آشنایی با تاثیرات مختلف بیت کوین

نوشته شده در : 1403/03/05

جستجو

بیت کوین اولین و معروف ترین ارز دیجیتال است. هر چند سال یکبار اتفاق خاصی برایش می افتد. همین چند سال پیش، نصف شدن بیت کوین چیزی بود که فقط اولین دوستداران ارزهای دیجیتال به عنوان ویژگی اصلی یک دارایی انقلابی، ضد تأسیس و کاهش تورم از آن یاد می کردند. خرید بیت کوین امروزه سر و صدای زیادی کرده است. اکنون، بیت کوین توسط بزرگترین مؤسسات در وال استریت استفاده می شود و همچنان سرمایه گذاران خرده فروشی کنجکاو را جذب می کند. ناظران بازار کریپتو می دانند که این ارز مهم است. چند دلیل وجود دارد که چرا بیت کوین چنین سابقه قیمتی نوسانی داشته است. دانستن اینکه چه چیزی بر قیمت آن تأثیر می گذارد می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید آن را بخرید یا بفروشید. در این مقاله، می‌خواهیم یک مرور کلی از تاثیرات مختلف بیت کوین را ارائه دهیم. 

بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال یک وسیله مبادله دیجیتالی است که مشابه فیزیکی مانند اسکناس سکه یا دلار ندارد و هیچ پولی برای شروع آن شرط نشده است. بیت کوین بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان به حساب می آید. بیش از نیمی از ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد. ارزهای رمزپایه مانند بانک ‌ها یا دولت ‌ها قدرت مرکزی برای کنترل آنها ندارند. زیرا هیچ کارمزدی وجود ندارد، هر کسی می تواند از آن استفاده کند و ارسال پول در سراسر کشورها را آسان تر می کند. تراکنش ها ردیابی می شوند، اما افرادی که آنها را انجام می دهند ناشناس می مانند. این ناشناس بودن و فقدان مقررات مرکزی به این معنی است که فرارهای مالیاتی، جنایتکاران و تروریست ها می توانند از ارزهای دیجیتال برای چیزهای بد استفاده کنند. همچنین با وجود کیف پول بیت کوین می توان به سرمایه زیادی دست یافت.

تاثیرات مختلف بیت کوین

 آشنایی با تاثیرات مختلف بیت کوین

بیت کوین (بیت کوین) در حال حاضر شناخته شده است و اکثر مردم در مورد آن می دانند، اما در مدت زمان کوتاهی تاثیر زیادی بر اقتصاد جهان گذاشته است. باید ببینیم بیت کوین چگونه بر اقتصاد جهان تأثیر می گذارد؛ بنابراین در این بخش به جنبه های مختلف این موضوع می پردازیم.

تغییرات در سرمایه‌گذاری‌ های جهانی

امروزه افراد زیادی در حال سرمایه گذاری در بیت کوین هستند. این افراد به این امید که قیمت بیت کوین افزایش یابد، این ارز دیجیتال را خریداری می کنند تا بتوانند ارزش سرمایه گذاری خود را افزایش دهند. بر اساس گزارش معتبرترین وب سایت های جهان، ترکیب بیت کوین با سهام باعث افزایش حدود 60 درصدی پرتفوی سرمایه افراد می شود و ترکیب آن با اوراق بهادار تا حدود 40 درصد بیت کوین روابط سرمایه گذاری را در سراسر جهان تغییر داده است.

برخی از کارشناسان نگران نوسانات بالای بیت کوین و احتمال سقوط ناگهانی آن هستند، اما تجربه نشان داده است که این ارز دیجیتال سبد سرمایه افراد را ایمن نگه می دارد و از تورم جلوگیری می کند. برای استخراج بیت کوین نیز باید اطلاعات و دانش زیادی داشته باشید.

