هنگام خرید زمین در متاورس به چه نکاتی توجه کنیم؟

1401/06/09


ما سعی می کنیم در مقاله هنگام خرید زمین در متاورس به چه نکاتی توجه کنیم؟ اطلاعاتی در مورد زمین های متاورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان خرید زمین در متاورس بپردازیم و نحوه خرید زمین در متاورس رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با بهترین روش ممکن اقدام به خرید زمین کرده و با فروش اون سود به دست بیارین و کسب درآمد خودتون رو شروع کنین.

در حال حاضر شاید از اطرافیان و دوستان خودتون اطلاعات و حرف هایی در متاورس می شنوین. اصطلاح متاورس از زمانی بر سر زبان ها افتاد که فیسبوک اسم خودش رو به متا یا Meta تغییر داد. نکته قابل توجه این هست که باید بدونین این موضوع هیچ ارتباطی به شرکت فیسبوک نداره و شرکت فیسبوک صاحب متاوریس نیست.

اگه بخواهیم یه تعریف کلی در مورد متاورس داشته باشیم، می تونیم بگیم که متاورس ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی هست. همچنین بعد از اینکه همه گیری ویروس کرونا در جهان شدت پیدا کرد، افراد کمی بیشتر به سراغ متاورس رفتن، چون این ویروس باعث شد تا ارتباط ها و زندگی ها به سوی دیجیتالی شدن حرکت کنه. اگه یادتون باشه، در زمان پیک های کرونا در سراسر جهان، برخی از افراد و شرکت ها جلسات و ملاقات های خودشون رو در یه فضایی سه بعدی به اسم متاورس انجام دادن که همین موضوع نیز باعث شد تا زمین های متاورسی محبوبیت زیادی به دست بیارن و مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی قرار بیگرن.

با توجه به موارد گفته شده و همچنین اطلاعات موجود در مورد متاورس، شاید دوست داشته باشین تا شما نیز وارد متاورس شده و اقدام به خرید زمین در متاورس کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هنگام خرید زمین در متاورس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ اطلاعاتی در مورد زمین های متاورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم خرید زمین در متاورس بپردازیم و نحوه خرید زمین در متاورس رو برای شما یاد بدیم.

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که متاورس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که متاورس که در اصطلاح انگلیسی بهش Metaverse گفته میشه یه واژه شامل دو کلمه Meta به معنی فراتر و Universe به معنی جهان هست و از همین رو می تونیم این کلمه رو فراتر از جهان ترجمه کنیم. همچنین این کلمه برای اولین بار در کتاب علمی تخیلی سقوط برفی با نویسندگی شخصی به اسم نیل استفنسون آمریکایی در سال 1992 به کار برده شد. همچنین متاورس به عنوان یه شبکه مجازی فعالیت می کنه که در اون کاربران این امکان رو دارن تا با همدیگه و با بقیه اجزای محیط اطراف خودشون ارتباط داشته باشن.

جالب اینجاست که بدونین دنیای متاورس ویژگی ها و مزایای زیادی به همراه داره و همین موضوع نیز باعث شده تا مورد استقبال کاربران زیادی قرار بگیره و به یکی از محبوب ترین تکنولوژی ها در حال حاضر تبدیل بشه. همچنین در دنیای متاورس افراد به صورت آنلاین و مجازی به نقش آفرینی مشغول میشن. این دنیای مجازی جنبه های مختلف شبکه های اجتماعی، بازی های ویدیویی، فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و بلاک چین رو با همدیگه ترکیب می کنه. به همین دلیل متاورس رو میشه به دنیایی که توسط واقعیت های مجازی و واقعیت های افزوده ساخته میشه هم نسبت داد. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد دنیای متاورس شده و با خرید آواتار مخصوص خود مشغول گشت و گذار باشین و تجربه های لذت بخشی رو به دست بیارین.

با وجود اینکه هنوز خیلی با نمونه های کاربردی فناوری متاورس فاصله داریم، ولی این مفهوم مدت های طولانی و برای چندین دهه هست که در داستان ها، بازی های رایانه ای و فناوری های دیجیتال مطرح بوده. در واقع کلمه متاورس و پیدایش اون به دهه 90 میلادی زمانی که نیل استفنسون کتابی با اسم اسنو کرش رو منتشر کرد بر می گرده. این نویسنده در این کتاب برای اولین بار مفاهیمی مثل متاورس رو در قالب داستان پیش بینی کرد.

