کیف پول سلر نتورک چیست؟| معرفی انواع کیف پول CELR | آموزش ساخت کیف پول CELR NETWORK

1402/06/26
کیف پول سلر نتورک چیست؟| معرفی انواع کیف پول CELR | آموزش ساخت کیف پول CELR NETWORK


بعد از خرید ارز دیجیتال چه باید کرد؟ همونطور که بانک و گاو صندوق ابزار نگه داری پول های فیزیکی ما هستن، برای ارز های دیجیتال هم ابزار نگهداری تحت عنوان کیف پول های ارز دیجیتال داریم. از اونجایی که رمز ارز ها (CryptoCurrency) ذات فیزیکی ندارن و کاملا دارای ماهیت دیجیتالی هستن، باید برای ذخیره سازیشون هم از یک بستر دیجیتالی استفاده کرد. کیف پول های ارز دیجیتال در واقع پلتفرم ها و نرم افزار هایی هستند که دارایی دیجیتال شما رو نگه داری می کنن. برای کاربران خیلی مهمه کیف پولی که استفاده می کنن هم رایط کاربری آسانی داشته باشه تا موقع کار کردن به نکته مبهمی برخورد نکنن و هم از طرفی کیف پولشون دارای درجه امنیتی مناسبی باشه. در این مقاله قصد داریم بهترین کیف پول ارز دیجیتال سلر نتورک رو براتون معرفی کنیم. امنیت بالا و رابط کاربری راحت معیار های ما برای انتخاب این کیف پول ها بودند. بعد از معرفی هر پلتفرم کیف پولی، آموزش ساخت کیف پول سلر نتورک رو هم در هر پلتفرم به تفضیل توضیح میدیم.

کیف پول ارز دیجیتال (Crypto wallet) چیست؟

کیف پول سلر نتورک چیست؟| معرفی انواع کیف پول CELR

اول از همه باید توجه کنیم که یک ارز دیجیتال ذات فیزیکی نداره، یک رمز ارز، واحدی از دارایی دیجیتالی هستش که به صورت رمزنگاری شده بر بستر بلاکچین (Blockchain) نگه داری میشه. ارز های دیجیتال همیشه روی شبکه بلاکچین قرار دارن و از این کیف پول به اون کیف پول جابجا نمیشن. خب پس با این وجود کیف پول ها چطور ادعا می کنن که ارز های دیجیتال رو نگه داری می کنن؟ جواب اینه که هر کیف پولی یک سری کلید عمومی و خصوصی داره که با استفاده از این کلید ها مالکیت ارز های دیجیتال بر بستر بلاکچین رو جابجا می کنه. به عبارتی ارز های دیجیتال سر جاشون هستن و فقط مالکیت تعداد واحد مشخصی از اونا جابجا میشه. وقتی یکی ارزی رو به شما انتقال میده در واقع مالکیت اون ارز ها در شبکه بلاکچین رو به شما انتقال داده (در مورد مفهوم کلید های عمومی و خصوصی در ادامه توضیحات بیشتر و کامل تری میدیم). کیف پول های ارز دیجیتال در واقع از کلید های عمومی و خصوصی شما نگه داری می کنن و با استفاده از این کلید ها امکان ارسال یا دریافت ارز دیجیتال رو برای شما فراهم می کنن. کیف پول های مختلف روش های متفاوتی برای نگه داری کلید ها دارن که بعضی از روش ها امن از بقیه هستش. در ادامه انواع کیف پول های و روش هایی که جهت نگه داری کلید های عمومی و خصوصی به کار میگیرن براتون توضیح داده خواهد شد.

مفهوم کلید عمومی (Public Key) و کلید خصوصی (Private Key)

کیف پول سلر نتورک چیست؟| معرفی انواع کیف پول CELR |  مفهوم کلید عمومی و خصوصی

تکنیک استفاده از مفهومی تحت عنوان کلید عمومی و کلید های خصوصی باعث شده تا رمز ارز ها در نهایت امنیت و اطمینان بین افراد رد و بدل بشن. در واقع  کلید عمومی و خصوصی برای رمزگذاری و رمزگشایی در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال استفاده میشن. این روش به افراد اطمینان میده که ارز دیجیتال به دست فرد مورد نظرشون میرسه. همین فناوری هستش که باعث شده برای تایید تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در شبکه بلاکچین، به یک نهاد مرکزی مثل بانک نیازی نداشته باشیم. به همین دلیل، کلیدهای عمومی و خصوصی از اهمیت بالایی در دنیای ارزهای دیجیتال برخوردار هستند و شاکله تراکنش های رمز ارزی رو تشکیل میدن.

