بررسی مزایا و معایب بیت کوین

نوشته شده در : 1403/05/11

جستجو

بیت کوین ها بسیار محبوب شده اند زیرا به سرعت ارزش گذاری می شوند و تعداد تراکنش ها را افزایش می دهند.  کریپتوکارنسی ها بی ثبات تر شدند زیرا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ارزی که به اقتصاد واقعی مرتبط نیست مشکل پیدا کردند. بیت کوین یک ارز دیجیتال الکترونیکی غیرمتمرکز و همتا به همتا است. هیچ نهاد حاکم یا مرجعی برای بیت کوین وجود ندارد. شبکه بیت کوین بر اساس پروتکل رمزنگاری عمل می کند و پایگاه داده عمومی در برابر خطا مقاوم است و در برابر فساد مقاوم است. شبکه بیت کوین بدون یک مخزن مرکزی یا مدیریت متمرکز عمل می کند و تراکنش ها مستقیماً بین کاربران انجام می شود. خرید بیت کوین نیز این روزها بسیار رواج پیدا کرده است. در ادامه مقاله به بررسی مزایا و نعایب بیت کوین می پردازیم.

معرفی بیت کوین

بیت کوین نوعی پول است که با حل یک مسئله پیچیده ریاضی به دست می آید. ماهیت دیجیتالی آن، به ارز خوبی برای تمام تراکنش های آنلاین تبدیل شده و می توان آن را با پول نقد مبادله کرد. بیت‌کوین به ‌عنوان شکل دیجیتالی پرداخت معرفی شد که روی فناوری بلاک چین و بدون پایه عملیات مرکزی کار می‌کند. بیت کوین ها با رمزگذاری SHA-256 ساخته می شوند و کلیدهای بسیار طولانی دارند (تا 2256 بیت). این کار کپی یا سرقت آنها را سخت می کند.

آشنایی با مزایای بیت کوین

بررسی مزایا و معایب بیت کوین

هر سرمایه ‌گذاری که به دلیل تغییر در تقاضا یا رویدادهای غیرمنتظره ارزش آن را تغییر دهد، یک سرمایه‌گذاری بسیار پرخطر است. با وجود ریسک و سرمایه گذاری، اکثر مردم با توجه به آینده بیت کوین از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا سرمایه گذاری در بیت کوین خوب است.

سهولت در معاملات

اولین مزایا در مورد بیت کوین می گوید که این نوعی پول است که مردم می توانند فورا ارسال و دریافت کنند. بیت کوین ها در مقایسه با سایر شبکه های پرداخت، کارمزد تراکنش بسیار پایینی دارند. عدم وجود یک واسطه، تراکنش های بیت کوین را بدون دردسر می کند. بیت کوین را می توان برای تراکنش های روزمره بدون دوبار هزینه استفاده کرد.

ناشناس بودن و عدم تمرکز

پوشش های الفبایی، هویت کاربران بیت کوین را پنهان می کنند و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می کنند. حتی اگر تراکنش ها از طریق نقاط داده متصل قابل مشاهده هستند، بیت کوین ها را می توان برای ایجاد یک حساب مستعار استفاده کرد که می تواند از اطلاعات کاربر محافظت کند. بیت‌کوین‌ها تنظیم‌کننده ندارند؛ بنابراین سوابق مالی رمزگذاری می‌شوند.

آزادی در پرداخت

با بیت کوین می توانید در هر زمان از هر کجای دنیا پول ارسال و دریافت کنید. لازم نیست نگران عبور از مرزها، تغییر برنامه برای تعطیلات یا سایر مشکلاتی باشید که ممکن است هنگام انتقال پول رخ دهد. با بیت کوین، شما کنترل پول خود را در دست دارید. کسی مسئول بیت کوین نیست.

کنترل و امنیت

بررسی مزایا و معایب بیت کوین

اجازه دادن به کاربران برای کنترل تراکنش های خود به حفظ امنیت بیت کوین برای شبکه کمک می کند. بازرگانان نمی توانند بدون اینکه به آنها گفته شود، برای هر چیزی هزینه اضافی دریافت کنند. آنها باید قبل از اضافه کردن هرگونه هزینه با مصرف کننده صحبت کنند. پرداخت‌ های بیت‌کوین را می‌توان بدون مرتبط بودن اطلاعات شخصی فرد با تراکنش‌ ها انجام و تکمیل کرد. از آنجا که اطلاعات شخصی خصوصی نگه داشته می شوند، بیت کوین به جلوگیری از سرقت هویت کمک می کند. بیت کوین را می توان پشتیبان گیری و رمزگذاری کرد؛ بنابراین پول شما امن است.

