خرید زمین در متاورس (آموزش صفر تا صد)

1401/02/10
خرید زمین در متاورس (آموزش صفر تا صد)

دوره آموزش خرید زمین در متاورس

دوره آموزش خرید زمین در متاورس بصورت ویدیویی شامل همه پلتفرم های متاورسی است که میتوانید داخل آنها زمین خریداری کنید.

برای مشاهده کلیک نمایید.

 دوره آموزش خرید زمین در متاورس

 


شاید همه ما این جمله رو بارها شنیدیم که همیشه بهترین نتایج رو کسانی بدست میارن که در زمان مناسب در جای مناسب خودشون باشن و این جمله هم تکمیل کننده این موضوع باشه که حتی اگه الان در بازار جهانی بهترین تولید کننده گرامافون باشین، باز هم سودی برای شما نخواهد داشت. چون امروزه تولید گرامافون کاری در زمان مناسب و جای مناسب نیستش. یکی از مباحث داغ امسال این هستش که با گسترش ویروس کرونا و استفاده گسترده از پلتفرم هایی مانند زوم zoom برای برگزاری جلسات و نشست ها بصورت انلاین، مفهوم جدیدی بنام متاورس بوجود اومد که در اون با یک عینک واقعیت مجازی بتونیم بدون خروج از خونه به مسافرت دلخواه مون بریم یا خرید هامون رو انجام بدیم و درس هامون رو هم در دانشگاه بخونیم و دوست هامون رو هم ملاقات کنیم. این مباحث رو شرکت ها و غول های بزرگ فناوری دارن روش کار میکنن و طبیعتا در سال های بعد خبرهای خیلی جذابی ازش خواهیم شنید.
این روزها حتما شما هم خرید زمین در اسم متاورس به گوشتون رسیده یا اینکه خبر تغییر نام فیسبوک به متا رو شنیدین و که اعلام کرده متاورس آینده اینترنت هست. اگر شما هم به این بحث علاقه دارین و دوست دارین بدونید چطور میشه در متاورس زمین خرید و نحوه خرید زمین در Metaverse و مزایا و معایب اون و کلا صفر تا صد خرید زمین در متاورس رو یاد بگیرین با ما در این مقاله همراه باشین.

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

قبل از توضیحی درمورد خرید زمین در متاورس بهتره اول یاد بگیریم متاورس چیه ؟ متاورس METAVERSE از دو کلمه متا(META) به معنی فراتر ویونیورس (UNIVERSE)به معنی جهان تشکیل میشه و معنی فرا جهان رو میده، این کلمه برای اولین بار در کتاب سقوط برف نوشته نیل استیونسن در سال 1992 اومده ، نویسنده در داستان این کتاب در مورد متاورس و آواتار صحبت کرده و همه ی اینها رو پیش بینی کرده و حتی در کتابش به زندگی انسانها در سال 2044 اشاره کرده. تا چند وقت پیش شاید خرید زمین در متاورس و یک دنیای مجازی کاری پوچ و خنده دار به نظر می رسید ولی امروز درمیابیم که زندگی ما در آینده به وجود در فضای مجازی وابسته میشه و به یک نیاز برای ما تبدیل خواهد شد.
 دنیای متاورس یک فرضیه ست که از محیط های سه بعدی آنلاین و غیر متمرکز و پایدار تشکیل شده، این فضای مجازی از طریق هدستها، عینکها ،گوشی های هوشمند و کامپیوتر ها و کنسولهای بازی قابل دسترسی هست، یا به زبان ساده تر یک دنیای دیجیتال جدید هست که از طریق اینترنت گوشی یا کامپیوتر وارد آن می شویم و در آن زمان و مکان معنی ندارد شاید مثل یک خواب در واقعیت مجازی! در دنیای متاورس دنیایی رو تصور بکنید که در اون به عقب برگشتین اما تمام امکانات امروزی در دسترس شماست، در این دنیا افراد مختلف از هر نقطه ی دنیا می تونن با هم در ارتباط باشن و به هم وصل بشن، فکرش رو بکنین در دنیای متاورس شما تو خونه خودتون نشستین و در یک جلسه مهم کاری در یک کشور دیگه به صورت کاملا رسمی قرار دارین یا در بالای کوه نشستین و از طریق متاورس در خیابانهای نیویورک قدم میزنین.
 متاورس هیچ محدودیتی در زمینه زمان و مکان نداره در این دنیا مردم از همه ی دنیا در هر زمانی که اراده بکنن می تونن تجارت کنن با هم تعامل داشته باشن یا بازی کنن و خیلی کارهای دیگه... فرض کنین شما از یک دانشگاهی در یک کشوری خیلی دور تر از محل زندگیتون دوس دارین تحصیل کنین که با استفاده از متاورس این امکان برای شما به وجود میاد و می تونین به راحتی درکلاسهای دانشگاه شرکت کنین و تحصیل خودتون رو ادامه بدین.
این دنیای مجازی با نفوذ بلاکچین در واقعیت مجازی (VR) یعنی دنیای مجازی متشکل از شبکه های مختلف اجتماعی و بازیها و واقیت افزوده (AR)و ادغام اونها یک دنیایی که در اون واقعیت مجازی و واقعیت های افزوده با هم ترکیب شده اند می سازد. و به زبان ساده تر میشه گفت متاورس دنیای چهار بعدی شبیه سازی شده هست که در اون افراد زیادی می تونن کنار هم به صورت مجازی با شکلی شبیه واقعیت کنار هم باشند بدون اینکه در یک مکان واحد واقعی حضور داشته باشند.

واقعیت مجازی یا VR چیست؟

واقعیت مجازی یا VR چیست؟

واقعیت مجازی یا VIRTUAL REALITY تکنولوژی هست که حال و هوای دنیای مجازی رو در دنیای واقعی برای کاربر ممکن میکنه و این کار توسط هدست یا عینک VR انجام میشه که در اون دو نمایشگر جلوی چشمان شما قرار میگیره و با حرکت بدن و واکنشهای شما زاویه دید عینک عوض میشه یعنی شما با چرخش سر می تونین اطرافتون رو ببینین و برای کنترل بیشتر محیط دسته های مخصوص بازی هم وجود داره که میتونین از اونها هم استفاده بکنین.

واقعیت افزوده یا AR

واقیت افزوده یاAUGMENTED REALITY همانطور که از اسمش پیداست یعنی یک قابلیت اضافه کنندگی که در این صورت متاورس در دنیای واقعیت مجازی شخصیتها یا اشیا و کاراکترهایی رو اضافه میکنه که شخصیتهای واقعی با اونها در ارتباط و تعامل باشن، یک مثال خوب در این مورد میتونه کار تونهای گار فیلد، آلیس در سرزمین عجایب یا دامبو باشه که در اون شخصیت های اصلی همراه شخصیتهای مجازی به بازی و تعامل مشغولن.

آیا استفاده از هدست واقعیت مجازی ضروری است؟

در فضای Metaverse شما مجبور به استفاده از هدست واقعیت مجازی ندارین اما استفاده از قسمت زیادی از سرویسهای متاورس برای کسانی قابل دسترسی خواهد بود که از این هدست ها استفاده کنن، همچنین از این هدستها برای انجام کارهایی که در گوشی موبایل خود انجام میدادین هم میتونین استفاده بکنین و درآینده ممکنه این هدستها بیشتر استفاده بشه و مورد توجه مردم قرار بگیره. همچنین میشه گفت دنیای متاورس محدود به فضای مجازی نخواهد شد و در دنیای واقعی هم امکاناتی براش فراهم میشه که در دسترس افراد باشه و نیازی به هدست های مخصوص نباشه.

آیا متاورس کلا جایگزین اینترنت میشه ؟

گفته میشه که این درکی که ما از اینترنت و فضای مجازی داریم با اومدن Metaverse کاملا تغییر خواهد کرد به خاطر همین هست که غول های دنیای مجازی هم بیکار ننشستن و در حال تلاش برای ورود به دنیای متاورس هستن که در این دنیای بزگ بتونن سهمی داشته باشن و میشه به مایکروسافت و فیسبوک و چندین شرکت بزرگ دیگر اشاره کرد. اما با یک نگاه ساده میشه به وجود حجم وسیعی از سایتهای اینترنتی و وبسایتها و شبکه ها ی مجازی پی برد و نمیشه این حجم از اطلاعات رو به فضای دیگری به یکباره منتقل کرد پس میشه نتیجه گرفت اینترنت فعلی همچنان در اختیار کاربرانش هست ولی بعضی از خدمات به فضای Metaverse منتقل میشن و تا اجرایی شدن متاورس هنوز زمان زیادی فاصله وجود داره. متاورس در آینده شبکه اجتماعی شماره یک در دنیای مجازی خواهد شد و این یک واقعیت اجتناب ناپذیر هست.

متاورس و فیس بوک

رابطه فیس بوک و متاورس چیست؟

حتما شما هم اخیرا خبرهایی در مورد تغییر نام فیسبوک شنیدین، مارک زاکر برگ مدیرعامل فیسبوک غول حوزه فناوری و شبکه های اجتماعی در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد که میخواد اسم فیسبوک رو به متا تغییر بده و گفته که امیدوارم در آینده یک شرکت متاورسی حساب بشیم و هدفش رو از اون تلاش در پلتفرم های آینده اعلام کرده و گفته که قصد ایجاد یک برند جدید رو داره تا تمام اپ های شرکت خودش رو در بر بگیره.
 اون در توضیح متاورس گفته که فضای متاورس یک دنیایی ست که در اون هر کسی میتونه هر کاری که دلش میخواد انجام بده: بازی بکنه ، با دوستانش به گردش یا دور همی بره و یا در کلاس در س شرکت کنه وکلا تمامی کارهایی که نمیشه با موبایل و کامپیوتر انجام داد و از نزدیک حس کرد و البته توضیحات بیشتری رو ارائه نداده و با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری فقط اعلام کرده که تا 5 سال آینده نیاز به 10000 نیروی کار برای این طرحش داره.

