کیف پول Zcash چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول زی کش | آموزش ساخت کیف پول ZEC

1402/06/26
کیف پول Zcash چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول زی کش | آموزش ساخت کیف پول ZEC


تو مطلب قبل بهتون گفتیم که ارز دیجیتال زی کش چیست و چه اهدافی رو دنبال میکنه؟ اگه میخواین با خرید زی کش تو بازار رمز ارز ها سرمایه پذاری کنین، این مقاله رو به هیچ عنوان نباید از دست بدین. همونطور که میدونین، یکی از مهمترین ابزار هایی که هر سرمایه گذار حرفه ای برای خرید ارز دیجیتال بهش احتیاج داره، کیف پول دیجیتالی هستش. تو این مطلب قصد داریم که بهترین کیف پول Zcash رو بهتون معرفی کنیم.

برای انتخاب یه کیف پول خوب باید معیار های زیادی رو در نظر بگیرین. طبیعتا بررسی ویژگی های هزاران کیف پولی که از ارز ZEC پشتیبانی میکنن، کار سخت و پر زحمتیه. به همین خاطر تصمیم به نگارش این مطلب گرفتیم. همچنین تو انتهای این مطلب آموزش ساخت کیف پول زی کش رو براتون گذاشتیم.

ارز دیجیتال زی کش چیست؟

کیف پول ZEC چیست؟ | ارز دیجیتال زی کش چیست؟

زی کش یا زد کش یه ارز دیجیتاله که توسال 2016 ساخته شده. هدف اصلی Zcash ایجاد شفافیت لازم و در کنار اون حفظ حریم شخصی کاربراش هستش. این ارز مبتنی بر بلاک چینه و با استفاده از نوع خاصی از رمز نگاری که اثبات دانش صفر نام داره، اهدافش رو عملی کرده. این ارز از نظر تکنولوژی با ارز های مشابه تفاوت های بسیاری رو داره. رمز نگاری ارز ZEC به گونه ایه که اطلاعات تراکنش ها مخفی میمونن.

بلاک چین زد کش طوری طراحی شده که فقط تایید تراکنش روش ثبت میشه. این در حالیه که تو بیشتر ارز های دیگه، تاریخچه، میزان و اطلاعات فرستنده و گیرنده ی هر تراکنش به شکل عمومی منتشر میشه و همه میتونن بهش دسترسی پیدا کنن. استفاده از اثبات دانش صفر باعث شده که (اثبات تراکنش ها بدون احتیاج به مشخصات فرستنده و گیرنده) تراکنش ها به شکل محرمانه انجام بشن. همین ویژگی باعث شد که محبوبیت و کاربرد این ارز به شدت افزایش پیدا کنه. این قضیه مستقیما روی قیمت ZEC تاثیر گذاشت.

این شبکه به فرستنده این قابلیت رو میده که هر کدوم از پارامتر هایی رو که میخواد تو تراکنش هاش مخفی کنه. البته این قابلیت امکان آشکار سازی داده ها رو هم به کاربر میده. این ویژگی یکی از مهمترین مزایای زی کش نسبت به سایر ارز های دیجیتاله. این ارز میتونه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشه. مخصوصا که حفظ اطلاعات و حریم شخصی به یکی از مهمتریم دغدغه های افراد تبدیل شده. در کل خرید Zcash میتونه یکی از بهترین سرمایه گذاری ها تو حوزه کریپتوکارنسی ها باشه.

کیف پول ZEC چیست؟

کیف پول ZEC چیست؟

در کل کیف پول ها رو میتونیم به دو دسته کلی زیر تقسیم کنیم:

  • کیف پول های سرد (Coll Wallet): شامل کیف پول های سخت افزاری و کاغذی
  • کیف پول های گرم (Hot Wallet): کیف پول های تحت وب و آنلاین، نرم افزاری موبایلی و دستکتاپ تو این دسته قرار میگیرن.

عمده ترین فرقی که بین این دو دسته وجود داره، مربوط به محل ذخیره کلید های خصوصی کاربراشونه. تو کیف پول های سرد این کلید ها روی یک سخت افزار یا کاغذ ذخیره میشن. به همین خاطر احتمال هک و به سرقت رفتنشون بسیار پایینه. اما تو کیف پول های گرم، این کلید ها روی بستر های آنلاین و تحت وب ذخیره میشن. البته تو بعضی از کیف پول های نرم افزاری، برای ذخیره Private Key از گوشی یا سیستم کاربر استفاده میشه. با این وجود احتمال هک این کلید ها بسیار زیاده. در کل پیشنهاد میشه که استفاده از کیف پول های سرد رو به کیف پول های گرم ترجیح بدین.