عدم وابستگی معاملات به دلار

بیت کوین برای تمرکززدایی در امور مالی و جلوگیری از سانسور ایجاد شد. بنابراین، آنها به دلار آمریکا متکی نیستند و کسی آنها را تماشا نمی کند. بنابراین، می توان از آنها برای انجام معاملات ناشناس استفاده کرد. اگرچه این ارزها می توانند برای دولت ها مشکل ساز شوند، ارزهای رمزپایه حجم تراکنش های بین المللی را افزایش خواهند داد.

از میان برداشتن واسطه ‌ها

بیت کوین به این صورت عمل می کند که به مردم اجازه می دهد بدون اینکه کسی آن را کنترل کند با یکدیگر صحبت کنند؛ بنابراین، تراکنش های بیت کوین بدون هیچ واسطه ای بررسی و ثبت می شوند. از آنجایی که این روش نیازی به خدمات مالی ندارد، موسسات مالی نگران هستند. همچنین حذف واسطه ها سرعت تراکنش های بیت کوین را بسیار بیشتر می کند.

افزایش معاملات در نقاط مختلف جهان

برخی از کشورهای در حال توسعه تحت تحریم های بین المللی هستند و مردمی که در آنجا زندگی می کنند نمی توانند از کشورهای دیگر پول دریافت کنند. در برخی کشورها، مردم همیشه خدمات بانکی را یکسان دریافت نمی کنند. در عوض، بیت کوین به همه امکان دسترسی به امور مالی غیرمتمرکز را می دهد. به این ترتیب مردم این مناطق نیز می توانند از اینترنت برای کسب درآمد استفاده کنند. این افراد برای لذت بردن از امور مالی غیرمتمرکز فقط به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارند. آمارها نشان می دهد که روزانه حدود 300000 تراکنش بیت کوین توسط افراد مختلف انجام می شود و این نشان می دهد که تراکنش های بین المللی در حال افزایش است.

کاهش اتکای زیاد به ارزهای فیات

از آنجا که بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است، از مسائل اقتصادی و سیاسی که بر ارزهای فیات تأثیر می گذارد، توجه چندانی به آن نمی شود. این پول دیجیتال می تواند جایگزین خوبی برای پول معمولی باشد. در چند سال گذشته، بسیاری از مردم علاقه مند به استفاده از پول دیجیتال هستند. زیرا سریعتر و هزینه کمتری دارند. به این ترتیب ارزهای دیجیتال نیاز به ارزهای فیات را در سراسر جهان کاهش خواهند داد. افرادی که در گذشته از بیت کوین استفاده کرده اند فکر می کنند که این ارز دیجیتال به اندازه پول سنتی امن است.

ویژگی های بیت کوین

 آشنایی با تاثیرات مختلف بیت کوین

بیت کوین ویژگی هایی دارد که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

امنیت بالا

برخلاف پایگاه های داده مرکزی، بیت کوین نقطه مرکزی آسیب پذیری ندارد. از Proof-of-Work برای اطمینان از معتبر بودن تراکنش ها استفاده می کند. با پیوستن افراد بیشتری به شبکه، استخراج یک بلوک جدید سخت تر می شود، به طوری که زمان بلاک بیت کوین ثابت می ماند. هر مهاجمی که بخواهد یک تراکنش نامعتبر را در یک بلوک قرار دهد باید 51٪ از کل هش ریت شبکه را برای انجام این کار دریافت کند. انجام این کار یک تلاش غیراقتصادی خواهد بود و توسط قانون طولانی‌ ترین زنجیره پیچیده‌ تر می‌شود.

عرضه محدود

بیت کوین در طول یک رکود جهانی ایجاد شد تا یکی از بزرگترین مشکلات اقتصاد مدرن از جمله تورم را حل کند. بیت کوین به جای کسب درآمد بیشتر و بیشتر برای مردم، محدودیت ۲۱ میلیونی دارد. برخی از مردم فکر می کنند که بیت کوین ارزی است که به کاهش قیمت ها کمک می کند، اما تا زمانی که آخرین بلاک در سال 2040 استخراج شود، به بالا رفتن ادامه می دهد.