هزینه تراکنش معاف از مالیات و صفر

بسیاری از کشورها از تراکنش های بیت کوین مالیات دریافت نمی کنند. از آنجا که برنامه های شخص ثالث نمی توانند چنین تراکنش هایی را ردیابی کنند، تنظیم یک سیاست مالیاتی پایدار دشوار است. هر تراکنش بیت کوین به شبکه اضافه می کند و بار مجوز را به اشتراک می گذارد که هزینه های تراکنش را کم می کند.

هزینه های بسیار پایین

در حال حاضر هیچ کارمزدی برای پرداخت بیت کوین وجود ندارد. کاربران می توانند به تراکنش های خود کارمزد اضافه کنند تا آنها را سریع تر کنند. هرچه پول بیشتری بپردازید، اهمیت بیشتری در شبکه دارد و سریعتر پردازش می شود. صرافی ‌های ارز دیجیتال به کسب‌ وکارها کمک می‌کنند تا با تبدیل بیت‌کوین به پول واقعی، تراکنش ‌ها را پردازش کنند. این خدمات معمولاً کارمزد کمتری نسبت به کارت های اعتباری و پی پال دارند.

خطرات کمتر برای بازرگانان

یکی دیگر از مزایای بیت کوین برخورداری از خطر کمتر برای بازرگانان است. به همین دلیل بازرگانان به  استخراج بیت کوین می پردازند. از آنجا که تراکنش‌ های بیت‌کوین قابل برگشت نیستند، اطلاعات شخصی را حمل نمی‌کنند و ایمن هستند، بازرگانان در برابر ضررهایی که ممکن است در اثر کلاهبرداری رخ دهد محافظت می‌شوند. با بیت کوین، بازرگانان می توانند در جایی که جرم و جنایت و کلاهبرداری زیاد است تجارت کنند. این به این دلیل است که فریب دادن یا فریب دادن شخصی با استفاده از بیت کوین سخت است زیرا یک سابقه عمومی به نام زنجیره بلوک وجود دارد.

معایب بیت کوین چیست؟

بررسی مزایا و معایب بیت کوین

اگرچه بیت کوین دارای ویژگی های مثبت بسیاری است، اما پذیرش و عدم وجود مقررات، استفاده از آن را سخت می کند. قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در بیت کوین، لطفاً نکات زیر را در نظر بگیرید. برخی از معایب سرمایه گذاری در بیت کوین شامل موارد زیر است.

نوسان

نوسانات ارزهای دیجیتال به عواملی مانند عرضه محدود، افزایش تقاضای بازار، تمایل سرمایه گذاران و غیره بستگی دارد. عرضه محدود و تقاضای رو به رشد ارزش آن را بسیار مستعد تغییرات می کند. سرمایه گذاری در بیت کوین ریسکی است زیرا عدم اطمینان و احتمال نقض امنیت وجود دارد.

عدم وجود مقررات

اگرچه سرمایه گذاران بالقوه عدم وجود مقررات دولتی را عاملی تعیین کننده می دانند، اما تمرکززدایی آن باعث می شود که حمایت قانونی نداشته باشد. ماهیت غیرمتمرکز بیت‌کوین ‌ها همچنین می‌تواند بر مالکان چندین واحد تأثیر بگذارد، اگر برخی از سرمایه‌گذاران انصراف دهند.

برگشت ناپذیری و استفاده محدود

بیت کوین ها قابل تغییر نیستند، بنابراین رایگان و ناشناس هستند. پرداختی که تصادفاً انجام شده قابل ردیابی نیست، بنابراین خطرناک است. سرمایه گذاران معمولا پول دیجیتال خود را در کیف پول های دیجیتال نگه می دارند، اما اگر نتوانند به آن دسترسی داشته باشند، ممکن است پول زیادی از دست بدهند. بنابراین، بیت کوین در اکثر شبکه های امن به عنوان راهی برای تراکنش استفاده نمی شود. پرداخت بیت کوین به شخص ثالث نیاز دارد.