کلید خصوصی و عمومی چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟

کیف پول ZEC چیست؟ | تفاوت کلید خصوصی و عمومی در کیف پول زی کش

کلید عمومی همون ادرس کیف پول شماست. برای اینکه شخصی بتونه به کیف پول شما ارزی رو ارسال کنه این آدرس ها رو در اختیارش میزارن. عموما از Public Key برای رمز نگاری و راستی آزمایی امضای دیجیتال کیف پول استفاده میشه. کلید خصوصی به کاربر اجازه میده که به ارز های دیجیتالش دسترسی پیدا کنه. از این کلید ها برای رمزگشایی و امضای دیجیتالی داده ها استفاده میشه. توجه داشته باشین که هر کسی بتونه به Private Key کیف پولتون دسترسی پیدا کنه، میتونه وارد کیف پولتون بشه.

اگه بخوایم با یه مثال ساده تر توضیح بدیم، کلید های عمومی مثل شماره کارت بانکی شما هستن که با استفاده از اون، ارسال و دریافت رمز ارز براتون مهیا میشه. اما کلید خصوصی مثل رمز کارت شماست. همونطور که میدونین هرکس بتونه به این رمز دسترسی پیدا کنه، میتوه به حسای بانکی شما و پولی که تو اون دارین، دسترسی پیدا کنه. به همین خاطره که امنیت و حفاظت از کلید های خصوصی بسیار مهم و ضروریه.

ویژگی های بهترین کیف پول Zcash

کیف پول ZEC چیست؟ | ویژگی های بهترین کیف پول زد کش

هر کیف پول ویژگی های خاص خودش رو داره. بعضی از ویژگی ها باعث میشن که میزان امنیت اون کیف پول به طور فابل توجهی بیشتر باشه. قطعا دادن لقب بهترین کیف پول زی کش یکی از سخت ترین کارهای دنیاست. قبل از ساخت کیف پول Zcash، باید یه کیف پول مناسب رو برای خودمون پیدا کنیم. در کل به منظور پیدا کردن کیف پولی که لایق چنین عنوانی باشه، باید ویژگی های زیر رو تو اون کیف پول بررسی کنیم:

  1. محل ذخیره کلید های خصوصی: احتمالا با توجه به توضیحاتی گه در مورد کلید های عمومی و خصوصی کیف پول ها بهتون گفتیم، به اهمیت حفاظت از این کلید ها پی بردین. بهتره کیف پول هایی رو انتخاب کنین که کلید های خصوصیتون رو در اختیار خودتون بزاره و سرور های کیف پول هیچ نقشی تو حفاظت از اونا نداشته باشه. در کل از این نظر بهترین کیف پول ها، ولت های سخت افزاری و بدترین نوع ولت های تحت وب هستن.
  2. رابط کاربری: استفاده از بعضی کیف پول ها به قدری سختن که حتی حرفه ای ترین افراد هم موقع استفاده ازشون گیج میشن. کیف پول هایی که از یه رابط کاربری ساده استفاده میکنن، گزینه مناسب تری هستن.
  3. بروز رسانی: یکی از مهمترین مواردی که باید بهش توجه کنین، آپدیت های دوره ای و مرتب کیف پولتونه. برای حداکثر امنیت ممکن، حتما باید از اخرین نسخه کیف پولتون استفاده کنید. هر بار که نسخه جدیدی از کیف پولتون منتشر میشه، اختلالاتی که تو سیستم کیف پولتون وجود داره برطرف میشن.
  4. بکاپ گرفتن: بدون شک مهمترین مرحله تو ساخت کیف پول ZEC، تهیه ی یه نسخه پشتیبان از اونه. این گزینه تقریبا تو همه کیف پول ها وجود داره. معمولا این بکاپ به شکل 12 و گاهی24 کلمه رندوم هستش. شما باید این کلمات رو روی یک برگه یادداشت و ازشون به خوبی محافظت کنین. در صورتی که برگه مربوط به عبارات پشتیبانی تون رو گم کنین، امنیت کیف پول و سرمایه تون به خطر میفته.
  5. چند ارزی بودن: داشتن یه سبد متنوع، یکی از مهمترین روش های مدیریت و کاهش ریسک سرمایه گذاری هستش. به همین منظور بهتره که کیف پولی با قابلیت ذخیره و نگهداری رمز ارز های متنوع رو انتخاب کنین. ول های دیجیتالی که از چندین شبکه مختلف پشتیبانی میکنن، یکی از مهمترین گزینه ها برای شما هستن.
  6. تجربه کاربری: از دیگر ویژگی هایی که باید در مورد یه کیف پول بررسیش کنین، تجربه کاربر های قبلی اون کیف پوله. به این منظور میتونین به صفحات اجتماعی یا پلتفرم های دانلود کیف پول مراجعه کنین. نظرات، امتیاز، میزان دانلود و. . . از جمله مواردی هستن که میتونن اطلاعات لازم رو در مورد کیفیت و خدمات اون ولت در اختیارتون بزارن.
  7. بدافزار ها: متاسفانه تو فضای اینترنت و حتی پلتفرم های رسمی و معتبر، نسخه های فیک و تقلبی زیادی برای هر کیف پول وجود داره. برای اینکه تو دام چنین برنامه هایی نیافتین و نهایت امنیت رو برای ارز هاتون فراهم کنین، بهتره که از سایت های رسمی و پلتفرم هایی مثل گوگل پلی و اپ استور برای دانلود نسخه های اصلی کیف پول استفاده کنین.