مزایای کلیدی سرمایه گذاری در بیت کوین

 آشنایی با تاثیرات مختلف بیت کوین

در ادامه این مقاله، مزایای این ارز دیجیتال مورد بررسی قرار دهیم.

قابلیت دسترسی و نقدینگی

برای استفاده از بیت کوین به کیف پول بیت کوین نیاز دارید. السالوادور بیت کوین را مناقصه قانونی کرده است. کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی از بیت کوین زیاد استفاده می کنند. بیت کوین را می توان برای پرداخت های برون مرزی استفاده کرد. همچنین بیت کوین در صرافی‌ های رمزنگاری و سایر پلتفرم ‌های p2p در دسترس است، زیرا این ارز دیجیتال با بیشترین ارزش بازار و بیشترین نقدینگی است.

استقلال از قدرت مرکزی

بیت کوین به افراد امکان می دهد رمزهای خصوصی خود را حفظ کرده و مستقل تر شوند. این امر آنها را از سیاست های پولی دولت و بانک مرکزی مستقل می کند. قوانین بیت کوین برای پول در کد آن نوشته شده است و همه می توانند آنها را ببینند. هیچ تغییر ناگهانی در میزان درآمد یا مقدار پول وجود ندارد.

شفافیت

تمام تراکنش‌ های بیت‌کوین در یک دفتر کل نگهداری می‌شوند؛ بنابراین هر کسی می‌تواند ببیند همتایان خود چه کرده‌اند و شبکه چقدر قابل اعتماد است. این اطمینان حاصل می کند که بیت کوین درست است و به مردم کمک می کند تا پاسخگو باشند و به یکدیگر اعتماد کنند. تمام تغییرات پروتکل بیت کوین از طریق یک فرآیند عمومی انجام می شود و ماهیت منبع باز آن را نشان می دهد.

نگاهی به آینده بیت کوین

 آشنایی با تاثیرات مختلف بیت کوین

بیت کوین اغلب به دلیل تأثیر منفی آن بر محیط زیست مورد انتقاد قرار می گیرد. نمونه‌ های بسیاری از ماینرها وجود دارد که به تثبیت شبکه ‌های انرژی کمک می‌کنند. فراتر از آن، ما معتقدیم که بیت کوین به طور مستقیم و غیرمستقیم بر جهان تأثیر مثبت خواهد داشت. سیستم مالی سنتی سعی نمی کند به افرادی که حساب بانکی ندارند کمک کند زیرا نمی خواهند پول خود را از دست بدهند. بیت کوین به بسیاری از مردم این فرصت را می دهد که ارز کمیاب با قیمت تعیین شده داشته باشند که تغییر نمی کند. زیرا دولت ها هیچ کار اشتباهی انجام نمی دهند. ارزهای دیجیتال در کشورهایی که شهروندان به دولت های خود اعتماد ندارند و در کشورهای در حال توسعه محبوبیت بیشتری دارند.

کلام آخر:

در این مقاله به بررسی تاثیرات مختلف بیت کوین پرداختیم. ارزهای دیجیتال دارای پتانسیل دوگانه برای نوآوری و اختلال در سیستم مالی جهانی و تجارت بین‌المللی هستند. در حالی که آنها فرصت های پیشگامانه ای را برای کارایی، فراگیری و تمرکززدایی ارائه می دهند، اما خطرات و چالش های مهمی را نیز به همراه دارند. ایجاد تعادل بین نوآوری با مقررات و ثبات کلیدی برای استفاده از پتانسیل کامل ارزهای دیجیتال در شکل دادن به آینده اقتصاد جهانی خواهد بود. با برخورداری از دانش کافی در این زمینه می توانید به سرمایه کلانی دست یابید.

منابع:

https://www.bcbgroup.com/impact-and-benefits-of-bitcoin/

نظرات کاربران در مورد آشنایی با تاثیرات مختلف بیت کوین
سوال امنیتی :8+41 = ?