شاخص های دامیننس

1401/10/05
شاخص های دامیننس

چیزی در مورد شاخص های دامیننس شنیدین؟ می دونین که دامیننس کدوم ارز دیجیتال رو زیر نظر بگیرین؟ تحلیل دامیننس بیت کوین چجوریه؟ تحلیل دامیننس تتر چجوریه؟ دامیننس یکی از مواردی هست که تحلیل گران و تریدرهای ارز دیجیتال اون رو زیر نظر دارن! چون میشه با استفاده از اون روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرد و بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو تشخیص داد. قیمت ارزهای دیجیتال مداوم در حال نوسان هست و برای کسب سود از این نوسانات قیمتی باید شاخص های دامیننس تحلیل بشن.
تحلیل تکنیکال دانش تخصصی بررسی وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. همچنین برای اینکه بتونین در هنگام خرید ارز دیجیتال، قیمت اون ها رو به صورت دقیق پیش بینی کنین، باید عوامل مختلفی رو زیر نظر بگیرین که یکی از این عوامل نیز شاخص های دامیننس هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شاخص های دامیننس، اطلاعاتی در مورد دامیننس تتر و دامیننس بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تحلیل دامیننس بیت کوین و تحلیل دامیننس تتر بپردازیم.

 

شاخص دامیننس چیست؟

شاخص دامیننس چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم شاخص دامیننس رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که شاخص دامیننس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شاخص دامیننس به معنی تسلط یا سلطه بر بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی هست. به عبارت دیگه، این شاخص درصد سهم اون ارز دیجیتال از کل بازار رو نشون میده. این روزها شاخص دامیننس رو درباره ارز دیجیتال بیت کوین و تتر زیاد می شنویم. به این ترتیب، میشه گفت که افراد برای معامله و ترید ارزهای دیجیتال این روزها از این شاخص ها بسیار استفاده می کنند.

جالب اینجاست که بدونین بیشتر سرمایه گذاران و تریدرها از شاخص دامیننس برای معاملات و تریدرهای خودشون استفاده می کنند. بهتره بدونین از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال مجازی هست و نمیشه در زمان افزایش قیمت بیت کوین نقدینگی به بازار وارد کرد. به همین دلیل زمانی که ارز دیجیتال بیت کوین در حال افزایش قیمت هست، معامله گران دیگه دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودشون رو می فروشن و وارد بازار بیت کوین میشن. همین موضوع نیز باعث میشه تا قیمت آلت کوین ها کاهش پیدا کنه. همچنین شما باید دامیننس تتر رو نیز مورد توجه قرار بدین و از این شاخص نیز برای معامله های خودتون استفاده کنین.

دامیننس بیت کوین چیست؟

دامیننس بیت کوین چیست؟

منظور در دامیننس بیت کوین این هست که تسلط بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال چقدر است؟ برای مثال اگه سرمایه کل در بازار ارزهای دیجیتال حدود بیست میلیون دلار باشه و شاخص بیت کوین عدد 40 باشه، یعنی چهل درصد کل بازار ارزهای دیجیتال مربوط به بیت کوین هست و 60% مربوط به آلت کوین های دیگه هست. به عبارت دیگه، میشه نتیجه گرفت زمانی که قیمت بیت کوین بالا میره، شاخص دامیننس هم در حال افزایش هست, یعنی معامله گران و تریدرهای بازار تمایل بیشتری دارن که سرمایه خودشون رو بر روی بیت کوین حفظ کنند.

مقاله تکمیلی: دامیننس بیت کوین چیست؟

تحلیل دامیننس بیت کوین چگونه است؟

نکته قابل توجه این هست که دامیننس بیت کوین با دامیننس تتر رابطه عکس داره. زمانی که دامیننس بیت کوین صعودی میشه، دامیننس تتر وارد روند نزولی میشه و انتظار میره تا قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرده و سرمایه گذاران سود به دست بیارن. همچنین اگه قصد تحلیل دامیننس بیت کوین رو دارین، باید وارد نمودار تریدینگ ویو شده و کلمه BTC.D رو سرچ کنین. بعد از اینکه این کلمه رو سرچ کردین، نمودار دامیننس برای شما باز میشه که می تونین دامیننس بیت کوین رو تحلیل کنین.

دامیننس تتر چیست؟

دامیننس تتر چیست؟

دامیننس به معنی تسلط یا سلطه ارز دیجیتال بر بازار هست. دامیننس تتر نیز یعنی تسلط استیبل کوین تتر بر بازار ارزهای دیجیتال. به عبارت دیگه، دامیننس تتر نشون دهنده سهم ارز دیجیتال تتر از کل بازار کریپتوکارنسی هاست. ارزش کل بازار یا مارکت کپ تتر از حاصل ضرب تعداد توکن های در گردش در قیمت تتر به دست میاد و از اونجایی که قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا هست، میشه گفت که ارزش کل بازار ارز دیجیتال تتر برابر با توکن های در گردش این استیبل کوین هست. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از دامیننس تتر تحلیل های خودتون رو انجام داده و روند قیمتی ارزها رو پیش بینی کنین.

مقاله تکمیلی: دامیننس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟

تحلیل دامیننس تتر چگونه است؟

برای تحلیل دامیننس تتر باید عبارت USDT.D رو در گوگل سرچ کرده تا به نمودار دامیننس تتر دسترسی داشته باشین. بعد از اینکه وارد نمودار USDT.D شدین، می تونین تحلیل های خودتون رو انجام بدین. جالب اینجاست که بدونین افزایش دامیننس تتر باعث کاهش دامیننس بیت کوین شده و قیمت بیت کوین افزایش می کنه. البته توجه داشته باشین که ممکنه با کاهش دامیننس تتر، هیچ تغییری در دامیننس بیت کوین به وجود نمیاد، ولی در مقابل دامیننس آلت کوین ها افزایش پیدا می کنه. همچنین با افزایش دامیننس تتر نیز قیمت بیت کوین کاهش پیدا می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شاخص های دامیننس، اطلاعاتی در مورد دامیننس بیت کوین و دامیننس تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی تحلیل دامیننس بیت کوین و تحلیل دامیننس تتر بپردازیم و نحوه تحلیل شاخص های دامیننس رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، شاخص دامیننس به معنی تسلط یا سلطه بر بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی هست. به عبارت دیگه، این شاخص درصد سهم اون ارز دیجیتال از کل بازار رو نشون میده.

 


نظرات کاربران در مورد شاخص های دامیننس
سوال امنیتی :2+34 = ?