آینده نامشخص

برخی از کشورها مانند السالوادور بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت معمولی پذیرفته اند، اما بسیاری از کشورها استفاده از آن را ممنوع کرده اند. همه گیر کووید-19 کشورهایی مانند قطر، چین، ترکیه، مقدونیه شمالی، مصر، عراق و بنگلادش را مجبور کرده است که با بیت کوین درگیر شوند. حتی اگر استفاده از بیت کوین در روسیه اشکالی ندارد، نمی توانید آن را در آنجا بخرید یا بفروشید.

نقص فنی و اثر کاهش تورم

از آنجا که بیت کوین یک ایده جدید است، شبکه بلاک چین مشکلات و حفره های زیادی دارد. این توضیح می دهد که چرا در معاملات روزمره پذیرفته شده است. تعداد بیت‌کوین‌های موجود محدود است، که آن‌ها را ارزشمندتر می‌کند. در آینده، مردم ممکن است پول بیشتری را برای بیت کوین خرج کنند، که می تواند اقتصاد را ناپایدار کند.

مالیات

پذیرش بیت کوین می تواند یک دردسر مالیاتی برای مشاغلی باشد که بلافاصله بیت کوین را به پول نقد تبدیل نمی کنند. اگر ارزش بیت کوین از زمان جمع آوری به عنوان پرداخت تا زمانی که به صورت نقد جمع آوری می شود افزایش یابد، بازرگانان مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شوند. کسب و کارها باید سوابق هر تراکنش را نگه دارند و محاسباتی را برای محاسبه ارزش در حال تغییر بیت کوین انجام دهند. دلیل اینکه شما می خواهید برای بیت کوین و سود و زیان خود حساب کنید دقیقاً همان دلیلی است که هنگام معامله سهام باید این کار را انجام دهید. اگر این کار را نکنید، قانون را زیر پا می گذارید.

چه کسی باید در بیت کوین سرمایه گذاری کند؟

بررسی مزایا و معایب بیت کوین

سرمایه گذاری در بیت کوین ریسک، اما سودآور است. کارشناسان می گویند که بیت کوین یک سهام واحد است که ممکن است زمانی که بخشی از یک سبد بزرگتر باشد، خطرآفرین باشد. بیت‌کوین‌ ها پتانسیل بازدهی بزرگ را دارند، اما نوسانات و فقدان مقررات دولتی آنها را برای مبتدیان نامناسب می‌سازد. 

آیا ETF اتریوم می توانند برای بیت کوین مفید باشند؟

بعد از استقبال شدیدی که از ETFهای بیت کوین به عمل آمد، تلاش ها برای راه اندازی و تایید ETF اتریوم نیز بیشتر شد و در نهایت ETF های اتریوم تایید شدند و برخی از شرکت های بزرگ ETF اتریوم را در بازار عرضه کردند. تایید ETF اتریوم مانند یک کاتالیزور عمل کرده و تحولات مثبتی را در چشم انداز بازار رمز ارزها رقم بزند. برخی از تاثیرات تایید ETF اتریوم به شرح زیر است:

• افزایش تقاضای ارز اتریوم

• افزایش میزان نقدینگی در بازار

• افزایش سرمایه گذاری های نهادی

• ثبات ارز دیجیتال اتریوم

این ها آثار کلی تایید ETF اتریوم بر بازار بود برای بررسی تاثیر تایید آن بر بیت کوین میتوانید مقاله آیا ETF اتریوم می توانند برای بیت کوین مفید باشند را مطالعه کنید.

کلام آخر:
در این مقاله به بررسی مزایا و معایب بیت کوین پرداختیم. بیت‌کوین‌ ها ارزهای دیجیتالی با سیستم غیرمتمرکز هستند که تراکنش‌ ها را تأیید می‌کند و به مالکان اجازه می ‌دهد آنها را استخراج کنند. از آنجا که آنها تنظیم نشده هستند، به راحتی می توان آنها را دو برابر کرد، که به قدرت محاسباتی زیادی برای ایجاد هش کافی برای تأیید نیاز دارد. همیشه برای هر موقعیتی در زندگی موافقان و مخالفانی وجود دارد. برای اینکه بتوانید یک تصمیم خوب بگیرید، باید قبل از نهایی کردن انتخاب خود، خوب و بد را به طور کامل بسنجید. همین کار را برای بیت کوین انجام دهید. درک کنید که چیست، و تصمیم بگیرید که می خواهید با آن چه کار کنید.
منابع مقاله: coinreport

نظرات کاربران در مورد بررسی مزایا و معایب بیت کوین
سوال امنیتی :9+31 = ?