کلید عمومی 

هر موقع که بخواین ارز دیجیتالی رو از کسی دریافت کنین این کلید عمومی هستش که امکان دریافت اون ارز رو برای شما فراهم می کنه. کلید عمومی در واقع یک کد رمزنگاری شدست که با کلید خصوصی جفت میشه. اما تفاوت کلید عمومی  با کلید خصوصی در چیه؟ کلید عمومی برای همه قابل مشاهده هستش و همه افراد می‌تونن به آدرس کلید عمومی شما، ارزهای دیجیتال مختلف رو ارسال کنن. حالا برای اینکه به رمز ارزهای ارسال ‌شده بهPublic Key (آدرس عمومی) دسترسی داشته باشید، باید از کلید خصوصی استفاده کنین. در اصل کلید عمومی به مثابه شماره حساب شماست.

با استفاده از کلید خصوصی شما می تونید قفل ارز های دیجیتال ارسال شده رو بشکنید و به این طریق به شبکه ثابت کنید که شما مالک ارز های اون تراکنش هستین. کلید عمومی که باعث پذیرش تراکنش ها میشه با نام آدرس عمومی هم شناخته میشه و آدرس عمومی در واقع شکل کوتاه شده کلید عمومی هستش. از این رو بدون نگرانی می تونید کلید عمومی خودتون رو در اختیار بقیه قرار بدین. برای رمزنگاری کلید عمومی هم از تکنیک های ریاضیاتی استفاده میشه که در جهت رمز گذاری و رمز گشایی از پیام هاست.

کلید خصوصی 

کلید خصوصی دقیقا مثل رمز عبور کارت بانکی شما میمونه و از این رو توصیه می کنیم هیچوقت اون رو در اختیار بقیه قرار ندین. این یعنی اگر کسی کلید خصوصی شما رو بدونه می تونه به همه ارز های دیجیتال کیف پولتون درسترسی داشته باشه. برای امنیت بیشتر معمولا کلید های خصوصی رو بلند تولید می کنن و شما می تونید از دل یک کلید خصوصی بر اساس یک سری روابط ریاضیاتی تعریف شده یک کلید عمومی تولید کنین ولی برعکس اون یعنی تولید کلید خصوصی از روی کلید عمومی امکان پذیر نیست (در اصطلاح به این کار رمزنگاری نامتقارن گفته میشه).

 حالا که فهمیدیم کار کیف پول ارزدیجیتال ذخیره سازی و نگه داری امن کلید های عمومی و خصوصی هستش و همینطور مفهوم و کارکرد کلید ها رو هم متوجه شدیم میریم سراغ معرفی انواع کیف پول ها، منظور از انواع کیف پول ها در واقع انواع روش هاییست که این پلتفرم ها برای نگه داری کلید های عمومی و خصوصی استفاده می کنن.

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول های ارز دیجیتال از روش های متنوعی رو برای ذخیره سازی کلید های عمومی و خصوصی استفاده می کنن که هر کدوم از این روش ها درجه امنیتی متفاوتی دارن. به پنج دسته کلی تقسیم می کنیم کیف پول ها رو و به ترتیب توضیح میدیم:

کیف پول های دسکتاپی یا کامپیوتری

 از این جهت نام کامپیوتری یا دسکتاپی بهشون اطلاق میشه که این نوع کیف پول ها برای کار در بستر سیستم عامل های کامپیوتری مثل ویندوز، لینوکس و مک توسعه پیدا کردن. باید توجه داشته باشید که اگر سیستم کامپیوتری شما آلوده به ویروس یا بدافزار بشه یا مورد نفوذ و هک قرار بگیره امکان دسترسی به کلید های خصوصی شما و در نتیجه سرقت دارایی ها وجود خواهد داشت. پس در کیف پول های دسکتاپی امنیت سیستم عامل خیلی مهمه و باید از این نظر حواستون به کامپیوتر باشه.

