رایج ترین مشکلات استفاده از تراست ولت(Trust Wallet)

1402/07/05

رایج ترین مشکلات استفاده از تراست ولت؛ آیا دوست دارین با این خطاها آشنا بشین؟ چجوری میشه از کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت استفاده کرد؟ چجوری میشه اشتباهات تراست ولت رو برطرف کرد؟ چجوری از ارورهای تراست ولت جلوگیری کنیم؟ اگه کیف پول تراست ولت(Trust Wallet) هک شد چیکار کنیم؟ چرا کیف پول تراست ولت من کار نمی کنه؟ چرا بعضی وقت ها تراست ولت موجودی رو اشتباه نشون میده؟

اگه حتی به دنیای رمز ارزها علاقه داشته باشین، حتما اسم تراست ولت رو به عنوان یکی از مشهورترین کیف پول های نرم افزاری این حوزه شنیدین. معامله گران و تریدرهای بازار از این ولت واسه نگهداری، ذخیره، خرید ارز دیجیتال و فروش رمز ارزهای خودشون استفاده می کنند. تراست ولت نسخه های اندروید و ios و افزونه مرورگر داره و مثل هر نرم افزار دیگه ای ممکنه با مشکلاتی روبرو بشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کیف پول تراست ولت یا Trust Wallet بهتون ارائه بدیم، به بررسی مشکلات رایج استفاده از تراست ولت بپردازیم و برطرف کردن این مشکلات رو به شما یاد بدیم.

آشنایی با کیف پول تراست ولت

آشنایی با کیف پول تراست ولت

احتمالا واستون جالب باشه که بدونین کیف پول تراست ولت یا Trust Wallet یکی از پرکاربردترین کیف پول های نرم افزاری در بازار ارزهای دیجیتال هست که می تونین ازش استفاده کنین. این کیف پول ابزارها و قابلیت های مختلفی مثل ذخیره و مبادله رمز ارزها و توکن های NFT رو به کاربران خودش ارائه میده. همه داده ها و رمز ارزهای کاربران به صورت دیجیتالی و رمزنگاری شده در تراست ولت نگهداری میشن و هیچ اطلاعاتی به وسیله تیم توسعه دهنده ذخیره نمیشه. تراست ولت به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنه و کاربران کنترل کاملی روی کلیدهای خصوصی خودشون دارن.

کیف پول تراست ولت(Trust Wallet) پلی بین شبکه های بلاک چینی هست. هیچ کدوم از ارزهای دیجیتال به صورت فیزیکی در این ولت ذخیره و نگهداری نمیشن. در این اپلیکیشن از کلیدهای خصوصی و عمومی واسه مدیریت و انتقال رمز ارزها استفاده میشه. کلیدهای خصوصی رشته عبارت هایی هستن که با فناوری بلاک چین رمزنگاری شدن و هر کدوم شامل آدرس یه کیف پول و ارز دیجیتال هستن.

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت کیف پول تراست ولت

مشکلات رایج استفاده از تراست ولت

مشکلات رایج استفاده از تراست ولت

همونطور که گفتیم، تراست ولت(Trust Wallet) هم مثل سایر کیف پول های نرم ازاری ممکنه با مشکلات و خطاهایی روبرو بشه. به خصوص اینکه کاربران از طریق دستگاه ها و سیستم عامل های مختلفی از این اپلیکیشن استفاده می کنند. در ادامه برخی از مشکلات رایج استفاده از تراست ولت رو واستون بررسی می کنیم و روش های برطرف کردن این مشکلات رو به شما یاد میدیم:

مشکل تراست ولت در زمان باز شدن

یکی از مشکلات رایج استفاده از تراست ولت این هست که ممکنه یهو متوجه بشین که برنامه تراست ولت کار نمی کنه. منظور از کار نکردن تراست ولت یکی از اتفاقات مشکل باز نشدن نرم افزار، هنگ کردن، سیاه و سفید شدن صفحه و.... هست. این مشکلات معمولا با بستن و باز کردن دوباره برنامه رفع میشن. با این وجود، شاید یکی از راهکارهای زیر مشکلات مربوط به باز شدن تراست ولت رو برطرف می کنه.

