اصول انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

نوشته شده در : 1403/03/12

جستجو

بسیاری از سرمایه گذاران، چه با تجربه و چه جدید، علاقه مند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند زیرا پتانسیل کسب درآمد زیادی را دارد و آینده ای بدون کنترل مرکزی را نوید می دهد. قبل از اینکه بتوانید تجارت یا سرمایه گذاری در سیگنال ارز دیجیتال را شروع کنید، به مکانی برای خرید، فروش و ذخیره پول دیجیتال خود یعنی بهترین صرافی ارز دیجیتال نیاز دارید. در روزهای اولیه کریپتوکارنسی، شما مجبور بودید خودتان آن را استخراج ‌کنید یا آن را با سایر پیشگامان کریپتو به صورت آنلاین مبادله می‌کردید. انجام این کار ممکن نیست مگر اینکه وقت آزاد زیادی داشته باشید و مهارت های کامپیوتری خوبی داشته باشید. برای کمک به شما در یافتن صرافی ‌ارز دیجیتال ای که شما را ناامید نکند، این راهنمای مفید را برای شما گردآوری کرده ‌ایم؛ بنابراین با ما همراه باشید.

صرافی رمزارز چیست؟

صرافی رمزنگاری یک پلتفرم آنلاین است که در آن می‌توانید پول‌های سنتی را با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین و یک ارز دیجیتال با ارز دیگر معامله کنید. شما برای هر معامله کارمزد کمی می پردازید. صرافی های رمزنگاری به شما کمک می کنند تا انواع مختلف پول دیجیتال را بخرید، بفروشید و مبادله کنید. از زمان اولین صرافی ثبت شده ارز دیجیتال سال 2009، فضای کریپتو به یک صنعت بزرگ با سکه ها و گزینه های معاملاتی بی شمار تبدیل شده است. هدف هر صرافی رمزنگاری، ایجاد ارتباط بین خریداران و فروشندگان کریپتو در یک محیط امن است. قبل از ثبت نام در مورد آنها تحقیقات لازم را انجام دهید.

صرافی های متمرکز در مقابل صرافی های غیرمتمرکز

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، به متمرکز بودن یا غیرمتمرکز بودن آن فکر کنید. در اینجا یک توضیح سریع از تفاوت بین این دو وجود دارد. صرافی های متمرکز (CEX) وب سایت هایی هستند که خریداران و فروشندگان را به هم متصل می کنند. آنها را "متمرکز" می نامند زیرا آنها یک شرکت مرکزی دارند که همه تصمیمات را می گیرد. استفاده از انها آسان است. می توانید برای یک حساب ثبت نام کنید، هویت خود را تأیید، رمز ارز خود را واریز کنید یا از دلار خود برای خرید آن استفاده کنید. با وجود اینکه DEX ها مشکل دارند، آینده تجارت ارزهای دیجیتال هستند. اصول شفافیت، دسترسی و توانمندسازی کاربران در مرکز تمرکززدایی قرار دارند.

صرافی ارزهای دیجیتال چگونه کار می کند؟

اعتماد به سیگنال های ارزهای دیجیتال با انتخاب یک صرافی درست شکل می گیرد. نحوه کار صرافی ها متفاوت است. صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال مانند بورس هایی هستند که به مردم کمک می کنند تا چیزهایی را بخرند و بفروشند. صرافی های غیرمتمرکز به شما این امکان را می دهند که مستقیماً از کیف پول خود بدون واسطه تجارت کنید. DEX ها از قراردادهای هوشمند برای خودکارسازی معاملات استفاده می کنند که این امر حفظ حریم خصوصی بیشتر و هزینه کمتری نسبت به DEX ها دارد.

ویژگی های تبادل ارز دیجیتال

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال با انتخاب یک صرافی مطمئن می تواند سودآور باشد. یک صرافی ارز دیجیتال فقط به اندازه ویژگی های آن خوب است، خواه متمرکز باشد یا غیرمتمرکز. هنگام انتخاب محل معامله به این موارد مهم توجه کنید:

• پنل مدیریت: یک کنسول مدیریت قابل تنظیم برای مدیریت عملیات، کارمزد، بودجه، مسائل پشتیبانی و ارز.