کاربرد متاورس

بعد از آشنایی اولیه با Metaverse و اصطلاحات رایج در این فضا بهتر هست در مورد کاربرد متاورس و اینکه چگونه کار میکنه و یا اصلا به چه علتی بوجود اومده بپردازیم.
از تاریخ بوجود اومدن بشریت یکی از آرزوهای اون غلبه بر زمان و مکان یا سفر در زمان و یا حضور در مکانی خاص بدون سفر کردن به آن نقطه هست، دنیای Metaverse به ما کمک میکنه که انسان به این آرزوهای دست نیافتنی با سرعت بیشتر و هزینه ی ارزانتر دست پیداکنه.
با شروع پاندمی کرونا، اغلب کارها تعطیل شدن اما بعد با یک سری اقداماتی که انجام شد اغلب اون کارها تونستن به صورت غیر حضوری انجام بشن و یا حتی در تمام دنیا شاهد برگزاری کلاسهای آنلاین بودیم، ولی این کلاسهای آنلاین با اینکه یک امکانی برای یادگیری بود اما یک سری مشکلات بزرگی برای کاربران داشت، فرض کنید شما بدون حضور فیزیکی در کلاس یا محل کارتون به صورت واقعیت مجازی در فضای کلاس قرار بگیرین، مانند یک کلاس واقعی یا محل کار واقعی درس بخونین و کارتون رو انجام بدین و این یک دنیای ایده ال برای کاربران بوجود میاره و برای داشتن چنین فضایی داشتن اینترنت 5G و 6G لازم هست و این که نیاز به کامپیوترهای کوانتومی هست و فعلا دسترسی به این امکان مشکل هست.
در فضای متاورسی این امکان نیز وجود داره در اون بازی های ویدیوئی طراحی بشه و یا به افرادی که بازی ها رو انجام میدن از اونها کسب درآمد داشته باشن این کار یکی از آرزوهای گیمرها در دنیای اینتر نت و دیجیتال هست فضای متاورس به گیمرها و بازیکنانش این امکان رو میده که بازی کنن و از بازی درآمد داشته باشن بازیکنان بازی اکسی اینفینیتی AXIE INFINITY در کشور غنا یا فیلیپین می تونن بین 140تا 420 دلار درامد داشته باشن که این مبلغ خیلی بالاتر از متوسط درامد یک نفر در این کشور ها است و دنیای متاورس با ایجاد شغلی مجازی با درامد خوب میتونه روی یکی از نیازهای انسان که داشتن شغل و درامد هست تاثیر مثبتی داشته باشه.
شما میتونین در دنیای متاورس با سفر به هر نقطه از دنیای واقعی از گردش و سفر خودتون لذت ببرین یا در مکانهای باستانی و موزه ها وزیارتگاه ها بگردین و بازدید داشته باشین
حتما فیلم ماتریکس رو تماشا کردین و در اون متوجه دنیا و فضایی که بازیگران بازی میکردن شدین، نکته قابل توجه در این فیلم دنیایی است که شباهت کمی به واقعیت زندگی دنیای ما داره این فیلم خبر از آینده و دنیای ما در اون زمان میده، زمانی که جنگ با ماشین ها و سلاحهای امروز وجود نداره و حتی شیوه دفاع و محافظت هم در اون فرق داره میشه گفت فضای این فیلم شباهت زیادی به دنیای Metaverse داره و فیلمسازان و بازیگران در آینده استفاده ی خیلی زیادی برای ساختن فیلم های باکیفیت از این فضا خواهندداشت.

استفاده از فضای متاورس برای سفر در دوره های مختلف

خرید زمین در متاورس

در فضای متاورس کاربران میتونن به خلق فضاهای جدید بپردازن و یا اینکه در زمانهای مختلف تاریخ که از قبل خلق شده سفر کن و یا حتی به دوره های مختلف تاریخی برن و در اونها زندگی کنن در دنیای متاورس سفر به آینده امکان داره سفر در زمان یکی از آرزو های انسان در زمینه های عملی و تاریخی بوده که با وجود دنیای Metaverse این امکان هم فراهم میشه.

ارزهای دیجیتال در متاورس

بسیاری از افراد فعال در حوزه مجازی و دنیای دیجیتال معتقدند که متاورس یک دنیایی شبیه فیلم های علمی تخیلی هست که بازیگران اون خود ما می تونیم باشیم از مهمترین مباحث موجود در دنیای متاورس ارزهای دیجیتال و واحد پولی برای تبادلات و معاملات و وجود یک سیستم اقتصادی غیر متمرکز هست. برای اینکه دنیای Metaverse حالت با ارزشی داشته باشه و کاربران به طرف اون جذب بشن باید فعالیت ها در اون هم با ارزش باشن و به کاربران انگیزه بده فعالیت داشته باشن. 
اگر کسی قصد خرید زمین در متاورس رو داشته باشه باید چطور وارد این بازار بشه و آیا بدون آشنایی با ارزهای دیجیتال میشه در متاورس زمین خرید؟ بهتر هست که یک آشنایی حداقل ابتدایی با ارزهای دیجیتال وکیف پولها و نحوه کار با اونها رو بلد باشین. تصور دنیای Metaverse بدون ارزهای دیجیتال تقریبا غیر ممکن هست و یکی از ضروریات این دنیا محسوب میشه، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از امنیت بسیار بالا و رمزگذاری های پیچیده ای برخوردار هستند و در بستر بلاک چین کار می کنند که عملا برگشت پذیری تراکنشها رو غیر ممکن میکنه و همچنین میشه اون تراکنش رو ردیابی کرد و از این لحاظ ارزهای دیجیتال و سرمایه ی کاربران در امنیت کامل هستند پس تمامی معاملات در این فضا با ارزهای دیجیتال انجام میشن که همین باعث رونق اونها شده به عنوان مثال ارز دیجیتال دسنترالند برای خرید املاک و دارایی ها در فضای مجازی به کار میره با صعود 400 در صدی به بالاترین حد خود رسیده. در متاورس شما می تونین خرید و فروش کنین یا با درست کردن اشیا مختلف اونها رو بفروشین یا اگه چیزی احتیاج داشتین مثلا در یک گیم یک وسیله یا حیوان یا یک زمین برا خودتون بخرین که میتونین با استفاده از ارز دیجیتال این کار رو انجام بدین.
 ارز دیجیتال مخصوص متاورسNFT ها هست ارز های دیجیتال در متاورس، هم در دنیای متاورس و هم در دنیای واقعی ارزش دارن و حتی شما می تونین این ارزها رو به ارز های فیات هم تبدیل کنین. از جمله ارزهای فعال در متاورس ارز MANA هست که اخیرا با افزایش توجه به متاورس رشد خیلی خوبی داشته، دومین ارز دیجیتال در متاورس ارز AXS یا اکسی اینفینیتی با نماد (AXS) هست که بازار بزرگی از کاربران و سرمایه دارد که در قالب ارائه بازی به کاربران و درامد زایی اونها فعالیت میکنه، ارز سند باکس (SAND) هم در حوزه بازی های ویدئویی و ارز دیجیتال یک پروژه ی موفق در متاورس هست، ارز های دیجیتال دیگری نیز در دنیای متاورس فعالیت دارن که انجین بلاک توبیا ، ای ام ایکس، گالاگیمز، استار اطلس، ایلویوم تعدادی از این ارزها هستند. اما با وجود اینکه هیچ کس نمی تونه آینده Metaverse رو دقیق پیش بینی کنه اما گسترش ارزهای دیجیتال برای رشد اون ضروری هست و نقش مهمی در آینده اون دارن.

توکن NFT 

توکن nft

توکن های غیر مثلی یا Non fungible token یا NFT ها یکی از محبوبترین ها در دنیای کریپتو هستند. توکن های غیر مثلی توکن های مجازی هستند که این توکن ها را نمی توان خریداری کرد و فقط در لیست بازار های آنلاین مخصوص خودشون وجود دارن و فقط در اونجا خرید و فروش میشن که به اونها بازار های NFT گفته می شه و همچنین این توکن ها قابلیت تعویض ندارن، یعنی مثلایک بیت کوین رو با بیت کوین دیگه میتونین تعویض کنین اما این کار رو با توکن های NFT نمیشه انجام داد، این توکن از فناوری بلاکچین استفاده می کنه و بیشتر درارتباط با دارایی های خاص دیجیتالی فعالیت داره برای دسترسی به این بازار ها ابتدا باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید که سازگار با اتریوم هست مثل متامسک و یا کیف پول سولانا. سپس بایدکیف پول خودتونرو شارژ کنید و یک حساب کاربری در اون باز کنین.

کاربردهای NFT ها

NFT ها توکن هایی هستن که هر واحد از اونها ارزش متفاوتی داره، ما کاربرد های زیادی دارن میتونین یک ویدئو یا موسیقی و تصویر رو و یا هر موردی که در دنیای دیجیتال تعریف شده رو با این توکن یا بخرین و یا بفروشین به این صورت که شما یک فایل از این کالای دیجیتالی موردنظر رودریافت میکنین، مثلا به جای یک تابلوی نقاشی یک فایل دیجیتالی از اون رو دریافت می کنین. همچنین دربازی های ویدئویی هم می تونین هر چیزی که در بازی نیاز داشتین مثل انواع اسلحه ها، لباسها، حیوانات یا غذاو... با این توکن ها خرید و فروش کنین.
توکن های NFT قابلیت معاوضه ندارن اما قابل معامله و انتقال هستن و معامله اونها خیلی سریع و آسان هست، در کیف پول ها و یا صرافی ها معامله میشن. توکن های ان اف تی کمیاب هستن و برایحفظ ارزش اونها در تعداد خیلی محدودی تولید شدن، این توکن ها به واحد کوچکتری تقسیم نمیشن، دارای اصالت و امنیت بالایی هستن.

