کیف پول تتا چیست؟ |معرفی انواع کیف پول THETA | آموزش ساخت کیف پول تتا

کیف پول تتا چیست؟ |معرفی انواع کیف پول THETA | آموزش ساخت کیف پول تتا

نوشته شده در : 1402/06/27

با فراگیر شدن ارز های دیجیتال (CryptoCurrency) نیاز به درک مفاهیم و نحوه کار با کیف پول های دیجیتالی قبل از خرید ارز دیجیتال هم بیشتر احساس میشه. پول فیزیکی رو میشه به شیوه های مختلفی نگه داری کرد ولی رمز ارز ذات فیزیکی نداره و ماهیتش کاملا دیجیتالی هستش. از همین رو باید در یک بستر دیجیتالی نگه داری یا انتقال داده بشه.

کیف پول های ارز دیجیتال (Crypto Wallets) این بستر های دیجیتالی هستن. با توسعه روز افزون رمز ارز ها، شرکت ها و توسعه دهندگان زیادی هم تمرکز بر طراحی و ارائه کیف پول های رمز ارزی داشتن.

در این مقاله قصد داریم به طور کلی مبانی کیف پول ها رو توضیح بدیم و به طور اختصاصی تر کیف پول های ارز دیجیتال تتا رو معرفی کنیم. بعد از مبانی کیف پول ها و معرفی پلتفرم های مناسب و امن جهت نگه داری از ارز دیجیتال تتا، آموزش ساخت کیف پول تتا در هر کدوم از پلتفرم ها رو هم ارائه خواهیم داد.

ارز دیجیتال تتا چیست؟

کیف پول تتا چیست؟|معرفی انواع کیف پولTHETA

تتا یک پروژه منبع باز (Open Source) هستش که در سال 2019 به طور خاص برای صنعت پخش ویدیو توسعه داده شد. شبکه غیر متمرکز تتا امکان اشتراک گذاری منابع محاسباتی و پهنای باند رو بین کاربران شبکه فراهم می کنه. پروژه تتا توسط شرکت های بزرگی مثل گوگل، سونی و سامسونگ پشتیبانی میشه و از این جهت حامیان قوی و با نفوذی داره.

تیم توسعه این پلتفرم هم در  Sillicon Valley( معروف به دهکده تکنولوژی دنیا ) مستقره. مدیران پروژه تتا معتقد هستن که شکل فعلی صنعت پخش ویدیو باید تغییر کنه و کانال های اشتراکی بین کاربران برای توزیع مناسب منابع و امکانات برقرار بشه. در همین راستا ارز دیجیتال THETA به عنوان مشوقی در نظر گرفته شده برای کاربرانی که منابع خودشون رو در شبکه جهت ارتقا کیفیت پخش ویدیو به اشتراک میذارن.

به عبارت دیگه شبکه تتا اینترنت قوی و منابع یک سری از کاربران رو در شبکه پخش می کنه تا کسانی که اینترنت و امکانات ضعیف تری دارن هم بتونن از محتوا های با کیفیت ویدویی بهره مند بشن. برای کسانی هم که امکانات خودشون رو به اشتراک میذارن، توسط ارز دیجیتال تتا پاداش داده میشه. (برای اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در مورد ارز دیجیتال THETA می تونید در همین سایت به مقاله اختصاصی "ارز دیجیتال تتا چیست" رجوع کنید)

رمز ارز تتا از زمان تولدش تا به الان دوره های با ثباتی رو از لحاظ رشد قیمتی طی کرده. اگر به نمودار قیمت تتا نگاهی بیندازیم میبینیم که دوره ها متناوب رشد قیمتی رو داشته، به علاوه خیلی از کارشناسان و صاحب نظران حوزه ارز های دیجیتال آینده خوب و درخشانی رو برای این ارز دیجیتال متصور هستن.

از همین رو اگر شما هم نسبت به آینده تتا خوشبین هستید و قصد خرید تتا برای سرمایه گذاری رو دارید، باید بدونید که طی پروسه خرید THETA نیاز به یک کیف پول خواهید داشت تا ارز هاتونو در اون قرار بدید و نگه داری کنید.

