معرفی 5 شبکه پرسرعت بلاک چین

1401/10/06
معرفی 5 شبکه پرسرعت بلاک چین

پرسرعت ترین شبکه بلاک چین رو می شناسین؟ می دونین تراکنش ارز دیجیتال در کدوم شبکه زودتر انجام میشه؟ شما برای تراکنش های خودتون از کدوم شبکه استفاده می کنین؟ اصلا شبکه انتقال ارز دیجیتال چیه و چه کاری انجام میده؟ بهتره بدونین ارزهای دیجیتال با وجود مزایای زیادی که دارن، به دلیل مشکلات مقیاس پذیری هنوز نتونستن مورد پذیرش همه افراد قرار بگیرن. مقیاس پذیری همون ظرفیت شبکه برای مدیریت حجم زیاد تراکنش ها در شرایط شلوغی شبکه هست. بیشتر بلاک چین ها هنوز توانایی رقابت با پی پال، ویزا و مسترکارت رو ندارن. با این وجود تعدادی از تیم ها موفق به ایجاد بلاک چین های خیلی سریعی شدن.

از زمان راه اندازی بیت کوین در سال 2009، امکان پرداخت های همتا به همتا بدون شخص ثالث فراهم شد و سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از فنناوری بلاک چین راه اندازی شدن. بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده هست که در اون اطلاعات مربوط به هر تراکنش یه هش یا هویت منحصر به فرد دریافت می کنند. نقل و انتقالات توسط شبکه بلاک چین بخصوص همون ارز دیجیتال انجام میشه. انتخاب نادرست شبکه برای برداشت یا واریز ارز دیجیتال یکی از مشکلاتی هست که بیشتر کاربران باهاش روبرو هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 شبکه پرسرعت بلاک چین، اطلاعاتی در مورد شبکه انتقال ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی پرسرعت ترین شبکه بلاک چین بپردازیم تا با این شبکه های انتقال ارز دیجیتال آشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شبکه انتقال ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هر ارز دیجیتال در شبکه مخصوص و اختصاصی خودش یا همون بلاک چین اختصاصی انتقال داده میشه. با این وجود بعضی از رمز ارزها در شبکه های مختلف تعریف شده و میشه اون ها رو انتقال داد. در اصل این موضوع به تفاوت بین توکن و کوین بر می گرده. شما برای انتقال رمز ارزها حتما باید از شبکه بلاک چینی استفاده کنین و کارمزدهای مربوط به اون رو پرداخت کنین.

جالب اینجاست که بدونین شبکه انتقال ارز دیجیتال یکی از مفاهیم زیرشاخه شبکه بلاک چین هست. شبکه ارز دیجیتال در اصل مسیر انتقال ارز دیجیتال هست. هر ارز دیجیتال در شبکه مشخصی انتقال داده میشه. البته بعضی ارزها در شبکه های مختلف قابل انتقال هستن. همچنین بلاک چین نوعی دفتر کل دیجیتال عمومی از تراکنش هاست که توسط شبکه ای از رایانه ها به گونه ای نگهداری میشه که هک یا تغییر اون رو سخت کنه. این فناوری روشی مطمئن رو برای افراد فراهم می کنه تا به صورت مستقیم بدون واسطه مثل دولت، بانک یا شخص ثالث با همدیگه معامله کنند. فهرست رو به رشد رکوردها که بلوک نامیده میشن، با استفاده از رمزنگاری به همدیگه مرتبط میشن.

مقاله پیشنهادی: 11 شبکه انتقال تتر را بشناسید.

معرفی 5 شبکه پرسرعت بلاک چین

معرفی 5 شبکه پرسرعت بلاک چین

همونطور که گفتیم، بدونین شبکه انتقال ارز دیجیتال یکی از مفاهیم زیرشاخه شبکه بلاک چین هست. شبکه ارز دیجیتال در اصل مسیر انتقال ارز دیجیتال هست. هر ارز دیجیتال در شبکه مشخصی انتقال داده میشه. بهتره بدونین این واقعیت که سرعت بلاک چین بر اساس تعداد تراکنش های انجام شده در ثانیه اندازه گیری میشه، اشتباهه. در این بخش از مقاله به معرفی 5 شبکه پرسرعت بلاک چین می پردازیم.