نحوه خرید زمین در متاورس چگونه است؟

نحوه خرید زمین در متاورس

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله هنگام خرید زمین در متاورس به چه نکاتی توجه کنیم؟ نحوه خرید زمین در متاورس رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. متاورس محیطی هست که میشه در اون زمین مجازی خرید. در واقع پول واقعی توسط سرمایه گذاران برای خرید زمین در یه شهر جدید که فقط در واقعیت مجازی وجود داره، خرج میشه. همچنین خریداران در دیسنترالند که یه بازار ارز دیجیتال هست این مکان رو دارن هر چیزی که دوست دارن در زمین های خود در متاورس بسازن. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد دنیای متاورس شده و با خرید زمین های مجازی فعالیت خودتون رو در این محیط شروع کنین.

شما برای اینکه بتونین در محیط متاورس زمین بخرین، باید ابتدا بازارهای خرید و فروش زمین های مجازی رو پیدا کرده و به یکی از اون ها مراجعه کنین. از جمله از این بازارها می تونیم به پلتفرم دیسنترالند، اکسی اینفینیتی، سند باکس، اوپن سی و.... اشاره کنیم. هر کدوم از این پلتفرم ها زمین های متفاوتی رو برای فروش گذاشتن و هر کدوم از اون ها قیمت های مختلفی رو دارن. بنابراین، بعد از اینکه به پلتفرم مورد نظر خودتون مراجعه کردین، در بخش Market Palce می تونین زمین های فروشی رو مشاهده کنین و با انتخاب یکی از اون ها زمین مورد نظر خودتون رو بخرین. البته توجه داشته باشین که زمین انتخابی شما باید در موقعیت خوبی قرار بگیره تا سود به دست بیارین. همچنین بعد از خرید زمین نیز می تونین اون رو به اجاره بدین و یا ساخت و ساز خودتون رو شروع کنین.

نکات مهم در زمان خرید زمین در متاورس چیست؟

اگه قصد خرید زمین در متاورس رو دارین، باید ابتدا آموزش های لازم رو یاد بگیرین و نکات لازم رو مورد توجه قرار بدین. به همین منظور ما در ادامه این قسمت از مقاله، برخی از نکات مهم در زمان خرید زمین در متاورس رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم تا با این نکات آشنایی داشته باشین و با رعایت نکات گفته شده بتونین خرید و فروش خوبی انجام بدین و مشکلی برای شما پیش نیاد.

• خرید زمین به معنی سرمایه گذاری در پروژه است

خرید زمین در متاورس

یکی از نکات مهم در زمان خرید زمین در متاورس که باید بهش توجه داشته باشین این هست که خرید زمین در هر پروژه ای به معنی سرمایه گذاری در آینده اون پروژه هست. بنابراین، سعی کنین تا پروژه ای رو انتخاب کنین که پتانسیل رشد قیمتی رو داشته باشه. همچننین این نکته شاید ساده به نظر برسه، ولی بسیار مهم هست. اگه تصمیم به خرید زمین یا هر توکن غیر مثلی دیگه ای در دنیای متاورس یا دیجیتالی پروژه ای رو دارین، باید نسبت به موفقیت کلی اون پروژه در آینده اطمینان داشته باشین. به عبارت دیگه، ابتدا قبل از خرید زمین در متاورس باید تحقیقات لازم رو انجام بدین و پروژه ای رو انتخاب کنین که موفق عمل می کنه. بنابراین، با موفقیت اون پروژه زمین یا توکن شما نیز موفق میشه تا خریداران و سرمایه گذاران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه و شما سود کنین.

