اظهارات جو بایدن در خصوص وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده

1401/05/08
اظهارات جو بایدن در خصوص وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده

هیئت دولت و جو بایدن در 29 جولای با پیامی هماهنگ به رشد منفی سه ماهه دوم تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم اشاره و اظهار داشته اند که اقتصاد ایالات متحده در رکود نیست. این اظهارات پس از ارائه گزارش تولید ناخالص داخلی در روز پنجشنبه 28 جولای اظهار شده است، طبق گزارش دفتر تحلیل اقتصادی وزارت بازرگانی، تولید ناخالص داخلی که وسیع‌ ترین معیار فعالیت اقتصادی است، در سه ماهه دوم 0.9 درصد کاهش یافته است.

پرزیدنت جو بایدن پس از اعلام نتایج جلسه فدرال رزرو دو بار در انظار عمومی ظاهر شده و هر دو بار اظهار داشته است که نرخ های پایین بیکاری فعلی همراه با سرمایه گذاری های جدید در بخش تولید، رکود اقتصاد را غیرممکن می سازد.

جو بایدن همچنین در سخنرانی میزگرد هئیت دولت با پنج مدیر اجرایی شرکت ‌های بزرگ  اظهار داشت که به گفته بزرگترین کارشناسان اقتصادی ایالات متحده، داده های بازار کار، هزینه ‌های مصرف ‌کننده و سرمایه‌ گذاری تجاری ایالات متحده نشانه‌ هایی از بهبود اقتصادی را در سه ماهه دوم است.
بایدن همچنین به نقل از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهار داشت که او روز چهارشنبه پس از نشست جولای خود گفته است که معتقد نیست اقتصاد در حال حاضر در رکود است.

اظهارات دیگر اعضای دولت بایدن در خصوص رکود اقتصادی

بایدن تنها شخصیت سیاسی نبوده که ادعا کرده است که اقتصاد ایالات متحده در رکود نیست. جانت یلن، وزیر خزانه داری، در یک کنفرانس خبری مستقل در خزانه داری اظهار داشت که رکود تضعیف گسترده اقتصاد است که شامل اخراج قابل توجه، تعطیلی مشاغل و مشکلات مالی شهروندان است.

در حالی که این چیزی نیست که ما در حال حاضر می بینیم. به گفته وی؛ کسب و کارها در حال رشد بوده و ایجاد شغل ادامه دارد، همچنین منابع مالی خانوار همچنان قوی است که نشانه واضحی از نبود رکود اقتصادی است.

چند عضو دیگر از مقامات کاخ سفید از جمله برایان دیز، مدیر شورای اقتصاد ملی و کارشناس اقتصادی کاخ سفید استدلال های مشابه ای را ارائه کرده اند. برایان دیز با حضور در CNBC اظهار داشت که اگرچه رونق اقتصادی پس از همه گیری در حال کاهش بوده، اما این به معنای رکود اقتصادی نیست، به گفته وی؛ ایالات متحده در حال گذار اقتصادی است، اما داده ها رکودی نیستند.

با این حال در چند ماه گذشته، سطح اطمینان مصرف کننده و کسب و کار کاهش یافته است. نظرسنجی ‌های اخیر نشان می ‌دهد که اکثریت قاطع شهروندان آمریکایی معتقدند که کشور در رکود است. برخی معتقدند که با توجه به اینکه دموکرات ‌ها در انتخابات میان ‌دوره ‌ای نوامبر امسال مورد انتقاد بوده اند تغییر نظر رای دهندگان در مورد وضعیت اقتصاد بسیار مهم خواهد بود.

اگر شماهم بامشکلات اقتصادی روبه رو هستید و می خواهید با سرمایه گذاری در یک منبع مطمئن و سودآور به مشکلات اقتصادی خود پایان دهید؛ پیشنهاد می کنیم که بامطالعه و خرید ارز دیجیتال به سوددهی برسید و بتوانید مشکلات خود را حل کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اظهارات جو بایدن در خصوص وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده
سوال امنیتی :7+84 = ?