توکن دیسنترالند (MANA)

از بهترین و محبوبترین توکن های NFT دیسنترالند با توکن MANA ویک توکن دوم به نام LAND هست که با توکن مانا در بازی ها می توان تجهیزات و اقلام بازی رو خرید و با لند هم در بازی ها زمین خریداری کرد.

توکن تتا (THETA)

سرشناس ترین توکن NFT ها توکن تتا هست، این توکن بیشتری رو محتواها و فیلم های ویدئویی و اشتراک گذلری اون ها تمرکز داره.

توکن چیلیز (CHILIZ)

توکن چیلیز (CHILIZ)

یکی دیگر از مهمترین توکن های NFT ارز CHZ نام داره که به تازگی در حال شکوفایی هست، این توکن در زمینه ورزشی و سرگرمی فعالیت داره به این صورت که به باشگاه مهم و مشهور در دنیا این اکان رو می ده مه از طریق هوادارن شون درامد بدست بیارن اخیرا هم با باشگاه های بارسلونا، یوونتوس و پاریسنژرمن همکاری داشته و سو دآوری خوبی برای این باشگاهها داشته.

نحوه خرید توکن های NFT

برای خرید این توکن ها بازار های مختلفی وجودداره ولی مشهور ترین اون سایت OPEN SEA هست، البته این سایت برای ایرانی ها در دسترس نیست و باید یا استفاده از VPN وارد سایت بشید و توکن مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید و بخرید.

بخشهای مختلف Metaverse

متاورس از بخشهای مختلفی تشکیل میشه ولی بخش های اصلی تشکیل دهنده متاورس شامل اینترنت، ابزار هایی برای تولید صدا، تصویر، ویدئو و محصولات سه بعدی و اپلیکیشن ها، زبان های برنامه نویسی شامل جاوا اسکریپت، HTML، وب اسمبلی، وب ایکس آر و ... ، ابزارهای واقعیت مجازی که از جمله ی آنها میشه به عینک ها و هدست های هوشمند و اومنی ترد میل و هپتیک ها اشاره کرد، و یک دفتر کل غیر متمرکز قرار دادهای هوشمند مانند بلاکچین، بایننس، بلاک چین اتریوم و غیره.

آیا دنیای ماورس فقط دنیای بازی است ؟

بازی ها و دنیای گیمینگ از اولین ها برای ورود به متاورس هستند و سالهست در اون جایگاه خوبی پیدا کردن و در اثر متاورس تغییرات و تحولات بسیار زبادی پیدا کردن این بازی ها در سالهای گذشته صرفا برای سرگرمی بود ولی امروزه برای کسب درامد و بازار توکن ها ی دیجیتال که بازیکنان هم از اونها استفاده میکنن تبدیل شده و ماهیت اونها به بازی کن تا دریافت کنی تبدبل شده اما دنیای متاورس فقط دنیای مورد استفاده برای بازی ها نیست، در محیط Metaverse فضای خرید، کنفرانس، موسیقی، سرگرمی، آموزشی هم وجود داره، شما می تونین به کمک آواتار یعنی یک نسخه شبیه سازی شده از خودتون در کلاسها کنفرانها و ... شرکت کنید و در بازارها و فروشگاههای متاورس می تونید تمام اجناس مورد نظرتون رو لمس کنید و بعد از اطمینان خریدکنید.

چه کسانی از متاورس زمین میخرند؟

خرید زمین در متاورس

توی خرید زمین و املاک در Metaverse هم مثل دنیای واقعی اونهایی زمین میخرن که میدونن در آینده پیشرفت خوب و قیمت خوبی خواهد داشت وپلتفرم های متاورس روی بلاک چین، مثل دیسنترالند این امکان رو به کاربرانش میده که از این جهان سه بعدی زمین بخرن و روی اون سرمایه گذاری کنن و وقتی که قیمت اون بالا رفت بفرو شن، توسعه بدن و تبدیل به ساختمانهای چند طبقه یا مراکز فرهنگی و هتل ها بکنن، اون ها رو در اختیار کسانی که نیاز دارن قرار بدن یا بفروشن.

از کجا در متاورس زمین بخریم؟

 NFT METAVERSE LAND (توکن غیر قابل تعویض در متاورس) قسمتی از املاک مجازی است که با یک توکن غیر قابل تعویض قابل معامله است و خریداران می تونن برای کار، بازی، یا ارتباط با دوستان خودشون از اون استفاده بکنن.
اولین شهر شاخته شده در دسنترالند در متاورس با 90 هزار توکن غیر قابل تعویض ساخته شده و در این شهر های مجازی هم درست مثل دنیای واقعی ارزش زمین ها نسبت به بزرگی وکوچکی اونها و موقعیت قرار گرفتنشون بستگی داره یعنی یک زمین اگه کنار زمین یک مرکز تفریحی یا تجاری قرار بگیره ارزشش بیشتر میشه. ارز دیجیتال بومی متاورس MANA هست.
بزرگترین قطعه زمین مجازی که در دنیای متاورس خریداری شده مربوط به شرکت سرمایه گذاری املاک دیجیتال REPUBLIK REALM است و زمینی به متراژ 66304 متر مربع خریداری کرد. و یک زمین دیگر هم توسط املاک متاورس به فروش رفت که در خیابان FASHION STREET برای فروش لباس و پوشاک است. زمین های دیجیتال با عنوانNFT با طراحی های خاص خودشون فروخته میشن و مردم میتونن با خرید یا اجاره و فروش اونها درامد داشته باشن. در اینجا این سوال پیش میاد که NFTچیست؟ در پاسخ به این سوال بهتون میگم که یکی از اجزاء جدا نشدنی متاورس هست و اکثر پلتفرم هایی که در داخل اون هستن برای خودشون فروشگاه هایی دارن که کاربرا میتونن از اونجا کارهای مربوط به معاملاتشون رو انجام بدن شما می تونین از سایت OPEN SEA برای اینکار استفاده بکنین.
تفاوت بین زمین های واقعی و زمین های در دنیای Metaverse در این هست که زمین های موجود در دنیای متاورس بدون نیاز به صرف هزینه های جانبی و قانونی و در مدت بسیار کوتاه افراد مالک اونها میشن و همچنین در دنیای متاورس خطرات بلایای طبیعی و غیر طبیعی برای املاک معنی نداره (البته ممکنه بعدا این بلایا برای بعضی بازیها طراحی بشن) ولی در دنیای واقعی برای مالک شدن به یک زمینی طی مراحل قانونی و صرف هزینه و زمان نیاز هست و املاک واقعی همیشه در خطر بلایا قرار دارن.
THE SAND BOXهم یکی دیگر از پلتفرم های مبتی بر بلاک چین هست که فروشی با قیمت 650 هزار دلار رو تجربه کرده. شما میتونین در این زمینها میزبان مهمانی یا کنسرت ها باشین و یک نمونه بارز در این مورد مهمانی یک رپر معروف در دنیای متاورس هست که در اون برای ورود به مهمانی هر نفر باید مبلغ یک توکن NFTرو پرداخت میکرد و این خودش یه راه کسب درامد برای اون خواننده بود.
اخیرا هم جاستین بیبر یک کنسرت زنده اجرا کرد اما نه در یک صحنه و یا استادیوم بلکه در فضای مجازی و آنلاین به صورت 4 بعدی و در دنیای متاورس، طرفداران او از همه جای دنیا یک آواتار از جاستسن بیبر رو مشاهده کردن و جاستین آهنگ هایی از آخرین آلبوم خودش رو در اونجا اجرا کرد.

آموزش خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس

با داغ شدن موضوع خرید زمین در Metaverse تبلیغات و بازاریابی های گسترده ای دراین مورد انجام میشه یا در فضای مجازی و اینترنت سایتهایی برای آموزش خرید زمین در متاورس وجود داره و قطعا همگی با هزینه های زیادی این پیشنهاد ها رو به شما میدن، مثلا یک مورد آموزش خرید زمین در متاورس در قالب یک فایل صوتی و PDF به قیمت 5 میلیون تومان در اینترنت به فروش میرفت و حتی در بعضی دیگر برای یادگیری نیاز به دوره های پیش نیاز هست و شما مجبور میشین برای خرید یک دوره ی آموزشی هزینه بسیار زیادی بکنین اما ما در این مقاله قصد داریم گام به گام این موضوع رو به شما آموزش بدیم.همانطور که گفتیم پلتفرم های زیادی در متاورس وجود دارند مانند دیسنترالند و سند باکس که خرید زمین در آنها صورت می گیرد و همچنین می توان از پلتفرم شخص ثالث OPENSEA نیز خرید کرد اما محبوبترین پلتفرم خرید زمین دیسنترالند می باشد که در اینجا به نحوه خرید در آن می پردازیم.
دیسنترالند مناطقی برای سرگرمی، مد و هنر دارد که برندهای لوکس و معروف دنیای مد مثل گوچی، باربری، لویی ویتون و ... وارد دنیای متاورس شدن تاجایی که گوچی یک باغ به نام خودش در دنیای متاورس خریداری کرده.
قبل از اقدام به خرید به این نکات هم توجه داشته باشید: هرقطعه زمین در دیسنترالند یک NFT محسوب میشه که ابعاد اون 16در 16 متر هست و تعداد اونها محدود و 90000 قطعه هست که هرکس می تونه خرید بکنه. 

