پل بلاک چین یا بلاک چین بریج چیست؟

1401/10/16
پل بلاک چین یا بلاک چین بریج چیست؟

 آیا میشه یه ارز دیجیتال رو از شبکه ای به شبکه دیگه منتقل کرد؟ مثلا تتر که روی شبکه اتریوم داریم، تبدیل کنیم به تتر روی شبکه ترون؟ بله! پلتفرم هایی هستن که این کار رو انجام میدن. به این کار بریج کردن یا پل زدن میگیم. بریج ارز دیجیتال چیست؟ به چه دردی می خوره؟ کی به کار ما میاد و سازوکار اون چیه؟ به این سوالات پاسخ میدیم، همراه ما باشین! شناخته شده ترین یا شاید بحث برانگیز ترین کاربرد بلاک چین در ارزهای دیجیتال هست. ارزهای دیجیتال شکلی از دارایی یا پول های دیجیتالی هستن که از فناوری بلاک چین برای ثبت و ایمن سازی هر تراکنش استفاده می کنند. بلاک چین در اصل انقلابی در دنیای فناوری هست که به کاهش ریسک در فعالیت های دیجیتالی کمک می کنه، تقلب رو از بین میبره و شفافیت رو برای کاربردهای زیاد فراهم می کنه.

پل بلاک چین نوعی راه حل برای برطرف کردن محدودیت قابلیت همکاری در بلاک چین نسل اول و دوم هست. به همین دلیل از این پروژه میشه به عنوان یه راهکار محدودیت زا در فناوری های قدیمی بلاک چین یاد کرد. پل های بلاک چین این قابلیت رو به شبکه میدن تا بشه از مزایای شبکه های مختلف استفاده کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پل بلاک چین یا بلاک چین بریج چیست؟ اطلاعاتی در مورد پل بلاک چین یا Blockchain Bridge به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای پل های بلاک چین بپردازیم و دلیل پیدایش انواع پل های بلاک چین رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

پل بلاک چین چیست؟

پل بلاک چین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پل بلاک چین یا بریج ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واس شما هم پیش اومده باشه که پل بلاک چین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پل بلاک چین یا Blockchain Bridge نوعی راه حل خیلی کاربردی برای رفع محدودیت های قابلیت همکاری در نسل های گذشته بلاک چین هست. این پل ها با ایجاد اتصال ها یا لینک های مختلف امکان انتقال توکن یا داده ها رو بین دو اکوسیستم بلاک چینی مختلف و با قابلیت های متفاوت فراهم می کنند. اتریوم که از نسل دوم بلاک چین هست، یه مثال خود برای درک بهتر پل های بلاک چین هست.

مقاله پیشنهادی: مرورگر بلاکچین BLOCKCHAIN EXPLORER چیست؟

جالب اینجاست که بدونین در حوزه ارزهای دیجیتال بلاک چین های مختلف به صورت مستقل فعالیت می کنند که هر کدوم از اون ها دارای ویژگی های مختلفی هستن. پل بلاک چین با اتصال این بلاک چین ها به هم امکان استفاده از امکانات مختلف این بلاک چین ها رو برای کاربران فراهم می کنه. بدون وجود پل بلاک چین دارایی های موجود در یه بلاک چین فقط برای استفاده کاربران اون بلاک چین قابل استفاده هست و امکان بهره مندی از اون در بلاک چین های دیگه وجود نداره. همچنین بلاک چین بریج یا پل بلاک چین برای ایجاد ارتباط بین دو یا چند بلاک چین به وجود میاد. به این ترتیب، شما می تونین از مزایای هر دو بلاک چین هم استفاده کنین.

مزایای پل های بلاک چین

مزایای پل های بلاک چین

همونطور که گفتیم، پل بلاک چین مسئولیت اتصال شبکه هایی رو بر عهده دارن که از همدیگه جدا هستن. از طریق ارتباط امکان ارسال توکن ها از یه زنجیره و شبکه خاص به شبکه دیگه امکان پذیر میشه. در واقع این پل ها به انتقال اطلاعات بین دو یا چند شبکه به روشی مجاز و با هزینه کم کمک می کنند. پل های بلاک چین مزایای زیادی به همراه دارن. این مزایا در اصل راه حل هایی برای رفع مشکلات اکوسیستم بلاک چین مختلف به شمار میرن. توجه داشته باشین که هدف اصلی پل بلاک چین ایجاد ارتباط بین بلاک چین های مختلف به منظور استفاده کاربران از ظرفیت های موجود در بلاک چین هاست. یکی از مزایای پل های بلاک چین این هست که با وجود پل بلاک چین، امکان تعریف برنامه های بین زنجیره ای به وجود میاد که در اون ها کاربران می تونن از مزایای شبکه های مختلف بهره مند بشن.

یکی دیگه از مزایای پل های بلاک چین این هست که وجود پل بلاک چین باعث میشه تا تعداد تراکنش های مورد نیاز برای کاربران کاهش پیدا کنه که این موضوع هم می تونه در کاهش هزینه های ثبت تراکنش موثر باشه. تاثیر پل بلاک چین در گسترش کاربردها و فضای تکنولوژی دفتر کل توزیع شده مشابه تاثیر ایجاد راه های ارتباطی در دنیای فیزیکی هست. همچنین ایجاد ارتباط بین بلاک چین های مختلف باعث شکوفایی دنیای بلاک چین میشه. برای رسیدن به این مهم نیاز هست تا محدودیت ها و مشکلات توسعه این تکنولوژی برطرف بشه.

دلیل پیدایش انواع پل های بلاک چین

دلیل پیدایش انواع پل های بلاک چین

اولین کاربرد پل های بلاک چین، فراهم سازی ارتباط بلاک چین های مختلف هست. با بررسی راهکارهای مختلف پل های موجود در فضای ارزهای دیجیتال میشه دید که همانند مسائل پیچیده ریاضی راه های مختلفی برای حل مسئله یا در اینجا برقراری ارتباط وجود داره. پل ها از طراحی های متنوع و نقاط قوت منحصر به فرد خودش برخوردار هستن که به همیت دلیل آزادی انتخاب زیادی در زمان استفاده از اون ها وجود داره. پل ها برای فعالیت نیازمند تاسیس کانال های ارتباطی بین دو بلاک چین هستن. در یه دنیای کریپتوی ایده آل، بلاک چین ها می تونن تا با همدیگه گفتگو داشته باشن، ولی از اونجایی که بلاک چین ها وضعیت همدیگه رو ذخیره نمی کنند، این امکان در واقعیت وجود نداره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پل بلاک چین یا بلاک چین بریج چیست؟ اطلاعاتی در مورد پل بلاک چین یا Blockchain Bridge به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای پل های بلاک چین بپردازیم و دلیل پیدایش انواع پل های بلاک چین رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، پل بلاک چین نوعی راه حل خیلی کاربردی برای رفع محدودیت های قابلیت همکاری در نسل های گذشته بلاک چین هست. این پل ها با ایجاد اتصال ها یا لینک های مختلف امکان انتقال توکن یا داده ها رو بین دو اکوسیستم بلاک چینی فراهم می کنند.

 


نظرات کاربران در مورد پل بلاک چین یا بلاک چین بریج چیست؟
سوال امنیتی :1+97 = ?