مزیت های کیف پول ZCASH

کیف پول Zcash (ZEC) یکی از ابزارهای اساسی برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال Zcash است. این کیف پول دارای مزایای مختلفی است که می‌تواند برای کاربران مفید باشد. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از کیف پول Zcash اشاره خواهیم کرد:

1. حریم خصوصی: Zcash یک ارز دیجیتال حریم خصوصی فراهم می‌کند. این به معنای این است که تراکنش‌های ZEC می‌توانند به صورت کاملاً ناشناس انجام شوند. کیف پول Zcash از تکنولوژی zk-SNARKS استفاده می‌کند که اطلاعات تراکنش را مخفی می‌کند و تمامی جزئیات آنها را پنهان می‌سازد.

2. امنیت: کیف پول Zcash از امنیت بالایی برخوردار است و به کاربران امکان می‌دهد که کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود داشته باشند. این به معنای این است که تنها شما می‌توانید به ارزهای دیجیتال Zcash خود دسترسی داشته باشید.

3. قابلیت انتقال سریع: تراکنش‌های Zcash به سرعت انجام می‌شوند و اغلب در عرض چند دقیقه تأیید می‌شوند. این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی ارز دیجیتال Zcash را به دیگر افراد یا کیف پول‌ها منتقل کنید.

4. پشتیبانی از متنوعیت پلتفرم‌ها: کیف پول‌های Zcash برای متنوعیت پلتفرم‌ها مانند وب، دسکتاپ، موبایل و سخت‌افزاری موجود هستند. این به کاربران امکان می‌دهد که برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال Zcash از پلتفرمی که برای آنها مناسب است، استفاده کنند.

5. معاملات چند ارزه: برخی از کیف پول‌های Zcash امکان معاملات چند ارزه را فراهم می‌کنند، که به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال مختلف را در یک کیف پول مشترک مدیریت کنند.

6. جامعیت: Zcash یک پروژه با اعتبار و تیم توسعه‌دهنده‌های معتبر است که به طور مداوم برای بهبود امنیت و حریم خصوصی این ارز دیجیتال کار می‌کنند.

معرفی بهترین کیف پول های Zcash

قبل از خرید ارز دیجیتال زی کش باید یه کیف پول مناسب برای این رمز ارز پیدا کنین. در ادامه چند کیف پول و آموزش ساخت کیف پول زی کش رو براتون میذاریم:

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول ZEC چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول زد کش| کیف پول تراست والت

این ولت یکی از بهترین موارد برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال زد کش هستش. البته تو این کیف پول میتونین ارز های مختلفی رو که روی شبکه های ERC20، BEP20 و BEP2 ساخته شدن رو ذخیره کنین. این کیف پول کاملا غیر متمرکزه و امنیت و حفاظت از کلید های خصوصی اون به عهده کاربر هاست. در کل تراست ولت از امنیت قابل قبولی برخورداره و میتونین با نهایت اطمینان بهش اعتماد کنین.