مرحله اول انتخاب کیف پول

در دنیای واقعی و مجازی برای خرید هر کالا یا خدماتی اولین چیزی که نیاز دارین پول هست ، پس برای خرید زمین در متاورس نیاز به یک کیف پول ارزهای دیجیتال دارین و برای اینکار باید ابتدا مشخص کنید که در چه پلتفرمی میخواین خرید کنین و توکن مخصوص اون چیه و کیف پولی که از این توکن پشتیبانی میکنه چی هست رو پیدا کنین، حتما یادتون باشه رمز های اختصاصی کیف پول خودتون رو ذخیره کنین یا جایی یادداشت کنین چون اگه اون رمزها رو نداشته باشین سرمایه تون هم از بین میره. ابتدا وارد سایت مارکت پلیس دیسنترالند بشید و در اون SIGN IN و به کیف پول( مثلا متامسک) خودتون وصل بشین و ثبت نام کنین.

مرحله دوم انتخاب پلتفرم مناسب

سپس به قسمت PARCELS AND ESTATES برید روی VIEW ALL کلیک کنید دراین قسمت میتونین از START BROWSING و گزینه LAND لیست زمین های موجود رو ببینین. در دنیای Metaverse پلتفرم های زیادی بوجود اومدن و این کار رو برای شما کمی سختتر میکنه چون پیدا کردن پلتفرم قابل اعتماد و مناسب کار سختی هست و نیاز به دقت و مطالعه و تحقیق بیشتری داره، پلتفرم های دیگری علاوه بر دیسنترالند در متاورس هستن از قبیل: سند باکس، گالا، استار اطلس و مای نیبر آلیس و...که از پلتفرم های قابل اعتماد در این عرصه هستند، بنابراین با انتخاب پلتفرم مناسب در زمان مناسب سعی کنین زمین خوب با قیمت خوب بخرین.

مرحله سوم خرید زمین در متاورس

آموزش خرید زمین در متاورس

در مرحله سوم بعد از ارزیابی زمین مورد نظرتون و اطراف اون که مثل دیدن زمین یا خونه تو دنیای واقعی هست که با کلیک روی اون تمام جزییات اون قطعه رو میتونین ببینین و از قیمتش مطلع بشین، شما می تونین بعد مطالعه تمام اصول و قواعد خرید به صورت مسقیم خودتون زمین در متاورس رو بخرین یا اینکه به سایت OPEN SEA برین و از اونجا اقدام کنین و حتی در این مرحله شما میتونین قیمت پیشنهادی تون رو به فروشنده بگین، به هر حال در خرید زمین اگه شما با قیمت داده شده موافق هستین گزینه ی BUY رو بزنین ولی اگر میخواین قیمتی پایین تر پیشنهاد بدین گزینه BID روانتخاب کنین و در اونجا قیمت پیشنهادی و تاریخ انقضای قیمت رو بنویسین، در صورتیکه فروشنده با قیمت پیشنهادی شما موافقت کرد زمین به کیف پول شما انتقال پیدا میکنه البته توجه داشته باشید که در کیف پولتون مقداری توکن مربوط به پلتفرم انتخابی تون داشته باشین تا هزینه کارمزد این کار از اون کسر بشه مثلا برای پرداخت در دیسنترالند باید با توکن مانا خرید کنید. اما در روش غیر مستقیم بعد از مراجعه به سایت OPEN SEA میتونین لیست زمین هایی که برای قیمت پیشنهادی خودتون رو ارائه بدین.

مرحله چهارم تایید خرید زمین در Metaverse

بعد از خرید زمین و تکمیل شدن مراحل آن زمین خودتون رو تایید کنید مثلا در متامسک با انتخاب تب NFTS می تونین اون رو تایید کنین.

پلتفرم UPLAND

خرید زمین در UPLANDND یک پلتفرم خرید زمین در متاورس است که در آن یک نسخه دیجتال از دنیای واقعی بوجود آمده و حتی شهرهای محبوب دنیا مانند نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو در آن شبیه سازی شده اند. کاربران میتونن در این شهرها ملک بخرند یا زندگی کنن، یا ممکنه شما برای برگزاری یک جلسه نیاز به محل برگزاری جلسه داشته باشین تا خودتون اونجا باشین و بقیه اعضا رو هم اونجا دعوت کنین، فضای آپلند تقریبا شبیه گوگل مپ است و میتونین از روی نقشه محل ملک خودتون رو مشخص کنین و بخرین.
 آپلند فعلا در حال توسعه است و داشتن ویژگی واقعی بودن از نظر جغرافیایی این پلتفرم را منحصربفرد میکند همچنین در آپلند شما می تونین پاداش های کوچکی را کسب کنین یا به خرید زمین در آپلند و فروش یا اجاره ملک بپردازین و از این راه کسب درامد داشته باشین. در اپلند مردم بازی می کنن، تعاملات اجتماعی با هم دارن و میتونن درامد داشته باشن، در واقع یک دنیای اقتصادی و اجتماعی دیجیتالی هست و ترکیبی از دنیای واقعی ومجازی.
در آپلند سعی شده همه چیز ساده و قابل درک حتی برای مردم عادی طراحی بشه، بنابراین برای تحقق این ایده آپلند روی بلاک چین EOS که نسخه ی توسعه یافته ی BLOCK.ONE هست برنامه ریزی شده که در جولای 2018 ثبت شد و در ژوئن سال بعد نسخه بتای بسته ی خودش را به کاربران ارائه کرد تا اون رو امتحان کنن و در ژانویه 2020 بتای باز رو در دسترس کاربران قرار داد، آپلند قابلیت بارگذازی در سیستم های اندروید وios را نیز دارد. شما بعد از بارگذاری این برنامه میتونین در اون فعالیت داشته باشین و به خرید زمین در آپلند بپردازین.

آموزش خرید زمین در آپلند

ابتدا وارد سایت upland.me بشید شما می تونین خودتون مستقیم داخل سایت برین ولی بهتر است از طریق لینک معرف وارد بشید چون در این صورت آپلند هم به شما 50 upx هم به معرفتون 50upx پاداش میده. بعد از ورود به سایت اگه روی نقشه کلیک کنین و روی منطقه خاصی زوم کنین زمین هایی که وجود دارن رو می تونین ببینین در آمریکا حدودا 5یا 6 شهر به صورت قطعه بندی برای فروش در متاورس آماده شدن زمین هایی که با رنگ آبی مشخص شدن یعنی اینکه مالک قصد فروش نداره و زمین های با رنگ سبزنشون دهنده این هست که زمین یا بدون مالک یا دارای مالک و برای فروش گذاشته شدن و در بعضی از اونها می بینیم که مالکین ساخت و ساز انجام دادن، اگه روی قطعه زمین کلیک کنین جزئیات اون رو براتون نمایش می ده مثل آدرس و شهر و منطقه و ... و همچنین آی دی فرد مالک و سایز زمین که با up2 size مشخص شده هم در اون قسمت مشخص میشه.

نکات مهم در خرید زمین در آپلند: 

در یک منطقه خوب زمین بخرین (حتما دقت کنین که زمینی که انتخاب می کنید در قسمت های تجاری و شلوغ یا ساخت و ساز شده ی دنیای واقعی باشه و همینطور زمینی باشه که از نظر موقعیت مکانی در دنیای واقعی از مناطق خوب شهری باشه و همچنین به متراژ زمین و قیمت توجه داشته باشین مثلا در آمریکا در شهر نیویورک منطقه منهتن خیلی محل خوب و گرون قیمتی هست ولی قسمتهای بالاترش کمی قیمت مناسبتری برای خرید دارن و در شهر شیکاگو می تونین زمینهای خوب با قیمتهای پایینتر رو بخرین برای کسانی که تازه کار هستن شهر خوبی هست )

نحوه خرید زمین در متاورس upland

فروش و خرید زمین مجازی Metaverse درآپلند درحال گسترش هست، قیمت زمین ها با upx مشخص میشه شما در اینجا با دریافت UPX 4500 که آپلند رایگان در اختیار تون میزاره وارد بشین و حتما یک ایمیل مناسب که مختص خودتون هست داشته باشین، یک نام انتخاب کنین و اون هم بهتر هست نام فارسی و ایرانی نباشه، حتما با حروف انگلیسی نوشته بشه، بعد از این قسمت رمز خودتون رو وارد کنین که ترکیبی از اعداد حروف و سمبل ها باشه و پیچیده باشه چون اگه ساده باشه احتمال حدس زدنش راحته مثلا برای اسم هادی کریمی بنویسین HO2021-Kو بعد SIGN UPکنین البته توجه داشته باشین که از VPN استفاده کنین چه با گوشی چه با لپ تاب، البته فعلا این سایت در قسمت نقشه در گوشی خوب کار نمیکنه و بهتر هست با کامپیوتر و یا لپ تاب کار کنین.
قسمتهای نام کاربری، پسورد و ایمیل رو پر کنید سپس به مرحله ی بعد برید و روی RESEND VERIFICATION EMAIL کلیک کنین که براتون یک ایمیل ارسال میشه، چک کنید و روش کلیک کنین ، LOGIN کنید و ایمیل و پسورد رو وارد کنید( اگه REMEMBER رو بزنین براتون پسورد ذخیره میشه و بعدا براحتی می تونین وارد بشین).

