علت برابری تتر با یک دلار چیست؟

1401/10/10
علت برابری تتر با یک دلار چیست؟

 تتر پادشاه و پرطرفدارترین استیبل کوین موجود در بازار هست و در حال حاضر سومین ارز پرطرفدار هست که قیمت اون به صورت رسمی برابر یک دلار آمریکا هست. ولی چرا؟! علت برابر تتر با یک دلار آمریکا چیست؟ بهتره بدونین تتر یا USDT برابر با دلار دیجیتال هست و شما برای خرید هر رمز ارزی به صورت معمول نیاز به دلار تتر دارین. همچنین تتر یکی از معروف ترین رمز ارزهای موجود در بازار و یکی از استیبل کوین ها محسوب میشه. این ارز دیجیتال اونقدر مهمه که افراد زیادی آینده رمز ارزها رو بهش گره زدن. تتر کاربرد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال داره که همین موضوع باعث میشه تا تقاضا برای خرید تتر بیشتر بشه.

تتر می تونه یه دلار دیجیتال باشه که با USDT نشون داده میشه. این ارز دیجیتال دارای ویژگی های زیادی هست که از جمله ثابت بودن قیمت و تاثیر نداشتن نوسانات بازار روی اون، نقل و انتقالات دلاری به واسطه اون، دامنه کاربردی برای مبادله ارزهای دیجیتال همچنین واحد اون بر پایه دلار هست و یه ورژن از دلار آمریکا هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله علت برابری تتر با یک دلار چیست؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر به شما ارائه کنیم و دلیل برابری تتر با یک دلار آمریکا رو مورد بررسی قرار بدیم.

استیبل کوین تتر چیست؟

استیبل کوین تتر چیست؟

اگه شما هم یه تریدر فعال در زمینه ارزهای دیجیتال باشین و یا به خرید و فروش این دارایی ها علاقه مند باشین، قطعا اسم استیبل کوین تتر یا USDT رو شنیدین و یا حتی از اون برای معاملات در صرافی های مختلف استفاده کرده و شاید این سوال واسه شما پیش اومده باشه که استیبل کوین تتر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تتر نوعی استیبل کوین محسوب میشه که به ارزهای فیات میخکوب شده و با نماد USDT معامله میشه. تتر وابسته به دلار هست و توسط شرکت Tether صادر میشه. این ارز به معامله گران این امکان رو میده تا معادل فیاتی پول خودشون رو بدون اینکه مجبور به رعایت قوانین پول های فیات باشن در صرافی ها جابجا کنند.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT الان پراستفاده ترین رمز ارز دنیا هست و حجم معاملات روزانه بسیار بیشتری در مقایسه با همه کوین های دیگه داره. ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین پگ شده به قیمت دلار آمریکا هست. به این معنی که هر واحد رمز ارز تتر به دلار ارزش داره. همچنین تتر نوعی ارز دیجیتال متن باز و همتا به همتا مبتنی بر بلاک چین هست. علاوه بر این، بزرگترین استیبل کوین بازار از نظر مارکت کپ هست و در رتبه سوم رمز ارزهای برتر قرار داره. نسخه های مختلف این توکن روی شبکه های اتریوم، ترون، سولانا، فانتوم، الگورند، بایننس اسمارت چیت، پالیگان و... منتشر شده.

علت برابری تتر با یک دلار چیست؟

علت برابری تتر با یک دلار چیست؟

همونطور که گفتیم، یکی دیگه از گونه های ارزهای دیجیتال پایدار، تتر هست. احتمالا اگه در حوزه ارزهای دیجیتال فعال، سرمایه گذاری کرده باشین، اسم این ارز دیجیتال رو بارها شنیدین. تتر می تونه یه دلار دیجیتال باشه که با نماد اختصاری USDT نشون داده میشه. این ارز دیجیتال دارای ویژگی های زیادی هست از جمله ثابت بودن قیمت و تاثیر نداشتن نوسانات بازار روی اون هست. صرافی ها برای اینکه بتونن از یه ذخیره دلار استفاده کنند، نیاز دارن تا پشتوانه هر کدوم از توکن ها این ارز دیجیتال باشه. به همین دلیل هست که این رمز ارز رو متمرکز می دونیم. ارائه دهنده های این ارز دیجیتال علاقه زیادی به حفظ ارز ثابت شده اون دارن. خیلی از کشورها هم به واسطه دلار اقدام به ثبات ارز دیجیتال خودشون می کنند تا بهترین بهره رو ببرن.

مقاله پیشنهادی: آینده تتر چیست؟

فرض کنین که میزان دلار در صرافی کراکن که برای فروشنده های تتر هست، تموم میشه. در این موقعیت ارز دیجیتال تتر باید کاری برای تامین دلار این صرافی بکنه. در صورتی که این کار انجام نشه، ارزش این دلار دیجیتال افت پیدا می کنه. به همین دلیل توسعه دهنده های این ارز دیجیتال باید ارتباط و رابطه خوبی با مقام های قانونی داشته باشن تا بتونن مجوزهای لازم رو دریافت کنند. توجه داشته باشین که ارزهای رایج به ارزهای فیات اتصالی ندارن. به همین دلیل ریسک بالایی دارن. ولی ارز دیجیتال تتر امکان نداره سانسور بشه. چون نیازی به دریافت مجوز نداره ولی باید روند احراز هویت توسط مشتری برای تبدیل به دلار انجام بشه.

قیمت دلار دیجیتال چگونه است؟

قیمت دلار دیجیتال چگونه است؟

قیمت دلار دیجیتال یا تتر با توجه به علت به وجود اومدن این ارز دیجیتال خیلی نزدیک به دلار هست. چون قراره از اون برای دور شدن از نوسانات بازار استفاده کرد. این نوع ارزها که جایگزین های با ثبات تری برای دلار هستن به عنوان رمز ارز پایدار شناخته میشن. با اینکه تتر تنها ارز پایدار نیست، بلکه ارزهای پایدار دیگه هم از جمله استیبل کوین هم وجود دارن. از این ارز دیجیتال در بیشتری صرافی ها به عنوان جایگزین دلار استفاده میشه. لازم به ذکر هست با کمک این دلار دیجیتال نه تنها میشه ارز دیجیتال رو به پول نقد تبدیل کرد، بلکه میشه به کمک اون ارزش کوین رو تا یورو، ین یا دلار افزایش داد و ازش بهترین استفاده رو کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله علت برابری تتر با یک دلار چیست؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر به شما ارائه کنیم و دلیل برابری تتر با یک دلار آمریکا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، که تتر نوعی استیبل کوین محسوب میشه که به ارزهای فیات میخکوب شده و با نماد USDT معامله میشه. تتر وابسته به دلار هست و توسط شرکت Tether صادر میشه. ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین پگ شده به قیمت دلار آمریکا هست. به این معنی که هر واحد رمز ارز تتر به دلار ارزش داره.


نظرات کاربران در مورد علت برابری تتر با یک دلار چیست؟
سوال امنیتی :1+38 = ?