کیف پول های موبایلی

 این مدل کیف پول ها همونطور که از اسمشون پیداست برای کار بر روی تلفن همراه و سیستم عامل های اندروید و IOS توسعه پیدا کردن. نرم افزار کیف پولی که بر روی موبایلتون نصب می کنید می تونه کلید خصوصی شما رو به دو طریق نگه داره : اول اینکه اون رو روی سرور های شرکت سازنده نرم افزار کیف پول ذخیره کنه، دوم اینکه کلید خصوصی رو بر روی سخت افزار موبایل شما قرار بده. در نظر داشته باشید که امکان آلوده شدن سیستم عامل های اندروید و IOS هم وجود داره و اگر گوشیتون هک یا آلوده به یک بد افزار بشه امکان سرقت اطلاعات کلید خصوصی فراهم خواهد بود.

کیف پول های آنلاین یا تحت وب

این نوع کیف پول ها به صورت افزونه بر روی مرورگر های وب نصب میشن. اطلاعات کلید خصوصی در سرور شرکت ارائه دهنده کیف پول ذخیره میشه. از این جهت که کلید های خصوصی در یک سرور آنلاین ذخیره میشه، معمولا این کیف پول ها کمترین درجه امنیتی رو نسبت به بقیه دارن. امکان هک شدن سایت و سرور کیف پول وجود داره و هکر ها می تونن به کلید خصوصی کاربران اون کیف پول دسترسی داشته باشن. موارد متعددی در هک و سرقت اطلاعات کلید خصوصی کیف پول در سایت های آنلاین ارائه دهنده خدمات کیف پول دیجیتال اتفاق افتاده تا به امروز. علاوه بر این مسائل، از اونجایی که کلید شما خارج از دسترس شما و در کنترل سرور شرکت ارائه دهنده کیف پول نگه داری میشه امکان اعمال محدودیت بر حساب کاربری شما از طرف شرکت کیف پول هم وجود داره. این نکته از این جهت برای کاربران ایرانی حائز اهمیته که تحریم ها و محدودیت های بین المللی گاها باعث بروز مشکلاتی میشه برای کاربرانی که با آی پی ایران وارد یک پلتفرم خارجی شدن. پس در صورت استفاده از کیف پول ها تحت وب به نکات فوق توجه لازم رو داشته باشید. کیف پول هایی که بعضی از صرافی ارز دیجیتال (هم صرافی های خارجی و هم صرافی های داخلی) ارائه میدن به این شکله و ما توصیه می کنیم بعد از خرید ارز از یک صرافی اون رو در بستر کیف پول صرافی نگه داری نکنید و به کیف پول شخصی خودتون انتقال بدید.

کیف پول های سخت افزاری

 کیف پول های سخت افزاری یک دستگاه مجزا هستند که صرفا برای نگه داری ارز های دیجیتال هستش. کلید های خصوصی و عمومی شما بر روی سخت افزار فیزیکی دستگاه ذخیره میشن و تنها راه دسترسی به این کلید ها توسط سارقان، سرقت فیزیکی کیف پول و در نهایت پیدا کردن رمز عبور دستگاه هستش. به همین دلیل کیف پول های سخت افزاری در شمار امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال قرار میگرن و کسانی که بر سر قضیه امنیت دارایی هاشون خیلی محتاط هستند عمدتا از این نوع کیف پول ها استفاده می کنن. برخلاف سایر انواع کیف پول هاف مدل های سخت افزاری رایگان نیستند و شما برای خرید دستگاهش باید هزینه ای بین 60 تا 300 یورو بپردازید. کیف پول های سخت افزاری در بازار ایران هم موجود هستند و توصیه می کنیم کسانی که حجم بالایی از ارز های دیجیتال رو نگه داری میکنن حتما از این نوع کیف پول ها تهیه و استفاده کنن.