آموزش خرید زمین در متاورس

متاورس خودش پولی رو با عنوان UPX به شما می ده که می تونین با اون به خرید رایگان زمین در متاورس بپردازین ولی با افزایش قیمت زمین ها دیگه توانایی خرید براتون کم می شه و شما باید هزینه ای رو برای خرید زمین در نظر بگیرین. پیشنهاد ما به شما خرید زمین در آپلند با سرمایه حدود 100 دلار هست و البته که شما میتونین با هزینه ی بیشتر و یا کمتر هم خرید و فروش داشته باشین اما در شروع کار بهتره از قیمتهای کم شروع کنین. دقت داشته باشید اکثر زمینهای با قیمت کم در قسمت های مسکونی شهرها هستن که این زمین ها برای زندگی کردن یا برگزاری دورهمی ها و مهمانی های دوستانه هم بکار میره و اگه نفروشین و نگه دارین بعدا قیمتش بالا میره و سود خوبی براتون خواهد داشت.
روی گزینه PROPERTY کلیک کنید و یک لیست از زمین ها موجود رو می بینید که میتونین پایین ترین و بالاترین قیمت ها رو در اون مشاهده کنین.
روی قسمت پروفایل تون هم اگر دقت کنید تا وقتی که زمین نخریدین شما رو VISITOR نشون میده و برای اینکه شما عضو فعالی باشین باید حداکثر هر 7 روز یکبار به سایت سر بزنین و روی گزینه Renew your uplander visa کلیک کنین، ولی اگه زمین رو خریدین شما رو به عنوان uplander می شناسه و ممکنه در این مواقع باز هم چند upx پاداش بگیرین.
برای شروع به خرید روی قسمت Get UPX کلیک کنید که به دو صورت می تونین بخرید: یا از درگاه PAYPAL که اگر خودتون حساب پی پال دارین خیلی راحت می تونین استفاده کنین و اگر ندارین می تونین از سایتهایی که کار انتقال پول به پی پال رو انجام میدن انجام بدین که این سایت ها ممکنه مبلغی حدود 100 هزار تومان بابت کارمزد از شما دریافت کنن، اما بهترین روش که هزینه ی کمتری داره اینه که از روش CRYPTOپرداخت با ارزهای دیجیتال پرداختتون رو انجام بدین به این صورت که اگر خودتون کیف پول ارزهای دیجیتال رو دارین با اسکن کد QR به صفحه پرداخت برید و مراحل رو انجام بدید، ولی اگر کیف پول ارز دیجیتال ندارین میتونین از یک صرافی دیجیتال کمک بگیرین و شمااز طریق این صرافی پول لازم برای خرید زمین رو پرداخت کنین.
شما می تونین به سایت صرافی ایران بایننس مراجعه کنین و بعد از ثبت نام و احراز هویت با پرداخت معادل ریالی ارزی که نیاز دارین مالک زمین در متاورس بشین.

آموزش خرید زمین در متاورس بصورت رایگان

قیمت زمین های متاورس با UPX تعیین میشه و این UPX ها فعلا قابلیت خرید ندارن و درحین بازی و یا در آپلند از طریق پاداشهایی که می گیرین  UPXبدست بیارین، پس بهتره خرید زمین در متاورس رایگان رو یاد بگیرین. در قسمتهای قبل نحوه ی ثبت نام و خرید رو شرح دادیم بعد از گذشتناز اون مراحل، شما باید از شاخصهای متاورس یک آواتار برای خودتون انتخاب کنین و بعد توی MAPبگردین و زمین هایی که با رنگ سبز مشخص شدن رو پیدا کنین و وقتی که روی اون کلیک کنین قیمت زمین و سایر جزئیات براتون نمایش داده میشه زمین هایی هم که با رنگ طوسی یا آبی هستن یعنی قبلا به فروش رفتن و شما نمی تونین اونا رو بخرین بهتون پیشنهاد میدیم اگه قصد خرید زمین در متاورس رایگان رو دارین سریعتر اقدام کنین چون ممکنه قابلیت خرید زمین در متاورس رایگان به زودی حذف بشه، با توجه به اینکه قیمت ها در متاورس گرونتر شدن اگه داخل زمین متاورس خودتون ساختمان سازی هم بکنین هم قیمت زمین تون بیشتر میشه و هم می تونین با قیمت بالاتر بفروشین یا اجاره بدین و درامد بیشتری بدست بیارین. برای خرید رایگان شما می تونین با معرفی دوستانتون به آپلند و ارائه لینک خودتون به اونها upx پاداش بگیرین و با جمع آوری این upx ها خرید زمین انجام بدین .
در زمین های Metaverse مثل دنیای واقعی میشه خونه، ویلا، ساختمانهای چند طبقه و خیلی چیزهای دیگه رو بسازین، این نکته رو بگم که در متاورس می تونین زمین رو با دلار هم بخرین، در متاورس زمین هایی که ارزش زیادی دارن با قیمت 50میلیون UPXهم به فروش رفتن، شما با 4500UPX که خود متاورس بهتون میده می تونین شروع کنین.

Upx چیست؟

در زمین های مجازی Metaverse در پلتفرم آپلند شما می تونین از واحد پولی به نام upx استفاده کنین. قیمت UPX در زمان نوشتن این مقاله به این صورت هست که هر 5000 واحد UPX معادل 5 دلار محاسبه میشه. UPX در سال 2018 راه اندازی شد، این واحد پولی برای خرید زمین در آپلند و خرید و فروش زمین و تجهیزات در متاورس به کار میره و در واقع یک NFT هست که کاربر می تونه از توکن های UPX استفاده بکنه و معاملات املاک رو انجام بده.

توکن UPX چه استفاده ای داره؟

این توکن رو فقط در بازی میشه خرید، اگر کاربرانی که دارایی در متاورس دارن جایزه ای دریافت کنن و همچنین برای خرید و فروش ملک در متاورس ازاین توکن استفاده میشه. شما می تونین UXP ها رو با دلار خریداری کنین ولی توجه داشته باشین اگه ارز شما دلار نیست و ریال هست کارمزدی هم جهت تبدیل پولها از شما کسر میشه، بنابراین بهترین کار خرید UPX با ارزهای دیجیتال بهتر و به صرفه تر هست، ارزهای بیت کوین (BTC) اتریوم (ETH) یوتراست (UTK) تتر (UTSDT)و دش (DASH) قابل معامله برای خرید UPX هستند.

خرید زمین در پلتفرم CRYPTOVOXEls

خرید زمین در پلتفرم CRYPTOVOXEls

خرید زمین و ساختن سازه ها و ساختمان های دلخواه شما و همچنین محلی برای گسترش بازیهای ویدیوئی در پلتفرم کریپتو واکسلز صورت میگیرد و در این پروژه شما میتونین NFT های موجود رو ببینین، خرید زمین در این قسمت کار ساده ای هست و میتونین با پرداخت حداقل حدود 6 هزار دلار یا 1.46اتریوم یک قطعه زمین بخرین.این پلتفرم به پلتفرم کاربر محور مشهور است.

خرید زمین در SOMNIOM

SONIOM METAVERS SPACE یا پلتفرم سمنیوم فعلا در دوره ی آزمایشی خودش هست و برای توسعه و پیشرفت سریعتر و بهتر خودش تلاش میکنه ولی مزیتی که نسبت به بقیه پلتفرم های دیگه داره اینه که از نظر گرافیکی و طراحی جایگاه بسیار خوبی داره و کاربرانش میتونن زمین هایی که میخوان رو در اونجا بخرن

آینده خرید زمین در Metaverse

همونطوری که در مقاله گفته شد زمین مجازی در دنیای واقعی وجود نداره و این زمینها در دنیای دیجیتال هستن، افراد به وسیله یک شبکه اینترنت در خونه خودشون یا محل کارشون میتونن این زمینها رو خریدازی کنن و یا بفروشن و این کار از وقتی ارزهای دیجیتال بوجود اومدن رونق بیشتری گرفته اما دلایل اون چی میتونه باشه ؟ در ادامه بیشتر توضیح میدیم.
یکی از مهمترین دلایل خرید زمین در متاورس این هست که افراد میتونن یک دارایی جدید به نام خودشون داشته باشن که کاملا قانونی و ثبت شده هست و قیمت اون روز به روز درحال افزایش هست و یکی از بهترین راهها برای کسب درامد بیشتر ویا سرمایه گذاری هست. دلیل دیگر تمایل زیاد افراد به خرید ترس از دادن چنین فرصتی هست با توجه به زمان بوجود اومدن بیت کوین و قیمتش در آن زمان و الان افراد به این نتیجه میرسن که آینده ی زمینهای متاورس هم چنین خواهد شد و قیمت بسیار بالایی خواهند داشت .
پس هیچ کس نمیخواد که چنین فرصتی رو از دست بده و میشه فرصتی که در خرید بیت کوین از دست دادن رو با این کار جبران کنن. بازار خرید و فروش زمین در متاورس یک بازار تقریبا ثابتی هست و معاملات اون کار پیچیده ای نیس و به راحتی انجام میشه و همچنین سود بسیار خوبی داره، پس افراد برای بدست آوردن سود های چند هزار دلاری در مدت زمان بسیار کوتاه به این کار ترغیب میشن. همه این موارد که گفته شد برای کسب درامد و سود بیشتر بود و هدف اصلی و مهمی که از خرید این زمینها دارن کسب سود بیشتر و درامد بیشتر هست، و همه این کار ها در محیط مجازی به دور از قوانین دست و پا گیر یا صرف زمان طولانی و کاغذ بازی های اداری و هزینه های جانبی انجام میشه و حتی امنیت اون خیلی بیشتر هست چون از فناوری بلاک چین در اون استفاده میشه و قابل رد یابی هست.