در مقاله  کیف پول THETA  چیست؟ انواع کیف پول تتا معرفی میشه و دست آخر آموزش ساخت کیف پول تتا در این پلتفرم ها رو خواهیم داشت. ادامه مقاله رو با آموزش خرید تتا و یک تعریف کلی از کیف پول های ارز دیجیتال پی می گیریم.

خرید تتا

کیف پول تتا چیست؟|معرفی انواع کیف پولTHETA

برای خرید و فروش ارز دیجیتال تتا بهترین و مطمئن ترین روش استفاده از صرافی های معتبر ارز دیجیتال هستش. صرافی معروف بایننس که به احتمال زیاد می شناسید، در حدود 20 درصد معاملات روزانه این رمز ارز رو به خودش اختصاص میده و هر روزه در حدود 40 میلیون دلار ارز تتا در این صرافی خرید و فروش میشه. متاسفانه صرافی بایننس ایران رو تحریم کرده و به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمیده.

اگر با آی پی (IP) ایران در صرافی بایننس حساب باز کنید و به خرید و فروش بپردازین به احتمال زیادی حسابتون مسدود و دارایی هاتون بلوکه میشه. سابقا کاربران ایرانی با استفاده از VPN آی پی کشور های دیگه رو استفاده می کردن برای فعالیت در بایننس که این ترفند هم با اجباری شدن احراز هویت برای همه کاربران منتفی شد. روی هم رفته کار با صرافی های خارجی ریسک داره و اگر حسابتونو ببندن و دارایی هاتونو بلوکه کنن دستتون به هیچ جایی بند نیست.

راه حل این مسئله اینه که با صرافی های داخلی کار کنیم. خوشبختانه صرافی های داخلی پیشرفت خوبی کردن و خدماتشون دست کمی از صرافی های خارجی نداره. به علاوه اینکه زیر چتر قانون و پلیس فتا هم هستن و اگر مشکلی پیش بیاد می تونیم از نهاد های قانونی پیگیری کنیم. نکته مهم دیگه زبان کاربری و پرداخت هستش.

در صرافی خارجی چون زبان کاربری انگلیسی هستش ممکنه کاربر نتونه به درستی با فضای صرافی ارتباط برقرار کنه و در صورت نیاز از پشتیبان سایت راهنمایی بگیره. همین طور پرداخت در صرافی های داخلی با ریال خودمون هستش که دردسر ها و هزینه های اضافی پرداخت بین المللی و استفاده از رمز ارز های واسطه ای مثل تتر رو رفع می کنه.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس به عنوان یکی از معتبر ترین و با سابقه ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پلتفرمی رو برای کاربران ایرانی فراهم کرده که در اون می تونن بیش از 600 نوع ارز دیجیتال مطرح بازار رمز ارز ها من جمله ارز دیجیتال تتا رو معامله کنن. ایران بایننس با پشتیبانی 24 ساعته فضای تعامل با کاربران و پاسخگویی به سوالات و مشکلاتشون رو فراهم کرده. برای استفاده از خدمات و امکانات ایران صرافی ایران بایننس از جمله فروش و خرید THETA کافیه ثبت نام انجام بدید و یک حساب کاربری افتتاح کنید.

کیف پول ارز دیجیتال (Crypto wallet) چیست؟

کیف پول تتا چیست؟|معرفی انواع کیف پولTHETA

همانطور که در مقدمه مقاله گفتیم کیف پول ارز دیجیتال بستری دیجیتالی برای نگه داری و نقل و انتقال رمز ارز ها هستن. به زبان ساده و فارغ از مباحث فنی و تخصصی یک کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری هستش که میشه با اون ارز های دیجیتال رو نگه داری کرد و یا به کیف پول دیگری انتقال داد. از دیدگاه فنی تر در واقع کیف پول های ارز دیجیتال، نرم افزار هایی هستن که برای شما کلید عمومی (public Key) و کلید خصوصی (Private Key) تولید می کنن و با استفاده از این کلید ها زمینه مالکیت شما بر دارایی های دیجیتال و در صورت نیاز انتقال اونا رو فراهم می کنن.

این نکته رو باید بدونید که ارز های دیجیتال همیشه در بستر بلاکچین قرار دارن و جابجا نمیشن و فقط مالکیت اونا تغییر می کنه به عبارتی وقتی کسی رمز ارزی رو منتقل می کنه در واقع مالکیت مقدار مشخصی از اون رمز ارز ها رو به طرف مقابلش انتقال داده.