کیف پول های کاغذی

  در این نوع کیف پول ها نرم افزار کیف پول کلید های عمومی و خصوصی شما رو تولید می کنه ولی بجای ذخیره سازی اون بر روی خود گوشی یا سرور شرکت، کلید ها رو روی کاغذ براتون چاپ می کنه. کیف پول های کاغذی هم در زمره امن ترین کیف پول ها قرار دارن و به هیچ عنوان از طریق دیجیتالی و سایبری نمیشه بهشون دسترسی داشت و تنها راه سرقتشون، سرقت فیزیکی کاغذ حاوی آدرس کلید ها هستش. پس اگر قصد استفاده از کیف پول های کاغذی رو دارید باید بدونید که به هیچ عنوان نباید اون رو در اختیار بقیه قرار بدین و برگه مشخصات کلید رو در یک جای امن نگه داری کنید.

مزیت های کیف پول سلر نتورک

کیف پول سلر نتورک، یک ابزار قدرتمند و کارآمد برای انجام تراکنش های مالی در دنیای دیجیتال است. یکی از اصلی ترین مزیت های کیف پول سلر نتورک، سرعت و آسانی در انجام تراکنش ها است. با استفاده از این کیف پول، می توانید به سرعت و به راحتی پول را برای دیگران ارسال یا دریافت کنید، بدون نیاز به انتقال از طریق بانک ها یا سرویس های پرداخت دیگر. علاوه بر این، استفاده از کیف پول سلر نتورک بسیار امن است. اطلاعات شخصی شما و جزئیات تراکنش ها به صورت رمزنگاری شده درون کیف پول ذخیره می شوند، که از دسترسی غیرمجاز و سرقت اطلاعات جلوگیری می کند. با توجه به اینکه این کیف پول به صورت آنلاین قابل دسترسی است، شما می توانید هر زمان و هر مکانی که دسترسی به اینترنت داشته باشید، از آن استفاده کنید. در کل، کیف پول سلر نتورک به شما امکان می دهد تا به آسانی و امنیت بیشتری تراکنش های مالی خود را در دنیای دیجیتال انجام دهید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال CELR NETWORK

بهترین کیف پول ارز دیجیتال CELR NETWORK

حال که با انوع کیف پول ها و روش های متنوع شون در نگه داری دارایی ها و کلید های عمومی وخصوصی کاربر صحبت کردیم میریم سراغ معرفی چند نمونه از بهترین کیف پول سلر نتورک. کیف پول هایی که معرفی میشن از نظر سهولت کارایی و امنیت در رتبه خوبی هستن و سعی کردیم بهترین های کیف پول سلر نتورک رو بهتون معرفی کنیم. در ابتدا کیف پول ها رو معرفی و توضیح میدیم و در پایان آموزش ساخت کیف پول سلر نتورک رو در هر پلتفرم براتون ارائه میدیم.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

بهترین کیف پول ارز دیجیتال CELR NETWORK | کیف پول تراست والت

کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت معروف ترین و محبوب ترین کیف پول ارز دیجیتال موبایلی هستش. سال 2018 صرافی معروف بایننس، پلتفرم تراست ولت رو از شرکت سازندش خریداری کرد و تحت مالکیت خودش درآورد. این کیف پول رایگان هستش و برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS توسعه پیدا کرده و در حال حاضر بیش از 5 میلیون کاربر در سراسر دنیا از این کیف پول استفاده می کنن. تراست ولت بیش از 1500 نوع ارز مختلف رو پوشش میده و قابلیت Swap ارز ها در بستر خودش رو هم فراهم کرده. سوآپ ارز ها هم یعنی تبدیل کردن ارز ها به همدیگه. در تراست ولت شما می تونید ارز خودتون رو به تعداد واحدی از ارز دیگه با ارزش دلاری یکسان هر دو ارز تبدیل کنید. تراست ولت از این نظر که کاربرپسنده و رابط کاربریه ساده ای داره بسیار محبوبه. به علاوه اینکه تراست ولت کیف پول امنی هم هست و این کیف پول کلید های عمومی و خصوصی شما رو روی سخت افزار موبایلتون ذخیره می کنه و به یک سرور خارجی انتقال نمیده. خلاصه اینکه اگر به کیف پول های موبایلی علاقه مندید روی تراست ولت به عنوان یک گزینه امن و مطمئن می تونید حساب کنید.

