنده خدمات موفق نبوده و در آموزش کارکنان برای اجرای مؤثر سیاست های پیشگیری از سرقت شناسایی هویت سرمایه گذاران در سال 2017 اقدامات لازم را انجام نداه است.

بدین ترتیب، شرکت UBS، شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیس مستقر در ایالات متحده نیز در بررسی دوره ‌ای حساب ‌های مشتریان برای حفظ هویت سرمایه گذاران ناموفق عمل کرده است. همچنین هیئت مدیره در نظارت، توسعه، اجرا و اداره سیاست های حفاظت از هویت سرمایه گذاران مشارکت کافی با ناظران SEC نداشته اند. کارکنان شرکت نیز آموزش های لازم در این خصوص را دریافت نکرده اند.

همچنین هیئت مدیره تریداستیشن، شرکت خدمات مالی آمریکایی هم به اندازه کافی در نظارت، توسعه، اجرا و مدیریت برنامه پیشگیری از سرقت هویت مشارکت نداشته است و نظارت مناسب و مؤثر بر ترتیبات ارائه‌ دهنده خدمات را اعمال نکرده است.

تعیین جریمه های شرکت های مالی از سوی کمیسیونSEC

براساس اظهارات سخنگوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، شرکت های مورد نظر قانون 201 مقررات S-ID کمیسیون را نقض کرده اند. بدین ترتیب بدون پذیرش یا انکار اظهارات SEC، هر شرکت موافقت کرد که از نقض آتی مقررات مورد اتهام رگولاتور خودداری نماید.

جریمه از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای نقض مقررات گفته شده برای شرکت جی پی مورگان 1.2 میلیون دلار، شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیس یو بی اس 925هزار دلار و شرکت خدمات مالی آمریکایی تریداستیشن 425 هزار دلار تعیین شده است.

تحقیقات SEC تحت نظارت پل کیم، دبورا تاراسویچ و کارولین ولشانس توسط لورا دالر، کاتلین هیچینز، جنی بی کراسنر و مارتین زرویتز از واحد ارز دیجیتال و سایبری انجام شده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اتهام جدید SEC علیه شرکت های سرمایه گذاری دیجیتال از جمله جی پی مورگان
سوال امنیتی :8+48 = ?