  • ریستارت کردن دستگاه
  • بررسی وضعیت اینترنت
  • بروزرسانی سیستم عامل
  • بروزرسانی و آپدیت تراست ولت
  • نصب نسخه قدیمی تراست ولت

عدم نمایش تاریخچه تراکنش ها

یکی دیگه از مشکلات رایج استفاده از تراست ولت، عدم نمایش تاریخچه تراکنش هاست. این مشکل واسه بعضی از ارزهای دیجیتال یا توکن ها شایع بوده و مهم ترین دلایل اون عبارت هستن از ضعیف بودن اینترنت، نوسانات شدیدی ارز دیجیتال، مشکلات فنی مربوط به تراست ولت، استفاده از نسخه قدیمی، استفاده از VPN نامناسب و مشکلات فنی مربوط به گوشی هوشمند. شما می تونین با استفاده از این راهکارها، مشکل عدم نمایش تاریخچه تراکنش ها در کیف پول تراست ولت رو برطرف کنین.

مشکل نصب شدن تراست ولت

نصب نشدن کیف پول تراست ولت هم یکی دیگه از مشکلات شایعی هست که ممکنه باهاش روبرو بشین. واسه برطرف کردن این مشکل قبل از چیزی باید بدونین که واسه نصب این برنامه باید اطمینان حاصل کنین که به IP کشوری وصل هستین که کیف پول تراست ولت به خوبی در اون کار می کنه. الان تراست ولت محدودیتی واسه اتصال از ایران وضع نکرده، ولی خیلی از کاربران به دلیل احتیاط از VPN واسه اتصال به این برنامه استفاده می کنند. همچنین مطمئن بشین که سرعت، حجم و پایداری اینترنت شما کافی هست.

مقاله پیشنهادی: تگ یا ممو (Memo) در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

عدم ارسال یا دریافت رمز ارز

عدم ارسال یا دریافت رمز ارز

یکی دیگه از مشکلات رایج در کیف پول تراست ولت(Trust Wallet) عدم ارسال یا دریافت ارز دیجیتال هست. این در حالی هست که شاید یروز قبل از اون، ارسال یا دریافت موفقی داشتین. مهم ترین دلایل رخ دادن این مشکل عبارت هستن از استفاده از نسخه قدیمی تراست ولت، وارد کردن آدرس کیف پول اشتباه، موجودی ناکافی برای ارسال رمز ارز، ضعیف بودن اینترنت، تاریخ و ساعت اشتباه دستگاه و.... همچنین شما باید قبل از دریافت ارز دیجیتال، مطمئن بشین که اون رو به کیف پول تراست ولت خودتون اضافی کردین.

عدم نمایش ارز دیجیتال در تراست ولت

ممکنه در زمان مشاهده دارایی هاتون در کیف پول تراست ولت(Trust Wallet) متوجه بشین که بعضی از ارزهای دیجیتال در صفحه نشون داده نمیشن. در حالی که در نگاه اول این اتفاق ترسناک هست، ولی همیشه هم به معنی هک یا سرقت ارز دیجیتال نیست. اگه مطمئن هستین که رمز ارز مورد نظر شما از سمت تراست ولت پشتیبانی شده و شما قبلا اون رو با موفقیت به ولت خودتون اضافی کردین، احتمالا راهکارهای ساده ای این مشکل رو برطرف کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کیف پول تراست ولت یا Trust Wallet بهتون ارائه بدیم، به بررسی مشکلات رایج استفاده از تراست ولت بپردازیم و برطرف کردن این مشکلات رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، کیف پول تراست ولت یا Trust Wallet یکی از پرکاربردترین کیف پول های نرم افزاری در بازار ارزهای دیجیتال هست که می تونین ازش استفاده کنین. در زمان کار با تراست ولت ممکنه با مشکلات و خطاهایی روبرو بشین. از جمله از این مشکلات میشه به عدم نصب شدن تراست ولت، عدم ارسال یا دریافت رمز ارز، عدم نمایش موجودی و..... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد رایج ترین مشکلات استفاده از تراست ولت(Trust Wallet)
سوال امنیتی :2+51 = ?