هزینه پایین برای شروع کار

همیشه خرید زمین در دنیای واقعی هزینه بسیار بالایی داره مخصوصا زمین در شهرهای بزرگ ومعروف دنیا و اغلب هم دور از دسترس هستن اما هزینه خرید یک زمین مجازی در مقایسه با واقعی بسیار کم وناچیز به حساب میاد، افراد درآینده برای کسب وکارهای خودشون حتما به فضایی در دنیای مجازی نیاز خواهند داشت تا به فعالیت خودشون ادامه بدن پس چه کاری بهتر از خرید زمین در دنیای متاورس! قیمت یک زمین در مکانی که بازدید کننده ی زیادی داره و در قسمت اقتصادی شهر هست نسبت به حومه شهرها بیشتر خواهد بود.

بازی اکسی اینفینیتی AXI INFINITY

خرید زمین در متاورس

یکی از برنامه هایی که شما میتونین به وسیله اون در متاورس زمین بخرین بازی اکسی اینفینیتی هست، توی این بازی شما به خرید حیوانات خانگی و پرورش اونها برای مبارزه با موجودات دیگه که هیولا نام دارن می پردازین توی همین بازی یک قطعه زمین به طور میانگین قیمت حدود 198 دلار به فروش رسیده و ارزانترین اون همین حالا 14 هزار دلار ارزش داره و به همین دلیل یکی از محبوبترین بازیهای دنیای متاورش شده.

بازی SAND BOX سند باکس

بازی محبوب دیگری که برای خرید و فروش زمین در Metaverse استفاده میشه بازی سند باکس هست، ارزانترین زمین در این بازی قیمتی حدود 2290 سند داره و ارز دیجیتال این بازی ارز سند SAND هست و میانگین زمین های فروخته شده درسال 2021 با قیمت 1508 دلار بود.

بازی فارسایت

در این بازی بازیکنان نقش های مختلفی دارن و یک بازی مربوط به کاوش در فضا هست واز منابع مختلف برای کاوش در کهکشان ها برای کسب NFT استفاده می کنن و برخلاف آپلند در اول کار لازم نیس چیزی رو خرید کنید (خرید زمین در آپلند رو انجام بدین) چون همه دارایی ها از اول بازی ساخته میشن. بازیهای خیلی زیادی برای خرید زمین در متاورس وجود دارن بازی توکنومیکس TOKENOMICS و بازی متاورس پلاکتوپیا هم از این دسته هستن.

املاک مجازی در دنیای متاورس

برای خرید وفروش املاک در دنیای واقعی اولین جایی که برای مشاوره مراجعه می کینیم مشاورین املاک هستن جالبه که بدونین برای خرید و فروش زمین ها و املاک مجازی هم مشاوران املاک مجازی به وجود اومدن و این شغل جدید رونق بسیار خوبی پیدا کرده و درامد خیلی خوبی داره.شما میتونین با بازی در بازیهای دیسنترالند ویا سند باکس به بقیه افراد برای خرید ملک در متاورس کمک کنید و بابت هر معامله حق کمیسون بگیرید.

تبلیغات در Metaverse

از دیگر راههای رسیدن به درآمد در دنیای متاورس گرفتن هزینه بابت تبلیغات هست، دقیقا مثل دنیای واقعی مثلا بیلبوردها و تابلوهای روی ساختمان ها و یا دیوارها! در این پلتفرم شرکت های بزرگ ومعروف از قبیل نایک، آدیداس، اپل و یا شرکتها و برند های تازه تاسیس و کوچک همه دوست دارن و میخوان که تبلیغات گسترده ای داشته تا دیده بشن و بازاریابی کنن تا در دنیای مجازی افراد بیشتری رو به خودشون جذب کنن.

نقش رباتها در دنیای متاورس

خرید زمین در متاورس و ربات ها

وجود رباتها در دنیای متاورس یکی از اجزای اجتناب ناپذیر این دنیا هستند و وجود اونها برای انسانها شاید از طرفی نگران کننده باشه تصور کنید در یک بازی در Metaverse یک طرف انسان و در طرف دیگر ربات قرار داشته باشد مسلما برنده این بازی ربات خواهد بود و کار برای انسان بسیارسختتر خواهد بود. ولی از طرفی با انجام دادن بعضی کار ها به وسیله رباتها کارها خیلی سریعتر و بدون خطای انسانی صورت می گیره. در مورد بهترین وقت فروش زمین مجازی در متاورس هم پیشنهاد میکنیم در سایت ایران بایننس مقاله ای که با همین نام هست رو مطالعه کنین.

داده ها در متاورس 

یکی دیگر از مشکلات متاورس بحث ذخیره اطلاعات کاربران در آنجاست وقتی شما در متاورس فعالیتی رو انجام دادین اطلاعاتی از شما در اونجا باقی می مونه و ذخیره میشه و شرکتها و افراد دیگر حتما می خوان که اون اطلاعات رو برای اهداف و کارهای مورد نظر خودشون استفاده کنن.

درامدهای چند هزار دلاری از متاورس

هنوز مدت زیادی از بنیانگذاری Metaverse نگذشته که درامد های چند هزار دلاری از این طریق در دنیا غوغا به پا کرده، شخصی به نام رابرت دویل در مدت 6 ماه تونسته به درامد 100 هزار دلاری دست پیدا کنه حتمااز خودتون می پرسین چه جوری؟ رابرت 37 سالشه اون ابتدا در Metaverse یه زمین میخره و بعد یک تعمیر گاه ماشین مجازی و یک بانک در اونجا تاسیس میکنه وقتی که بازی عرضه بشه رابرت میتونه از مشتری های تعمیرگاهش پول بگیره و از مشتری های بانک هم کارمزد بابت خدماتش دریافت کنه. این شخص با اینکه متاورس هنوز به طور کامل راه نیوفتاده تونسته نزدیک 100 هزار دلار درامد کسب کنه درحالیکه تعمیرگاه براش 23 هزار و بانک چیزی حدود3500 دلار هزینه داشته . شهر پولکا جایی هست که ملک مجازی رابرت دویل دراونجا قرار داره که یک پلتفرم مجازی بازی در دنیای Metaverse هست، این شهر در سال 2021 راه اندازی شد در اونجا بازیکنها میتونن توکن های NFT رو بخرن و با اونها تاکسی، پمپ بنزین و یا حتی بیلبوردهای تبلیغاتی داشته باشن و در هر هفته سود پرداخت شده رو به توکن بومی پلتفرم تبدیل و دریافت کنن، توکن پلتفرم پولکا POLC یا POLKACITY نام داره این ارز امسال رشد 500 برابری داشته و توی این شهر شهروندانش میتونن علاوه بر زمین دارایی های دیگه رو هم به صورت پیش خرید بخرن و معامله کنن، همچنین باید بگم که بازی اکشن GTA OF CRYPTOCURRENCYدر این دنیای مجازی درحال جا گرفتن هست و این بازی هم از سراسر دنیا طرفداران و بازیکنان زیادی داره.

حضور برندهای مهم و بزرگ در متاورس

حضور برندهای مهم و بزرگ در متاورس

جدابیت این حوزه باعث شده که توجه ارزشمند ترین کمپانی های دنیا مثل کمپانی اپل و متا و مایکروسافت و گوگل به این حوزه خیلی ویژه باشه و از الان بفکر این باشند که برنده اصلی این رقابت باشند. در ادامه مقاله خرید زمین در Metaverse قصد داریم تا معروف ترین برند های حاضر در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

کمپانی اپل Apple

کمپانی اپل Apple

درسته که شرکت متا اولین جرقه های حضور در دنیای Metaverse رو زد، ولی خیلی از افراد فعال و سرمایه گذارها فکر میکنن که برنده اصلی این رقابت شرکت اپل خواهد بود. چندی پیش مدیر عامل اپل اقای تیم کوک در مصاحبه ای بیان کرد که غول بزرگ کوپرتینویی علاقه ای به حضور در بازار ارزهای دیجیتال نداره ولی دنیای متاورس دنیای جذابی هستش که حتما اپل سهمی در آن خواهد داشت. این روزها این خبر رو هم شاید هممون شنیدیم که اپل در حال ساخت هدست های واقعیت ترکیبی هستش و مطمئنا بزودی خبرهای خیلی جذابی از این کمپانی در این زمینه هم خواهیم شنید.

متا META

در متن اشاره شد که فیس بوک اسم خودش رو به متا تغییر داد و در آنجا سرمایه گذاری و هزینه ی خیلی زیادی کرده، مارک زاکر برگ مدیر عامل فیسبوک قدیم و متای جدید به آینده ی Metaverse خیلی خوش بین هست و اعتقاد داره می تونه جایگزین خیلی خوبی برای اینترنت باشه و دنیای متاورس می تونه قابل لمس تر و تجسم تر برای انسان باشه.

خرید زمین در متاورس

کمپانی مایکروسافت 

غول نرم افزاری به نام مایکروسافت که فناوری جدیدی به نام هولوگرام رو داره، در حال توسعه و پیشبرد برنامه هاش به طرف واقعیت ترکیبی هست یعنی چیزی ترکیب شده از دنیای واقعی، مجازی و واقعیت مجازی. واقعیت های ترکیبی درحال حاضر این شرکت هولوگرام و آواتارهای مجازی هستن و برای سالهای آینده برنامه های فضاهای مجازی سه بعدی و متصل، قابل کاوش برای خرده فروشهای اینترنتی و محل های کار اونها و همچنین کار بر روی هدست های واقعیت مجازی برای آموزش سربازان ارتش آمریکا برای تمرین، مبارزه هست.