کیف پول مای اتر ولت (My Ether Wallet)

بهترین کیف پول ارز دیجیتال CELR NETWORK   | کیف پول مای اتر والت

کیف پول مای اتر ولت به طور اختصاصی برای ارز دیجیتال اتریوم و ارز هایی که از استاندار ERC-20 پیروی می کنن توسعه داده شده. مای اتر ولت یک کیف پول رایگان و منبع باز (Open Source) هستش. به این معنی که کد های نرم افزاری اون برای همگان در دسترسه. این کیف پول هم به شکل تحت وب به وسیله افزونه مرورگر در دسترسه و هم می تونید اپلکیشن اون رو برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS دانلود و نصب کنید. این کیف پول هم رابط کاربری ساده ای داره و در زمره کیف پول های امن نرم افزاری به حساب میاد که ارز دیجیتال سلر نتورک رو هم پشتیبانی می کنه.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس ( Ledger Nano S )

بهترین کیف پول ارز دیجیتال CELR NETWORK | کیف پوللجر نانو

کیف پول لجر نانو اس معروف ترین مدل از کیف پول های سخت افزاری کمپانی فرانسوی لجر هستش. قبل تر اشاره کردیم که کیف پول های سخت افزاری بیشترین حاشیه امنیت رو در نگه داری از کلید های عمومی و خصوصی کاربران دارن و از این رو توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار میگیرن. از کیف پول لجر نانو اس تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه در سراسر دنیا فروش رفته. این کیف پول هم خوشبختانه ارز دیجیتال CELR NETWORK رو پشتیبانی می کنه. لجر نانو اس در حال حاضر قیمتی در حدود 60 یورو داره که در بازار ایران هم با مبلغ حدودی یک میلیون و هشتصد هزار تومن قابل تهیه هستش. برای استفاده از دستگاه نیاز به یک کامپیوتر با اتصال به اینترنت دارید. به این شکل که موقع نیاز به نقل و انتقال یک ارز دستگاه رو توسط کابل به کامپیوتر وصل می کنید و بعد از اتمام فرآیند انتقال اون رو جدا می کنید. از این رو دارایی ها به شکل آفلاین نگه داری میشن.

آموزش ساخت کیف پول CELR NETWORK در تراست ولت

تراست ولت برای هر دو نوع سیستم عامل اندروید و IOS توسعه پیدا کرده. با ورود به سایت رسمی تراست ولت به آدرس Trustwallet.com متناسب با سیستم عاملتون برنامه رو دانلود کنید. بعد از دانلود و نصب برنامه باید گزینه Create a new wallet رو بزنید تا وارد مرحله ساخت کیف پول بشیم. بعد از تعیین رمز عبور برای کیف پولتون، تراست ولت چند کلمه تحت عنوان کلمات بازیابی بهتون میده که این کلمات رو باید در یک جای امن یادداشت کنید. کلمات بازیابی از این نظر مهم هستن که اگر یک روزی به هر دلیل نیاز به نصب مجدد برنامه داشتین با این کلمات بازیابی هستش که می تونید کیف پول سابق خودتون رو بازیابی کنید. اگر به هردلیلی کلمات بازیابی در دسترس نباشن، ممکنه یه روزی همه دارایی هاتونو از دست بدید.

آموزش ساخت کیف پول CELR NETWORK در تراست ولت

بعد از یادداشت کلمات بازیابی در یک جای امن گزینه Continue رو بزنید و به مرحله بعد برید. با نمایش پیام Wallet Created فرآیند راه اندازی کیف پول به پایان رسیده و آماده استفاده هستش.