کلید های عمومی و کلید های خصوصی

کلید عمومی یا آدرس عمومی در شبکه بلاکچین به معنای آدرس کیف پول و حساب کاربری شما هستش. در واقع کلید عمومی، همون آدرسیه که می تونید در اختیار بقیه قرار بدید و کاربران با استفاده از این کلید هستش که می تونن به حساب شما رمز ارز واریز کنن. این کلید رو می تونید بدون نگرانی در اختیار دیگران قرار بدید و به منزله شماره حساب شماست و فاش شدنش خطری برای صاحب حساب نداره.

کلید عمومی فقط برای رمز نگاری و رمز گذاشتن روی تراکنش ها طراحی شده و با اون نمیشه چیزی رو رمزگشایی کرد یا به عبارتی به محتویات کیف پول دسترسی داشت. به مانند شماره حساب یا شماره کارت بانکی که می تونه در اختیار هر کسی باشه و افراد نمی تونن با این شماره ها چیزی رو از حساب خارج کنن و تنها می تونن به حساب شما واریز داشته باشن.

پس به طور خلاصه نقش کلید عمومی اینه گه آدرسی باشه برای کیف پول شما جهت واریز وجه، خب حالا مفهوم کلید خصوصی این وسط چیه و کلید خصوصی چه کاری در کیف پول ارز دیجیتال انجام میده؟

وقتی کلید عمومی کار رمز گذاری رو انجام میده، نیاز به یک تکنیک برای رمز گشایی و اطمینان از صحت تراکنش هم خواهیم داشت. این کار یعنی رمز گشایی از حساب و تراکنش ها رو کلید خصوصی انجام میده. برخلاف کلید عمومی که می تونید در اختیار هر کسی قرار بدیدف کلید خصوصی مخصوص دارنده حساب هستش و به منزله رمز عبور کارت بانکی شماست.

هر کسی که به کلید خصوصی دسترسی داشته باشه دراصل به محتویات کیف پول دسترسی داره. معمولا کلید های خصوصی 64 کاراکتر دارن که به خاطر امنیت بالا با این طول و اندازه در نظر گرفته شدن. باید بدونید که کلید خصوصی همانند رمز کارت بانکی نیست و قابلیت عوض شدن نداره. اگر رمز کارت بانکی شما لو بره می تونید اون رو عوض کنید ولی کلید های خصوصی تغییر ناپذیر هستن پس در حفظ امنیت اونا باید دقت و احتیاط بیشتری به خرج بدیم.

خب حالا که با مفاهیم اصلی کیف پول های ارز دیجیتال آشنا شدیم بهتره اینم بدونیم که تکنیک های مختلفی برای تولید و نگه داری از کلید های عمومی و خصوصی وجود داره. این تکنیک های مختلف هر کدوم طرفداران خاص خودشونو دارن و درجات امنیتی متفاوتی ارائه میدن. در بخش بعدی مقاله انواع کیف پول ها رو شرح خواهیم داد.

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول های ارز دیجیتال از لحاظ روش های نگه داری کلید های عمومی و خصوصی سبک و سیاق متفاوتی دارن. بعضیاشون سرور های متمرکزی دارن که کلید کاربران رو اونجا نگه داری میکنن، دسته دیگه ای طوری نرم افزار هاشونو طراحی کردن که کلید خصوصی کاربر روی سخت افزار خود کاربر ذخیره بشه، کیف پول هایی هم ارائه شدن که سخت افزار مجزا و نرم افزار منحصر به فرد خودشون رو دارن. در ادامه انواع کیف پول ها رو نام میبریم و توضیحات اجمالی پیرامونشون ارائه میدیم.

کیف پول های موبایلی :

این نوع کیف پول ها نرم افزار هایی هستن که برای کار بر روی سیستم عامل های موبایلی مثل اندروید و IOS توسعه پیدا کردن. اکثر کیف پول ها موبایلی کلید های عمومی و خصوصی کاربر رو بر روی سخت افزار تلفن همراه خود کاربر ذخیره می کنن و از این جهت امنیت قابل قبولی دارن. البته کیف پول های موبایلی هم داریم که سیاست شون مبتنی بر ذخیره کلید های خصوصی بر روی سرور های شرکت ارائه دهنده خدمات کیف پول هستش و ما توصیه می کنیم از این مدل کیف پول ها استفاده نکنید.