صرافی ارز دیجیتال بایننس تو سال 2018 این کیف پول رو به طور کامل خریداری کرد. از اون زمان تا به الان تراست ولت محبوبیت بسیار زیادی رو پیدا کرده و بیشتر افراد از این کیف پول ارز دیجیتال برای رمز ارز هاشون استفاده میکنن. دانلود 10 میلیونی نسخه اندروید این اپ تو گوگل پلی، گواهی برای این محبوبیته. علاوه بر اون رابط کاربری ساده و استفاده آسان باعث شده که تراست والت بهترین گزینه برای افراد تازه کار بازار باشه. تو این کیف پول امکان استفاده از برنامه های غیر متمرکز وجود داره.

این کیف پول تو دو نسخه IOS و اندروید منتشر شده و میتونین اونو به سادگی روی گوشیتون نصب کنین. ساخت کیف پول زی کش تو تراست ولت بسیار ساده است. پیشنهاد ما اینه که با توجه به ویژگی های بیشماری که تو این کیف پول وجود داره، Trust Wallet رو به عنوان کیف پول اصلیتون استفاده کنین. برای اینکه مشکلی تو نصب اون نداشته باشین، آموزش ساخت کیف پول Zcash در تراست ولت رو بهتون آموزش میدیم.

کیف پول Zcashd

کیف پول ZEC چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول زد کش | کیف پول Zcashd |

این کیف پول ها نسخ اصلی و رسمی برای ذخیره ارز دیجیتال زی کش هستن. Zcashd کیف پولی آنلاین و تحت وب هستش. این کیف پول از نوع فول نود (Full Node) است که حداکثر امنیت ممکن رو بین نسخه های مشابه داره. تو ولت زی کش دی، کلید های خصوصی هر اکانت تو دستگاه کاربر ذخیره میشه. این کیف پول برای سیستم عامل ویندوز منتشر شده. برای دانلود ورژن های مختلف اون کافیه که به سایت رسمی این ولت به آدرس ZECWallet.co مراجعه کنین.

کیف پول اکسودوس (Exodus Wallet)

کیف پول ZEC چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول زد کش | کیف پول Zcashd

یکی دیگه از کیف پول های محبوبی که برای نگهداری از ارز ZEC ازش استفاده میشه، اکسودوس ولت است. تو این کیف پول از بیش از 100 رمز ارز مختلف پشتیبانی میشه. این ولت دیجیتالی ظاهری کاربر پسند داره و به همین خاطر بین افراد تازه وارد بازار بسیار پرطرفداره. اکسودوس تو دو نسخه مختلف دسکتاپ و موبایل منتشر شده. این مزیت باعث میشه که بتونین به راحتی روی هر سیستمی که دارین، به کیف پولتون دسترسی داشته باشین.

طراحی ساده و پشتیبانی قوی مهمترین ویژگی های این کیف پول هستن که باعث ایجاد برتری های این کیف پول نسبت به رقباش شدن. امنیت تو این ولت هم بسیار بالاست و شما نباید هیچ گونه نگرانی رو در این مورد داشته باشین. در کل میتونیم بگیم که برای ساخت کیف پول Zcash، اکسودوس ولت گزینه ی ایده آلی به نظر میاد.

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger Wallet)

کیف پول ZEC چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول زد کش | کیف پول لجر نانو

تمامی کیف پول هایی که تا اینجا بهتون معرفی کردیم از نوع نرم افزاری بودن. همونطور که قبلا گفتیم، بیشترین امنیت فقط با استفاده از کیف پول های سخت افزاری تامین میشه. به همین خاطر میخوایم یکی از بهترین ولت های سرد دنیا رو بهتون معرفی کنیم. کیف پول های لجر توسط یه شرکت فرانسوی ساخته میشن. این کیف پول ها از نظر میزان فروش و محبوبیت تو صدر لیست کیف پول های سخت افزاری قرار گرفتن.

این کیف پول از اکثر کریپتوکارنسی ها پشتیبانی میکنه. پر فروشترین نسخه های این کیف پول، مدل های لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) هستن. مهمترین فرقی که بین این دو مدل وجود داره، ظاهرشونه. این دو مدل از نظر عملکرد کاملا مشابه هم میباشند. اما قیمت این دو مدل با همدیگه خیلی فرق داره. در صورتی که نمیخواین خیلی هزینه کنین، مدل اس میتونه انتخاب خوبی برای شما باشه. این کیف پول با قیمت 60 دلاری خودش تونسته لقب مقرون به صرفه ترین کیف پول سخت افزاری رو کسب کنه.

