افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در نشست جولای فدرال رزرو

1401/05/08
افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در نشست جولای فدرال رزرو

فدرال رزرو روز چهارشنبه برای دومین جلسه متوالی، نرخ بهره پایه خود را سه چهارم درصد افزایش داد تا بتواند تورمی را که به بالاترین حد چهار دهه اخیر خود رسیده است، کاهش دهد. پس از اظهارات جروم پاول در نشست مطبوعاتی بعد از اعلام نتایج جلسه جولای بانک مرکزی ایالات متحده، سهام ایالات متحده بالاتر رفته و بازده خزانه داری کاهش یافته است.

به گفته واشنگتن نیوز، طبق توافق روسای فدرال رزرو، بانک مرکزی با تصویب یک افزایش غیرعادی بزرگ دیگر نرخ بهره را افزایش داده و نرخ بنچمارک صندوق های فدرال را به محدوده بین 2.25 تا 2.5 درصد رسانده است. با این حال تمام بازارهای مالی پس از اعلام نتایج جلسه افزایش یافته اند.

احتمال کاهش نرخ بهره در نشست های آتی

همچنین جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد میزان افزایش نرخ بهره در آینده توضیحات ارائه نکرده و به کاهش احتمالی نرخ بهره اشاره کرده است، براساس اظهارات کارشناسان این اقدام دلیلی بر افزایش ارزش بازارهای مالی بوده است. بدین ترتیب؛ سهام پس از کنفرانس خبری جروم پاول افزایش یافت و S&P 500 با رشد 2.6 درصدی در 4023.61 بسته شد. همچنین بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری نیز به 2.79 درصد کاهش یافته است.

با توجه به اصرار جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه فدرال رزرو باید باعث کاهش رشد اقتصادی شود و خطرات احتمال رکود را بپذیرد تا تورم را پایین بیاورد، مایکل دی پاس، رئیس نرخ‌ های خطی جهانی، اظهار داشته است که واکنش بازار به چنین شیوه ‌ای پرشور و افزایشی تعجب برانگیز است و احتمالا این الگو نشان دهنده حفظ حالت تهاجمی فدرال رزرو خواهد بود.

جروم پاول پس از نشست روز چهارشنبه اظهار داشته است که از اکنون خیلی زود است که بگوییم آیا فدرال رزرو در نشست بعدی خود در سپتامبر میزان افزایش نرخ بهره را به نیم درصد یا یک چهارم درصد کاهش خواهد داد، با این حال احتمالا اکنون زمان مناسبی برای کاهش نرخ بهره است تا تأثیر تجمعی آن بر اقتصاد ارزیابی شود.

جروم پاول با اشاره به چهار افزایش متوالی نرخ بهره فدرال رزرو از ماه مارس گفت که افزایش نرخ ‌های اخیر بزرگ بوده و به سرعت انجام شده است و این احتمال وجود دارد که تأثیر کامل آن در اقتصاد احساس نشده باشد و احتمالا تاثیرات سیاست انقباضی در اینده نزدیک باعث کمی کاهش در بازار خواهد شد.

افزایش ارزش سهام ایالات متحده در پایان روز چهارشنبه

در حالی که بازارها با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو منتظر کاهش بیشتر بوده اند، سهام ایالات متحده در پایان روز چهارشنبه افزایش یافت. بدین ترتیب سهام نزدک، 4.1 درصد افزایش یافت تا بزرگترین رشد یک روزه شاخص از آوریل 2020 را به ثبت برساند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری از 2.786 درصد در روز سه شنبه به 2.731 درصد در روز چهارشنبه رسید.، اوراق دو ساله از 3.041 درصد در روز سه شنبه نیز به 2.968 درصد کاهش یافت.

شما کاربر عزیز برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارز های دیجیتال برای خرید یا فروش ارز دیجیتال می تونید به سایت صرافی اینانس مراجعه  کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در نشست جولای فدرال رزرو
سوال امنیتی :8+64 = ?