کیف پول های موبایلی عمدتا رابط کاربری ساده ای دارن به این معنی که کار کردن باهاشون راحته و هر کس با هر سطح از دانش و مهارت می تونه ازشون استفاده کنه. اکثرا رایگان هم هستن و گزینه خوبی برای کسانی که قصد استفاده از یک پلتفرم رایگان و خوب رو دارن، به حساب میان.

در استفاده از این کیف پول ها باید توجه کنید که هر گونه مفقود شدن یا سرقت گوشی شما ممکنه امنیت دارایی های شما رو هم به خطر بندازه و اگر نکات امنیتی رو رعایت نکنین یک عده از هکر ها می تونن با نفوذ دادن یک بد افزار به موبایل شما اطلاعات کلید های شما رو منتقل کنن.

کیف پول های دسکتاپی :

کیف پول های دسکتاپی که بهشون کیف پول های کامپیوتری هم گفته میشه نرم افزار هایی هستن که برای کار روی سیستم عامل های کامپیوتری مثل ویندوز، لینوکس و مک ساخته شدن. این مدل کیف پول ها هم عمدتا رایگان هستن و رابط کاربری راحتی دارن.

باید توجه داشته باشید که در این کیف پول ها کلید های عمومی و خصوصی شما بر روی سخت افزار کامپیوتر شخصی شما نگه داری میشه و اگر سیستمون مورد هک تا نفوذ قرار بگیره ممکنه اطلاعات کلید های شما هم به سرقت بره (دسترسی به اطلاعات کلید خصوصی مساوی دسترسی به دارایی های دیجیتال شماست). پس اگر تمایل به استفاده از کیف پول های دسکتاپی دارین باید بدونید که امنیت سیستم شما در واقع امنیت کیف پول شماست.

کیف پول های آنلاین :

کیف پول های آنلاین یا تحت وب نرم افزار هایی هستن که به صورت افزونه مرورگر وب نصب و استفاده میشن. این نوع کیف پول ها کلید های خصوصی و عمومی شما رو در سرور های خاصی که در اختیار دارن ذخیره می کنن و در هر بار دسترسی و ارسال و دریافت ارز توسط شما، کلید های عمومی و خصوصی از این سرور ها بارگذاری میشن. این امر تا حدودی کنترل کاربر بر دارایی هاش رو محدود می کنه به علاوه برای کشور هایی مثل ایران که یک سری محدودیت های بین المللی داره، این شرکت ها می تونن مشکل ایجاد کنن و در مواردی دارایی فرد رو مسدود کنن.

علاوه بر این مسئله، نقطه ضعف دیگه کیف پول های انلاین یا تحت وب امنیت پایین اوناست. چون در کیف پول های تحت وب دارایی شما به طور آنلاین نگه داری میشه امکان حملات سایبری و هک سرور های حاوی اطلاعات کیف پول هم زیاده و تا بحال بار ها اتفاق افتاده که کیف پول های تحت وب هک شدن و دارایی کاربران به سرقت رفته.

کیف پول هایی که بعضی از صرافی های ارز دیجیتال ارائه میدن از همین نوع تحت وب و آنلاین هستش و شما بعد از خرید ارز می تونید اونا رو در بستر همون صرافی نگه داری کنید. توصیه ما اینه که یک کیف پول امن و مطمئن شخصی داشته باشید و ترجیحا از نگه داری ارز ها در بستر صرافی خودداری کنید. شما خیلی راحت می تونید بعد از خرید هر ارزی از صرافی اون رو به کیف پول شخصی خودتون انتقال بدید و نگه داری کنید.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس به همین جهت امکانات کیف پول تحت وب به کاربرانش ارائه نمیده و در عوض بهترین و امن ترین کیف پول های شخصی برای هر ارز رو معرفی می کنه.

کیف پول های سخت افزاری :

این مدل کیف پول ها دستگاه های فیزیکی و مجزایی هستند که صرفا برای ایفا کردن نقش یک کیف پول ارز دیجیتال ساخته شدن. احتمالا حدس زده باشید که کلید های عمومی و خصوصی چطور در این کیف پول ها ذخیره میشه. کیف پول های سخت افزاری کلید های عمومی و خصوصی کاربران رو در سخت افزار فیزیکی خود دستگاه ذخیره می کنن و دارایی ها به شکل آفلاین حفظ میشه.