• مجوز و تأیید کاربر: اقدامات ساده‌تر از ورود و جلوگیری از تقلب، مانند تأیید ضد ربات، احراز هویت دو مرحله‌ای و رمزگذاری داده‌ها.

• امنیت: ویژگی‌های ایمنی ضروری در برابر نقض داده ‌ها، یکپارچگی داده‌ ها و حفاظت کلی.

• رابط کاربر پسند و بصری: یک رابط کاربری ساده و واضح با آمار دقیق، مدیریت سرمایه و مدیریت سفارش.

نحوه انتخاب Crypto Exchange

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

این مهم است که بدانید کارگزاران ارزهای دیجیتال متفاوت عمل می کنند و هر صرافی قوانین، محصولات، خدمات و ویژگی های خاص خود را دارد. اگر می خواهید یک صرافی مرکزی قابل اعتماد داشته باشید، باید ویژگی های زیر را در نظر بگیرید.

تعداد جفت های رمزنگاری

دنیای کریپتو با بیش از 10000 دارایی دیجیتال بسیار بزرگ است. صرافی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد سکه های مورد نظر خود را انتخاب کنید. آیا ترجیح می دهید از سکه های برجسته مانند بیت کوین یا اتر استفاده کنید؟ از جایی شروع کنید که نسل‌ های تازه وارد شروع شده ‌اند.

هزینه های تبادل کریپتو

در دنیای ارزهای دیجیتال، ناهار رایگان وجود ندارد. شما برای هر حرکتی مانند سپرده، معاملات و برداشت هزینه پرداخت خواهید کرد. خوبیش چیه؟ کارمزدها متفاوت است و با افزایش حجم معاملات شما کاهش می یابد. کارمزدهای کریپتو بسته به نحوه تامین مالی حساب خود و نوع تراکنش معمولاً از 0٪ تا 5٪ در هر تراکنش متغیر است. صرافی ها سیستمی دارند که کارمزدهای شما را در مدت 30 روز محاسبه می کند. شما بیشتر معامله می کنید، کمتر پرداخت خواهید کرد.

نقدینگی و حجم معاملات

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

در دنیای کریپتو، نقدینگی مهم است یعنی توانایی خرید و فروش سکه‌ ها به سرعت و با قیمت‌ های منصفانه. اگر آن را ندارید، کشتی موشکی شما می تواند حرکت را متوقف کند زیرا قیمت ها بسیار بالا یا بسیار پایین هستند. به دنبال یک صرافی تثبیت شده با حجم معاملات بالا باشید. حجم نشان می دهد که چقدر خرید و فروش شده است، که نشان می دهد با چه سرعتی می توانید بدون افزایش قیمت زیاد معامله کنید. سایت هایی مانند CoinMarketCap را بررسی کنید تا ببینید هر صرافی چند تراکنش دارد. بایننس، کوین بیس و کراکن پیشتاز هستند.

امنیت

هکرها اغلب صرافی های پول دیجیتال را هدف قرار می دهند. بهتر است از تبادل با سابقه حملات اجتناب کنید. تعداد کمی از صرافی ها به صندوق های بیمه کمک می کنند تا در صورت هک یا کلاهبرداری، وجوه کاربران را بازپرداخت کنند. در اینجا لازم به ذکر ایت یکی دیگر از مسائل مهم در مورد صرافی های ارز دیجیتال این است که بدانبم کارمزد معاملات در صرافی های ارز دیجیتال چقدر است.

کلام آخر:

در نتیجه، تجارت کریپتو سفری پر از فرصت ها و چالش ها است. این نیاز به درک کاملی از استراتژی های معاملاتی، مدیریت ریسک، تنوع سبد سهام، تحلیل فنی و بنیادی و توانایی مدیریت احساسات و استفاده از بهترین صرافی ارز دیجیتال دارد. چه مبتدی یا یک معامله گر با تجربه باشید، کلید موفقیت در یادگیری مداوم، تجارت منظم و به روز ماندن در روندهای بازار نهفته است. به یاد داشته باشید، بازار کریپتو بسیار پرنوسان و پرخطر است، اما با رویکرد و ابزار مناسب، می‌تواند سودآور نیز باشد. 

منبع: https://bitsgap.com/blog/a-guide-to-cryptocurrency-exchanges-how-to-choose-the-best-one

نظرات کاربران در مورد اصول انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال
سوال امنیتی :5+43 = ?