برای ذخیره سازی رمز ارز ها تو این نوع از کیف پول ها، به هیچ اتصال اینترنتی احتیاج ندارین. اما در صورتی که بخواین ارز هاتون رو از این کیف پول ها خارج کنین، باید از یه کیف پول نرم افزاری و گوشی یا لپ تاپ استفاده کنین. استفاده از کیف پول های سرد بسیار سخته، به همین خاطر بیشتر افراد برای هول های طولانی مدت ازشون استفاده میکنن.

آموزش ساخت کیف پول ZEC در تراست ولت

در مجموع تراست ولت بهترین گزینه برای ساخت کیف پول زی کش هستش. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم که از این ولت برای نگهداری رمز ارز هاتون استفاده کنین. تو اولین مرحله باید این کیف پول رو دانلود کنین. برای این کار میتونین از گوگل پلی، اپ استور یا وب سایت رسمی تراست ولت استفاده کنین. تو مرحله بعدی ساخت کیف پول زی کش باید این برنامه رو نصب و اجرا کنید. تصویر زیر اولین چیزیه که تو این نرم افزار بهتون نشون داده میشه. تو این صفحه به شما دو گزینه مختلف داده شده که اولیش برای ساخت کیف پول جدید و دومی برای بلزیلبی کیف پول قدیمیتونه.در اینجا پیشنهاد میکنیم مقالهای که در رابطه با کیف پول تراست ولت در سایت ایران بایننس هست رو مطالعه کنین.

آموزش ساخت کیف پول ZEC در تراست ولت

با زدن گزینه Create A New Wallet، تراست ولت نکاتی رو در مورد پشتیبان گیری از حسابتون به شما گوشزد میکنه. برای اینکه به مرحله بعدی آموزش ساخت کیف پول زد کش برین، باید تیک گزینه ای که تو انتهای صفحه وجود داره رو فعال کنین. سپس با زدن گزینه ی Continue به مرحله بعد برین.

آموزش ساخت کیف پول ZEC در تراست ولت

تو گام بعدی ساخت کیف پول زد کش، 12 کلمه بهتون نمایش داده میشه که عبارات بازیابی حسابتون هستن. شما وظیفه دارین که این عبارات رو روی یک برگه کاغذ یادداشت کنین و تو یه جای امن نگه دارین. توجه داشته باشین که جز شما هیچ کس دیگه ای نباید به این کلمات دسترسی پیدا کنه. نکته مهم بعدی که در این مورد وجود داره، اینه که جز شما هیچ فرد دیگه ای نباید به این کلمات دسترسی داشته باشه. این عبارت ها تنها راه بازیابی اکانتتون هستن و به همین خاطر باید تو نگهداری اونا دقت کنین.

برای اینکه این عبارت ها امنیت بیشتری رو داشته باشن، بهتره که به نکاتی که در ادامه براتون گذاشتیم توجه کنین:

  • این کلمات غیر قابل بازیابی هستن و به همین خاطر به هیچ عنوان نباید از دستشون بدین.
  • از جمله امن ترین جاهایی که برای نگهداری این کلمات مناسبه، صندوق امانت بانک یا گاوصندوق هستش.
  • بهتره که چند نسخه مختلف از این کلمات رو داشته باشین. اینطوری اگه یکی از این نسخه ها گم بشه، میتونین از نسخه پشتیبانش استفاده کنین.

آموزش ساخت کیف پول ZEC در تراست ولت

تو مرحله بعدی آموزش ساخت کیف پول Zcash، باید عباراتی که بهتون داده شده رو تایید کنین. برای این کار کافیه که این عبارت ها رو از لیستی که وجود داره به ترتیب انتخاب کنین. توجه داشته باشین که ترتیب درست عبارات یکی از مهمترین فاکتور های این مرحله است. اگه این مرحله رو به درستی پشت سر بذارین، گزینه Continue براتون فعال میشه و میتونین به مرحله بعدی برین. در غیر اینصورت باید مجددا به مرحله قبل برگردین و ترتیب درست رو ببینید.

