آشنایی با معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال

نوشته شده در : 1403/05/24

جستجو

بازار دارایی ها و سیگنال ارز دیجیتال در چند سال گذشته بسیار هیجان انگیز بوده است. فروپاشی FTX در نوامبر 2022 تأثیر سرد کننده ای بر اشتیاق سرمایه گذاران داشت و مقررات سختگیرانه تر این بخش به یک امر عادی تبدیل شد. تنها دو راه برای خرید و تجارت ارزهای دیجیتال وجود دارد. راه اول که ساده تر است، استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است. در این صرافی ها کاربر می تواند با پرداخت ریالی ارزهای دیجیتال را خریداری یا بفروشد. وقتی بخواهد می تواند پولش را نقد کند و روی کارت بانکی اش بیاورد. برخی از افراد به دلایل مختلف از صرافی های ارز دیجیتال کشورهای دیگر استفاده می کنند. صرافی ‌های بین‌المللی کاربران و تراکنش‌ های بیشتری دارند؛ بنابراین احتمال اینکه سفارشی در زمان ‌های پرنوسان انجام نشود، کمتر است. سرمایه گذاری در پروژه های کمتر شناخته شده در مبادلات خارجی آسان تر از صرافی های ایرانی است. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیای صرافی ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال

اعتماد به سیگنال های ارزهای دیجیتال  کمی سخت است، اما با انتخاب صرافی درست می توان این اعتماد را به دست آورد. تمامی صرافی های ارز دیجیتال باید دارای یک سری امکانات ویژه باشند تا کاربر بتواند به آنها اعتماد کرده و روی آنها سرمایه گذاری کند فرقی نمی کند مبادله از ایران باشد یا جای دیگری. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع صرافی ارز دیجیتال معرفی کنیم.

صرافی بایننس Binance

بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان است که روزانه ده ها میلیارد دلار ارز دیجیتال معامله می شود و به بیش از 350 ارز دیجیتال دسترسی دارد. همچنین شامل مشتقاتی مانند معاملات آتی بیت کوین و اختیار معامله می شود. با مقیاس ابزارهای زیادی برای بهبود امنیت ارائه می شود، مانند ذخیره سازی برای اکثر دارایی های دیجیتال در "کیف پول های سرد" که به اینترنت متصل نیستند و از هکرها در امان هستند.  در اینجا لازم به ذکر است که یکی از روش های در امان ماندن از کلاهبرداری های صرافی ارز دیجیتال شناخت مشهورترین حملات هکری به صرافی ها است.

صرافی کوین بیس

معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال

کوین بیس یک صرافی مهم ارزهای دیجیتال است که هر روز میلیاردها دلار را در بازارهای نقدی و مشتقات مدیریت می کند. بسیاری از سرمایه گذاران آن را به دلیل محبوبیت آن به خوبی می شناسند. کوین بیس یک شرکت سهامی عام به ارزش بیش از 50 میلیارد دلار است. کوین بیس همچنین با کارگزاران بزرگ و پلتفرم های پرداخت، از جمله Paypal Holdings Inc. (PYPL) روابط دارد. به همین دلیل است که شرکت های بزرگ از Coinbase زیاد استفاده می کنند. این امر خرید و فروش انواع مختلف پول دیجیتال را آسان می کند. Coinbase محبوب ترین صرافی و محافظه کارتر از بایننس است.

بای بیت

Bybit با بیش از 20 میلیون کاربر در سراسر جهان، سومین صرافی محبوب رمزنگاری در جهان است. همچنین در مورد به رسمیت شناختن نام گسترده، از جمله حمایت مالی از مسابقات فرمول یک، ورزش های الکترونیکی، و تیم های حرفه ای فوتبال، جاه طلبانه تر می شود. با بیش از 1 میلیارد دلار تراکنش بیت کوین در صرافی هر روز، Bybit از زمان راه اندازی خود، کمی بیش از پنج سال پیش، راه طولانی را پیموده است. Bybit در حال حاضر در ایالات متحده ممنوع است. با این حال، روند حجم نشان می دهد که کاربران بین المللی همچنان به صرافی هجوم می آورند.

کراکن

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال یکی از روش های کسب درامد است. اگرچه کراکن کوچکتر از صرافی های دیگر است، اما همچنان روزانه صدها میلیون پول دیجیتال معامله می کند. این شرکت از ایالات متحده است و می خواهد قوانین محلی را برای جلب اعتماد و کسب و کار بیشتر در بازار آمریکا (و جاهای دیگر) دنبال کند. همچنین امکان دسترسی به ارزهای اصلی مانند دلار، یورو، پوند و ین و غیره را فراهم می کند. Kraken با یک پایگاه کاربر اصلی وفادار، واحد جدیدی به نام Kraken Institutional را در سال 2024 راه اندازی کرد. این گروه می خواهد به بزرگترین مشتریان خود کمک کند و برای تجارت ارزهای دیجیتال پول بیشتری کسب کند.

Uniswap

معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال

همه صرافی ‌های بالا صرافی‌ های متمرکز هستند، به این معنی که مکان واحدی را برای ملاقات خریداران و فروشندگان فراهم می‌کنند. Uniswap اولین و بزرگترین صرافی غیرمتمرکز برای تجارت توکن های ERC-20 در پلتفرم اتریوم (ETH) را اداره می کند.  در واقع، بهتر است به جای صرافی، آن را یک «پروتکل» مبادله بنامیم، زیرا هیچ مکان مرکزی وجود ندارد که مبادلات وارد و خارج شوند. با این حال، کاربران نیز تا حد زیادی در حال خود هستند. Uniswap می تواند در سراسر جهان توسط هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد استفاده شود. از آنجا که این پروتکل روی یک پروتکل "همتا به همتا" کار می کند، هر کسی می تواند یک توکن را در Uniswap لیست کند.