به همین خاطر کیف پول های سخت افزاری از نظر امنیت رتبه نخست رو بین کیف پول ها دارن. تنها راه دستیابی به محتویات یک کیف پول سخت افزاری، دسترسی فیزیکی به دستگاه کیف پول و در نهایت شکستن رمز عبور اون هستش.

دو کمپانی لجر (Ledger) و ترزور  (Trezor)معروف ترین شرکت های سازنده کیف پول سخت افزاری هستن و کیف پول هاشون در بازار قیمتی بین 60 تا 300 یورو داره. اگر امکان این رو دارید که برای کیف پول هزینه کنید بهترین گزینه برای نگه داری ارز های دیجیتال کیف پول های سخت افزاری هستش.

کیف پول های کاغذی :

کیف پول OMG یکی از کیف پول های محبوب و مطرح در دنیای رمزارزها است که برخی ویژگی های بارز و متمایز را داراست. اولین ویژگی که می توان به آن اشاره کرد، امنیت بالای آن است. این کیف پول از رمزنگاری قوی استفاده می کند تا اطلاعات شما در امان باشد و ریسک هک و دزدی کردن ارزهای دیجیتال شما را به حداقل برساند. ویژگی دیگری که مورد توجه قرار می گیرد، سادگی و راحتی استفاده از این کیف پول است. با رابط کاربری ساده و قابل فهم ، هر کسی حتی بدون تجربه قبلی در این حوزه می تواند به راحتی از آن استفاده کند. همچنین، کیف پول OMG قابلیت اتصال به انواع دستگاه ها را داراست، از تلفن های هوشمند گرفته تا کامپیوترها و تبلت ها، بنابراین شما می توانید در هر زمان و مکانی به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. در نهایت، قابلیت انتقال سریع و قابل اعتماد ارزهای دیجیتال نیز یکی از ویژگی های بارز کیف پول OMG است. به راحتی می توانید ارزهای خود را به دیگر کیف پول ها منتقل کنید و اطمینان حاصل کنید که تراکنش های شما به سرعت و با امنیت کامل صورت می گیرد. به طور کلی، کیف پول OMG با ترکیبی از امنیت، سادگی و قابلیت استفاده، یک انتخاب عالی برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال است.

بهترین کیف پول THETA

کیف پول تتا چیست؟|معرفی انواع کیف پولTHETA

کیف پول نرم افزاریه تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت محبوب ترین کیف پول نرم افزاریه دنیای ارز های دیجیتال هستش و درر حال حاضر بیش از 5 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا داره. صاحب امتیاز تراست ولت بایننس هستش و این شرکت کیف پول تراست ولت رو از سال 2018 تحت مالکیت خودش درآورده. کیف پول تراست ولت رایگان هستش، به این معنی که برای راه اندازی و استفاده از اون نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

در حال حاضر بیش از 1500 ارز دیجیتال مختلف من جمله ارز دیجیتال THETA توسط تراست ولت پشتیبانی میشه. از لحاظ جنبه های امنیتی بخوایم بگیم، این کیف پول رتبه امنیتی خوبی داره و تاکنون گزارشی از هک و سرقت دارایی های اون نشده. رابط کاربری تراست ولت هم بسیار ساده و آسان هستش و هر کس با هر سطح از دانش و مهارت می تونه ازش استفاده کنه. این کیف پول برای موبایل توسعه داده شده و برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترسه.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

پیش تر گفتیم که کیف پول های سخت افزاری بیشترین امنیت رو دارن. یکی از کیف پول های مناسب و مطمئن برای نگه داری ارز دیجیتال تتا کیف پول لجر مدل نانو اس هستش که ساخت یک کمپانی فرانسوی هست و قیمتی حدود 60 یورو داره که به پول خودمون میشه حدودا یک میلیون و هشتصد هزار تومن.

آموزش ساخت کیف پول تتا در تراست ولت

برای ساخت کیف پول THETA در تراست ولت اول باید نرم افزار کیف پول رو متناسب با سیستم عاملتون از سایت اصلی کیف پول تراست ولت به آدرس Trustwallet.com دانلود کنید. بعد از دانلود و نصب برنامه، اجراش کنید و در صفحه اول گزینه Create new wallet رو بزنید.