آموزش ساخت کیف پول ZEC در تراست ولت

بعد از اون وارد فاز آخر ساخت کیف پول ZEC میشیم. تو این مرحله کلید های عمومی و خصوصی حسابتون شروع به ساخته شدن میکنن. با کمی صبر این مرحله هم به پایان میرسه و کیف پول شما آماده ی استفاده میشه. بعد از اون با زدن گزینه OK کیف پولتون کاملا ساخته و پرداخته میشه. از الان میتونین از این کیف پول استفاده کنین.

برای اضافه کردن این ارز به صفحه اصلیتون، در ابتدا باید به قسمت سرچ برین. این ارز به طور پیش فرض تو تراست والت وجود داره، اما اگه نتونستین پیداش کنین، میتونین به شکل دستی زی کش رو به این کیف پول اضافه کنین. در ادامه نحوه انجام این کار رو به طور کامل بهتون توضیح میدیم.

نحوه افزودن ارز زی کش به تراست ولت

گاهی ممکنه کیف پولی از یه ارز پشتیبانی کنه اما نتونین اون ارز رو تو قسمت سرچ پیدا کنین. به همین منظور باید بعد از ساخت کیف پول، اون ارز یا توکن رو به تراست ولت اضافه کنین. برای اضافه کردن ارز به تراست والت ابتدا باید به قسمت جستجو کیف پولتون برین و تو قسمت انتهایی اون، گزینه ی اضافه کردن توکن جدید (Add Custom Token) رو بزنید. در چنین شرایطی صفحه ای مشابه با عکس زیر براتون باز میشه. تو این صفحه باید اطلاعات فنی مربوط به اون ارز رو وارد کنین.

نحوه افزودن ارز زی کش به تراست ولت

برای پیدا کردن اطلاعات یه ارز باید از سایت هایی که مخصوص این کار هستن، استفاده کنین. با توجه به اینکه هزینه تراکنش ها روی بلاک چین بایننس اسمارت چین به شدت پایینه، پیشنهاد میکنیم که از این بلاک چین استفاده کنین. برای این کار کافیه که از سایت BSCScan برای پیدا کردن اطلاعات زد کش استفاده کنین. این کار رو میتونین به دو روش مختلف انجام بدین. اول این که مستقیما عبارت ZEC bsc contract رو تو گوگل سرچ کنین. راه دوم هم اینه که به این سایت مراجعه کنین و تو اونجا این ارز رو سرچ کنین.

در هر دو صورت نتیجه جستجوی شما باید صفحه ای به شکل زیر باشه. همونطور که میبینین همهی اطلاعات مورد نیاز شما تو این صفحه وجود داره.

نحوه افزودن ارز زی کش به تراست ولت

حالا باید آدرس Contract این ارز رو از تو سایت کپی کنین و به کیف پولتون منتقل کنین. معمولا بقیه اطلاعات خود به خود پر میشن، اما اگه این اتفاق نیافتاد باید دوباره به صفحه بالا برگردین و بقیه اطلاعات رو به شکل دستی تو فیلد های مربوط به خودشون وارد کنین. در آخر هم گزینه Done رو بزنین تا این ارز به طور کامل به ولتتون اضافه بشه.

تذکر: دقت کنین که حتما شبکه (Network) رو به بایننس اسمارت چین تغییر داده باشین. وگرنه مشکلات زیادی براتون بوجود میاد.

حالا اگه دوباره این ارز رو سرچ کنین، میبینین که تو کیف پولتون وجود داره و پس از خرید زی کش میتونین ارزهاتون رو به این کیف پول اضافه کنین.

کلام پایانی

تو این مقاله تلاش کردیم که بهترین کیف پول ZEC رو پبدا کنیم. علاوه بر اون آموزش ساخت کیف پول زی کش رو براتون گذاشتیم تا بتونین بدون هیچ مشکلی این کیف پول رو بسازین. در صورتی که میخواین آموزشی کاملتر و جامع تر رو در این حوزه ببینید، میتونین به ویدیویی که تو قسمت راهنمای سایت صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس براتون گذاشتیم مراجعه کنین. در این کلیپ آموزشی نحوه ساخت و استفاده از کیف پول تراست والت به طور کامل توضیح داده شده.


نظرات کاربران در مورد کیف پول Zcash چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول زی کش | آموزش ساخت کیف پول ZEC
سوال امنیتی :4+47 = ?