• پالیگان(Polygon)

یکی از پرسرعت ترین شبکه بلاک چین، شبکه پالیگان هست. در بلاک چین اتریوم، پالیگان به عنوان یه لانچ پد برای راه های لایه دوم، برنامه های غیرمتمرکز و زنجیره های جانبی عمل می کنه. علاوه بر این، این پروژه پالیگان SDK رو به توسعه دهنده ها ارائه میده که اون ها رو قادر می کنه تا Dapp های خود و بلاک چین های جداگونه رو با قابلیت همکاری یکپارچه به وجود بیارن. در اصل شبکه پالیگان چارچوبی رو فراهم می کنه تا برنامه نویس ها بتونن به راحتی راه های مقیاس پذیر خودشون رو بسازن.

• آوالانچ(Avalanche)

یکی دیگه از پرسرعت ترین شبکه بلاک چین، شبکه اوالانچ هست که توسعه دهنده می تونن با استفاده از این شبکه هر دو شبکه عمومی و خصوصی رو در یه محیط مقیاس پذیر پیاده سازی کنند. آوالانچ نوعی شبکه بلاک چین غیرمتمرکز برای اسمارت کانترکت هاست. ویژگی منحصر به فرد آوالانچ این هست که از چندین بلاک چین برای کار استفاده می کنه. به عبارت بهتر، این شبکه ناهمگن هست که از زیرشبکه هایی تشکیل شده که از چندین استاندارد استفاده می کنه و سرعت تراکنش بالایی داره.

• سولانا(Solana)

یکی دیگه از پرسرعت ترین شبکه بلاک چین، شبکه سولانا هست که جوری طراحی شده تا از برنامه های غیرمتمرکز یا Dapp ها پشتیبانی کنه. این پروژه سعی می کنه تا یه پروتکل کاربردی، مقیاس پذیر و با پهنای باند بالا به وجود بیاره. این پلتفرم طبق گفته توسعه دهنده های اون، به کاهش کارمزدها و هزینه های تراکنش هم متمرکز هست. الگوریتم اثبات تاریخ به عنوان پایه ای برای روش اجماع سولانا عمل می کنه.

• استلار(Stellar)

یکی دیگه از پرسرعت ترین شبکه بلاک چین، شبکه استلار هست که با استفاده از این شبکه کاربران ممکنه دارایی های توکن شده رو به وجود بیاره و انتقال بدن. شبکه استلار به عنوان یه سیستم غیرمتمرکز برای تراکنش های مالی عمل می کنه. با تولید استیبل کوین خود کاربر ممکنه هر ارزشی رو دیجیتال کنه و اون رو بفروشه و یا به دست بیاره. کوین ها به سهام، فلزات گرانبها، پول فیات و سایر دارایی ها مرتبط هستن.

• الگورند(Algorand)

یکی دیگه از پرسرعت ترین شبکه بلاک چین، شبکه الگورند هست که این شبکه با سازمان های بانکی و صنعت مالی همکاری می کنه. این پروژه می خواد از بلاک چین خودش در برنامه های کاربردی واقعی استفاده کنه. سازنده های الگورند ادعا می کنند در حال ایجاد فناوری برای بازارهای مالی آینده هستن که رویکردهای مرسوم و غیرمتمرکز رو ادغام می کنه. به عنوان FutureFi شناخته میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 شبکه پرسرعت بلاک چین، اطلاعاتی در مورد شبکه انتقال ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی پرسرعت ترین شبکه بلاک چین بپردازیم تا با این شبکه های انتقال ارز دیجیتال آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، شبکه انتقال ارز دیجیتال یکی از مفاهیم زیرشاخه شبکه بلاک چین هست. شبکه ارز دیجیتال در اصل مسیر انتقال ارز دیجیتال هست. هر ارز دیجیتال در شبکه مشخصی انتقال داده میشه. البته بعضی ارزها در شبکه های مختلف قابل انتقال هستن.


نظرات کاربران در مورد معرفی 5 شبکه پرسرعت بلاک چین
سوال امنیتی :9+73 = ?