بعد از تعیین رمز عبور برای کیف پولتون، تراست ولت چند کلمه تحت عنوان کلمات بازیابی بهتون میده که باید اونا رو در یک جای امن یادداشت کنید. کلمات بازیابی برای اینه که در صورت نیاز به نصب مجدد نرم افزار دارایی شما از دست نره و بتونید محتویات کیف پول رو بازیابی کنید.

آموزش ساخت کیف پول تتا در تراست ولت

بعد از یادداشت کلمات بازیابی گزینه Continue رو بزنید به مرحله بعد برید تا پیام Wallet created براتون نمایش داده بشه. با نمایش این پیام کار به پایان رسیده و کیف پول آماده استفاده هستش. همونطور که میبینید فرآیند ساخت کیف پول و حساب کاربری در تراست ولت بسیار راحت هستش.

آموزش اضافه کردن ارز دیجیتال THETA در تراست ولت

تراست ولت به طور پیش فرض ارز های بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین رو نمایش میده و برای اضافه کردن ارز به تراست والت باید به این طریق عمل کنید. در گوشه بالا سمت راست آیکون خط و نقطه رو بزنید و وارد منو سرچ ارز ها بشید.

آموزش ساخت کیف پول تتا در تراست ولت

با وارد کردن نام THETA ، ارز دیجیتال تتا براتون نمایش داده میشه و با فعال کردن کلید سمت راست، اون ارز رو به لیست کیف پول اضافه می کنید. گاها رخ میده که نام ارز نمایش داده نمیشه و اون موقع باید مطابق تصویر زیر برای اضافه کردن ارز باید روی گزینه Add custom token کلیک کنید.

آموزش ساخت کیف پول تتا در تراست ولت

برای پیدا کردن اطلاعات به وب سایت Etherscan مراجعه کنید و نام ارز مورد نظر رو که در اینجا THETA هستش سرچ کنید. بعد از سرچ اطلاعات نمایش داده میشه و اطلاعات مورد نیاز برای وارد کردن در تراست ولت به این شرحه: Contract، Symbol، Token name، Address و Decimal

آموزش ساخت کیف پول تتا در تراست ولت

از قسمت Contract آدرس رو کپی کنید و به کیف پول در قسمت Add Custom Token منتقل کنید. البته قبل از این کار در اولین بخش شبکه ارز دیجیتال THETA رو انتخاب می کنیم. به محض وارد کردن آدرس بقیه اطلاعات هم نمایش داده میشه که اگر این طوری نشد دوباره به Etherscan مراجعه و اطلاعات رو کپی کنید. بعد از انجام دادن همه این مراحل روی گزینه Done کلیک کنید.

آموزش ساخت کیف پول تتا در تراست ولت

بعد از طی این مراحل ارز دیجیتال THETA به لیست کیف پول تراست ولت اضافه شده و آماده به کارگیری هستش. البته بگم که خوشبختانه ارز دیجیتال تتا در لیست خود کیف پول هست و معمولا کاربران به ندرت درگیر مراحل Add Custom Token میشن.

سخن پایانی

فناوری نوظهور ارز های دیجیتال و شناخته شده ترین کاربردش یعنی رمز ارز ها در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفتن و شاهد اقبال جمعی نسبت بهشون بودیم. در این بین پروژه ها و ارز هایی هستن که ایده های جالبی مطرح می کنن. یکی از ارز هایی که با هدف ارتقا کیفیت دنیای دیجیتال (صنعت پخش ویدیو) متولد شده، پروژه تتا و رمز ارز اختصاصی اون هستش.

در این مقاله توضیحات مختصری در مورد چیستی رمز ارز تتا ارائه کردیم و بیشترین تمرکزمون بر روی مبانی کیف پول های ارز دیجیتال و معرفی کیف پول تتا بود. کیف پول تراست ولت به عنوان بهترین کیف پول برای نگه داری و انتقال تتا معرفی شد و آموزش ساخت کیف پول THETA در تراست ولت رو هم براتون ارائه دادیم.


نظرات کاربران در مورد کیف پول تتا چیست؟ |معرفی انواع کیف پول THETA | آموزش ساخت کیف پول تتا
سوال امنیتی :7+43 = ?