OKX

OKX یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان است و مدل هیبریدی با چندین ویژگی را دنبال می‌کند. این شامل یک صرافی متمرکز مانند بزرگترین اعضای این لیست است. OKX همچنین محصولات دیگری مانند الگوریتم‌های معاملاتی و خدمات تجارت بلوکی برای بخش‌های بزرگی از رمزارز، استیبل کوین و سرویس‌های «staking» را برای رمزارزهای اثبات سهام، مانند اتر، و «لانچ پد» Jumpstart خود برای توکن‌های جدید ارائه می‌کند. OKX حتی اگر بزرگترین شرکت در هیچ یک از این زمینه ها نیست، اما یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای تماشا است.

Upbit

معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال

Upbit یک کاندیدای خوب برای لیست بهترین صرافی ها است زیرا حضور قوی ندارد. با بیش از 180 سکه و توکن رمزنگاری فهرست شده و 300 جفت معاملاتی در دسترس کاربران، مجموعه محصولات عظیمی دارد که به طور منظم بیش از 1 میلیارد دلار به فروش می رسد. شبکه Pyth (PYTH) و Solana (SOL) اکثر حجم روزانه را تشکیل می دهند.

چرا جامعه کریپتو از بنیانگذار بایننس CZ حمایت می کند؟

بعد از اتمام دوران محکومیت چهار ماهه خود در زندان لومپوک، چانگ پنگ ژائو قصد دارد فعالیت خودش را در حوزه ارزهای دیجیتال از سر بگیرد. چانگ پنگ ژائو، بنیانگار بایننس، بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال دنیا برای شروع اجرای حکم خود به یک زندان فدرال با امنیت پایین در لومپوک، کالیفرنیا گزارش داده است. بر اساس گزارش CNBC این اطلاعات با تیم حقوقی او در Latham and Watkins تایید شد.
اعضای جامعه ارزهای دیجیتال تحسین خود را از مدیر عامل سابق در زمان بازداشت ابراز کرده اند. یکی از کاربران Reddit اشاره کرد که حکم زندان مثبت توسط CZ است، چون بایننس را از خطرات احتمالی محافظت کند. بعد از صدور حکم، ژائو برنامه های خودش را بعد از زندان بیان کرد و قصد خودش را برای از سرگیری مشارکت خود در رمز ارزها بعد از اتمام دوران محکومیت چهار ماهه ای در زندان لومپوک آشکار کرد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این مورد مقاله چرا جامعه کریپتو از بنیانگذار بایننس CZ حمایت می کند را مطالعه کنید.

هکرها چگونه حساب Binance کاربران را هک کردند؟

توجه داشته باشید که این افزونه تبلیغاتی کوکی هایی را از کاربران می دزدد که هکرها از آن برای دور زدن رمز عبور و تایید اعتبار دو مرحله ای و ورود به حساب بایننس قربانی استفاده می کنند. یک تاجر چینی با استفاده از یک افزونه تبلیغاتی گوگل کروم به اسم Aggr، یک میلیون دلار را به دلیل کلاهبرداری هک از دست داد. این افزونه تبلیغاتی کوکی هایی را از کاربران می دزدد که هکرها از آن برای دور زدن رمز عبور و تایید اعتبار دو مرحله ای و ورود به حساب بایننس قربانی استفاده می کنند. اگر به مطالعه ادامه مطلب علاقه دارید مقاله هکرها چگونه حساب Binance کاربران را هک کردند را بررسی کنید.

چرا سام بانکمن فرید دوباره به زندان نیویورک بازگشت؟

توجه داشته باشید که مدیر عامل سابق FTX تقریبا یک هفته را در مرکز انتقال فدرال در اوکلاهاما سیتی گذارند و بسیاری از مقامات گمانه زنی قصد داشتند او را به زندان کالیفرنیا بفرستند. مقامات ایالات متحده، سام بنکمن فرید، مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجیتال FTX را بعد از مدت کوتاهی در یک مرکز انتقال در اوکلاهاما به بازداشتگاه متروپولیتن در بروکلین بازگرداندند. از 4 ژوئن، سوابق زندانیان برای اداره فدرال زندان ها نشان می دهد که بنکمن فرید بعد از تقریبا یک هفته در مرکز انتقال فدرال در اوکلاهاما سیتی در MDC Brooklyn نگهداری می شود. برای مطالعه ادامه متن به مقاله چرا سام بانکمن فرید دوباره به زندان نیویورک بازگشت، مراجعه کنید

کلام آخر:
صرافی های ارز دیجیتال خارجی از امکانات و امکانات بیشتری نسبت به صرافی های داخلی برخوردار هستند و همین امر باعث شده بسیاری از کاربران ایرانی تمایل به استفاده از آنها داشته باشند، اما بسیاری از این صرافی ها به کاربران ایرانی اجازه تجارت نمی دهند. با روش  ‌های مختلف می‌توانید بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را در صرافی‌ های ارز دیجیتال خارجی خرید و فروش کنید.

منبع: money.usnews

 

نظرات کاربران در مورد آشنایی با معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال
سوال امنیتی :4+77 = ?