اضافه کردن ارز دیجیتال سلر نتورک در تراست ولت

به طور پیش فرض ارز های بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین در لیست تراست ولت حضور دارن. برای اضافه کردن ارز دیجیتال CELR به تراست والت با این روش عمل می کنیم:

در گوشه بالا سمت راست آیکون خط و نقطه که برای سرچ ارز های دیجیتال در لیست هستش رو انتخاب می کنیم

اضافه کردن ارز دیجیتال سلر نتورک در تراست ولت

با باز شدن منوی جست و جو کلمه CELR رو جست و جو و با نمایش نماد اون از طریق کلید فعال سازی در سمت راست اون رو به لیست اضافه می کنیم. بعضی وقتا پیش میاد که ارز مورد نظر در لیست قرار نداره و پیام Found Asset No نمایش داده میشه. در مواجه با این پیام برای اضافه کردن ارز مورد نظر باید به این شکل عمل کنیم که روی گزینه Add Custom Token  کلیک می کنیم و وارد مراحله ای میشیم که اطلاعات ارز رو ازمون میخواد.

اضافه کردن ارز دیجیتال سلر نتورک در تراست ولت

برای پیدا کردن اطلاعات به وب سایت Etherscan مراجعه کنید و نام ارز مورد نظر رو سرچ کنید. بعد از سرچ اطلاعات نمایش داده میشه و اطلاعات مورد نیاز برای وارد کردن در تراست ولت به این شرحه: Contract، Symbol، Token name، Address و Decimal

اضافه کردن ارز دیجیتال سلر نتورک در تراست ولت

از قسمت Contract آدرس رو کپی کنید و به کیف پول در قسمت Add Custom Token منتقل کنید. البته قبل از این کار در اولین بخش شبکه ارز دیجیتال CELR رو انتخاب می کنیم. به محضز وارد کردن آدرس بقیه اطلاعات هم نمایش داده میشه که اگر این طوری نشد دوباره به Etherscan مراجعه و اطلاعات رو کپی کنید. بعد از انجام دادن همه این مراحل روی گزینه Done کلیک کنید.

اضافه کردن ارز سلر به تراست والت

بعد از طی این مراحل ارز دیجیتال CELR NETWORK به لیست کیف پول تراست ولت اضافه شده و آماده به کارگیری هستش. البته بگم که خوشبختانه ارز دیجیتال سلر نتورک در لیست خود کیف پول هست و معمولا کاربران به ندرت درگیر مراحل Add Custom Token میشن.

آموزش ساخت کیف پول سلر نتورک در مای اتر ولت

در مرحله اول به سایت مای اتر ولت مراجعه کنین و برنامهMy Ether Wallet  رودانلود و نصب کنید. بعد از نصب و اجرای برنامه روی گزینه Create a free wallet کلیک کنید.

اضافه کردن ارز دیجیتال سلر نتورک در تراست ولت

طبق روال از شما میخوان که یک رمز عبور برای کیف پول تعیین کنید.

آموزش ساخت کیف پول سلر نتورک در مای اتر ولت

بعد از تعیین رمز عبور باید منظر بشید تا کلمات بازیابی براتون نمایش داده بشه. بعد از ظاهر شدن کلمات بازیابی اون ها رو در یک جای امن یادداشت کنید و بر روی عبارت Start using New Wallet کلیک کنید.

آموزش ساخت کیف پول سلر نتورک در مای اتر ولت

بعد از طی این مراحل کیف پول آمادست و در صورت نیاز می تونید از کیف پولتون نسخه پشتیبان (Backup) تهیه کنید . برای اضافه کردن ارز دیجیتال سلر نتورک هم کافیه نام ارز رو در منو جست و جوی مای اتر ولت سرچ و ارز رو اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین کیف پول ها برای ارز دیجیتال سلر نتورک رو براتون معرفی کردیم و آموزش ساخت کیف پول CELR NETWORK در هر کدومشون رو ارائه دادیم. در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید CELR رو دارید باید قبل از اقدام به خرید سلر نتورک به فکر یک کیف پول مناسب جهت نگه داریش باشین که امیدواریم این مقاله شما رو در این جهت راهنمایی کرده باشه. برای خرید CELR NETWORK هم می تونید به صرافی ایران بایننس مراجعه کنید و بعد از ثبت نام اقدام به خرید کنید.


نظرات کاربران در مورد کیف پول سلر نتورک چیست؟| معرفی انواع کیف پول CELR | آموزش ساخت کیف پول CELR NETWORK
سوال امنیتی :8+54 = ?