شاید بشه ارزهای دیجیتال یا دارایی های دیجیتالی یه پروژه رو با ضرر فروخت و به راحتی از اون خارج شد، ولی در مورد اقلام سخت نقدپذیری مثل توکن های غیر مثلی یا NFT یا زمین های مجازی این موضوع صدق نمی کنه و نمیشه به راحتی این دارایی ها رو با ضرر فروخت، چون وقتی پروژه ای دچار شکست بشه، هیچ کس حاضر نیست توکن یا زمین مجازی اون پروژه رو از شما بخره. این موضوع نیز باعث میشه تا خریدار اول و آخر اون NFT یا زمین مجازی خود شما باشین. بنابراین، توصیه می کنیم تا قبل از خرید زمین تحقیقات لازم رو انجام بدین.

• بررسی جامعه کاربری

یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید زمین در متاورس این هست که به جامعه کاربری توجه لازم رو داشته باشین. شاید تعداد دنبال کننده های شبکه های اجتماعی بهترین معیار برای سنجش نباشه، ولی می تونه دید نسبی از میزان محبوبیت اون به شما ارائه کنه. بنابراین، اگه قصد خرید زمین در پروژه ای نوظهور رو دارین، باید وفاداری جامعه کاربری فعلی اون پروژه رو مورد بررسی قرار بدین.

• تحقیق در مورد تیم توسعه دهنده

نکات مهم در زمان خرید زمین در متاورس

یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید زمین در متاورس که باید بهش توجه کنین این هست که در مورد تیم توسعه دهنده پروژه تحقیقات لازم رو انجام بدین. به عبارت دیگه، باید بدونین که چه کسی بنیانگذار این پروژه هست و ایا در پروژه های قبلی خودش موفق بوده و یا خیر. ایجاد دنیای دیجیتال و نوظهور کار سختی هست و نیازمند دانش و تخصص بالا در زمینه طراحی مفهومی، هنری، برنامه نویسی و شبکه های کامپیوتری هست و باید تیم توسعه دهنده این دانش ها و تخصص ها رو داشته باشن. 

همچنین نکته ای که می تونه کار شما در در مسیر ساده تر کنه، توجه به سرمایه گذاران پروژه مورد نظر شما هست. به این ترتیب، شما می تونین با به دست آوردن اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاران موجود در پروژه و تیم توسعه دهنده پروژه بهترین تصمیم رو برای خرید زمین بگیرین. نکته قابل توجه این هست که وجود صندوق سرمایه گذاری خوش اسمی در لیست سرمایه گذاران پروژه می تونه نشونه خوبی محسوب بشه. همچنین اگه این صندوق به عنوان سرمایه گذار ارشد و در مراحل اولیه اقدام به تزریق منابع مالی کرده باشه، وزن تحلیل شما سنگین تر میشه.

• دقت به شرایط رویدادهای فروش

یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید زمین در متاورس این هست که باید به شرایط رویدادهای فروش دقت لازم رو داشته باشین. این بخش موارد زیادی رو شامل میشه که مهم ترین اون ها قیمت توکن و شانس خرید با توجه به شکل فروش هست. بعضی وقت ها پروژه برای فروش زمین های خود شما رو محبور می کنه تا از توکن های خود پروژه استفاده کنین که این موضوع می تونه باعث بشه تا تقاضا برای خرید توکن ها بیشتر بشه و قیمت اون ها افزایش پیدا کنه. همچنین اگه شکل فروش به ترتیب اولویت زمانی باشه، با فرستادن درخواست مستقیم به قرارداد هوشمند پروژه می تونین خرید خودتون رو انجام بدین. در پایان بهتون توصیه می کنیم مقاله مقایسه خرید زمین در متاورس با دنیای واقعی رو هم مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست بیارید

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله هنگام خرید زمین در متاورس به چه نکاتی توجه کنیم؟ اطلاعاتی در مورد زمین های متاورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان خرید زمین در متاورس بپردازیم و نحوه خرید زمین در متاورس رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، شما می تونین با مراجعه به بازارهای خرید و فروش زمین مجازی مثل دیسنترالند، اکسی اینفینیتی، سند باکس و... خریدهای خودتون رو انجام بدین. همچنین باید نکات گفته شده رو رعایت کنین تا مشکلی برای شما پیش نیاد.


نظرات کاربران در مورد هنگام خرید زمین در متاورس به چه نکاتی توجه کنیم؟
سوال امنیتی :5+89 = ?