شرکت TOKENS.COM

زمینی در دنیای دیجیتال Metaverse داره که روی اون برج بزرگی ساخته وقصد داره در آینده از اون برای تبلیغات و یا اجاره به کاربران استفاده کنه، اخیرا هم یک قرار داددر حوزه مد و فشن به قمت 2.5 میلیون دلار بسته که میشه گفت جز بزرگترین معاملات در بازار متاورس به حساب میاد. و گفته شده که این مکان تبدیل به مکانی برای تجارت برند های لوکس مد و فشن خواهد شد.

سازنده بازیهای EPIC GAMES

شرکت FORTNITE سازنده بازی های حماسی EPIC هم در متاورس سرمایه گذاری خیلی خوبی داشته و هدف آینده ش برای Metaverse انسان های دیجیتال واقع گرایانه هست.

شرکت ROBLOX

در شرکت روبلکس بازیهایی تولید شدن که سازنده اونها کاربرانش بودن، در این پلتفرم بازیکنان میتونن خانه سازی بکنن یا کارکنن و داستانهایی طراحی و اجرا کنن. دیوید بازوکی مدیر عامل روبلوکس بعد از اینکه در عرضه اولیه به سود 45 میلیارد دلاری رسید از همه ی کسانی که به این پلتفرم کمک کرده بودن تشکر کرد و خبر داد که به اهداف این شرکت برای حضور در دنیای Metaverse نزدیکتر می شود. همچنین این شرکت با یک تولید کننده کفش های اسکیت همکاری میکنه و یک پارک مجازی اسکیت در متاورس داره که افراد دراونجا می تونن لباسها و لوازم مربوط به اسکیت رو بصورت مجازی بخرند.

شرکت MINECRAFT

ماین کرافت (MINECRAFT) دنیای مجازی لگو و مورد علاقه بچه ها، یکی از شرکتهای متعلق به مایکروسافت هست، در این بازی بچه ها می تونن شخصیت های دلخواه خودشون رو یا اینکه هر چیزی مثل خانه، ماشین و... رو بسازن. ماین کرافت 140میلیون کاربر از سراسر دنیا داره و در حال راه اندازی پلتفرم خودش در Metaverse هست.

دنیای دیجیتال برای بعضی ها به اندازه دنیای واقعی مهم هست

خرید زمین در متاورس

یوریو شخصی هست که سال گذشته 100 جزیره خصوصی مجازی که خریده بود را به قیمت هر کدام 15000 دلار فروخت و امروز هرکدام از این جزایر ارزشی بالغ بر 30000 دلار دارند درست هم قیمت با خانه ای در دنیای واقعی در آمریکا. یک کارگزار املاک در میامی آمریکا به نام اورن الکساندر در گفتگویی با شبکه CNBC گفته است: برای بعضی از افراد دنیای دیجیتال به اندازه دنیای واقعی مهم هست و مسئله اصلی این نیست که من و شما به چه چیزی اعتقاد داریم مهم اینه که آینده چه می کنه و چه اتفاقی قراره که بیوفته. یک فرد سر شناس آمریکایی دیگر به نام کیگل هم درباره متاورس می گوید: سه چیز درباره متاورس مهم هست، مکان، مکان، مکان. کیگل میگه: وقتی برای اولین بار وارد جهان Metaverse می شوید مناطقی را می بینید که مردم در آنجا جمع می شوند و مطمئنا این مناطق بسیار با ارزش تر از مناطقی هستند که هیچ اتفاقی در اونها نمی افته و در ادامه توضیح میده که مناطقی که مردم در اونجا جمع می شن برای کسانی که تبلیغ می کنن و خرده فروش ها و کسانی که برای کسب و کارشون به حضور مردم نیاز دارن بسیار ارزشمند هست.
در سندباکس هم یک عمارت مجازی در حال ساخت هست که فرد دیگری برای همسایگی با او مبلغ 450000دلار پرداخت کرده است.

آینده ی دنیای متاورس

آینده ی دنیای متاورس

متاورس نسل بعدی اینترنت هست که درمحیط های سه بعدی یا 4 بعدی آنلاین و به صورت مجازی اجرا میشه، کارشناسان معتقدند اقتصاد دنیای Metaverse در حال پیشرفت هست و درآینده کارایی بسیار زیادی خواهد داشت و دنیای واقعی و متاورس در هم ادغام شده و به هم وابسته خواهند بود. اما در این بخش سوالاتی بوجود میاد از قبیل اینکه چه تغییراتی در زندگی مردم اتفاق می افته ؟ تاثیر متاورس روی مشاغل چگونه خواهد بود؟ و یا اینکه وضعیت اقتصادی چه تغییراتی خواهد کرد؟
در تعریف آینده از یک آینده پژوه متوجه میشیم که آینده یعنی هرچیزی که قابل تصور هست، ممکن هست و باید سه ویژگی مطلوب بودن، باور پذیر بودن و ممکن بودن رو داشته باشد، و با نگاهی به تکنولوژی های امروزی که در گذشته وجود نداشتن در میابیم که غول های عرصه تکنولوژی تونسته اند در گذشته ما هرآنچه که تصور کرده بودیم را به وجود بیاورند که همه اونها در زندگی و اقتصاد ما نقش بسیار مهمی داشتن. 
بعضی فکر می کنند که دنیای متاورس یک دنیای کاملا خیالی هست ولی باید بگوییم متاورس چیزی فراتر از یک خیال پردازی هست، نسل سوم اینترنت یا همان web 3 نسل جدید اینترنت هست که Metaverse برای تحقق رویا ها و تصورات انسانها به کار میگیرد. 20 سال پیش تصور تماس تصویری با یک نفر در طرف دیگر این کره ی خاکی دور از ذهن بود و فقط در تخیلات و تصورات ما جا داشت ولی امروز یکی از آسانترین راههای برقراری ارتباط هست پس خیلی زود نسل جدید دنیای مجازی هم در تمام جوانب زندگی ما نفوذ خواهد کرد.

نکات قابل توجه در Metaverse

همیشه توجه داشته باشید قیمت املاک در Metaverse مانند ارزهای دیجیتال بالا و پایین میشه و پایدار نیست پس ممکنه ارزش دارایی شما هم در نوسان باشه و امکان اینکه پروژه ی متاورس از بین بره و یا پیشرفت خوبی نداشته باشه رو درنظر بگیرید و هنگام خرید املاک مجازی برعکس سرمایه گذاری در دنیای واقعی که اگر همه چیز از بین بره حداقل یک زمین براتون باقی می مونه این امکان دیگه وجود نخواهد داشت.
در دنیای Metaverse تمامی نکات منفی و مثبت رو در نظر بگیرین و بسنجین، خوب تحقیق کنین چون باتوجه به اینکه این دنیای مجازی یک فضای تازه تاسیس هست و هنوز بسیاری از جنبه های اون کشف نشده ریسک بالایی در اون وجود داره و یک دارایی جدید به حساب میاد که شناخت زیادی فعلا درمورد اون ندارین، برای مثال در چند ماه گذشته شما می تونستین یک زمین رو با قیمت چند دلار بخرین ولی الان برای خرید زمین به چند هزار دلار نیازدارین و به همین زودی به چند صد هزار دلارنیاز داشته باشین.
مهمتر از همه توجه داشته باشین که درحال حاضر هیچ نسخه ی آزمایش شده و واقعی برای Metaverse وجود نداره، اگر دنیای آنلاینی که در آن سرمایه گذاری کرده اید آفلاین بشه سرمایه شما به باد میره، یا اینکه در یک فضا کاربران اونجا رو ترک کنن و ارزش سرمایه تون صفر بشه. همه ی اینها رو براتون گفتیم تا با آگاهی تصمیم بگیرین.

مراقب افراد سود جو کلاه بردار باشید

خرید زمین در متاورس

همه مون میدونیم هرموقع یک تکنولوژی یا امکانات جدید به بازار میاد، مردم به طرف اون میرن و در این بین همیشه افراد سود جو و کلاهبردار برای فرصت طلبی آماده هستن. در دنیای واقعی و فیزیکی برای خرید ملک یا خونه و از این قبیل به آژانس های معاملات ملکی مراجعه می کنیم یا با فرد فروشنده مستقیم وارد ارتباط می شیم، روند خرید و فروش املاک در متاورس نیز شبیه دنیای واقعی هست و تمام املاک این دنیای مجازی هم همونجا قرار داره و در دنیای واقعی دفتر یا آژانسی مخصوص این کار وجود نداره ، پس بهتر هست با دقت و آگاهی بیشتری قدم برداریم.
 این روزها شاهد آگهی هایی در مورد خرید زمین در Metaverse درشبکه های مجازی و سایتهایی مثل دیوار هستیم که با قطعیت می شه گفت کاملا دروغ و برای کلاه برداری هستن. زمین های متاورسی هرکدوم یک NFT هستن و قابلیت اینکه تقسیم بشن رو ندارن مثلا بشه چند دانگ از ملک رو بفروشین، پس در اینجا این نکته رو هم بدونین و آگاه باشین.
نکته مهم و قابل توجه این هست که از مارکت های مخصوص پلتفرم های Metaverse برای خرید و فروش زمین و تجهیزات مانند OPEN SEA استفاده کنین و یا اینکه از سایتهای معتبر کمک بگیرین.

موانع بر سر راه Metaverse

در آینده برای ورود به دنیای Metaverse شما کمترین چیزی که نیاز دارید یگ گوشی هوشمند هست و علاوه براون شما می تونین هدست های این گوشی ها رو که سالهاست ساخته شدن رو با قیمت مناسبتری بخرید، اما موانعی که بر سر راه متاورس قرار دارد بیشتر موانع اجتماعی وگاهی هم موانع سیاسی هستند و کمتر مشکلات فنی مانع کار Metaverse می شود، همانطور که اینترنت هم در اوایل پیدایش خودش با این مشکلات و موانع روبرو بود. اما Metaverse هم مانند اینترنت روزی در همه ی جوانب زندگی انسانها نفوذ می کنه و زندگی بدون اون سخت خواهد بود پس بهتر هست با توجه ب اینکه دنیای دیجیتال متاورس سریعا رو به رشد هست با اون همگام بشیم و از این تکنولوژی جا نمونیم تا موجبات ور شکستکی و عقب ماندنمون رو فراهم نکنیم.

رابطه هوش مصنوعی و Metaverse

رابطه هوش مصنوعی و Metaverse

امروزه با پیشرفت و توسعه فناوریهای جدید مخصوصا کامپیوتر ها و گوشی های هوشمند و ترکیبشون با سخت افزار ها و نرم افزار ها یک دنیای مجازی رو بوجود آورده، هوش مصنوعی نوعی سیستم هست که به صورت خودکار کار میکنه و یا شاید با حداقل دخالت انسان هست در این سیستم افراد می تونن داده های خودشون رو براحتی تجزیه و تحلیل کنن که برای این کار باید سیستم یادگیری های عمیقی در موارد مختلف داشته باشه و در همین راستا خودروهای خودران ، پهبادها، رباتها و... بوجود اومدن که براساس این کارشناسان باید زمان زیادی برای یادگیری و بکار گیری این سیستم انجام بدن که مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است.
در توسعه هوش مصنوعی برای بکارگیری در دنیای متاورس باید یک رابطه برای متاورس و هوش مصنوعی ایجاد کرد و الگوریم های اون رو گسترش داد و یک زیر ساخت خوشه ای براش بوجود آورد. از آنجایی که هوش مصنوعی یک ابزار خودکار هست در یک سیستم بسیار پیچیده مانند Metaverse که همه ی بخش های اون به هم متصل هستن و هر روز تقاضای پردازش اطلاعات در اون بیشتر میشه در حال حاضر و در آینده استفاده از هوش مصنوعی برای کاربران و همینطور کارشناسان و طراحان متاورس کاملا ضروری و سودمند خواهد بود، هوش مصنوعی برای رسیدگی به قرار دادهای هوشمند به کار میره و در اون به نحوی عمل میکنه که قراردادهای هوشمند ایمن باشن و استفاده از اونها راحت باشه، با استفاده از هوش مصنوعی می توان مدل های سه بعدی با تصاویر واقعی را ایجاد کنید یا یک متن را به گفتار تبدیل کنید یا یک تصویر ثابت را تبدیل به تصویر متحرک کنند.
به همین دلیل شرکت متا یا همان فیسبوک اسبق در تلاش برای ساخت ماشین هایی برای یادگیری و درک ویدئو های کاربران هست که در یک پروژه ی خیلی بزرگ جای گرفته و اخیرا هم اعلام کرد که بسیار امید وار هست، آموزش هوش مصنوعی رو در این زمینه موفیت آمیز باشه.
هوش مصنوعی برای درک ویدئوهای عمومی، به این صورت که بعد از درک ویدئو های کاربران یک سری اطلاعات در مورد افراد بدست میاره که در آینده میتونه از اونها برای سرگرمی ها و ترجیحات لباس و پوشش افراد و خیلی از جزئیات استفاده کند.
هوش مصنوعی نرم افزار ها و برنامه هایی که در حال حاضر ما استفاده می کنیم رو بهبود میده و یا به عبارت دیگر هوش مصنوعی میتونه خودش رو هم بالاتر ببره و ارتقا بده.

رقابت دنیای واقعی و متاورس

در یک تصویر ساده تجسم کنید که شما وقتی در تخت خواب خود خوابیده اید یک آواتار از شما در دنیای Metaverse در حال فعالیت هست و آواتار مخصوص شما در دنیایی دیگر درحال ارتباط با دیگر آواتار ها و نرم افزارهاست بدون اینکه احساس خستگی کنه یا نیاز به آب و غذا داشته باشه، جالب نیست؟ شگفت انگیزه!!! یا تصور کنید با دوستتون در ژاپن قرار میزارید یک فیلم رو ببنین و بعدا درمورد اون باهم صحبت کنین، در دنیای متاورس در هنگام تماشای فیلم یک آواتار از شما در کنار دوستتون و یک آواتار از او در کنار شماست و شما در لحظه به فیلم نگاه می کنین و تمام نظریاتتون را با هم به اشتراک میزارین. دنیای متاورس خیلی گسترده تر از دنیای واقعی هست و محدود نیست و تا بی نهایت می تونه گسترش پیدا کنه و میشه گفت بدون حد و مرز و بی پایان هست وسرعت کار ها در اونجا خیلی بالاست، ممکنه در کسری از ثانیه با استفاده از هوش مصنوعی یک معادله خیلی پیچیده انجام بشه و یا برای شرکت در یک جلسه در آن طرف دنیا در لحظه ای میشه حضور داشت ولی دنیای واقعی محدودیت های مکانی و زمانی داره و سرعت انجام کار ها خیلی پایین هست.

آواتار چیست؟

آواتار چیست؟

در دنیای متاورس برای اینکه فعالیت داشته باشین مثلا در یک بازی ویدئویی اگر میخواین شرکت داشته باشین باید یک آواتار از خودتون داشته باشین و یا برای شرکت در یک جلسه کاری یا مراسم جشن و کنسرت با یک آواتار از خودتون شرکت کنین 
آواتار نماد یا تصویری از شماست که شمار را در دنیای مجازی نشان می دهد،که اکثرا دایره ای شکل هست . یکی از انواع آواتارها که اکثر سایتها از اون پشتیبانی می کنن GRAVATARهست، شما با داشتن حداقل یک عکس در گراواتا در تمامی سایتهایی که از آن پشتیبانی می کنن با همون عکس شناخته میشین.
آواتار به شما کمک کنه که معروف بشین مخصوصا اگر شما یک برند تجاری یا تولیدی دارین این میتونه براتون خیلی خوب باشه. می تونین با تغییر آواتار در یک مکان در تمامی مکانهایی که فعالیت می کنین همون تغییر رو داشته باشین و یا اینکه اگر در یک سایتی یک کامنتی گذاشتین بقیه کاربران می تونن با کلیک روی عکس شما وارد سایتتون بشن.
برای ساخت آواتار وارد سایت GRAVATAR بشین بعد از SIGN IN که در اون با وارد کردن آدرس حساب ورد پرس خودتون عضو بشین، ولی اگه آدرس وردپرس ندارین می تونین CREATE AN ACCOUT رو کلیک کنین و یک حساب کاربری مخصوص خودتون ایجاد کنین و بعد از اون عکس مورد علاقه خودتون رو اضافه کنید و به قسمت MY profile برید و مشخصات خودتون رو تکمیل کنین و در این قسمت میتونین آدرس سایتهایی که دارین رو هم وارد کنین تا در سایتهایی که شرکت می کنین دیده بشین، ثبت نام در GRAVATARرایگان هست و محدودیتی نداره و بیشتر سایتها پیشتیبانی می کنن

سخن پایانی 

در آینده متاورس تغییرات زیادی در زندگی و مشاغل انسانها انجام میده شاید امروز و دیروز درمورد متاورس اطلاعات زیادی نداشتیم ولی امروز شاهد رشد خیلی سریع این تکنولوژی هستیم و کشور ما هم حتما دستخوش تغییرات متاورس قرار خواهد گرفت. جدیدا دنیای مجازی متاورس محبوبیت زیادی پیدا کرده مخصوصا از زمانی که فیسبوک سابق در این پروژه سرمایه گذاری زیادی انجام داد، این فضای تازه با نگاه به عملکرد های اون می تونه آینده بسیار خوبی داشته باشه چون از سالها قبل برای اون برنامه ریزی شده و شاید درآینده جایگزین اینترنت بشه و جزء جدا نشدنی زندگی ما باشه اما باید همیشه این رو هم در نظر داشت که در هر فناوری نوپا وتازه ای هم امکان شکست وجود داره هم پیشرفت و توسعه ی اون ممکن هست.


نظرات کاربران در مورد خرید زمین در متاورس (آموزش صفر تا صد)
  • واقعا من اصلا برام قابل قبول نیستش که چطور بعضی از افراد پول های میلیون دلاری به nftها و زمین در متاورس میدن! متاورس دنیای قشنگی هستش و راه هایی هم برای کسب درامد داخل هست اما واقعا خرید زمین یک ریسک بزرگه! و فکر نمیکنم اینده خرید زمین ، روشن باشه

    خیلی عالیه با خوندن این مطلب واقعا شگفت زده شدم و رفتم به دنیای متاورس حتی علاقه مند شدم خرید یه زمین در متاورس را تجربه کنم

    باسلام، ممنون از مقاله خوبتون آیا کاربرد متاورس محدود به صنعت خاصی میشه یا نه، من کاربرد متاورس ارزوب را خوندم اما باز هم متوجه نشدم، اگه ممکنه بیشتر توضیح بدین. ممنون

    متاورس= دنیایی فراتر از واقعیت فوق‌العاده است متاورس مخصوصا التراورس سیتی

    با ارزش‌ترین محتواهایی که ارائه می‌دهید، خواهش می‌کنم در خصوص پروژه متاورس رنگ یا متاورس ملی هم محتوایی را منتشر کنید تا ما را در ارتقاء اطلاعات کمک کنید.

    • این موضوع به واحد مربوطه اعلام شد. در صورت امکان محتوا تولید خواهد شد

سوال امنیتی :2+52 = ?